Gå til innhold

Er det virkelig verdt å bruke p piller for å ha samleie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ænema skrev (3 timer siden):

Nei. Bruker ikke annet enn gummi. Ingen gummi ingen sex

Åpenbart flere fordeler. Hormonpreparater er kun for å slippe å bli gravid, men man risikerer også helseplager og dårlig sexlyst. Med kondom får man i tillegg beskyttelse mot kjønnssykdommer, ingen bivirkninger, slipper sølet, kan kjøpes over alt ++ Skjønner ikke hvorfor ikke flere kvinner "står på krava" her.

Anonymkode: eb782...a38

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Meowmere skrev (17 timer siden):

Ikke det jeg snakker om. Poenget er at sex handler om mye mer enn orgasmen. Hvis orgasmen var hovedattraksjonen ville folk bare ordnet seg den på egenhånd. 

Kan bare få den selv da hvis det er hele vitsen. 

Jo, jeg har lov å være like kravstor som mannen om en kan si det sånn.
Jeg bruker å få orgasme hver gang, og gjerne flere etter hverandre. 
Da sier det seg selv at jeg har god utbytte av sexen fordi vi har lært hverandre å kjenne seksuelt  og jeg tør å slippe meg løs. 
Da er det vel greit å forvente at jeg blir tatt hensyn til og vi deler på nytelsen ? 

Anonymkode: 06a97...b28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, jeg har lov å være like kravstor som mannen om en kan si det sånn.
Jeg bruker å få orgasme hver gang, og gjerne flere etter hverandre. 
Da sier det seg selv at jeg har god utbytte av sexen fordi vi har lært hverandre å kjenne seksuelt  og jeg tør å slippe meg løs. 
Da er det vel greit å forvente at jeg blir tatt hensyn til og vi deler på nytelsen ? 

Anonymkode: 06a97...b28

Helt klart er nytelse viktig, om ikke viktigst. Poenget mitt var at nytelse ikke starter og slutter med orgasme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tror den største forskjellen ligger i hodet, og ikke den fysiske. Mange mannfolk gidder ikke ta jobben med å rulle den på. Derfor mye ufortjent snakk om kondomer.

Enig i at den største forskjellen ligger i hodet.. Jeg er mann. Sex med kondom høres ut som det ikke er like godt, men i praksis er det like bra.

Jeg er ikke enig i at det bare menn som er negative til kondom. Jeg har inntrykk av at kvinner er omtrent like negative.

Anonymkode: 98b16...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Erfarenmann skrev (19 timer siden):

For din del, når du spør på den måten, så er jeg rimelig sikker på at svaret er nei.

I min verden er sex viktig. Det er en glede, en nytelse og det skaper bånd mellom oss, og hun kommer som regel før meg. Så for oss er svaret ja, selvfølgelig.

For deg som mann er selvsagt svaret ja. Du slipper vektoppgang, hormonsvingninger og risiko for blodpropp. 

Anonymkode: d3374...67c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri gått på prevensjon for å ha sex. Jeg har kun gått på p-piller, minipiller og spiral, for å lindre alvorlige syklusrelatert plager. Sex er uansett ikke godt når kroppen ikke spiller på lag. Endometriose suger.

Anonymkode: 955de...2fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det bare jeg som synes det er kjempedeilig å bli pult uavhengig av orgasme?

Selve penetreringen er fantastisk 🤌🏼

Anonymkode: 9f7e2...06a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri gått på prevensjon for å ha sex. Jeg har kun gått på p-piller, minipiller og spiral, for å lindre alvorlige syklusrelatert plager. Sex er uansett ikke godt når kroppen ikke spiller på lag. Endometriose suger.

Anonymkode: 955de...2fd

Hvis ikke P-piller er prevensjon, hva er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis ikke P-piller er prevensjon, hva er det da?

Behandling for diverse plager, som menstruasjonssmerter, kraftige blødninger, acne etc.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 8.44):

Jeg er mann. Sex med kondom høres ut som det ikke er like godt, men i praksis er det like bra.

Anonymkode: 98b16...703

Jeg er og mann. Sex med kondom gir nedsatt følsomhet, men det gjør og at samleie varer lenger. For oss var prosessen med å ta på kondom turnoff, så det er faktisk ikke bare jeg som vil ha sex uten. Enden på visa ble at jeg steriliserte meg da vi ble ferdige med å få barn.

