AnonymBruker Skrevet 9. juli #1 Del Skrevet 9. juli Jeg har en barndomsvenninne. Vi har vært venner siden vi var rundt 6 år. Hun har hatt en tøff barndom, og hatt det vanskelig. Jeg vet hun sliter veldig med selvtillit og usikkerhet. Likevel irriterer det meg sånn hvordan hun gjør narr av andre. Eksempel vi var på kjøpesenter, det går en pen jente med en pen kjole (ikke noe unormal). Min venninne begynner da å le når hun går foran oss, mest sannsynlig for at kjolen var litt «pyntet» men fortsatt ett vanlig antrekk. Jenten går rett foran oss, og får sikkert dette med seg. Tror venninnen min gjør det for hun selv ønsker å kunne gå kledd slik eller at hun blir usikker. Andre ting er om vi er på fest, blir hun alltid kjempe full og skal begynne å diskutere med andre på en «ekkel» måte. Eksempel om en sier at han jobber som tømrer, kan hun si «ser det sånn som du ser ut hahahaha» i en spøkefull men frekk måte. Kjenner meg litt lei, vil ikke være en slik person eller bli assosiert med denne type holdninger. Hva kan jeg svare når hun begynner slik? Vi er nå 30 år, og dette er slik som man kunne holde på når man var 13-14 år og usikker. Anonymkode: bf842...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #2 Del Skrevet 9. juli 1. Hvorfor har du ikke sagt noe til henne? 2. Hvordan kan du være venn med en slik person? Anonymkode: aba5d...d1a 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Del Skrevet 9. juli Du er med på det om du ikke korrigerer henne. Hvorfor sier du ikke noe? Anonymkode: d2a47...855 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 9. juli #4 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en barndomsvenninne. Vi har vært venner siden vi var rundt 6 år. Hun har hatt en tøff barndom, og hatt det vanskelig. Jeg vet hun sliter veldig med selvtillit og usikkerhet. Likevel irriterer det meg sånn hvordan hun gjør narr av andre. Eksempel vi var på kjøpesenter, det går en pen jente med en pen kjole (ikke noe unormal). Min venninne begynner da å le når hun går foran oss, mest sannsynlig for at kjolen var litt «pyntet» men fortsatt ett vanlig antrekk. Jenten går rett foran oss, og får sikkert dette med seg. Tror venninnen min gjør det for hun selv ønsker å kunne gå kledd slik eller at hun blir usikker. Andre ting er om vi er på fest, blir hun alltid kjempe full og skal begynne å diskutere med andre på en «ekkel» måte. Eksempel om en sier at han jobber som tømrer, kan hun si «ser det sånn som du ser ut hahahaha» i en spøkefull men frekk måte. Kjenner meg litt lei, vil ikke være en slik person eller bli assosiert med denne type holdninger. Hva kan jeg svare når hun begynner slik? Vi er nå 30 år, og dette er slik som man kunne holde på når man var 13-14 år og usikker. Anonymkode: bf842...754 Høres ut som en utrolig usikker og umoden tredveåring. Her har du to alternativ : avlede henne/ konfrontere henne når hun er ekkel / negativ , eller fade henne ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #5 Del Skrevet 9. juli "Gi faen da, det der er ikke greit". Ser ikke problemet. Når hun er så tøff i trynet må hun tåle å få feedback. Kanskje hun lærer litt om ydmykhet og at en vond barndom ikke gir deg freepass for å gjøre livet kjipt for andre. Anonymkode: ac140...45c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #6 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1. Hvorfor har du ikke sagt noe til henne? 2. Hvordan kan du være venn med en slik person? Anonymkode: aba5d...d1a Hun er svært nærtagende for kritikk. Jeg pleier å overse det. Vi har som sagt vært venner siden vi var barn og jeg syns synd i henne pga hennes oppvekst NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Høres ut som en utrolig usikker og umoden tredveåring. Her har du to alternativ : avlede henne/ konfrontere henne når hun er ekkel / negativ , eller fade henne ut . Ja. Har konfrontert før og det ender i grining AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Gi faen da, det der er ikke greit". Ser ikke problemet. Når hun er så tøff i trynet må hun tåle å få feedback. Kanskje hun lærer litt om ydmykhet og at en vond barndom ikke gir deg freepass for å gjøre livet kjipt for andre. Anonymkode: ac140...45c Ja. Kan være andre situasjoner og der vi trener og hun blir usikker for det er ungdommer det eksempel. Kommer med kommentarer «herregud kan ikke de små drittungene gå hjem». Da svarer jeg tilbake at jeg syns ikke de gjør noe og virker som høflige ungdommer (noe de gjør) Anonymkode: bf842...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 9. juli #7 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er svært nærtagende for kritikk. Jeg pleier å overse det. Vi har som sagt vært venner siden vi var barn og jeg syns synd i henne pga hennes oppvekst Ja. Har konfrontert før og det ender i grining Ja. Kan være andre situasjoner og der vi trener og hun blir usikker for det er ungdommer det eksempel. Kommer med kommentarer «herregud kan ikke de små drittungene gå hjem». Da svarer jeg tilbake at jeg syns ikke de gjør noe og virker som høflige ungdommer (noe de gjør) Anonymkode: bf842...754 Grining KAN være en hersketeknikk . Typisk at folk som er frekk og kritisk ikke tåler kritikk . Hadde bare satt ned foten når jeg kunne, satt en grense : som i : «jeg opplever oppførselen din som veldig ubehagelig « . Evnt heng mindre med henne. Ikke din jobb å oppdra henne, og du havner lett i et dårlig lys selv med en sånn venn. Hadde trukket meg unna henne hvis jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 9. juli #8 Del Skrevet 9. juli Hvis hun fortsetter å oppføre seg sånn kommer hun til å bli veldig ensom eller til slutt få seg en på tryne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #9 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun er svært nærtagende for kritikk. Jeg pleier å overse det. Vi har som sagt vært venner siden vi var barn og jeg syns synd i henne pga hennes oppvekst Ja. Har konfrontert før og det ender i grining Ja. Kan være andre situasjoner og der vi trener og hun blir usikker for det er ungdommer det eksempel. Kommer med kommentarer «herregud kan ikke de små drittungene gå hjem». Da svarer jeg tilbake at jeg syns ikke de gjør noe og virker som høflige ungdommer (noe de gjør) Anonymkode: bf842...754 Men er det så synd på henne at hun kan være ei megge mot uskyldige damer som har pyntet seg? Du sier selv at dama mest sannsynlig hørte det. Når du ikke sier fra så er du medskyldig, dere er så gamle at dere vet BEGGE bedre enn dette. Den grininga er jo hennes egen feil. Hun kan ikke sette på krana og forvente at hun ikke skal måtte stå til ansvar for EGNE handlinger. Anonymkode: ac140...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Del Skrevet 9. juli Hun manipulerer deg ved å grine, og fraskriver seg all skyld ved å gå i offerrollen, vanskelig barndom bla bla - Hun er voksen nå! Vil du bli assosiert med sånn drittoppførsel? Anonymkode: d2a47...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Del Skrevet 9. juli Si det rett ut ; Nå oppfører du deg som en f…e! Enkelt og greit . Anonymkode: d5d1d...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå