Gå til innhold

Blir så oppgitt over en del sykmeldte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har angst, indre uro og uvel nesten hver gang jeg skal på jobb. Jeg jobber 100 prosent fordi jeg har høy arbeidsmoral, vil være et godt forbilde for barna mine ved å vise at jeg drar på jobb hver dag( de vet ikke om angsten), og fordi jeg vet at å være hjemme gjør meg sykere psykisk. 
 

Anonymkode: fac87...2a2

Forventer du en medalje?

Anonymkode: 1ae95...bfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Nå kicker dere på feil tråd :) Denne handler om sykmeldte, ikke uføre. Dvs. personen er i utgangspunktet arbeidsfør.

Anonymkode: 54390...b72

Dessverre er det sånn at de som bedriver denne hetsen mot uføre konstant er på jakt etter innlegg hvor de kan få mulighet til å utøve denne hesten.

Anonymkode: 1ae95...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forventer du en medalje?

Anonymkode: 1ae95...bfd

Ja, forventer det🤣

Anonymkode: fac87...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Nå kicker dere på feil tråd :) Denne handler om sykmeldte, ikke uføre. Dvs. personen er i utgangspunktet arbeidsfør.

Anonymkode: 54390...b72

De uføre er raske på labben.

Anonymkode: bf59c...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan klarer du å skille på hvem som ligger i grenseland? Ingen kan se på meg at jeg er syk.. Jeg har kamuflert dette i flere år, verken fysisk eller psykisk sykdom hos meg er noe andre ser. Som jeg skrev, det er kun min samboer og min nærmeste familie som klarer å SE hvor syk jeg er. Jeg går jo ikke ut blant andre mennesker når jeg har det som vanskeligst, ei heller snapper fra sengen når jeg ligger i smerter. Vennene mine får meg på mine gode dager / timer, de ser heller ikke dagene mine i forkant og etterkant av sosiale sammenkomster… 

Anonymkode: 61e19...5bc

Munig en ide å sende noen snapper om dårlige dager også da. Slik at ikke folk bare ser solskinnsdager og begynner å lure.

Hvilket kan også sies til alle disse som messer om "du ser meg ikke på en dårlig dag". Neivel, så sørg for at de gjør det da.

Anonymkode: bf59c...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dessverre er det sånn at de som bedriver denne hetsen mot uføre konstant er på jakt etter innlegg hvor de kan få mulighet til å utøve denne hesten.

Anonymkode: 1ae95...bfd

Her kommer paranoiaen til syne for fullt.

Anonymkode: bf59c...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Munig en ide å sende noen snapper om dårlige dager også da. Slik at ikke folk bare ser solskinnsdager og begynner å lure.

Hvilket kan også sies til alle disse som messer om "du ser meg ikke på en dårlig dag". Neivel, så sørg for at de gjør det da.

Anonymkode: bf59c...970

Så du tenker at det syke burde gjøre på dårlige dager er å bruke energien sin på å bevise sine venner om at de faktisk er syke? Det høres svært destruktivt og selvutslettende ut i mine ører. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (34 minutter siden):

Denne jævlige mistenkeliggjøringen av syke (og uføre i og for seg). Jeg blir uvel. Hva skal man med venner når man har fiender som dere? 

Å sitte på KG midt i arbeidstiden er greit? 

Ferie er det noe som heter, og skiftarbeid. 

Anonymkode: 08685...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe svar på den påstanden.

Anonymkode: 1ae95...bfd

Påstanden var "Det er de som ligger i grenseland jeg tror vi irriterer oss over, og hvor selv ikke legene er sikre på om de trenger sykmelding eller litt «push» til å være noe i jobb. " (Din utheving)

Selvsagt finnes disse tvilstilfellene som legene er usikre på. Det har vært masse debatt så lenge jeg kan huske om sykelønnsordningen, og mange leger har sagt at det er vanskelig for dem å vite om de gør riktige vurderinger, siden det de er utdannet til er å diagnostisere og behandle sykdom, ikke å forvalte trygdepengene på rett måte eller vurdere hvordan folk fungerer i arbeidslivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kan man jo jobbe noen timer om dagen. 

Anonymkode: 66f96...2f0

Men hvilken arbeidsgiver vil ha en ansatt som bare kan jobbe noen timer om dagen????

Anonymkode: b0ab5...bcc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvilken arbeidsgiver vil ha en ansatt som bare kan jobbe noen timer om dagen????

Anonymkode: b0ab5...bcc

Mange. Det heter deltidsjobb. 

Anonymkode: 66f96...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange syke kunne nok presset seg ut i jobb, men til hvilken pris? Skal jeg prioritere jobb fremfor min egen helse, livsglede, omsorg for barn, oppfølging av arbeidsoppgaver i hjemmet? Bare drite i å ta oppvask og klesvask, ordne matpakke og sekk til barnet - fordi energien skal brukes på noen timer jobb? Skal jeg ligge rett ut når helga kommer fordi jeg har brukt opp kruttet på jobb?

Anonymkode: 61e19...5bc

Ja, de fleste av oss prioriterer jobb selv om vi heller kunne tenkt oss å være sammen med barna eller gjort andre ting som ga oss "livsglede". Mange av oss som jobber bruker helga til å hvile ut, og husene våre ser også bomba ut til tider, fordi vi er slitne etter jobb.

 

Stakkars leger, som må sitte og vurdere om folk bør "presse seg ut i jobb når de blir slitne av det".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har nok ikke forstått hva det innebærer å være så dårlig at man ikke fungerer i arbeidslivet hvis du tenker at det er så enkelt at man bare hviler ut i helgen så er man klar for ny uke på mandag. Du forstår nok heller ikke hvilke smerter noen mennesker lever med, og hvor mye det gjør med en person. 

Anonymkode: 61e19...5bc

Hvorfor klarer noen med smerter å jobbe da? 

Anonymkode: 66f96...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kan man jo jobbe noen timer om dagen. 

Anonymkode: 66f96...2f0

Jeg var sykmeldt med prolaps, prøvde å presse meg selv til å jobbe litt. hadde blitt lovd å få tilrettelagt noe de absolutt ikke gjorde. Så det endte i full sykmelding igjen. Ble også anbefalt å gå en liten tur hver dag, så det gjorde jeg. Sånn som dere holder på nå sier mer om dere enn de som er sykmeldte. Bedrevitere som tror dere kan alt 😴 dere har ikke all informasjon om en situasjon når folk er sykmeldte, så hva med å bare passe på seg selv?

Anonymkode: eecc8...5c0

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Munig en ide å sende noen snapper om dårlige dager også da. Slik at ikke folk bare ser solskinnsdager og begynner å lure.

Hvilket kan også sies til alle disse som messer om "du ser meg ikke på en dårlig dag". Neivel, så sørg for at de gjør det da.

Anonymkode: bf59c...970

Så jeg skal dele bilder av mine dårlige dager for å gi bevis på at jeg er syk til som ikke klarer å tenke lenger nesa rekker?

Anonymkode: 1ae95...bfd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så jeg skal dele bilder av mine dårlige dager for å gi bevis på at jeg er syk til som ikke klarer å tenke lenger nesa rekker?

Anonymkode: 1ae95...bfd

Best å se veldig negativt på det. Så får dere heller tåle skepsis pga at dere bare poster gode tider.

Anonymkode: bf59c...970

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mange. Det heter deltidsjobb. 

Anonymkode: 66f96...2f0

Selv om man har en deltidsjobb så må man komme på jobb til avtalte tider. Og om man som en voksen person ikke klarer å forstå det stiller jeg spørsmål om hvordan man i det hele tatt klarer å fungere samfunnet.

Anonymkode: 1ae95...bfd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor klarer noen med smerter å jobbe da? 

Anonymkode: 66f96...2f0

Dette er et spørsmål man kunne forventet av en femåring, men ikke av en voksen person.

Anonymkode: 1ae95...bfd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Munig en ide å sende noen snapper om dårlige dager også da. Slik at ikke folk bare ser solskinnsdager og begynner å lure.

Hvilket kan også sies til alle disse som messer om "du ser meg ikke på en dårlig dag". Neivel, så sørg for at de gjør det da.

Anonymkode: bf59c...970

Vet du, jeg har mange ganger tenkt, når jeg har vært i form, at jeg ønsker å dele de dårlige dagene og slippe folk inn, og bidra til synliggjøring av utfordringer som veldig mange har.

Men hver gang jeg ligger og vrir meg i smerte, og spyr av smerte, og lys, lyd og alt er tortur - så orker jeg ikke. Jeg orker ikke filme det, eller ta et bilde, eller sende en melding, eller skrive et innlegg på sosiale medier. Jeg orker ikke engang å ta frem tlf, for jeg takler ikke lyset fra den. Der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre, for alt jeg da bryr meg om, er å få vekk smerten. Innen jeg legger meg ned, er det på det nivået allerede, for jeg holder ut så lenge jeg kan, og så litt til, for jeg vil ikke innse hva som kommer. 

Mange av oss har det sånn - vi presser oss til det ytterste, for vi vil ikke at oppturen skal ende, for vi vil ikke være syke, og når vi endelig legger oss ned, er vi fullstendig ferdige. Ute av stand til noe som helst. Griner om vi er nødt til å gå til doen. Spiser ikke. 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Vet du, jeg har mange ganger tenkt, når jeg har vært i form, at jeg ønsker å dele de dårlige dagene og slippe folk inn, og bidra til synliggjøring av utfordringer som veldig mange har.

Men hver gang jeg ligger og vrir meg i smerte, og spyr av smerte, og lys, lyd og alt er tortur - så orker jeg ikke. Jeg orker ikke filme det, eller ta et bilde, eller sende en melding, eller skrive et innlegg på sosiale medier. Jeg orker ikke engang å ta frem tlf, for jeg takler ikke lyset fra den. Der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre, for alt jeg da bryr meg om, er å få vekk smerten. Innen jeg legger meg ned, er det på det nivået allerede, for jeg holder ut så lenge jeg kan, og så litt til, for jeg vil ikke innse hva som kommer. 

Mange av oss har det sånn - vi presser oss til det ytterste, for vi vil ikke at oppturen skal ende, for vi vil ikke være syke, og når vi endelig legger oss ned, er vi fullstendig ferdige. Ute av stand til noe som helst. Griner om vi er nødt til å gå til doen. Spiser ikke. 

Er sikker en god del som kunne sendt også. Merkelig at det slal være så svart-hvitt i dagens "se på meg" samfunn.

Anonymkode: bf59c...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...