bysummerfall Skrevet 14. juli 2024 #141 Del Skrevet 14. juli 2024 1 hour ago, Jdjdkdudjbs said: Det er forskjell på være imot homofili og mene at det ikke er i tråd med gud osv, og på mene at man fortjener dødsstraff for å være homofil. Men alle konservative religiøse er jo et problem sånn egentlig, ikke bare muslimer. Det er bare det at flere muslimer er konservative, og religionen er ikke bare tro, men pgså holdninger, kultur og levesett. Når islam sier du kan bli martyr og få 16 jomfruer i himmelen for å drepe helt vanlige folk på gata - da er det potensielt mye farligere enn Jehovas vitner som deler ut lapper på gata liksom. Det er mye korrupsjon i Norge og mye nepotisme - sånn er det nok overalt. Samtidig synes jeg du nedgjør mange mange bedriftseiere som ansetter folk med annen bakgrunn enn norsk. For denne diskrimineringen er ikke så vanlig som du skal ha det til. Kanskje om du er ufaglært og ikke kan språket, men da er det ikke bare fordi du har feil etternavn altså. Det finnes ikke belegg for å hevde at muslimer mener at homofile fortjener dødsstraff. Noen ekstreme personer finnes over alt også i kristne miljøer, men å generalisere denne holdninger til de fleste muslimer er ikke bra. Det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg er enig i at religion er et samfunnsproblem generelt sett. Hatytringer mot Pride og skeive har økt betraktelig de siste årene og det er defintivt ikke bare muslimer som står for det. Ser faktisk ingen av dem i kommentarfeltene på avisene og de fleste av de som står for negative holdninger i media på spalteplass er blendahvite. Gjør et google søk så ser du fort at det ikke er så lett for de med utenlandske navn å få jobb som du skal ha det til. Det har antakelig blitt bedre, men det er ufordringer fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdjdkdudjbs Skrevet 15. juli 2024 #142 Del Skrevet 15. juli 2024 bysummerfall skrev (13 timer siden): Det finnes ikke belegg for å hevde at muslimer mener at homofile fortjener dødsstraff. Noen ekstreme personer finnes over alt også i kristne miljøer, men å generalisere denne holdninger til de fleste muslimer er ikke bra. Det stemmer ikke med virkeligheten. Jeg er enig i at religion er et samfunnsproblem generelt sett. Hatytringer mot Pride og skeive har økt betraktelig de siste årene og det er defintivt ikke bare muslimer som står for det. Ser faktisk ingen av dem i kommentarfeltene på avisene og de fleste av de som står for negative holdninger i media på spalteplass er blendahvite. Gjør et google søk så ser du fort at det ikke er så lett for de med utenlandske navn å få jobb som du skal ha det til. Det har antakelig blitt bedre, men det er ufordringer fortsatt. Det er jo bare tull. Ser du noen grunn til at slikt som dette ikke skal stemmene Norge: https://amp.theguardian.com/uk-news/2016/apr/11/british-muslims-strong-sense-of-belonging-poll-homosexuality-sharia-law ? Hvis du mener jeg tar feil i at innvandrere fint kan få seg jobb får du legge ved dokumentasjon (ikke avisartikler med enkeltpersoner som klager). Færre innvandrere er i jobb, men det er nok mest sannsynlig fordi de enten ikke tar utdanning (som de kan gjøre akkurat som alle andre) eller fordi de velger å gå hjemme. Er du uten utdanning og snakker språket dårlig er du jo faktisk dårligere kvalifisert enn andre uten utdanning som mestrer språket godt. For jobber som ikke krever utdanning er aebeidsmarkedet tøft, var det 800 som hadde søkt på en stilling i matbutikk på Majorstua for noen år tilbake? Da er en innvandrer nok ikke den eneste som må sende mer enn et par søknader altså. Så er det jo også et språkelement i det å skrive en god søknad. Jeg leier ut en leilighet, og må si at det er dessverre mange som ryker på det at de skriver «jag er intrisert» som det eneste når de henvender seg. Og det er gjerne de som ikke er norske eller fra vesten. Jeg antar at noe av det samme mønsteret finnes på jobbmarkedet for folk uten utdanning. Så det er nok ikke så svart-hvitt som at alle arbeidsgivere er rasistiske, det tror jeg rett og slett ikke på. Det