Anonymkode: 6464f...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig ikke. Har aldri brukt p-piller. Kvinner ofrer sin helse for mannen. 

Dumt. 

Anonymkode: 67ebe...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Granskudd skrev (På 9.7.2024 den 13.46):

Det kommer an på hvordan du kalkulerer inn kostnaden for et potensielt barn mot orgasme 😉🤣 

Hørt om kondomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 14.43):

Jeg går på P-piller, og har ikke hatt sex på flere år. :) Men jeg elsker p pillene, har ingen bivirkninger, og har brukt dem i over 15 år, og skipper mensen ofte.
Min gynekolog sier at kroppen vår er ikke ment å ha mensen så ofte som moderne kvinner nå har, fordi fra naturens side så er vi ment å være gravide så og si så ofte som fysisk mulig frem til overgangsalderen. Men det skjer jo ikke lengre, og da er p piller et fint alternativ.
Alternativet er jo da kanskje spiral, men jeg kjenner at jeg heller tviholder på P pillene mine fremfor å sette inn spiral. Har sett så mange videoer av damer som får det satt inn eller tatt ut og de vrir seg fullstendig i smerte, jeg orker ikke tanken!!

Anonymkode: 23856...d26

Du TROR at det er ingen bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri hørt om noen bivirkninger av å bruke kondom. Piller - JA. Spiral - JA kan være smertefullt i tillegg. Man vet fint lite om senvirkninger av p-piller. Flere gutter/menn som kan få dårligere sædkvalitet fordi moren har gått på p-piller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Flere gutter/menn som kan få dårligere sædkvalitet fordi moren har gått på p-piller..

Hvordan skulle det gå til?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jo, mange menn sliter med dårlig sædkvalitet i dag. Til og med fisken i havet sies det har forplantningsproblemer, om dette skyltes rester av hormonpreparater fra mennesker via kloakken vet jeg dog ikke om er bevist.. jeg hadde aldri puttet i meg p-piller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 13.44):

70% av kvinner får ikke orgasme av samleie. Er det virkelig verdt å bruke p piller for å ha samleie da? Det er jo bivirkninger med p piller også. 

Anonymkode: fa906...743

Men veldig mange av disse 70% finner andre måter å oppnå orgasme på under samleiet, så ingen grunn til å gi opp bare fordi inn-ut-action ikke gjør susen. Bruk hånda, et leketøy eller få mannen til å hjelpe til.

P-piller virker så ulikt på ulike kropper at det er umulig å si om det er verdt å bruke eller ikke. Jeg følte meg helt fantastisk mens jeg gikk på p-piller. Aldri vært så i vater og følt meg så bra som da jeg gikk på p-pillene. Jeg startet på dem for å få kontroll på en rotete syklus, ikke som prevensjonsmiddel. Eneste bivirkning jeg fikk var at jeg etter et par-tre år på p-pillene begynte å få hodepine hver gang jeg tok pillefri uke. Ellers hadde jeg null problemer. Men så var jeg nok heldig som traff på riktig type p-pille på første forsøk. Å bytte til minipille var derimot ikke noe sjakktrekk for min del. De gjorde meg til en følelsesløs zombie.

Om DU synes det er verdt det, kommer jo an på hvordan du og din kropp reagerer på p-piller, og hvor gira du er på å ha sex i det hele tatt. Hvis du ikke har noe trøbbel med syklusen din og ikke er så opptatt av å ha sex, så er det nok ingen vits i å starte på p-piller.

Anonymkode: 618de...160

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 8.57):

Er det bare jeg som synes det er kjempedeilig å bli pult uavhengig av orgasme?

Selve penetreringen er fantastisk 🤌🏼

Anonymkode: 9f7e2...06a

Hvordan kan den være det når det sies at vagina ikke har så mye nervetråder i seg og dermed ikke følelse siden det skal kunne komme en baby ut der? Det er en fødselskanal. Mens penis derimot er full av følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 15.08):

Selvfølgelig ikke. Har aldri brukt p-piller. Kvinner ofrer sin helse for mannen. 

Dumt. 

Enig. Jeg tror dette henger igjen fra patriarkatet. Kvinnen må bære byrden for å ha samleie uten å bli gravid. Menn er jo ikke en gang interessert i å forske på dette og finne en prevensjon som mannen kan bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...