Gå til innhold

Toll kaos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke fra utlandet. Betalte toll for å hente den. Varen passet ikke. Kontaktet firma for en returlapp, men det var ikke lett. De skrev at jeg måtte sende den til dem som en pakke. Jeg skulle få tilbake det jeg betalte i frakt. Men nå fikk jeg brev fra posten om at jeg må betale toll for å sende pakken. Så mye styr for en pakke. Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede betalt for varen, toll inn hit og frakt dit. 

JEG SKAL ALDRI BESTILLE FRA UTLANDET IGJEN 😜

Anonymkode: 0b104...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vet de aller fleste som bestiller fra utlandet. Det er billigere å gi faen om varen ikke er som beskrevet/antatt, enn å sende den i retur. 

Derfor går det til helvete med de fleste som bestiller fra ebay, aliexpress, wish, temu etc etc etc etc etc etc......

 

Nå har du satt i gang masse greier for den varen, så da får du gjennomføre.. En dyr lærepenge

Anonymkode: a2e32...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke returnere den da. Du kan selge den på finn eller no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fra Abercrombie & Fitch . Trodde de var seriøse 

Anonymkode: 0b104...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får refundert tollen du betalte inn om du søker, men ja det er styrete og tar lang tid. 

 

Anonymkode: d71e5...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme erfaring ved kjøp hos dealsproffsen, servicen er elendig. Det endte gått til slutt. 

kjøpte vare, og varen fungerte ikke i det hele tatt. Måtte henvende meg til "kundeservicen" deres, og måtte bevise med video at varen ikke fungerte. Men som dem sa hvis pakken er åpnet så er den allerede blitt benyttet. 

I mitt tilfelle så håpet jeg posten kunne allerede ordne tollpapirene når jeg sendte varen tilbake, det gjorde dem ikke. Dermed var det jeg som måtte beskrive varen jeg sendte i retur, og fortelle tollen hva varen inneholdt. 

Fikk alle pengene tilbake, og vil aldri handle fra utlandet hvor toll skal betales. 

Anonymkode: 5d406...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan finne ett org.nr i utlandet? Fikk brev fra posten om at jeg må sende inn org.nr på firmaet for å tollbehandle sendingen.  Men jeg har ikke noe org.nr 😳

Anonymkode: 0b104...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan finne ett org.nr i utlandet? Fikk brev fra posten om at jeg må sende inn org.nr på firmaet for å tollbehandle sendingen.  Men jeg har ikke noe org.nr 😳

Anonymkode: 0b104...b24

Enten står det på nettsiden, eller så må du spørre. 

Anonymkode: 1de0b...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bestilte en pakke fra utlandet. Betalte toll for å hente den. Varen passet ikke. Kontaktet firma for en returlapp, men det var ikke lett. De skrev at jeg måtte sende den til dem som en pakke. Jeg skulle få tilbake det jeg betalte i frakt. Men nå fikk jeg brev fra posten om at jeg må betale toll for å sende pakken. Så mye styr for en pakke. Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede betalt for varen, toll inn hit og frakt dit. 

JEG SKAL ALDRI BESTILLE FRA UTLANDET IGJEN 😜

Anonymkode: 0b104...b24

Så ta en telefon til Forbrukerombudet, da hjelper de deg med fremgangsmåte. 
Nettbutikker gambler i dette. 

Anonymkode: cfe23...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bestilte en pakke fra utlandet. Betalte toll for å hente den. Varen passet ikke. Kontaktet firma for en returlapp, men det var ikke lett. De skrev at jeg måtte sende den til dem som en pakke. Jeg skulle få tilbake det jeg betalte i frakt. Men nå fikk jeg brev fra posten om at jeg må betale toll for å sende pakken. Så mye styr for en pakke. Hva skal jeg gjøre? Jeg har allerede betalt for varen, toll inn hit og frakt dit. 

JEG SKAL ALDRI BESTILLE FRA UTLANDET IGJEN 😜

Anonymkode: 0b104...b24

Du tar kontakt med tolletaten. Dette er ikke så vanskelig som du skal ha det til, men ja det er ekstra arbeid når du bestiller fra utlandet og spesielt når du holder på med retur, det er bare i sakens natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått brev om toll, hvordan har du sendt pakken og betalt for porto og toll? Fylte du ut tollfakturaskjemaet  og festet det skikkelig?

Når du sender som pakke og fyller ut skjemaene riktig, så skal det toll være inkl i prisen.

Anonymkode: 8d7e3...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...