Gå til innhold

Kjemisk - kommer mensen alltid tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi begynte nettopp å prøve på baby nummer tre etter å ha blitt ganske fort gravid med de to første. Jeg er 9 dager på overtid etter eggløsning og skal egentlig få mensen om 5 dager - men neida - den dukket visst opp i kveld🫠 og jeg er veldig punktlig, har aldri opplevd at mensen har kommet 5 dager før tiden. Er det sånn at når man har en kjemisk graviditet så er det vanlig at den kommer rundt denne tiden fordi egget ikke fester seg? Jeg har ikke testet enda men graviditetstester slår vel ikke ut positivt når man har kjemisk, fordi det er først når egget fester seg at man produserer hcg?

 

Er jo lov å håpe på at det er en festeblødning også da.. men har kommet ordentlig rødt blod på et par papirtørk nå og har litt murringer i høyre side og bakover mot ryggen. Hvor mye er egentlig vanlig å blø når man har festeblødning da, googler meg bare frem til «spotting» men det er ganske diffust, et et truseinnlegg for mye?😅

Anonymkode: 87974...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved kjemisk kan mensen komme noe tidlig eller til vanlig tid. Helt individuelt. Er det mensen du har fått har du nok mest sannsynlig hatt eggløsning noe tidligere enn du har tenkt. 

Festeblødning skjer kun i 15% av alle svangerskap, så det er absolutt ikke veldig vanlig - men generelt tidlige ufarlige svangerskapsblødninger er mye vanligere. Hvor mye man blør ved feste er nok individuelt - men som regel svært svært lite. 

Graviditetstester slår ut ved kjemisk også. Kroppen produserer hcg så snart egget har vært festet. Det er det som er hele poenget med kjemisk graviditet- kan kun påvises kjemisk i urin eller blod - altså ved hcg måling. 

Anonymkode: ac3ea...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ved kjemisk kan mensen komme noe tidlig eller til vanlig tid. Helt individuelt. Er det mensen du har fått har du nok mest sannsynlig hatt eggløsning noe tidligere enn du har tenkt. 

Festeblødning skjer kun i 15% av alle svangerskap, så det er absolutt ikke veldig vanlig - men generelt tidlige ufarlige svangerskapsblødninger er mye vanligere. Hvor mye man blør ved feste er nok individuelt - men som regel svært svært lite. 

Graviditetstester slår ut ved kjemisk også. Kroppen produserer hcg så snart egget har vært festet. Det er det som er hele poenget med kjemisk graviditet- kan kun påvises kjemisk i urin eller blod - altså ved hcg måling. 

Anonymkode: ac3ea...4ba

Ah, så da slår det ikke ut om jeg tar en graviditetstest i morgen? Kan sikkert være andre grunner til blødning også ja (leser bla. graviditet utenfor livmoren😬). Med nummer en hadde jeg et hematom som sprakk i uke 9 og blødde et par timer men jeg vil tro det er altfor tidlig denne gangen. Må nesten bare vente og se, men tipper det er TR 😜 synes bare det var merkelig at hun kom så tidlig!

Anonymkode: 87974...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde kjemisk, kom menstruasjon 2 dager forsinket. Hadde positive tester i 3-4 dager fra 10 DPO. Kjemisk betyr bare tidlig spontanabort, før man kan se fosteret på ultralyd.

Anonymkode: 6f6b9...64c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da jeg hadde kjemisk, kom menstruasjon 2 dager forsinket. Hadde positive tester i 3-4 dager fra 10 DPO. Kjemisk betyr bare tidlig spontanabort, før man kan se fosteret på ultralyd.

Anonymkode: 6f6b9...64c

Ikke sant! Synes det virker som at blødningen har stoppet her så mulig jeg tester i morgen, men kan også være litt rar TR mtp. at den kom så tidlig🙈

Anonymkode: 87974...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ah, så da slår det ikke ut om jeg tar en graviditetstest i morgen? Kan sikkert være andre grunner til blødning også ja (leser bla. graviditet utenfor livmoren😬). Med nummer en hadde jeg et hematom som sprakk i uke 9 og blødde et par timer men jeg vil tro det er altfor tidlig denne gangen. Må nesten bare vente og se, men tipper det er TR 😜 synes bare det var merkelig at hun kom så tidlig!

Anonymkode: 87974...1a0

Det kan absolutt slå ut på test i morgen. Er bare å teste og se det. 

Svangerskap utenfor livmor gir store smerter (snakker av erfaring), og er heller ikke vanlig. 

En blødning kan skyldes ømfintlige slimhinner, høyt nivå av progesteron, et sprengt blodkarr, hematom etc etc.. 

 

Anonymkode: ac3ea...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde akkurat samme forrige mnd. Håpte på festeblødning men neida. Var heller ikke mensen, bare en tilfeldig liten blødning. Mensen kom til forventet tid. 

Anonymkode: 0fa57...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Da jeg bikket 36 kunne det av og til skje at eggløsning kom for tidlig. Ganske vanlig tydeligvis, når man blir litt eldre. Hadde en syklus på 24 dager, der jeg hadde eggløsning på dag 10. Så gikk det 8 mnd hvor alt var normalt også hadde jeg en syklus på dag 26, hvor eggløsning skjedde på dag 11.

Anonymkode: 5a8e5...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 21.29):

Ah, så da slår det ikke ut om jeg tar en graviditetstest i morgen? Kan sikkert være andre grunner til blødning også ja (leser bla. graviditet utenfor livmoren😬). Med nummer en hadde jeg et hematom som sprakk i uke 9 og blødde et par timer men jeg vil tro det er altfor tidlig denne gangen. Må nesten bare vente og se, men tipper det er TR 😜 synes bare det var merkelig at hun kom så tidlig!

Anonymkode: 87974...1a0

En annen årsak kan også være normal graviditet, rett og slett. Men litt tidlig 9 dpo da? 

Anonymkode: b08da...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 0.34):

En annen årsak kan også være normal graviditet, rett og slett. Men litt tidlig 9 dpo da? 

Anonymkode: b08da...035

Glemte å oppdatere! Det var definitivt TR, kom bare veldig tidlig men vanlig lengde så ja, får bare fortsette der vi slapp :humpe:

Anonymkode: 87974...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...