Gå til innhold

Flyttet til kjæresten sitt hjemsted, utrolig ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, er enig i det. Men føler jeg blir veldig kravstor hvis jeg skal bestemme at han ikke kan jobbe borte hele ukene fordi det er bedre for meg om han er mer hjemme. Han trives veldig med det og har lyst til å gjøre det nå når han har muligheten før barn (som er mange år til enda).  Han er ofte den som jobber lengst av kollegaene og de sier ofte til han seint på kvelden at han må gi seg og dra hjem til meg. Men det gjør han ikke. Jobber han "hjemme" i ukedagene, så drar han kl 05 og kommer hjem seint, og da er det bare å spise middag og legge seg. Ikke mye tid til prat osv da han er sliten. Merker at han blir mer sliten av å jobbe borte, og når han først kommer hjem da så sovner han på sofaen og synes jeg maser hvis jeg prøver å prate med han om ting som har skjedd mens han har vært borte. Hvis jeg ikke skal ta det på tlf med han så må jeg vente til han kommer hjem på fredag. Kjenner jeg har stort behov for å prate om det innen den tid. Men enig i at det passer svært dårlig via tlf. Ts

Anonymkode: ea018...cb7

Han har jo egentlig ikke lyst på et samliv med andre enn seg selv han der, og det kommer ikke til å endre seg noen gang.
Gjør det som passer deg best, og flytt dit du vil være lykkelig, det er ditt ansvar å gjøre gode valg for deg selv. 

Anonymkode: 469ea...53d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I og med at du ikke ønsker å flytte "hjem" og heller ikke har venner der, så virker det som at du generelt er litt ensom og sliter med det, og at dette ikke nødvendigvis har noe med stedet du bor på nå - selv om jeg vet at det kan være vanskeligere på bygda. Forstår det er kjedelig og ensomt når kjæresten din er så mye borte, men dette er ditt ansvar å ta tak i! Det er viktig at du ikke klager og griner og ender opp med at kjæresten din blir lei av deg! Han føler nok også på at du sitter hjemme og er deppa... Jeg var i noenlunde samme situasjon, men ikke deppa da. For meg ble løsningen å kjøpe en hund som jeg gikk mye tur med. Da var jeg mye ute i bygda, og ble kjent med folk den veien. Fikk en bestevenninne nettopp pga det, da vi traff på hverandre så mye på tur med hundene. Ellers kan du melde deg på som hjelper ved arrangementer osv. Uansett - ikke bare sitt i sofaen og depp.

Har kjæresten din familie der, som du kan være litt sammen med? Det hjalp meg også, at han hadde søsken og foreldre rett i nærheten. 

Anonymkode: fe836...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig problemet ligger på samboende og ikke stedet

Anonymkode: 9e0fb...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samboeren din er ikke noe snill med deg, sorry altså, han får dama til å flytte til seg og så er han ikke hjemme en gang og mener hun maser når hun ringer. Hva skal han med en kjæreste og samboer når han knapt orker å være med henne i helgene en gang fordi han er sliten? TS, du blir kraftig neglisjert i dette forholdet og jeg tror samboeren din har klart å manipulere deg til å tro du ikke får det noe bedre hjemme. Hva gjør HAN for at du skal trives? Ingenting! Hvis han jobber så mye borte så kunne dere like gjerne ha bodd på ditt hjemsted. Han er jo ikke hjemme uansett. 

Anonymkode: bd5b2...165

Tror du han tvang henne til å flytte? Og manipulert? Hjelpes! Han trodde kanskje heller ikke at hun skulle bli ensom, og angst og depresjoner er jo noe TS allerede har.. TS har faktisk mulighet til å velge å flytte, hvis hun vil. Spørsmålet er om hun blir mindre ensom et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du han tvang henne til å flytte? Og manipulert? Hjelpes! Han trodde kanskje heller ikke at hun skulle bli ensom, og angst og depresjoner er jo noe TS allerede har.. TS har faktisk mulighet til å velge å flytte, hvis hun vil. Spørsmålet er om hun blir mindre ensom et annet sted. 

Tror jeg blir like ensom uansett hvor jeg flytter. Har jo ikke nettverk noe sted utenom hjemme hvor jeg har familie,  men ingen venner. Så har ikke så mye med stedet jeg bor på nå å gjøre sånn egt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror jeg blir like ensom uansett hvor jeg flytter. Har jo ikke nettverk noe sted utenom hjemme hvor jeg har familie,  men ingen venner. Så har ikke så mye med stedet jeg bor på nå å gjøre sånn egt. Ts

Bra anledning til å ta tak i deg selv da, om du ønsker å endre på noe. Finn en hobby, engasjer deg i organisasjoner der andre folk er. By på deg selv og engasjer deg i noe. Ingen andre kan fikse dette for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at du ikke ønsker å flytte "hjem" og heller ikke har venner der, så virker det som at du generelt er litt ensom og sliter med det, og at dette ikke nødvendigvis har noe med stedet du bor på nå - selv om jeg vet at det kan være vanskeligere på bygda. Forstår det er kjedelig og ensomt når kjæresten din er så mye borte, men dette er ditt ansvar å ta tak i! Det er viktig at du ikke klager og griner og ender opp med at kjæresten din blir lei av deg! Han føler nok også på at du sitter hjemme og er deppa... Jeg var i noenlunde samme situasjon, men ikke deppa da. For meg ble løsningen å kjøpe en hund som jeg gikk mye tur med. Da var jeg mye ute i bygda, og ble kjent med folk den veien. Fikk en bestevenninne nettopp pga det, da vi traff på hverandre så mye på tur med hundene. Ellers kan du melde deg på som hjelper ved arrangementer osv. Uansett - ikke bare sitt i sofaen og depp.

