Gå til innhold

Blir så oppgitt over en del sykmeldte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Det er også en sammenheng mellom trivsel og arbeidsmiljø og sykmeldinger. Jeg synes ikke det høres ut som dine holdninger bidrar til et godt arbeidsmiljø. 

Der er du nok inne på noe vesentlig . Viktig med ett inkluderende og inspirerende arbeidsmiljø . Stor forskjell å bry seg OM , å bry seg MED . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor denne naive troen på at det ikke finnes folk som bare skofter? Sånn helt ærlig - tror du virkelig alle er ærlige? Om du faktisk ikke kan jobbe, så har jeg full respekt for det. Men det betyr ikke at det er andre som griner seg til sykemeldinger de ikke har behov for. 

Anonymkode: c4174...573

Fordi det er sykt vanskelig å få sykemelding , at du sier noe annet får være din sak

Anonymkode: b1a2b...871

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi det er sykt vanskelig å få sykemelding , at du sier noe annet får være din sak

Det er IKKE sykt vanskelig. Det er meget individuelt og er avhengig av legen. Noen leger gir ut sykemeldinger i hytt og pine. 

Anonymkode: 66f96...2f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

« Hatet» eller irritasjonen kommer av at det ofte skaper  vanskeligheter for kollegaer og andre rundt, og man blir mistenksom fordi det er merkelige begrunnelser for fraværet

Anonymkode: fac87...2a2

De merkelige grunnene er fordi man ikke vil være åpen om grunnene fordi de alltid vil sitte bedrevitende mennesker som mener de vet alt om sykdommen og alle er like

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (4 minutter siden):

Det er også en sammenheng mellom trivsel og arbeidsmiljø og sykmeldinger. Jeg synes ikke det høres ut som dine holdninger bidrar til et godt arbeidsmiljø. 

Trivselen og arbeidsmiljøet blir sikkert bedre hvis man stikker hodet i sanden og gjemmer seg hjemme med en sykmelding

Mistrives man på jobb så er det to fornuftige muligheter; gjøre noe med det eller skifte jobb.

Sykmelding fordi arbeidsmiljøet er dårlig er med å øke stigmatiseringen av sykmeldte.

Anonymkode: 9f109...14b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (46 minutter siden):

Det er mulig jeg er dum og naiv, men hvilke diagnoser er det folk ikke kan være åpne om når det gjelder sykemeldingsgrunn? Siden det stadig blir brukt som argument at vi ikke kjenner hele bildet?

Eh mange ting jeg ikke vil mine kollegaer skal vite 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skal du ha det hele bildet? Hvem er du til å kreve det av en kollega eller venn?

Anonymkode: cc107...224

👏👏

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min. Likevel må jeg sykemeldes nå pga enorm psykisk belastning pga konflikt med barnefar. 
jobben min er i menneskelige relasjoner og hadde aldri klart å prestere nå. Følelsene er på ermet som det heter.

og jeg løper, trener, og er mye ute. Så gråter jeg på kveldene, jobber med dokument for å samle bevis om trakassering o nevnte sak, og sover uhorvelig dårlig.

skal jeg slutte å løpe og gå da? 

Anonymkode: 2d66a...10e

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg elsker jobben min. Likevel må jeg sykemeldes nå pga enorm psykisk belastning pga konflikt med barnefar. 
jobben min er i menneskelige relasjoner og hadde aldri klart å prestere nå. Følelsene er på ermet som det heter.

og jeg løper, trener, og er mye ute. Så gråter jeg på kveldene, jobber med dokument for å samle bevis om trakassering o nevnte sak, og sover uhorvelig dårlig.

skal jeg slutte å løpe og gå da? 

Det var samme sak som knakk meg og! Skal sies at det hadde vært mye i lang tid, både hjemme og på jobb… Jobber med små barn, noen svært krevende barn. Vært så vanskelig med samvær hos far, at barnet mitt har hatt et veldig vanskelig år! Står man ikke i det selv, så er det vanskelig å forstå hvor psykisk utmattende det er å stå i det i en lengre periode… Jeg var konstant i underskudd på søvn, var kvalm, fikk ikke i meg mat og fungerte ikke på jobb i det hele tatt. Gråt for alt, hele tida og skjerpet meg når barnet var hjemme! Det et tøft. Sender en klem❤️

Anonymkode: 576f8...d8a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

« Hatet» eller irritasjonen kommer av at det ofte skaper  vanskeligheter for kollegaer og andre rundt, og man blir mistenksom fordi det er merkelige begrunnelser for fraværet

Så du mener at folk som er syke er pliktig til å informere deg om årsaken?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å være ufør fritar en ikke fra normale sosiale antenner.

Hvis jeg hadde blitt ufør/langtidssykemeldt fra min nåværende jobb, så hadde jeg ikke invitert kollega på tur hvis jeg ikke på forhånd var soleklar med årsaken til at jeg var sykemeldt. Man er ikke fritatt fra sosiale antenner bare fordi man er ufør/sykemeldt.

Anonymkode: 4ac28...56c

så du mener at hver gang jeg skal ut av døra så må jeg informere alle om hvorfor jeg er uføretrygdet?

Anonymkode: 1ae95...bfd

Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å du tror venninnene dine forteller deg alt? Høy arbeidsmoral men elendig syn på sykemeldte , vel det er ikke noe å skryte av

Ja

Anonymkode: 99cc6...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (1 time siden):

Det er mulig jeg er dum og naiv, men hvilke diagnoser er det folk ikke kan være åpne om når det gjelder sykemeldingsgrunn? Siden det stadig blir brukt som argument at vi ikke kjenner hele bildet?

Dette er jo alltid mantraet. Om noe påstår at de kjenner og vet at folk ikke er så syke som de sier, tar de feil. Utelukkende. Alltid.

Anonymkode: bf59c...970

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og har legeerklæring på sykdommene mine nei, og ikke snakker jeg åpent om dem heller. Sykdomshistorikk er ganske privat.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trivselen og arbeidsmiljøet blir sikkert bedre hvis man stikker hodet i sanden og gjemmer seg hjemme med en sykmelding

Mistrives man på jobb så er det to fornuftige muligheter; gjøre noe med det eller skifte jobb.

Sykmelding fordi arbeidsmiljøet er dårlig er med å øke stigmatiseringen av sykmeldte.

fortell meg hva man kan gjøre med dårlig miljø da.Jeg har prøvd alt.

Anonymkode: ef9f0...29b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var samme sak som knakk meg og! Skal sies at det hadde vært mye i lang tid, både hjemme og på jobb… Jobber med små barn, noen svært krevende barn. Vært så vanskelig med samvær hos far, at barnet mitt har hatt et veldig vanskelig år! Står man ikke i det selv, så er det vanskelig å forstå hvor psykisk utmattende det er å stå i det i en lengre periode… Jeg var konstant i underskudd på søvn, var kvalm, fikk ikke i meg mat og fungerte ikke på jobb i det hele tatt. Gråt for alt, hele tida og skjerpet meg når barnet var hjemme! Det et tøft. Sender en klem❤️

Anonymkode: 576f8...d8a

Tusen takk!! Samme her. Enormt

belastning over flere år som nådde nye høyder når jeg fikk ny kjæreste i vår, fortalte barnefar en uke før introduksjon til barna. Nå nekter han samvær (dette er ikke helt nytt), og sender meg 10-40 meldinger hver eneste kveld/natt. Kan ikke blokkere heller pga trusler om advokat etc (har faktisk laget tråd om dette) .

vært alene med barna så lenge, og nå gråter jeg for ingenting. 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lov å bli syk og sykmeldt. Jeg har kollega som år etter år jobber de ukene man må, for så å bli sykmeldt resten av året. Det er slitsomt og jeg skjønner ikke hvorfor ikke vedkommende blir ufør. Det er ikke å få en vikar i løpet av året, og der blir merarbeid for oss andre. 

Anonymkode: 2a146...4e7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

fortell meg hva man kan gjøre med dårlig miljø da.Jeg har prøvd alt.

Anonymkode: ef9f0...29b

Ja, da må man bytte jobb. Det går jo ikke over ved å bli sykmeldt??

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår at sykdom ikke alltid synes på utsiden, at det er legen som sykmelder og at man ikke ser alt i sosiale medier osv. Allikevel, jeg er helt sikker på at en del mennesker som er fullt sykmeldte kunne ha jobbet noe . Jeg har tre uker ferie i sommer, og opplever mas fra ei venninne om vi skal finne på noe hele tiden. Jeg tenker at hvis hun kjeder seg så fælt, så får hun prøve å komme seg på jobb er par dager i stedet. Jeg vet det handler om psykisk helse, og jeg kan ikke skjønne at hun blir friskere av å ikke være noe i jobb. Kjenner jeg blir lei maset hennes, og av at hun fester hver helg, og sender snap av at hun koser seg i sola. 

Jeg var 100% sykemeldt forrige uke. Har en jævelig prolaps med betennelse i nerven

Klarte fortsatt å jobbe 50% selv om jeg ikke skal sitte. 

Man kan få gjort litt hvis man vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (15 minutter siden):

Jeg var 100% sykemeldt forrige uke. Har en jævelig prolaps med betennelse i nerven

Klarte fortsatt å jobbe 50% selv om jeg ikke skal sitte. 

Man kan få gjort litt hvis man vil

Det kommer jo veldig an på hvilken jobb man har.

Anonymkode: b0ab5...bcc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo veldig an på hvilken jobb man har.

Anonymkode: b0ab5...bcc

Ja selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...