AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #1 Del Skrevet 8. juli 2024 Vi har en nabo som bor veldig tett på. I årevis har det vært fest i helger, da gjerne på terrassen med store høytalere, masse folk og jeg har følt jeg har stått midt på en Roskilde festival mens jeg skal sove. Dette pågår til hverfall 4-5 på natta. vi er en rolig familie, med barn. Vi holder på å pusse opp, og har da satt en del / ikke mye mellom huset vårt og hans. Dette er ting som skal kastes, og vi har ikke fått levert det enda. Så da tar han bilde av dette rotet og sender til oss, og ber oss rydde opp. Det skal vi gjøre, men vi får ikke hengeren vår før til uka, og det har stått slik i 2 uker ca. Det er helt greit å si fra, men gan er den siste som bør klage på andre, som har plaget alle naboene her med nattevåk i årevis. Kjenner jeg blir lutt irritert Anonymkode: 540e7...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #2 Del Skrevet 8. juli 2024 Skjønner du er irritert. Hva sier han når du har klaget på støyen fra ham da? Hvordan reagerer han liksom? Anonymkode: 64ef3...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #3 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner du er irritert. Hva sier han når du har klaget på støyen fra ham da? Hvordan reagerer han liksom? Anonymkode: 64ef3...7ae Jeg er konfliktsky, og det går ganske langt før jeg klager. Men har sendt han noen meldinger der jeg ber han dempe musikken da klokken er 3 på natta og vi ikke får sove. Da svarer han jada, vi skal avslutte snart nå, så demper han musikken litt i 5 min så er det full fres igjen. Og enda noen timer til. Vet naboene er fortvilt og har ringt politiet som har kommet bort flere ganger og bedt han avslutte festen. vi bor i et tett fyggefelt med naboer på hver side. Han bryr seg ikke. Anonymkode: 540e7...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg slkønner deg godt TS, men som en som har tålt masse bråk fra egne naboer, og er helt lik deg her, som fikk kjeft fordi jeg bråka EN KVELD - så er problemet vårt at vi må si ifra når det skjer. Det nytter ikke å si "Du holdt oss våken for 3 helger siden med musikk og bråk". Du må dessverre si ifra med en gang. Det går ann å sende en melding tilbake med: "ja, vi er klar over det, venter på å få tilbake lånt bort henger 👍 Trodde det var høy terskel for å si ifra i dette nabolaget da alle her tåler vel litt ekstra musikkstøy og nå litt oppussingsøppel rundt om." Også får du ta ansvar for å si ifra om du synes det musikkstøyet blir for mye neste gang, akkurat som jeg må tørre å si ifra til mine nabobarn om at hyling og skriking i fellesgangen ikke er greit". Anonymkode: cecfa...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er konfliktsky, og det går ganske langt før jeg klager. Men har sendt han noen meldinger der jeg ber han dempe musikken da klokken er 3 på natta og vi ikke får sove. Da svarer han jada, vi skal avslutte snart nå, så demper han musikken litt i 5 min så er det full fres igjen. Og enda noen timer til. Vet naboene er fortvilt og har ringt politiet som har kommet bort flere ganger og bedt han avslutte festen. vi bor i et tett fyggefelt med naboer på hver side. Han bryr seg ikke. Anonymkode: 540e7...bc7 Så ikke dette svaret før jeg hadde postet mitt. Da får dere gå sammen alle naboene og ringe politiet hver eneste gang. Anonymkode: cecfa...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 Da skjønner du vel det er på tide å klage tilbake? Vis til naboloven §2 og straffeloven §181, og ring til politiet om han ikke gir seg. Du klager selvfølgelig ikke på dette nå, men neste gang han støyer på denne måten. Og skulle han mene du bare er hevngjerrig, så vis til alle de andre gangene han har spilt høy musikk på kveld/nettene. Utover det, kommuniser minst mulig med nabo. Og kun skriftlig. (SMS/e-post/brev). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 AllahBallah skrev (3 minutter siden): Da skjønner du vel det er på tide å klage tilbake? Vis til naboloven §2 og straffeloven §181, og ring til politiet om han ikke gir seg. Du klager selvfølgelig ikke på dette nå, men neste gang han støyer på denne måten. Og skulle han mene du bare er hevngjerrig, så vis til alle de andre gangene han har spilt høy musikk på kveld/nettene. Utover det, kommuniser minst mulig med nabo. Og kun skriftlig. (SMS/e-post/brev). Jeg har klaget på musikken når det pågår, ikke i ettertid. Det er en gang jeg klaget dagen etter, og da ble han dritsur og mente jeg var smålig. Han hører ikke selv hvor ille den musikken er når han er full og det er 30 stk som roper og synger rundt han. Forstår ikke at det like høy lyd i naboenes hus. Anonymkode: 540e7...