AnonymBruker Skrevet 13. juli #101 Del Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 23.31): Vi er et par i 30-årene, normalt friske folk, og bruker aldri skohorn i det daglige. Jeg brukte det kun siste måneden av graviditeten min med bekkenløsning, ellers ligger skohornet i en eller annen skuff i gangen. Vi har endel besøk, og det er to gjengangere som alltid ber om skohorn når de skal dra. Den ene er en frisk og rask tenåring, og hvis jeg ikke finner frem skohornet, så går han hjem uten å ta på seg skoene skikkelig over hælen😂 Den andre er ei venninne, også frisk og normal. Hun er bare for lat til å ta på seg skoene uten skohorn. Er ikke dette litt rart? Er jeg en dårlig vertinne som ikke tilbyr skohorn? Eller er man litt lat hvis man ikke orker å bøye seg for å ta på seg skoa? Anonymkode: d3d95...974 Det rareste er nok at det at noen bruker skohorn er noe du dømmer andre for. Har hatt skohorn tilgjengelig hele livet i oppveksten, har det hengende selv i gangen. Brukes ikke hver gang, Brukes ikke av alle - men om noen bruker det eller ei har nå vel ingenting å si for meg eller andre. Barna bruker de fra tid til annen når de ikke gidder knytte opp skoene, jeg bruker det hvis jeg skal ha på sko som er litt trange i hælen etc.. Har da ingenting med latskap å gjøre. Men vil anbefale deg å finne deg en hobby som opptar litt av tiden din siden du har tid til å la noe slikt tåpelig bli noe man dømmer andre for.. Anonymkode: e3bca...621 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 13. juli #102 Del Skrevet 13. juli Jeg går ikke i vranglås om folk ikke har skohorn… da gjør jeg det manuelt. men jeg har det både hjemme og på jobb og bruker det mange ganger om dagen. Ikke fordi jeg er lat eller ikke får til å ta på meg sko uten. Men fordi jeg synes det er den optimale måten å ta på seg sko både for skoen og kroppen. Jeg slipper å vri meg og skoen glir mye smidigere på. Særlig mtp kappen bakpå skoen som ofte bøyes littegrann hver gang man presser foten ned i skoen. Gir til slutt en bøy som ikke forsvinner. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie Sadberg Skrevet 13. juli #103 Del Skrevet 13. juli Boen sko er i simpelheten bare vanskelig å få på seg. Er deilig med skojern som kan gjøre det enkelt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackRT Skrevet 13. juli #104 Del Skrevet 13. juli Skohorn henger I gangen her. Hvem som velger å bruke det er meg revnende likegyldig. Har aldri tenkt at noen er late for at de bruker det😂 Jeg bruker det fordi jeg ikke snörer opp joggesko hver dag og hælkappene holder seg bedre. 14 åringden bruker det fordi det er viktig å ikke "crease" airforce joggeskoa. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #105 Del Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 13.48): En særing til melder seg. 🙋♀️ Bruker skoskje kun om jeg har nye sko som er litt stive e.l. Har aldri opplevd at hælkappen har blitt ødelagt ved normal bruk. Men jeg gidder altså å knytte opp skoene om de har snøring, da, er helt rystet over at voksne folk driver og tvinger føttene nedi ferdigknyttede sko, trodde det bare var de sløve tenåringene mine som drev med sånt. For ordens skyld har jeg ikke noe problem med å finne frem og låne bort skoskje om noen spør, altså. 🤣 Anonymkode: de5ca...ac6 Rystet faktisk. Skal ikke mye til skjønner jeg. Anonymkode: 82d9e...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 13. juli #106 Del Skrevet 13. juli Skohorn er standardutstyr. Det har jeg i gangen, ved kjellerdøra, i garderobeskapet på jobb og i treningsbagen. I bagen er det såklart et lite et. Ungene har små skohorn hengende på knaggene sine på skolen. Jeg klarer å ta på meg sko uten, selvsagt. Men hvorfor i all verden skal man gjøre det? Skoene holdet seg fine lenger ved å bruke skohorn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #107 Del Skrevet 13. juli Har skohorn, både lange og korte. Bruker dem for å beskytte hælen på sko. Om du ønsker de skal bøye seg, kan du jo kjøpe et kort skohorn. Jeg bruker veldig gjerne dem, og har ofte med et i veska. 😅 Anonymkode: 014df...685 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. juli #108 Del Skrevet 14. juli Aner jeg en ny KG-klassiker her? 😂 Du må være lettere senil, ts som aldri husker hvilken skuff skohornet ligger i. Eller har du fryktelig mange skuffer? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #109 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 23.31): Vi er et par i 30-årene, normalt friske folk, og bruker aldri skohorn i det daglige. Jeg brukte det kun siste måneden av graviditeten min med bekkenløsning, ellers ligger skohornet i en eller annen skuff i gangen. Vi har endel besøk, og det er to gjengangere som alltid ber om skohorn når de skal dra. Den ene er en frisk og rask tenåring, og hvis jeg ikke finner frem skohornet, så går han hjem uten å ta på seg skoene skikkelig over hælen😂 Den andre er ei venninne, også frisk og normal. Hun er bare for lat til å ta på seg skoene uten skohorn. Er ikke dette litt rart? Er jeg en dårlig vertinne som ikke tilbyr skohorn? Eller er man litt lat hvis man ikke orker å bøye seg for å ta på seg skoa? Anonymkode: d3d95...974 Moren min er akkurat som dere, uffet seg over at alle brukte skohorn. Sier til dere, som jeg sa til henne at det er normal folkeskikk å tilby gjester skohorn når de har vært på besøk. Og at det faktisk er lite hensynsfullt å ikke ha det i hus, vi har eldre slektninger som kommer på besøk og har nytte av det. Seriøst, det koster 79kr på IKEA - og kan henges på en knagg. Anonymkode: 332a8...175 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #110 Del Skrevet 15. juli Jeg elsker mitt skohorn og har hatt det i mange år! Fått noen peskommentarer på det men som regel har de som har sagt det tatt seg i det og plutselig brukt skohornet mitt selv. Før jeg skaffert meg et skohorn så ødela jeg hælkappen på alle mine sko, nå varer de lengre, ser penere ut og er dermed pengesparende for meg. Du ts, hva har du egentlig imot de som bruker skohorn? Har noen av de satt skapet på plass hos deg siden du er så ilter? Anonymkode: d942a...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #111 Del Skrevet 16. juli Nå kom jeg på en ting: jeg er født på 70-tallet, og selvsagt hadde vi skohorn. Sånn helt vanlig størrelse, og tror ikke jeg hadde sett den lange typen en gang i min barndom. Da en eldre nabo gikk bort, var det en del møbler og inventar vi naboer kunne overta da sønnen hadde tømt huset. Da husker jeg vi fikk ikke mindre enn FEM skohorn - alle i ulik størrelse! Hun var en fin dame, så dette var nok ei som hadde peiling på skohorn og hadde et for enhver anledning (og fot) Anonymkode: f1cc9...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #112 Del Skrevet 16. juli Dere som bruker skohorn; knyter dere opp lissene eller tråkker dere bare ut av og oppi skoene uten? Anonymkode: b246f...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #113 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som bruker skohorn; knyter dere opp lissene eller tråkker dere bare ut av og oppi skoene uten? Anonymkode: b246f...007 Det kommer an på skoene. Noen knyter jeg opp, andre ikke. Har også sko uten knyting. Anonymkode: c9e1e...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 16. juli #114 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som bruker skohorn; knyter dere opp lissene eller tråkker dere bare ut av og oppi skoene uten? Anonymkode: b246f...007 Bortsett fra turskoene og joggeskoene mine har jeg ikke et eneste skopar med lisser. Turskoene er høye og må snøres opp. Men bruker selvsagt skohorn for å spare heælkappa. Joggeskoene knyter jeg aldri opp. Bruker konsekvent skohorn på alt av sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #115 Del Skrevet 16. juli Irriterer meg over det samme. Man må da klare å ta på skoene uten skohorn. Forstår at det kan være hensiktsmessig, men come on! Anonymkode: e3613...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #116 Del Skrevet 16. juli Skohorn i krom koster 49kr på biltema, det er diskret og kan henge på stumtjener eller knagg uten å være sjenerende. Eller, man kan lage et problem av det. Anonymkode: fde17...32f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #117 Del Skrevet 17. juli Ser flere i denne tråden skriver at man ødelegger hælkappen uten skohorn. Jeg har aldri brukt skohorn, men har aldri ødelagt hælkappen. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan det er mulig å ødelegge den. Anonymkode: 344ea...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå