Gå til innhold

Katten min er borte, er det noe håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er innekatt på 7 året. Hatt dokasse på terrassen og alltid holdt seg inne på terrassen. Nå har jeg reist på ferie og min samboer har vært hjemme med katten og gitt mat, renset do. I dag kom han hjem og hun er borte. Finner henne ingen sted i leiligheten. Bor litt i høyden, men hun har ikke falt ned, da hadde hun ligget der. Hun må på uforståelig vis ha klatret ned. Hva er håpet om å finne henne? Noen erfaringer? Er helt knust. Skal tilbake snarest og lete. Går innekatter langt? Hun er nok livredd og jeg gråter uavlatelig. Jeg gjør alt for å finne katten min igjen. Noen tips og råd? 

Anonymkode: 42f14...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er nok i nærheten og gjemmer seg. Gå ut og let når det er mørkt, de er mindre sky når det er mørkt.  Bruk lommelykt og se etter lysende katteøyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett do katte ut så kjenner pus lukten. Ikke uvanelig at første lange turen kommer borte. Slepper dere ut på terrassen så skjer det selvfølgelig at pus finner ut av at det er noe kult utforbi også. Ville hatt døren oppe de første langturene så hadde selv sitte oppe i natt om det var meg. Ellers lærte jeg mine å inn å ut ett vindu første mndene før jeg fant ut at de måtte ut tidlig så jeg viste de var inne til natten 😂

Anonymkode: ebbbf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sett do katte ut så kjenner pus lukten. Ikke uvanelig at første lange turen kommer borte. Slepper dere ut på terrassen så skjer det selvfølgelig at pus finner ut av at det er noe kult utforbi også. Ville hatt døren oppe de første langturene så hadde selv sitte oppe i natt om det var meg. Ellers lærte jeg mine å inn å ut ett vindu første mndene før jeg fant ut at de måtte ut tidlig så jeg viste de var inne til natten 😂

Anonymkode: ebbbf...bfb

Men kan hun finne veien tilbake i høyden? Vil en innekatt på 7 året forstå seg på biler og farer? Kan hun lukte «hjemme» noen meter oppi høyden? Jeg har hatt henne med ut i bånd, hun er alltid småengstelig med mindre det bare er oss to. Eller kan det hende hun koser seg og faktisk bare elsker det, ute helt alene for første gang som 7 åring. Hun må jo frivillig ha stukket av da. 

Anonymkode: 42f14...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å lett. Gjerne på natten / tidlig morgen.Sett opp plakater og etterlys.Jeg fant min katt på den måten. Han har faktisk blitt borte to ganger men jeg har ikke gitt meg. Og begge gangene har han kommet til rette. 

Anonymkode: 6a90f...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes håp. Min katt er riktignok utekatt, men i fjor klarte hun å komme seg ut hos de som passet på henne og jeg gikk rett i katastrofemodus da hun aldri hadde vært ute der. Men etter seks døgn på rømmen hvor jeg hadde gått ut hver natt og ropte på henne kom hun plutselig ut fra en hekk rett bak meg.

Anonymkode: 1a07c...e73

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...