er heller ikke det jeg ser på min egen arbeidsplass eller steder jeg ferdes - der er det mange oppegående folk med innvandrerbakgrunn som jobber og passer inn like godt som alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 15. juli 2024 #143 Del Skrevet 15. juli 2024 NatNat skrev (17 timer siden): Samtidig... antall Jøder i verden : 14 millioner antall Muslimer i verden : mellom 1,4 og 1,6 MILLIARDER Kansje Jødene trenger litt støtte... Religion er vel sekundært her, det er ikke det konflikten i utgangspunktet dreier seg om, men om hvem som har rett på landområder. Og det er vel heller ikke slik at samtlige 14 millioner jøder og halvannen milliard muslimer er involvert i konflikten. Uansett burde ikke rett og galt bestemmes ut fra antall personer som indirekte og til dels på tvilsomt grunnlag trekkes inn som "medskyldige" i en handling. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 15. juli 2024 #144 Del Skrevet 15. juli 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 15. juli 2024 #145 Del Skrevet 15. juli 2024 (endret) 8 hours ago, Enda en tulling said: Religion er vel sekundært her, det er ikke det konflikten i utgangspunktet dreier seg om, men om hvem som har rett på landområder. Og det er vel heller ikke slik at samtlige 14 millioner jøder og halvannen milliard muslimer er involvert i konflikten. Uansett burde ikke rett og galt bestemmes ut fra antall personer som indirekte og til dels på tvilsomt grunnlag trekkes inn som "medskyldige" i en handling. religion er sekundært ? sier du det ? her, en veldig kjent hadith, som var forresten en del av den opprinelig Hamas charter : The Day of Judgement will not come about until Muslims fight the Jews, when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Muslims, O Abdullah, there is a Jew behind me, come and kill him. Du kan også lese dette : "In Western Europe, Muslims have been identified as a significant group of perpetrators of antisemitic acts..., a review of the available surveys shows a clear tendency: antisemitic attitudes are significantly more widespread among Muslims .. ...What is more, the interpretation of Islam seems to be highly relevant.Antisemitic attitudes are particularly strong among believing and practicing Muslims .. https://isgap.org/wp-content/uploads/2015/05/Jikeli_Antisemitic_Attitudes_among_Muslims_in_Europe1.pdf Endret 15. juli 2024 av NatNat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15. juli 2024 #146 Del Skrevet 15. juli 2024 Rødt har mye bra i partiprogrammet. En del er kanskje litt muggent og kontradikterer det jeg står for. Men slik det er i dag er jeg ikke 100% enig med noen partier. Alle partier har noe jeg misliker. Jeg er klar over at Rødt har kommunistiske verdier og ytrevenstrepolitikk på papiret, men i praktisk politikk så er de ren sosialistisk og mye mer fornuftig enn hva papiret viser. I tillegg har de gode folk som styrer. Martinussen, Kristjansson og Aydar f.eks. Det som er mest feil med Rødt er at de ikke har omgjort seg til et sosialistisk parti på papiret, men appellerer til kommunister på tross for at de har sosialistisk politikk. Og Rødt Ungdom, gud nåde meg for noe møkk. Men slik norsk politikk har blitt siste 10 årene, med Høyre og Frp i 8 år først, og så Ap/Sp med sin høyrepolitikk i 2 år, så ser jeg det som mer logisk å stemme Rødt som motvekt for den høyregalskapen som skyller over landet vårt. Rødt vil aldri vinne noe valg noensinne, så jeg kunne godt stemt Rødt som motvektstemme. Kall det en proteststemme med god samvittighet. Norgesdemokratene er til sammenligning galskap satt i system med sin høyrepopulistiske vinkling. En stemme til de er å dra Norge enda lenger mot høyre, med støtte til Erna og Høyre, og det kunne jeg aldri noensinne funnet på å gjøre. