Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg parkerer i en gate ofte, hvor det er gratis gateparkering. Det er alltid fullt så jeg parkerer en plass der det er markert opp streker som viser at det ikke er lov å stå der. Parkerer der pga en parkeringsvakt fortalte meg at dette er noe de som bor i gaten der har markert, og at det egentlig er fullt lovlig å stå der. I dag fikk jeg en lapp i ruta av de som bor der «vennligst respekter oppmerket område, du sperrer sikten til utkjørselen vår!!!». Jeg forstår hva de mener men jeg må på jobb og det er eneste gratis plassen å parkere, og ja ifølge parkeringsvakt er det lov å stå der. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg fortsette å stå der da det er lov, eller bør jeg slutte å parkere der selv om de ikke har lov å nekte meg å stå der? Har veldig lite lyst å drive å betale hver gang jeg skal på jobb når jeg egentlig kan stå gratis på denne markeringen… Men er også redd jeg møter på dem og blir skjelt ut… Hjelp?

Anonymkode: ae750...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ikke lov å lage egen veimarkeringer og regler. Er det kommunalvei hadde jeg tatt kontakt med kommunen og meldt i fra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eier veien? 

Er bilen din til hinder for trygg kjøring og fremkommelighet for nødetatene?

Anonymkode: d06f8...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (37 minutter siden):

De har ikke lov å lage egen veimarkeringer og regler. Er det kommunalvei hadde jeg tatt kontakt med kommunen og meldt i fra. 

Da gjør jeg det i morgen! Takk for svar

Anonymkode: ae750...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvem eier veien? 

Er bilen din til hinder for trygg kjøring og fremkommelighet for nødetatene?

Anonymkode: d06f8...5cf

Det er vel kommunen 🤔 Nei den er absolutt ikke til hinder. Eneste er vel at de som bor der har dårlig sikt til sidene når de skal ut fra utkjørselen sin når jeg står rett ved siden av utkjørselen deres 😅 

Anonymkode: ae750...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er vel kommunen 🤔 Nei den er absolutt ikke til hinder. Eneste er vel at de som bor der har dårlig sikt til sidene når de skal ut fra utkjørselen sin når jeg står rett ved siden av utkjørselen deres 😅 

Anonymkode: ae750...7fe

Foreslå å betale for et speil? Forstår deres frustrasjon da dårlig sikt kan skape skumle situasjoner, men de kan ikke «drifte» den plassen som privat tomt.. 

Anonymkode: 96ab2...748

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Foreslå å betale for et speil? Forstår deres frustrasjon da dårlig sikt kan skape skumle situasjoner, men de kan ikke «drifte» den plassen som privat tomt.. 

Anonymkode: 96ab2...748

Dette er kanskje i tettbygd strøk med lav fartsgrense? Da kan man kjøre ut i veien med svært lav fart for å unngå farlige situasjoner. 

P.s. har ikke lappen, så jeg vet ikke hva jeg snakker om mtp kjøring.

 

 

Anonymkode: d06f8...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Foreslå å betale for et speil? Forstår deres frustrasjon da dårlig sikt kan skape skumle situasjoner, men de kan ikke «drifte» den plassen som privat tomt.. 

Anonymkode: 96ab2...748

Skal absolutt foreslå det!

Anonymkode: ae750...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er kanskje i tettbygd strøk med lav fartsgrense? Da kan man kjøre ut i veien med svært lav fart for å unngå farlige situasjoner. 

P.s. har ikke lappen, så jeg vet ikke hva jeg snakker om mtp kjøring.

 

 

Anonymkode: d06f8...5cf

Neei er 50 men burde absolutt vært 30 der😅

Anonymkode: ae750...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare sittet stille i båten og fortsatt å parkere. Hvis du kontakter kommunen og får de til å fjerne oppmerkingene blir ikke dette en ledig parkeringsplass lenger 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de kontakte kommunen eller de som har ansvaret for dette, og klage over at de har dårlig sikt til utkjørselen. De kan ikke lage egne regler, for noen Karens. Om de hadde skjelt meg ut hadde jeg sett dumt på de og gått. 

Anonymkode: a1817...078

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg laget en skikkelig overskrift.

Anonymkode: 63525...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...