Gå til innhold

Utslitt av å passe 4 åringen i sommerferien! Orker ikke mer!


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, forutse risikosvangerskap 🙄 Det kan man ikke alltid nei. 

Her hadde jeg to risikosvangerskap og forutså jo det med nr 2. Med første kom det helt overraskende på slutten. Svangerskap tre gikk helt problemfritt. 

Anonymkode: c09d2...49a

Burde absolutt ta høyde for at det kan bli et tøft svangerskap. Alle svangerskap er forskjellige. Mange har det tungt. Helt normalt. Kan ikke bare satse på at det kommer til å bli problemfritt. Spesielt ikke når det er et annet barn som trenger oppfølging.

Anonymkode: d6e11...704

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Burde absolutt ta høyde for at det kan bli et tøft svangerskap. Alle svangerskap er forskjellige. Mange har det tungt. Helt normalt. Kan ikke bare satse på at det kommer til å bli problemfritt. Spesielt ikke når det er et annet barn som trenger oppfølging.

Anonymkode: d6e11...704

Mitt forrige svangerskap var helt problemfritt og jeg jobbet til og med dagen barnet mitt, som nå er 4 år, ble født. Jeg var aktiv og trente/gikk turer helt frem til fødsel. Dette svangerskapet var også problemfritt helt frem til første trimester, men vi oppdaget at jeg hadde en kronisk sykdom i andre trimester (revmatisk lidelse) og omtrent i uke 18 startet bekkenløsningssmerter som tok helt knekken på meg. Dette var helt ukjent for meg da jeg gikk med på at mannen kunne jobbe i hele sommer i februar. På min manns jobb må man komme med ferieønsker allerede i februar. De trenger en del ferievikarer og pleier å lyse ut stillinger i mars for å ha nok folk på jobb i sommer.

 

TS

Anonymkode: 33939...17d

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt forrige svangerskap var helt problemfritt og jeg jobbet til og med dagen barnet mitt, som nå er 4 år, ble født. Jeg var aktiv og trente/gikk turer helt frem til fødsel. Dette svangerskapet var også problemfritt helt frem til første trimester, men vi oppdaget at jeg hadde en kronisk sykdom i andre trimester (revmatisk lidelse) og omtrent i uke 18 startet bekkenløsningssmerter som tok helt knekken på meg. Dette var helt ukjent for meg da jeg gikk med på at mannen kunne jobbe i hele sommer i februar. På min manns jobb må man komme med ferieønsker allerede i februar. De trenger en del ferievikarer og pleier å lyse ut stillinger i mars for å ha nok folk på jobb i sommer.

 

TS

Anonymkode: 33939...17d

Viste du ikke at svangerskap er forskjellige?

Anonymkode: 2e1f5...0a3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mannen din må rett og slett ta ut ferien sin nå. Dette får han jo ikke innvilget sånn uten videre på kort varsel, men hvis du får sykemelding/legeerklæring, så vil det sannsynligvis ordne seg. Dersom du fortsatt er dårlig i barseltiden er det jo såpass "enkelt" og greit som at du kan sykemeldes og han kan overta din permisjon. 

Anonymkode: 03892...8aa

 

Tanuki skrev (5 timer siden):

Da må mannen din jobbe mindre eller svigers må komme for å avlaste. Ser ikke ut som du har andre valg.

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du noen ungdommer i nærheten som trenger sommerjobb og kan hjelpe deg mot betaling?

Anonymkode: 8aa4f...ebe

 

Blåbærrips skrev (5 timer siden):

En mulighet er at pappan bruker sykt barn dager og krysser av boksen som sier barnepasser er syk. Det har dere lov å gjøre

Mannen kan ikke ta ut ferien nå, det er ikke bare å ombestemme seg på dagen. Fristen for å levere inn ferieønsker på mannens jobb er februar. Og i sommerferien er det en del sommervikarer og få faste på jobb. Sjefen til mannen er selv på ferie. 
 

Når det gjelder å bruke sykt barn dager er det kjempedumt fordi barnet vårt kan bli dårlig i høst/vinter og det er dumt å ha brukt opp alle dagene nå. Vi har allerede brukt en del dager i vinter da barnet var mye syk og borte fra barnehagen.

Anonymkode: 33939...17d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Viste du ikke at svangerskap er forskjellige?

Anonymkode: 2e1f5...0a3

Å, klapp igjen. Hva er poenget ditt? At ingen skal få mer enn ett barn fordi svangerskap kan være vanskelige? 

Anonymkode: d355f...9a4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt barn/syk barnepasser-dager. Ser du syns det er dumt, men hva annet skal du gjøre??

Anonymkode: a69cd...139

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å, klapp igjen. Hva er poenget ditt? At ingen skal få mer enn ett barn fordi svangerskap kan være vanskelige? 

Anonymkode: d355f...9a4

Har jeg sakt det?

Men det er Å ufattelig mange som bruker den "jeg viste ikke" 

Man må planlegge for ting som man selvfølgelig ikke håper skal skje, men som ingen et skånet for. 

At ts og mannen har valgt å utsette ferien til mannen er en god plan det, men de hadde ikke tenkt på at et svangerskap kan føre til store plager. 

Så nå står de der uten backup. 

Tar mannen ut sykt parnepasser som går av sykt barn dagene hans. Har han ikke mange dager igjen om i det heletatt noen når høsten kommer. 

Anonymkode: 2e1f5...0a3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Viste du ikke at svangerskap er forskjellige?

Anonymkode: 2e1f5...0a3

Du er av den typen menneske som det overhodet ikke hadde vært noen vits å be om hjelp om en var i nød . 
Du hadde bare sagt « dette burde du visst fra før» 😂😂

Anonymkode: 4e6e5...441

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er av den typen menneske som det overhodet ikke hadde vært noen vits å be om hjelp om en var i nød . 
Du hadde bare sagt « dette burde du visst fra før» 😂😂

Anonymkode: 4e6e5...441

Utrolig at du skulle vite Å mye om meg 🙄

Jeg hjelper de som trenger hjelp til og med svigermor... 

Anonymkode: 2e1f5...0a3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-mamma skrev (4 timer siden):

Det er helt sikkert en tenåring i nabolaget som gjerne vil tjene litt penger på å passe 4.åringen noen timer om dagen. Jeg var dagmamma i sommerferien for noen nabobarn da jeg gikk på ungdomsskolen.

Helt sikkert ikke. Dette er 2024 ikke 1992. 

Anonymkode: 7de56...86f

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far tar seg av fysiske aktiviteter etter jobb, mor aktiviserer med tegnesaker, lego, skjerm og andre inneaktiviteter mens far er på arbeid. Når det er snakk om et barn på fire, kan dette i stor grad gjøres fra sofaen om nødvendig. Det hadde vært mye verre hvis barnet var to år. Og TS må få hjelp og avlastning fra familie i den grad det er mulig. Far tar seg av ALT husarbeid og alt som har med barnet å gjøre når han har fri. 

Anonymkode: f14c4...953

Dette er måten å gjøre det på 👍 En 4-åring klarer seg bra med innesysler på dagtid, og så må far regne med litt ekstra før og etter jobb.

Anonymkode: edd8e...c5d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke annet valg enn å stå i det og holde ut. Bruk nettverk av venner osv til å avlaste litt. Sett på tv og kjøp noe ny lege etc så dere får dagene til å gå. 
hvis det ikke er mulig å ha han hjemme. du må ta vare på deg selv da du skal ha overskudd til det som snart kommer også
 

Anonymkode: a19a9...288

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utrolig at du skulle vite Å mye om meg 🙄

Jeg hjelper de som trenger hjelp til og med svigermor... 

Anonymkode: 2e1f5...0a3

Ja, men da burde du vise litt mere ydmykhet i denne saken. 
Du virker ikke så hjelpsom som du tror i måte du responderer  

Anonymkode: 4e6e5...441

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å, klapp igjen. Hva er poenget ditt? At ingen skal få mer enn ett barn fordi svangerskap kan være vanskelige? 

Anonymkode: d355f...9a4

Poenget er at ts og mannen har planlagt for et problemfritt svangerskap. Det er aldri en garanti for det.

Nå er ts alene med en 4 åring og har et vanskelig svangerskap. Håper far kan forandre på arbeidstiden sin.

Anonymkode: d6e11...704

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sykemeldt, TS, kan mannen din bruke sykt barn dagene sine. De skal også dekke når barnepasser er syk. Evt om han tar ut halve dager, da bør det dekke knapt tre uker. Allier deg med svigerfar på resten - han klarer noen timer.

4-åringer er krevende og kan jo ikke bare sitte stille om de ikke vil, så skjønner veldig godt problemet her. Men det er lov med litt mer iPad eller tv enn vanlig om det funker - så kan svigermor og pappa ta med barnet ut på ettermiddagen.

Anonymkode: 4faec...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mamma har man ikke mulighet til å ikke orke mer. 

Anonymkode: a7119...96c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som mamma har man ikke mulighet til å ikke orke mer. 

Anonymkode: a7119...96c

TS er gravid med bekkenløsning og høyrisikosvangerskap - det er ikke det å være mamma som er plagsomt. Kanskje lese innlegget før du svarer?

Anonymkode: 4faec...cf4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnet har rettigheter på ferie. Mor kan ikke ta seg av barnet pga komplikasjoner som høygravid. Da sykemeldes far på vegne av mor. Jeg har jo GJORT nettopp dette sommeren 2022 pga jeg nesten ikke sov og hadde sånn bekkenløsning at jeg slet med å gå. 🙄

Anonymkode: d7020...202

Ærlig talt, å oppfordre til trygdesvindel er skikkelig uetisk. Selvsagt kan ikke en frisk fat sykmeldes fordi man ikke har barnevakt til ungen! Da må man betale for en barnepasser, f.eks. en dagmamma. 

 

Anonymkode: 1748a...ec0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS er gravid med bekkenløsning og høyrisikosvangerskap - det er ikke det å være mamma som er plagsomt. Kanskje lese innlegget før du svarer?

Anonymkode: 4faec...cf4

Kan ikke ta pause som mamma, uansett hva som feiler deg.

Jeg hadde omgangsyken forrige uke. Ungene ville fortsatt ha mat, lek og kos. De måtte fortsatt legges og stelles om morgenen. Mannen var i nordsjøen. 

Anonymkode: d6e11...704

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å ha barn. Vi må tåle det.

Anonymkode: 2d2b1...127

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...