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 15. juli 2024 #147 Del Skrevet 15. juli 2024 Jeg kjenner ikke "Norgesdemokratene" godt nok, men inntrykket er at dette er en gjeng som på mange måter speiler Rødt ganske godt. Samtidig tror jeg Rødt i noen grad har blitt "temmet", der de i dag er innrettet mot å appellere til velmenende "Oslotanter" og naiv ungdom, og derfor har mistet en del av "bittet" og følgelig skadepotensialet sitt. Sånn sett tror jeg fort min stemme ville gått til Rødt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 22. juli 2024 #148 Del Skrevet 22. juli 2024 Rødt. Uten tvil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazarini Skrevet 6. august 2024 #149 Del Skrevet 6. august 2024 Rødt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 6. august 2024 #150 Del Skrevet 6. august 2024 Døden! Sommer2464 skrev (På 8.7.2024 den 17.22): Selv ville jeg stemt Norgesdemokratene jeg er mye mer enig med dem enn partiet Rødt som egentlig er et kommunistparti. Norgesdemokratene vil kunne redde landet, mens Rødt ville skapt svenske og franske tilstander. Heller død en rød! Rødt og kommunister generelt er absolutt døden for et progressivt, levedyktig og fritt samfunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 6. august 2024 Forfatter #151 Del Skrevet 6. august 2024 Gammelsmurfen skrev (3 timer siden): Døden! Heller død en rød! Rødt og kommunister generelt er absolutt døden for et progressivt, levedyktig og fritt samfunn. Du kaller vel ikke ND kommunister her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne guiden Skrevet 6. august 2024 #152 Del Skrevet 6. august 2024 Velge mellom nazisme og kommunisme? Kan jeg få lov å skyte meg istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 6. august 2024 #153 Del Skrevet 6. august 2024 Sommer2464 skrev (24 minutter siden): Du kaller vel ikke ND kommunister her? Nope. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 6. august 2024 #154 Del Skrevet 6. august 2024 Ville helt klart stemt på et parti som ønsket å løfte Norge ut av krisen vi er kommet i, altså Norgesdemokratene. Men aller helst ville jeg stemt Konservativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 6. august 2024 #155 Del Skrevet 6. august 2024 (endret) 2 hours ago, kvinne guiden said: Velge mellom nazisme og kommunisme? Kan jeg få lov å skyte meg istedet Det der er sånn MSM retorikk. Bare fordi du er uenig trenger man ikke å stemple andre som ekstreme på hver sin side. Greit nok Rødt er i retning kommunisme, men ND er mer konservative og ønsker å ta vare på Norge, om du kaller dette nazisme så har du totalt misforstått hva det er for noe. Endret 6. august 2024 av frivis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 6. august 2024 #156 Del Skrevet 6. august 2024 Da må det bli Norgesdemokratene men kunne jeg få velge mellom ND og Konservativt så blir det konservativt 😀 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 7. august 2024 #157 Del Skrevet 7. august 2024 Ng, men ville samtidig prøvd å organisere kupping av verv innad i partiet. De som er der nå har ingen kompetanse. Det har ikke de i rødt heller, men ng vil i hvert fall gi mindre makt til staten så da er det ikke like skadelig som hvis rødt skulle styrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 8. august 2024 #158 Del Skrevet 8. august 2024 Norgesdemokratene er kanskje det siste jeg ville valgt. Rødt er en alt for snill sammenligning. Det er et for lett svar. Hadde stemt så og si hva som helst annet enn Norgesdemokratene. Ville heller hatt et ungdomsparti i alle setene på tinget enn å stemme på Norgesdemokratene. Ville heller outsourca alle ministerplassene til underbetalte indere på hjemmekontor i Kerala, enn å stemme på Norgesdemokratene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. august 2024 #159 Del Skrevet 9. august 2024 Norgesdemokratene vil ha en norsk diktator, mens Rødt vil underlegge Norge det russiske diktaturet. Hva er verst? Jeg heller mot at det er verre å være underlagt Russland enn å ha en egen diktator. En egen norsk diktator har vi større mulighet til å kvitte oss med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. august 2024 #160 Del Skrevet 9. august 2024 Stonegiant skrev (På 8.8.2024 den 13.34): Rødt er en alt for snill sammenligning. Rødt støtter russisk imperialisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå