Gå til innhold

Er barn meningen med livet?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 35 år jeg og ingen barn. Skulle gjerne hatt barn, men aldri møtt noen som har vært match så jeg har akseptert det å være barnløs. Anbefaler forresten podcasten til Jorun Stiansen "Barnefri" som er fin å høre på. Selv om ikke livet alltid blir slik en drømte om, kan det bli minst like bra og en får perspektiv på et annet liv.

Anonymkode: 07956...581

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men det må jo få lov å være meningen med livet til de som sier dette. Selv om det kkke er din. Folk har forskjellige meninger med livet. Du kan ikke bli fornærmet for alt. 

Anonymkode: cd816...206

Dette! La nå folk få kose seg med barna sine og uttrykke den enorme gleden det er. For dem er det jo meningen med livet akkurat nå😊

Anonymkode: 7314f...195

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette! La nå folk få kose seg med barna sine og uttrykke den enorme gleden det er. For dem er det jo meningen med livet akkurat nå😊

Anonymkode: 7314f...195

Det er ingen som sier at folk ikke må få kose seg med barna sine. Noen koser seg med Jesus, noen med Allah, noen med naturen, noen med barn. Men det er jo en del folk i denne tråden også som mener objektivt at meningen med livet er barn og når en går ifra en subjektiv mening med livet til en objektiv sannhet som gjelder alle synes jeg det er helt i orden å reagere på det. Det ville de fleste gjort om det hadde gjaldt religion eller hobbyer eller andre tema, jeg skjønner derfor ikke hvorfor en ikke kan reagere når dette gjelder barn.

Anonymkode: 18203...aef

• Liker 4
Skrevet

Det er det samfunnet rundt oss vil at vi skal føle. At vi føler utenforskap når vi ikke gjør som "alle" andre. Tror faktisk også derfor mange får barn. For å gjøre som de andre, som forventet.

Føler sterkt på det selv, bare at jeg VIL ha et vanlig og normalt a4 liv. Jeg bare får det ikke til. Og det er enda kjipere å føle på.

• Hjerte 1
Skrevet

Nå viser jo all forskning at man ikke blir lykkeligere av å ha barn. Men selvsagt så er det individuellt. Har selv ett barn, og er veldig fornøyd med det. Men jeg vet med meg selv at jeg hadde vært like fornøyd om jeg hadde valgt et liv uten barn.  Det hadde bare vært et annerledes liv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan ikke bli lei deg over hva andre mener er sin mening med livet.

Skal jeg bli lei meg om noen sier at meningen med livet er å stå på ski siden jeg aldri står på ski?

Anonymkode: 7ffb5...9f0

Du velger og ikke stå på ski, ikke sant? Det er en del mennesker som ikke kan få barn. Hvis man ikke har tatt dette valget selv så er det fryktelig sårbart. Du kan ikke dra den sammenligningen der! Det er jo ikke snakk om at de sier at det er deres mening med livet. De generaliserer ved å si at det er meningen med livet...Altså at det gjelder for alle. Når man da kanskje ikke klarer å bli gravid, selv om man har prøvd i en evighet så er det håpløst å komme med sånne kommentarer. Jeg tror nok de som har valgt å forbli barnløse ikke legger så mye i dette, men de som virkelig har prøvd å få barn eller er sterile tar dette veldig tungt. Det blir jo som å si: "Uten barn så er ikke livet verdt å leve". 

Anonymkode: db5f0...8e8

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig du får barn en vakker dag TS, det er heldigvis god hjelp å få i dag og håp for de som sliter❤️

Når det er sagt er det like irriterende for oss som har barn å høre fra (frivillige) barnløse at «og dette har dere valgt selv?!» «glad jeg ikke har barn, jeg kan sove til klokken 11 hele helgen og reise når jeg vil» etc. når vi oppretter tråder og spør om noen har tips for å få babyen til å sove om natten. Det handler ofte bare om å svare på kritikk. Når folk som velger å ikke få barn roper så høyt om hvor fantastisk det er å ikke ha barn så glemmer de en vesentlig ting: 

vi som har barn har også vært barnløse. Jeg var faktisk barnløs i 28 år. Jeg vet godt at man kan sove lenge i helgene, og dra på fest uten å skaffe barnevakt selv. Jeg har levd det livet. Og for all del, det var gøyale tider, men for meg er meningen med livet faktisk å få barn! Jeg ville funnet et barnløst liv veldig ensomt og trist i lengden, og fant virkelig lykke når jeg fikk barn. De som er barnløse vil aldri klare å se for seg denne lykken, fordi de ikke har opplevd det.

Nå rotet jeg meg litt bort fra oppfordringen din, og igjen, jeg håper virkelig det ordner seg for deg, jeg får veldig vondt av å høre om folk som sliter med å få barn men for veldig mange går det bra til slutt❤️ men jeg synes det er dumt å si at man skal slutte å si at meningen med livet er å få barn. Det er harde fakta som en ufrivillig barnløs dessverre bare må takle å høre (eller la være å spørre/klikke seg inn på disse trådene hvis det er triggende). 

Anonymkode: f3f37...fbb

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper virkelig du får barn en vakker dag TS, det er heldigvis god hjelp å få i dag og håp for de som sliter❤️

Når det er sagt er det like irriterende for oss som har barn å høre fra (frivillige) barnløse at «og dette har dere valgt selv?!» «glad jeg ikke har barn, jeg kan sove til klokken 11 hele helgen og reise når jeg vil» etc. når vi oppretter tråder og spør om noen har tips for å få babyen til å sove om natten. Det handler ofte bare om å svare på kritikk. Når folk som velger å ikke få barn roper så høyt om hvor fantastisk det er å ikke ha barn så glemmer de en vesentlig ting: 

vi som har barn har også vært barnløse. Jeg var faktisk barnløs i 28 år. Jeg vet godt at man kan sove lenge i helgene, og dra på fest uten å skaffe barnevakt selv. Jeg har levd det livet. Og for all del, det var gøyale tider, men for meg er meningen med livet faktisk å få barn! Jeg ville funnet et barnløst liv veldig ensomt og trist i lengden, og fant virkelig lykke når jeg fikk barn. De som er barnløse vil aldri klare å se for seg denne lykken, fordi de ikke har opplevd det.

Nå rotet jeg meg litt bort fra oppfordringen din, og igjen, jeg håper virkelig det ordner seg for deg, jeg får veldig vondt av å høre om folk som sliter med å få barn men for veldig mange går det bra til slutt❤️ men jeg synes det er dumt å si at man skal slutte å si at meningen med livet er å få barn. Det er harde fakta som en ufrivillig barnløs dessverre bare må takle å høre (eller la være å spørre/klikke seg inn på disse trådene hvis det er triggende). 

