Gå til innhold

Bruk av skohorn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror nok bare det er en vane. Jeg brukte det mye da jeg var gravid. Brukte det aldri før det. Men nå bruker jeg det hver gang det er et skohorn i nærheten. Det er enklere, rett og slett. Blitt en vane. Om jeg er rar så får da bare folk mene det. 

Anonymkode: 1a376...304

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skolissene mine er alltid knyttet, så da bruker jeg skohorn så jeg slipper å knytte opp lissene. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 3bfb8...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skohorn er er en genial oppfinnelse. Sparer en tidvis for mye frustrasjon på enkelte typer sko.  Ikke noe unormalt å bruke det selv om  man er frisk og rask. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 23.59):

Jeg har det jo ikke fremme, det ligger i en eller annen skuff, vet ikke engang hvilken. Glemmer mellom hver gang de kommer at de vil ha det, også spør de, og må da begynne å lete. Tenåringen trasker da ut med skolene halvveis på, og venninna mi ler oppgitt 😁 JEG synes de er late, DE synes sikkert jeg er kjip 😁

Anonymkode: d3d95...974

Du er ikke bare kjip, men minst like lat, som ikke gidder å lete fram skohornet til gjestene dine.

Anonymkode: 67518...8c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner bare late folk jeg. 

De fleste har både robotstøvsuger, vaskemaskin, oppvaskmaskin, robotgressklipper og snøfreser. Sånn sett er jeg lat jeg også.

Men, en ting jeg ikke har, er bil. Så du kan tro jeg tenker mitt om alle som kjører bil over alt. De begynner med det når de bare er 18 år gamle! De er både unge, spreke og friske. Maken til latskap altså. Blir helt flau jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, sa faktisk til mannen her om dagen da vi var på tur hjem fra besøk, at jeg DIGGER folk som har skohorn hengende. Ikke fordi jeg ikke kan eller orker bøye meg ned, men fordi skoene holder seg så mye bedre når man bruker skohorn. Dessuten slipper man måtte åpne skolisser osv. Skohorn er et must i et hvert hjem, helst hengende framme 

Anonymkode: d31cd...113

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner bare late folk jeg. 

De fleste har både robotstøvsuger, vaskemaskin, oppvaskmaskin, robotgressklipper og snøfreser. Sånn sett er jeg lat jeg også.

Men, en ting jeg ikke har, er bil. Så du kan tro jeg tenker mitt om alle som kjører bil over alt. De begynner med det når de bare er 18 år gamle! De er både unge, spreke og friske. Maken til latskap altså. Blir helt flau jeg.

Folk som kjører bil til et sted som er 500 meter unna er faktisk late. Der er en ting som forundrer meg litt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men jeg gidder altså å knytte opp skoene om de har snøring, da, er helt rystet over at voksne folk driver og tvinger føttene nedi ferdigknyttede sko, trodde det bare var de sløve tenåringene mine som drev med sånt. ;) 

Greia er at med skohorn, er det ikke nødvendig å «tvinge» føttene ned i skoene selv om de er ferdigknyttet.

Et skohorn til 9 kroner på IKEA sparer oss flere skopar i året, etter utallige, nytteløse samtaler med guttungen om å ikke tråkke skoene på. Nå får han til og med på seg de trange fotballskoene som ikke kan åpnes på egen hånd.

Så selv om man identifiserer som ikke skohorn-brukende selv, kan det være en glimrende investering om man har sløve barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, dette har jeg også tenkt over! Unge friske folk som bruker skohorn liksom 😅 Jeg knytter skoene opp skikkelig, har aldri hatt problemer med at hælene på skoen blir ødelagt (sålen ryker først). Skohorn er for late og gamle mennesker 🫡

Anonymkode: b246f...007

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Haha, dette har jeg også tenkt over! Unge friske folk som bruker skohorn liksom 😅 Jeg knytter skoene opp skikkelig, har aldri hatt problemer med at hælene på skoen blir ødelagt (sålen ryker først). Skohorn er for late og gamle mennesker 🫡

Ha, ha, har faktisk tenkt litt det samme. Men synes og det er helt greit de som vil bruke det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri brukt skohorn. Eneste person jeg kjenner som bruker det og etterspør det på besøk er min bestefar. Han er snart 80 år gammel og er hofteoperert så han bruker skohorn for å få på seg sko skikkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, exictence said:

Ha, ha, har faktisk tenkt litt det samme. Men synes og det er helt greit de som vil bruke det.

Selvfølgelig, man gjør som man vil :) Kanskje jeg blir frelst på skohorn jeg også en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke alle sko som har lisser eller borrelås.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Hactar skrev (På 11.7.2024 den 8.59):

Greia er at med skohorn, er det ikke nødvendig å «tvinge» føttene ned i skoene selv om de er ferdigknyttet.

Et skohorn til 9 kroner på IKEA sparer oss flere skopar i året, etter utallige, nytteløse samtaler med guttungen om å ikke tråkke skoene på. Nå får han til og med på seg de trange fotballskoene som ikke kan åpnes på egen hånd.

Så selv om man identifiserer som ikke skohorn-brukende selv, kan det være en glimrende investering om man har sløve barn. 

Jepp, dagens fotballsko er faktisk så trange at skohorn er et must! Guttungen min hadde alltid skohorn i treningsbagen.

Videre irriterte meg grenseløst at han tidligere bare tråkket nedi skoene i stedet for å knyte dem opp og ta dem på seg skikkelig, slik at de ble raskere ødelagt. Men nå som han  har fått større interesse for sko, type dyre sko som Air Jordan osv, bruker han alltid skohorn for å ta vare på skoene sine. 

Anonymkode: f1cc9...1b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La nå folk bruke skohorn, du er den sære her. 
Jeg er godt trent og ung, bruker skohorn for å skåne skoene så de varer lengst mulig. 

Anonymkode: d80ef...b28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker skohorn for å beskytte hælkappene på skoene, og ikke for at jeg er lat. Har flere sko som er gode å gå i, men som er vanskelige å få på uten skohorn.

Har skohorn lett tilgjengelig både ved ytterdøra + i den etg vi har garderobe/ skoskap. Brukes flittig av oss  og av gjester i "alle aldere".

At skohorn for deg automatisk er synonymt med latskap eller sykelighet, er en gåte for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke problemet. Jeg bruker det sjelden, men har ett par sko fra kastell som er umulige å få på uten skohorn. Har derfor med ett lite i veska når jeg bruker disse skoene. 
Ser også at ungene bruker skohorn for å slippe å knytte opp skoene. 

For en rar ting å henge seg opp i. 

Anonymkode: b443b...f72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...