Har kjæresten din familie der, som du kan være litt sammen med? Det hjalp meg også, at han hadde søsken og foreldre rett i nærheten. 

Vi har vært inne på å kjøpe hund. Men har ventet fordi stedet vi bodde på før ikke var egnet og jeg jobba mye seint. Men nå jobber jeg kun dagtid og det stedet vi bor på nå er lagt veldig til rette for å ha hund. Så kanskje det hadde vært noe å vurdert igjen. Hunden må jo allikevel belage seg på å være litt hjemme alene pga jobb, men da har den en stor hundegård den kan være i. Hu jenta jeg nevnte i hi har hund og går mye tur, så da hadde det blitt enklere for oss å møtes da vi allikevel må gå tur med hundene. Per nå har vi en katt som det jo er selskap i, men det blir ikke på samme måte som en hund. Savner veldig hund i livet, siden jeg er vokst opp med det. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, samboer har foreldre rett I nærheten. Så besøker de ofte og føler meg veldig hjemme der. De er veldig koselige og trives veldig ilag med de. Så det hjelper jo en del, men hadde vært bra å fått noen venner her også. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bra anledning til å ta tak i deg selv da, om du ønsker å endre på noe. Finn en hobby, engasjer deg i organisasjoner der andre folk er. By på deg selv og engasjer deg i noe. Ingen andre kan fikse dette for deg. 

Ja, jeg skal se litt hva som er i nærheten som kan interessere meg! Har drevet mye med hest, så savner det veldig. Har også alltid hatt lyst på en hund som jeg kan trene med i f.eks agility eller noe lignende. Kan jo også bygge nettverk på den måten med de folkene man møter igjennom det evt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg skal se litt hva som er i nærheten som kan interessere meg! Har drevet mye med hest, så savner det veldig. Har også alltid hatt lyst på en hund som jeg kan trene med i f.eks agility eller noe lignende. Kan jo også bygge nettverk på den måten med de folkene man møter igjennom det evt. Ts

Det er veldig fine plasser å møte andre. Bygg din egen framtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra HI og de svarene du gir virker det som du trenger å jobbe med deg selv. Ja det er kjedelig at du fluttet til han og at han aldri er hjemme. 

Men du skriver at han er med venner i helger, hvorfor er du ikke med? Det er damer der som har invitert deg med, hvorfor drar du ikke? 

Hvis du graver deg lenger ned, blir det bare verre og kjæresten kan også gå lei. 

Du må komme deg ut.. 

Anonymkode: aab18...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Utifra HI og de svarene du gir virker det som du trenger å jobbe med deg selv. Ja det er kjedelig at du fluttet til han og at han aldri er hjemme. 

Men du skriver at han er med venner i helger, hvorfor er du ikke med? Det er damer der som har invitert deg med, hvorfor drar du ikke? 

Hvis du graver deg lenger ned, blir det bare verre og kjæresten kan også gå lei. 

Du må komme deg ut.. 

Anonymkode: aab18...250

De gangene han er med venner uten meg så er det bare med gutta og ingen jenter, så da passer det seg på en måte ikke at jeg er med. Er ofte med hvis vi blir bedt på besøk til andre og da prater jeg litt med jentene, men det blir bare korte samtaler og de sitter mye på tlf. De gangene jeg blir invitert av jentene er jeg med hver gang, hvis ikke jobben kommer i veien. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du trives som lærervikar foreslår jeg at du begynner på lærerutdanning til høsten. Det er mange ledige restplasser over hele landet 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, snakka litt med han på tlf i går og sa det sånn som det var. Vi skal ta en ordentlig prat om det når han kommer hjem til helga. Han foreslo at han kunne komme hjem tidligere på fredagene. Men det hjelper jo ingenting når han allikevel drar på mandagen igjen og er borte hele uka. Han skulle visst jobbe borte hvert fall hele sommeren, og til høsten blir det mye seine kvelder på han. Så jeg får vel ikke sett han så mye ellers. Han trives ikke med vanlig 8-16 jobb og blir veldig revet med når han først jobber, så derfor blir det veldig seint på han. Han spurte om jeg synes det var såpass ille at jeg ikke ville fortsette forholdet mer, sa at jeg synes det, men vil ikke gjøre slutt med han da han betyr veldig mye for meg. Men lurer på om jeg bare må stille det ultimatumet for at det i hele tatt skal bli noe bedre med jobbingen. Ts

Fyren vil heller jobbe enn å være sammen med deg. Finn en annen!? 

Anonymkode: e5234...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minosa skrev (1 time siden):

Siden du trives som lærervikar foreslår jeg at du begynner på lærerutdanning til høsten. Det er mange ledige restplasser over hele landet 🤗

Jeg har vurdert det faktisk, men har studiegjeld på 200 000 kr på to studier jeg ikke har fullført. Så vil nå ha et år hvor jeg bare jobber før jeg kanskje begynner på utdannelse neste år igjen. Må være helt sikker før jeg begynner på nytt studie igjen nå. Men lærer er absolutt noe jeg har vurdert☺️ ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...