Jeg er også innforstått med at det for noen mennesker er meningen med livet, men jeg synes ikke man behøver å generalisere der. Når noen annonser sin graviditet f.eks så klær jeg meg i huet når nå sier "Endelig vil du forstå meningen med livet". Selv om et menneske får barn så behøver det fortsatt ikke å være meningen med livet. Selv hadde jeg nok gitt alt for å kunne være mamma, men samtidig lever jeg et liv som muligens ikke hadde egnet seg så godt. Jeg har problemer med angst og jeg er uføretrygdet på grunner av plager i forbindelse med den problematikken. Det er veldig mye som peker dit hen at et liv med barn ikke er det lureste for meg. Det er et stort ansvar, som jeg ikke vet om jeg hadde taklet. Da måtte jeg hatt en fryktelig stabil partner ved min side i hvert fall. Jeg vurderte lenge å adoptere barn, men det er en lang og fryktelig dyr prosess. Så jeg jobber med å slå meg til ro med at jeg ikke komme til å bli mamma, også har jeg jo en del mennesker rundt meg med barn, og jeg ser jo hvor slitne de er. Allikevel så ønsker jeg det livet! Det går litt opp og ned...Jeg vet hvor mye kommentarer kan skade mennesker, og det bør man tenke på i dagens samfunn. Vi er såpass opplyste, at jeg mener faktisk at man må kunne regne med at folk tenker seg litt om før de skriver eller åpner munnen sin. Jeg har også både skrevet og sagt ting jeg ikke burde gjort, det gjør vi alle innimellom. Ønsker bare mer fokus på at dette er et sårt tema for veldig mange, og i stedet for å bli irritert på meg så håper jeg at alle som leser dette kan tenke seg litt om. Det burde vi alle gjøre...Ikke generaliser. Det er alt jeg ber om!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og det du sier med at du ville følt et liv uten barn veldig ensomt og trist i lengden...Det vet du jo ikke. Hvordan skal vi vite hvordan livet med barn blir? Vi kan få syke barn, og for veldig mange blir det kanskje annerledes en man så for seg også. Jeg har hatt flere venninner som minst skulle ha 3 barn. De fleste av dem er utslitte etter første ungen, og noen av dem får barn nr. 2 under tvil :P Jeg ønsker barn, fordi jeg har laget et bilde i mitt hodet av hvordan det ville vært. Jeg er enebarn og jeg har alltid savnet noen rundt meg, og jeg så for meg et liv med minst 2 barn. Jeg tror kanskje også denne følelsen blir kraftig forsterket nettopp fordi jeg ikke klarer å få til noe kroppen vår er skapt for å kunne klare. Kjenner på en håpløshet...

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Må en ha en edderkopp til kjæledyr viss en har edderkopp forbi for å vite at en ikke ønsker en tarantella til kjæledyr? Må en hoppe i fallskjerm for å vite at en ikke ønsker å hoppe fallskjerm? Må en bo i Antarktis for å vite at en ikke ønsker å flytte til Antarktis? Må en ha levd med en voldelig x for å vite at en ikke ønsker å en voldelig mann til kjæreste? Svaret er nei. Så hvorfor må en ha fått barn for å vite at en ikke ønsker barn?

Nå har det jo også vært mange undersøkelser der det klart kommer frem at barnfrie mennesker er lykkeligere enn småbarnsforeldre og de er også lykkelige i alderdommen. Det er kanskje en annen lykke men den er ikke noe mindre enn din. Vi må alle skape vår egen lykke men å fylle den lykken med barn eller med noe helt annet gir ikke mer eller mindre lykke. 

Og ja jeg er helt enig i at det kan være ganske unødvendig å kommentere mange ting til foreldre. Men dette går faktisk begge veier. I tråder for barnfrie mennesker på kg er det ekstremt mange foreldre som kommer løpende som maraton atleter for å kommentere. Hele tråder blir fullstendig ødelagt av foreldre der de skal inn å mase i vei om hvor meningsfullt livet deres er og hvor tomt vårt liv er... Alle foreldrene flokker seg inn i den tråden den dagen de trådene blit opprettet. Det er jo ikke irriterende det i det hele tatt.. Så der er på ingen måte foreldre som gruppe noe bedre enn barnfrie mennesker. Kanskje litt greit å ha i mente neste gang du både ser en kommentar fra en barnfri i tråder for foreldre og neste gang dere foreldre ser en tråd det ikke er meningen at dere skal svare i, for dere er veldig snare med å svare i de trådene 😉

Dette vet jeg godt er en avsporing i forhold til trådens tema og det beklager jeg.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du får kanskje snakke med de som har barn med alvorlige utfordringer, eller leter etter dem i diverse rusproblemer og bable om lykke og mening med livet.

Anonymkode: 85fab...440

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få takke for alle fine svar. Jeg trodde faktisk jeg skulle møte på mer motstand i kommentarfeltet her, og at flere vil ha problemer med å forstå denne problematikken. De som har veldig vanskelig med å forstå er nok mennesker som ikke har slitt med å få barn selv, eller som har et helt annet tankesett en meg. Jeg er også et menneske som forsøker å veie ordene mine nøye, fordi jeg ikke ønsker å skade andre mennesker. Dette skyldes nok at jeg sliter så mye med meg selv som jeg gjør, og jeg vil ikke at ande skal kjenne på vonde følelser. Det er så fort å sparke folk utfor stupet. Jeg vil ikke være det mennesket. Jeg forstår også dere som synes jeg syter og at dette er teit, men da har dere ikke kjent på hvor vondt dette faktisk kan gjøre. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Må en ha en edderkopp til kjæledyr viss en har edderkopp forbi for å vite at en ikke ønsker en tarantella til kjæledyr? Må en hoppe i fallskjerm for å vite at en ikke ønsker å hoppe fallskjerm? Må en bo i Antarktis for å vite at en ikke ønsker å flytte til Antarktis? Må en ha levd med en voldelig x for å vite at en ikke ønsker å en voldelig mann til kjæreste? Svaret er nei. Så hvorfor må en ha fått barn for å vite at en ikke ønsker barn?

Nå har det jo også vært mange undersøkelser der det klart kommer frem at barnfrie mennesker er lykkeligere enn småbarnsforeldre og de er også lykkelige i alderdommen. Det er kanskje en annen lykke men den er ikke noe mindre enn din. Vi må alle skape vår egen lykke men å fylle den lykken med barn eller med noe helt annet gir ikke mer eller mindre lykke. 

Og ja jeg er helt enig i at det kan være ganske unødvendig å kommentere mange ting til foreldre. Men dette går faktisk begge veier. I tråder for barnfrie mennesker på kg er det ekstremt mange foreldre som kommer løpende som maraton atleter for å kommentere. Hele tråder blir fullstendig ødelagt av foreldre der de skal inn å mase i vei om hvor meningsfullt livet deres er og hvor tomt vårt liv er... Alle foreldrene flokker seg inn i den tråden den dagen de trådene blit opprettet. Det er jo ikke irriterende det i det hele tatt.. Så der er på ingen måte foreldre som gruppe noe bedre enn barnfrie mennesker. Kanskje litt greit å ha i mente neste gang du både ser en kommentar fra en barnfri i tråder for foreldre og neste gang dere foreldre ser en tråd det ikke er meningen at dere skal svare i, for dere er veldig snare med å svare i de trådene 😉

Dette vet jeg godt er en avsporing i forhold til trådens tema og det beklager jeg.

Dette innlegget kunne jeg har skrevet selv. Jeg måtte lese det flere ganger før jeg innså at det var du som hadde skrevet det :P Nesten det samme som svarte vedkommende. Nå var det ikke noe feil ved svaret som personen kom med, men hvordan det er å ha barn kan man ikke vite FØR man får barn. Barn er jo også forskjellige, og det finnes nok noen av de som trodde barn var meningen med livet, men så fikk de barn og oppdaget at det kanskje ikke var det allikevel. Så selvom jeg også så for meg et liv med barn, og fortsatt ønsker det sterkt til tider så er jeg oppegående nok til å innse at det fort kan bli annerledes en det jeg ser for meg. Hvis man forventer at barn skal blir slukke alle sorger i livet så tror jeg nok at mange går på en smell ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette innlegget kunne jeg har skrevet selv. Jeg måtte lese det flere ganger før jeg innså at det var du som hadde skrevet det :P Nesten det samme som svarte vedkommende. Nå var det ikke noe feil ved svaret som personen kom med, men hvordan det er å ha barn kan man ikke vite FØR man får barn. Barn er jo også forskjellige, og det finnes nok noen av de som trodde barn var meningen med livet, men så fikk de barn og oppdaget at det kanskje ikke var det allikevel. Så selvom jeg også så for meg et liv med barn, og fortsatt ønsker det sterkt til tider så er jeg oppegående nok til å innse at det fort kan bli annerledes en det jeg ser for meg. Hvis man forventer at barn skal blir slukke alle sorger i livet så tror jeg nok at mange går på en smell ja.

❤️

Ja ts. Jeg har ofte lurt på hvordan barnløse ser på oss barnfrie, jeg prøver å tenke litt over det når jeg selv deltar i tråder om barnfrihet. Hvor utrolig forskjellig det er, men samtidig så mange likhetstrekk. Jeg håper jo ikke jeg fremstår helt blottet for empati. Jeg prøver innimellom å forestille meg hvordan det hadde vært å ikke ha et reelt valg. Hvordan det hadde vært f.eks å fått et barn mot min vilje... Det er jo et helt annet scenario, uten sammenligning men.. Det gir et lite innblikk i at jeg er ganske priviligert. Misforstått av samfunnet, alle (fra politikere til incels professorer i VG til alle på kg omtrent) har en mening om forplantningsorganet min og jeg er hun rebellske som bare ikke kan inordne seg samfunnets norm av hva vi forventer av kvinner og stadig i kverulerende tråder med foreldre: Ja der har du meg... I tillegg som toppen på kransekaken har jeg sagt et stort feit NEI til at barn er meningen med livet.

Men priviligert.

Jeg har tatt et valg, og jeg har tatt et valg som er 100% rett for meg.  Og jeg vet det er rett fordi jeg kjenner meg selv og vet at i måren tidlig har jeg mer lyst på kaffe enn saft og velger meg kaffe (enda morgendagen ikke har kommet) og jeg har lyst til å være barnfri resten av livet fremfor å få barn så da velger jeg det, og jeg har aldri lyst å skaffe meg en gedigen edderkopp til kjæledyr selv om jeg aldri har hatt det.

Jeg har tatt et valg, men vet også at jeg hadde gjort mitt beste med en unge. Jeg er jo ikke et monster så jeg ville sikkert elsket barnet. Men livet mitt, ville blitt ufrivillig anerledes og jeg hadde nok mislikt det ganske sterkt ut i fra hvordan jeg kjenner meg selv. 

En kan aldri vite hvordan det er å ha barn før en får de. Men én kan vite noe om egne lyster og ønsker for eget liv. Noen foreldre synes jeg bommer på mål der. ikke alle! For mange foreldre har respekten i behold (og ære til de!!!), og noen foreldre fant ut at den rosa boblen sprakk når barnet kom, men noen foreldre tror at det er en rett måte (deres egen) og alle andre måter er feil, mindreverdig, tomt. De får så enorme skylapper i det de blir foreldre. Og jeg tror som du skriver så godt i HI at det er sårende for de som ikke har et reelt valg.

For min del blir jeg kanskje enda mer rett i min avgjørelse når jeg ser hva som kan være bivirkninger av å få barn: arrogansen. Jeg tror ikke mitt liv er rett for alle, det vet jeg at det ikke er det. Og jeg er veldig glad jeg ikke går rundt og tror det.

Men jeg håper selv om jeg prøver i alle tråder jeg skriver i angående tema barn å utdype at min sannhet, mine følelser, mine behov, livsønsker og kvalitet er mine. De er viktige, gjeldene og rett for meg. Og jeg har også en stemme som er viktig. Det er dermed ikke sagt at de er rett for barnløse eller foreldre. Og det er godt å bli minnet på det tenker jeg, for både min egen del og sikkert foreldre også. Selvfølgelig skal en få være glad over barna sine. Men det mener jeg en kan være uten å se ned, og snakke ned andre livssituasjoner og mennesker.

Sorry for laaaaange avsporinger, skal gi meg nå😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har barn og sier ikke sånt. Går an å ta litt hensyn. 

Anonymkode: b43b2...241

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn for to år siden. Det har vært tøft. Mildt sagt. Kolikk, allergier, null søvn. Ting er litt lettere nå, men vi har det enda ganske heftig sammenlignet med mange rundt oss med barn på samme alder. Jeg har angret. Mye. Hadde nok fødselsdepresjon så det tok lang tid før jeg knyttet meg til sønnen min. Nå går det heldigvis mye bedre, men livet er ingen dans på roser og det jeg får høre fra alle med eldre barn er "bare vent til....". Med andre ord er det mange tøffe tider foran oss. Jeg ville ikke valgt bort barn nå, men hadde du spurte med da sønnen min var seks måneder og hylte hele døgnet hadde jeg lett hoppet i en tidsmaskin og reist tilbake i tid og fortsatt på p-pilla 😅 Det er mange som har det tungt og uten barn slipper man mange bekymringer.

