Gå til innhold

Bruk av skohorn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å svare på spørsmålet ditt da: ja, du er en mangelfull vertinne om du ikke tilbyr skohorn😊

Anonymkode: 110a0...6f8

Skjerpings der altså! Må henge det på veggen til pynt da 🫠

Anonymkode: d3d95...974

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si du er en dårlig vertinne. "Ædda bædda, jeg har skohorn men du får det ikke... Jeg bestemmer hvem som skohornet får bruke" 

- du er lat så du får det ikke.... 

Hvem er det som holder på slik da? 

Åltså....

Jeg bruker skohorn på jobben, supert når jeg skal skifte fra mine private sko til jobbsko. Beskytter hælkappen, lett og enkelt.

Jeg vasker også klær i vaskemaskinen i stedet for hånd og bruker kjøkkenmaskin og har andre gjenstander hjemme som gjør hverdagen enklere også for besøk viss de blir over en periode der de har behov for det. Men for all del... Noen har kanskje behov for å gjemme dette også om gjester skulle ha behov for det.. Ædda bædda🫠

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan hende? Jeg har tenkt at det er for å slippe å bøye seg ned😁 Tror iallefall tenåringsnevøen min bruker skohornet til det formålet, siden han heller velger å tråkke på skohælen hjem enn å bøye seg for å ta på skoene. Venninnen min bruker også skohorn fordi hun ikke gidder å bøye seg, hun ler oppgitt hver gang, og huffer seg når hun må bøye seg ned 😁

Så teit du er som står og ser på dem fremfor å finne frem skohornet når du vet de foretrekker det.

Anonymkode: 35ae1...de5

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Vil si du er en dårlig vertinne. "Ædda bædda, jeg har skohorn men du får det ikke... Jeg bestemmer hvem som skohornet får bruke" 

- du er lat så du får det ikke.... 

Hvem er det som holder på slik da? 

Åltså....

Jeg bruker skohorn på jobben, supert når jeg skal skifte fra mine private sko til jobbsko. Beskytter hælkappen, lett og enkelt.

Jeg vasker også klær i vaskemaskinen i stedet for hånd og bruker kjøkkenmaskin og har andre gjenstander hjemme som gjør hverdagen enklere også for besøk viss de blir over en periode der de har behov for det. Men for all del... Noen har kanskje behov for å gjemme dette også om gjester skulle ha behov for det.. Ædda bædda🫠

😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så teit du er som står og ser på dem fremfor å finne frem skohornet når du vet de foretrekker det.

Jeg har det jo ikke fremme, det ligger i en eller annen skuff, vet ikke engang hvilken. Glemmer mellom hver gang de kommer at de vil ha det, også spør de, og må da begynne å lete. Tenåringen trasker da ut med skolene halvveis på, og venninna mi ler oppgitt 😁 JEG synes de er late, DE synes sikkert jeg er kjip 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det jo ikke fremme, det ligger i en eller annen skuff, vet ikke engang hvilken. Glemmer mellom hver gang de kommer at de vil ha det, også spør de, og må da begynne å lete. Tenåringen trasker da ut med skolene halvveis på, og venninna mi ler oppgitt 😁 JEG synes de er late, DE synes sikkert jeg er kjip 😁

Altså, jeg må da begynne å lete. Ber ikke dem om å lete 🫠

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig det må være å gå rundt og tro at man er så mye bedre enn alle andre.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært å ikke ha skoskje i gangen. 

Anonymkode: 86ebb...a94

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I dag er skohorn mye brukt! På jobben min - hvor alle skifter til innesko når de kommer på jobb - bruker «alle» skohorn. 

Anonymkode: 8b3b7...19d

Mitt inntrykk også.

Jeg er over 50, og ikke spesielt fit. Skohorn var noe mamma og pappa hadde hjemme, så aldri at det var i bruk. Lå i ei skuff. 
Er mamma til flere, aldri tenkt tanken på å bruke skohorn. Har bare ikke kommet på det, selv som gravid 😝

Spol frem til nåtid, jeg har en jobb som din der alle må skifte sko. Alle kolleger er yngre enn meg, noen det jeg vil kalle treningsfantaster… der viste seg at «alle»bruker skohorn. Ble veldig overrasket. 
Nå har jeg begynt med det selv, etter at jeg anskaffet et par knallgode joggesko men som er helt umulig å få på og av på en enkel måte. Har tom med meg skohorn på jobb. Det første jeg har eid… joda, det som lå i skuff i gangen i min oppvekst og som jeg arvet for et par år siden da min siste forelder gikk bort. 

Folk har forskjellige vaner. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må være å gå rundt og tro at man er så mye bedre enn alle andre.

Du tok dette innmari personlig 😁 Du er åpenbart en flittig skohorn-bruker!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skohorn for skoenes del. Støvelknekt også. Men så er jeg også av den typen som regelmessig pusser og pleier sko, jakker, hansker, vesker og så videre. Jeg gidder ikke bruke penger på ting for å ødelegge det med feil bruk og pleie.

Anonymkode: 145ba...4d2

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skohorn for skoenes del. Støvelknekt også. Men så er jeg også av den typen som regelmessig pusser og pleier sko, jakker, hansker, vesker og så videre. Jeg gidder ikke bruke penger på ting for å ødelegge det med feil bruk og pleie.

Anonymkode: 145ba...4d2

Dette kan det stå respekt av da👌🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker alltid skohorn, og et flertall av venner og familiemedlemmer bruker det når de er på besøk hos oss. 

Anonymkode: 762fa...1fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes skohorn er sært, før jeg flyttet til Trøndelag hadde jeg kun sett det i bruk på sykehjem, men her oppe er det en del uspreke mennesker som tysligvis ikke kan ta på seg sko uten hjelepemiddel

Anonymkode: f4b81...b70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes skohorn er sært, før jeg flyttet til Trøndelag hadde jeg kun sett det i bruk på sykehjem, men her oppe er det en del uspreke mennesker som tysligvis ikke kan ta på seg sko uten hjelepemiddel

Anonymkode: f4b81...b70

Flotte mennesker som tar vare på eiendelene sine. Skohorn beskytter sko og hælkappen :opplyser:

Anonymkode: 53bb4...fb9

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva består skohornet av , siden det ikke kan brukes ? Gull ?  Voks , gips ? Eller annet ? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 hours ago, Skuteviken said:

Hva består skohornet av , siden det ikke kan brukes ? Gull ?  Voks , gips ? Eller annet ? 

Horn, kanskje? 😆

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker skohorn, samme gjør mine barn på 10 og 12 år. Har ingenting med latskap å gjøre 🤣

Så ja, i gangen henger det et skohorn og jeg setter pris på at det er det borte også.

Anonymkode: 0014e...89c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke skohorn.

Det henger skohorn i gangen, da mange bruker det, og man selvfølgelig er en oppegående vertinne. 

Anonymkode: d5e22...375

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner har skohorn hengende i gangen, uansett alder. De som er ekstra omtenksomme har også en stol eller krakk å sitte på mens man tar på sko.

Jeg er 53 og ganske sprek, men blir fort svimmel når jeg reiser meg etter å ha stått foroverbøyd, f.eks for å knytte sko. Så jeg er ikke lat, men spesielt hvis jeg har det travelt er det greit å slippe å bruke flere minutter på å finne igjen balansen og få verden til å stå rolig før jeg må gå.

Anonymkode: b2a3d...c12

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...