Gå til innhold

Snakker du om dine bekymringer og problemer med venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye gjør folk dette? Åpner opp forteller alt til sine venner? 

Anonymkode: ed276...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forteller noe, men ikke alt.

Anonymkode: 9cdff...725

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ingenting

Anonymkode: 29a07...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de fleste av dem er ikke norske. Vennskap betyr noe annet for dem enn for mange norske. 

Anonymkode: 1bd7c...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterst sjeldent.

Og om jeg deler noe, så deler jeg ganske lite av det totale. 

Jeg sliter, veldig. Og mange vet at jeg sliter, men ikke hvor ekstremt langt det har gått. Hvor langt nede jeg er i alt. De vet at jeg er deprimert. Men ikke alvorlighetsgraden. 

Jeg har oppsøkt hjelp, på egen regning går jeg til privat psykolog. 45 minutt koster 1490 kr. Man blir ikke kvitt de ekstreme vonde tankene, men det kan lette bittelitt på. Kanskje jeg kan få noen få verktøy som jeg kan bruke når de verste tankene kommer. For de gjør det. Hver eneste dag.

Anonymkode: bb355...a3c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Vi deler veldig mye med hverandre. Har et veldig tett og godt vennskap med vennene mine. 

Få med gode venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ytterst sjeldent.

Og om jeg deler noe, så deler jeg ganske lite av det totale. 

Jeg sliter, veldig. Og mange vet at jeg sliter, men ikke hvor ekstremt langt det har gått. Hvor langt nede jeg er i alt. De vet at jeg er deprimert. Men ikke alvorlighetsgraden. 

Jeg har oppsøkt hjelp, på egen regning går jeg til privat psykolog. 45 minutt koster 1490 kr. Man blir ikke kvitt de ekstreme vonde tankene, men det kan lette bittelitt på. Kanskje jeg kan få noen få verktøy som jeg kan bruke når de verste tankene kommer. For de gjør det. Hver eneste dag.

Har du sett noen videoer på YouTube? De har hjulpet meg, mer enn psykolog faktisk. Fordi psykologen møter man ikke så ofte. Også fordi jeg vet at psykologen egentlig ikke bryr seg, men må lytte fordi han får betalt for det. Videoene kan man jo se hver dag og kommentarene under videoene hjelper. Man ser at man ikke er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller veldig lite til mine venner, men mine venner forteller utrolig mye til meg.

Anonymkode: 7cf93...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du sett noen videoer på YouTube? De har hjulpet meg, mer enn psykolog faktisk. Fordi psykologen møter man ikke så ofte. Også fordi jeg vet at psykologen egentlig ikke bryr seg, men må lytte fordi han får betalt for det. Videoene kan man jo se hver dag og kommentarene under videoene hjelper. Man ser at man ikke er alene. 

Ja. Jeg har sett mye. Psykolog hjelper ikke i lengden, men de kan hjelpe deg i nuet ved å lytte til dine innerste hemmeligheter med taushetsplikt (Sett bort ifra at de må varsle om du ønsker å stoppe ditt liv) og gi deg verktøy til hvordan du skal håndtere. Bruker aldri psykolog over tid. Du og jeg er uenige på punktet om at psykologen egentlig ikke bryr seg. 

Problemet mitt er at jeg vet at jeg har "minimale" problemer kontra mange andre. Og mine diagnoser ikke er så "ille" kontra andre sine. Der av får jeg enda mer dårlig samvittighet og føler på enda mer håpløshet. 

Det er noen ytre faktorer som jeg ikke kan noe for, som har dyttet meg utfor stupet på nytt. Sist jeg var der jeg er nå, var pandemien. En ytre faktor, som jeg ikke kunne gjøre noe med - som stoppet alt jeg kunne gjøre for å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi deler alt "begge veier". Mye kjærlighet og støtte. Har 2 venninner som er veldig nære på denne måten. 

Anonymkode: b5e3e...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forteller egentlig ingenting til venninner lengre. Snakker med den det gjelder når det er noe eller så holder jeg ting for meg selv. 

Anonymkode: 81d98...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi deler veldig mye,av både oppturer og nedturer, ser på det som helt naturlig igrunn. Medgangssupportere er flott det men det er ikke vennskap i min bok. Og det går begge veier selvfølgelig. Mine venner vet veldig mye om meg av gøgg og drit jeg har gått igjennom og jeg har vært der for vennene mine når de har hatt sine svarte stunder. Men det beror jo også såklart på at tilliten, lojaliteten, respekten og slike grunnleggende egenskaper ligger i bunnen av vennskaper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller veldig lite til mine venner, men mine venner forteller utrolig mye til meg.

Samme her :) 

Anonymkode: 0d980...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forteller mye til noen, og mindre til andre. Kan snakke om ulike ting til ulike venner 

Anonymkode: 0b10b...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært gjenkjennelig😔

Anonymkode: 07547...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer den som tar imot for andre. Øver på å bruke partner for det som gjelder meg selv og distansere meg fra det som gjelder andre.

Anonymkode: 3f9a8...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg delte med mange, slet med å snakke for mye om meg selv og oversharet ting. Ble diagnosert med adhd, og snakker mye når jeg er nervøs. Og har sosial angst på toppen av det.

Så nå gjør jeg det aldri, fordi tidligere "venner" har snakker om meg bak ryggen min og videre fortalt ting jeg har betrodd meg til med dem. 

Så det svir men jeg har lært.

Anonymkode: 65188...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har det ikke i meg å dele slike ting med venner. Burde kanskje det med de nærmeste, men jeg klarer ikke. 

Anonymkode: 6ffdb...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler  noe med en venninne, men holder det meste for meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har én bestevenninne jeg har kjent hele livet som er mer enn bare en venninne, hun er familie. Hun vet alt om meg og jeg vet alt om henne. Utenom dét er mannen min også min beste venn og vi deler alt. Trenger ikke mer enn det, har andre, gode venninner, men de deler jeg ikke alt med, kan likevel prate dypt og fortrolig med dem. 

Anonymkode: 49c5c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...