Livet har fått en helt annen mening nå, det har det, men jeg opplever ikke at livet mitt var mindre verdt før jeg fikk barn. Jeg fikk barn sent i 30-årene så jeg har levd et langt liv uten barn. Jeg var en bedre venn og bedre arbeidstaker før jeg fikk barn. Nå har jeg ikke tid til venner på samme måte. Om noen går gjennom noe tungt kunne jeg stille opp for dem før. Dra innom på besøk, sove over, handle for dem. Nå får jeg det knapt med meg og jeg rekker ikke så mye mer enn en mld eller telefon. 

Sånn jeg ser det er ikke barn meningen med livet, men at man har folk rundt seg (med mindre man spesifikt ønsker å være alene). Å ha gode relasjoner med familie og venner og på den måten oppleve at livet har mening. Når man ikke har barn står man friere til å gjøre som man selv vil. Dyrke interesser, reise, ta seg av andre (om det er noe man får glede av). Når jeg gjør ting jeg liker opplever jeg at livet har mening. 

Kjære ts, er helt enig i at det er en uting når folk snakker om at barn er meningen med livet. Prøv å finn mening i eget liv og ha folk rundt deg som gir deg glede ❤️

Anonymkode: 4e9ad...8a2

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har barn og sier ikke sånt. Går an å ta litt hensyn. 

Anonymkode: b43b2...241

Det er suverent, og det er noe i det du sier. Det er jo ikke så vanskelig å tenke seg om litt. Man kan ikke tenker over absolutt alt man sier, men jeg tenker at så opplyste som vi er i 2024 så bør man faktisk kunne forvente såpass. Tusen takk til deg<3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er nå 33 år, og jeg har ingen barn.  Jeg er ikke frivillig barnløs, men jeg har en sykdom som gjør det vanskelig for meg å bli gravid uten veldig mye hjelp. Jo eldre jeg blir jo vanskeligere blir det. Jeg har akseptert at jeg sannsynligvis aldri får barn! Ofte så hører jeg folk sier utsagn som: "meningen med livet er å få barn" "klart man må ha barn" "barn er selve livet". Jeg føler meg så mislykket når jeg hører dette, og jeg blir oppriktig lei meg. Folk legger nok ikke så mye i slike kommentarer, men til alle dere med barn....Hver så snill, ikke si sånt! Vi er så mange som ikke kan få barn, sliter med å få barn, eller velger å forbli barnløse. For mange av oss er dette sårt og veldig vondt! Når kroppen kanskje ikke klarer det den er skapt for å klare så føler man seg allerede veldig mislykket. Jeg ber dere anstendig om å tenke dere om.... Please! Livet er vel vårt er vel verdt noe det også?

For noen ja, men er glad jeg har mange barnløse venninner for de gir meg andre perspektiver på ting.

Livet ditt er absolutt ikke mindre verdt enn de som har barn sitt lit

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ofte så hører jeg folk sier utsagn som: "meningen med livet er å få barn" "klart man må ha barn" "barn er selve livet". Jeg føler meg så mislykket når jeg hører dette, og jeg blir oppriktig lei meg. Folk legger nok ikke så mye i slike kommentarer, men til alle dere med barn...

Meningen med livet er å være lykkelig. Det har ikke noe med barn å gjøre!

Finn din lykke. Hva det enn måtte være ❤️ 

Anonymkode: 38ad5...831

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som et flertall her heldigvis sier, så er det hver enkelt person som avgjør hva som er meningen med livet for dem selv. Ingen andre har fasiten på dette, men det er likevel overraskende mange, spesielt foreldre, som mener de sitter på den fasiten. Man må bare heve seg over det, selv om det er irriterende når det stadig gjentas. 

Anonymkode: fad25...e26

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...