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 8. juli 2024 #8 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har klaget på musikken når det pågår, ikke i ettertid. Det er en gang jeg klaget dagen etter, og da ble han dritsur og mente jeg var smålig. Han hører ikke selv hvor ille den musikken er når han er full og det er 30 stk som roper og synger rundt han. Forstår ikke at det like høy lyd i naboenes hus. Anonymkode: 540e7...bc7 Igjen, vis til naboloven og straffeloven. Dere har rett på nattero. Der er lovfestet. En nabo som det der går det ikke an resonere med. De tenker bare på seg selv. (Men mener selvfølgelig at du er den smålige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg ville ignorert han. Vi har en i blokka som spiller musikk om natta (!) og etterpå klager på at vi GÅR i vår leilighet. Han sendte klage til styret på at vi går. Styret lo, jeg lo. Anonymkode: 8f52e...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ignorert han. Vi har en i blokka som spiller musikk om natta (!) og etterpå klager på at vi GÅR i vår leilighet. Han sendte klage til styret på at vi går. Styret lo, jeg lo. Anonymkode: 8f52e...43c Tror ikke de hverken ser eller hører seg selv. Må da få lov å gå over gulvet. natt musikk er forferdig plagsomt. Jeg hadde ei uke ferie i juni, og tenkte det sku bli digg å sive lenge. Neida, da var det ramstein og hard musikk fra kl 7 på morgenen fra en annen nabo som holdt på å pusset opp. Kan ikke klage når det er på dagtid, men det er jo grense på hvor høy lyd man trenger å ha på så tidlig, og i tillegg så hard og vond musikk. Kjøpte meg ny høytaler selv og tenkte sette på noe irriterende tilbake. Som Celine dion med mye roping 😅 Anonymkode: 540e7...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 Flytt søpla, og anmeld naboen neste gang han bråker på nattestid. Anonymkode: 7589c...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tror ikke de hverken ser eller hører seg selv. Må da få lov å gå over gulvet. natt musikk er forferdig plagsomt. Jeg hadde ei uke ferie i juni, og tenkte det sku bli digg å sive lenge. Neida, da var det ramstein og hard musikk fra kl 7 på morgenen fra en annen nabo som holdt på å pusset opp. Kan ikke klage når det er på dagtid, men det er jo grense på hvor høy lyd man trenger å ha på så tidlig, og i tillegg så hard og vond musikk. Kjøpte meg ny høytaler selv og tenkte sette på noe irriterende tilbake. Som Celine dion med mye roping 😅 Anonymkode: 540e7...bc7 Prøv Bieber! Funker fjell her 😀 Anonymkode: 8f52e...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 8. juli 2024 #13 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har en nabo som bor veldig tett på. I årevis har det vært fest i helger, da gjerne på terrassen med store høytalere, masse folk og jeg har følt jeg har stått midt på en Roskilde festival mens jeg skal sove. Dette pågår til hverfall 4-5 på natta. vi er en rolig familie, med barn. Vi holder på å pusse opp, og har da satt en del / ikke mye mellom huset vårt og hans. Dette er ting som skal kastes, og vi har ikke fått levert det enda. Så da tar han bilde av dette rotet og sender til oss, og ber oss rydde opp. Det skal vi gjøre, men vi får ikke hengeren vår før til uka, og det har stått slik i 2 uker ca. Det er helt greit å si fra, men gan er den siste som bør klage på andre, som har plaget alle naboene her med nattevåk i årevis. Kjenner jeg blir lutt irritert Anonymkode: 540e7...bc7 Jeg hadde tatt hans klage like seriøst som han tar deres klager. Ville svart ‘Ja vi fjerner det snart🙂’. Også tatt det i eget tempo. Han har jo gjort seg til en nabo man ikke tar så nøye på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 8. juli 2024 #14 Del Skrevet 8. juli 2024 Som siste taler sa: Send melding og skriv "Vi skal fjerne det :)" og ta det i eget tempo. En kar som får politiet på døra fordi han holder nabolaget oppe helg etter helg bør jammen kjenne sin egen besøkelsestid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå