Gå til innhold

Hvis du måtte velge mellom å stemme Norgesdemokratene eller Rødt hva ville du valgt?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Cuntzilla skrev (11 timer siden):

Høres ut som det samme for meg, da.

Den gang var det jødene, nå er det muslimene.

Det er ikke muslimene i seg selv det er religionen deres som er problemet. Islam har elendig kvinnesyn, og er fiendlig mot jøder, homofile, og alle som ikke er muslimer

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

peternelle skrev (15 timer siden):

Og nøyaktig hvorfor 1939 og ikke 1933-38? Jeg antar det har noe å gjøre med at du kun evner å trekke noen vage assosiasjoner til den historiske perioden, spesielt siden du klarer å trekke en sammenligning til norgesdemokratene.

Jeg kan garantere deg at de du sammenligner norgesdemokratene med ikke har skiftet ut jødene med muslimene, selv om norgesdemokratene likevel ser på islam som den største trusselen mot vestlig verdier. Og hvorfor de ikke skulle gjøre det har du vel ikke noe godt svar på. Høyreekestreme er de ikke, de er høyremoderate.

Det var samme som var ved makten i 1939 og 1933-38. Kanskje det er du som bør lese litt historie. 

Jeg sa selvsagt 1939 fordi det var da en liten historisk hendelse som heter 2. verdenskrig startet, jeg vet ikke om du har hørt om den. Tyske tilstander var også å spille videre på dette med svenske og franske tilstander.

Jeg trodde det var ganske åpenbart hva jeg siktet til, men tydeligvis ikke.

De er litt høyreekstreme på noen ting.. men vil kanskje si de er høyrepopulister, de plukker opp strømninger i kulturen og spiller på folks frykt. Et parti for folk som er redde, sinte og ikke kan så glupe. Sånne som liker Trump.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 8.7.2024 den 17.22):

Selv ville jeg stemt Norgesdemokratene jeg er mye mer enig med dem enn partiet Rødt som egentlig er et kommunistparti. Norgesdemokratene vil kunne redde landet, mens Rødt ville skapt svenske og franske tilstander.

Ingen av dem fordi ekstremisme ikke er bærekraftig og fordi begge partier kun er to sider av samme sak.
Alle forsøk på en samfunnsmodell som disse forfekter, har endt opp som totalitære stater.

Å kunne se hva som ligger bak veltalenhet og spill på misnøye, er krevende men viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Sommer2464 said:

Det er ikke muslimene i seg selv det er religionen deres som er problemet. Islam har elendig kvinnesyn, og er fiendlig mot jøder, homofile, og alle som ikke er muslimer

Om man støtter mangfold generelt og homofile sine rettigheter stemmer man ihvertfall ikke på Norgesdemokratene.

"Det norske språk blir forsøkt politisert ved avskaffelse av kjønnsbestemmende ord. Norgesdemokratene er generelt motstander av det økende identitetshysteriet, og avviser offentlig påtvungne kjønnsnøytrale nyord, som griper inn i kulturens naturlige utvikling og vår språktradisjon."

"Familien er samfunnets grunnmur og må beskyttes. Familiens stilling i det norske samfunnet må ivaretas, og samfunnet må oppfordre til at menn og kvinner søker sammen i familie."

https://demokratene.org/norgesdemokratene-program-2021-2024/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bysummerfall said:

Om man støtter mangfold generelt og homofile sine rettigheter stemmer man ihvertfall ikke på Norgesdemokratene.

"Det norske språk blir forsøkt politisert ved avskaffelse av kjønnsbestemmende ord. Norgesdemokratene er generelt motstander av det økende identitetshysteriet, og avviser offentlig påtvungne kjønnsnøytrale nyord, som griper inn i kulturens naturlige utvikling og vår språktradisjon."

"Familien er samfunnets grunnmur og må beskyttes. Familiens stilling i det norske samfunnet må ivaretas, og samfunnet må oppfordre til at menn og kvinner søker sammen i familie."

https://demokratene.org/norgesdemokratene-program-2021-2024/

Var det det verste du fant i partiprogrammet deres? Dette handler jo bare om ord. Det er ikke sånn at de ønsker at homofili skal være forbudt, sånn som de fleste muslimer ønsker. Derfor er selvsagt islamisering en langt større trussel mot homofile enn norgesdemokratene er.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Yodas said:

Var det det verste du fant i partiprogrammet deres? Dette handler jo bare om ord. Det er ikke sånn at de ønsker at homofili skal være forbudt, sånn som de fleste muslimer ønsker. Derfor er selvsagt islamisering en langt større trussel mot homofile enn norgesdemokratene er.

Dette er ord som gjennomsyrer holdningene deres. Fiendtligheten mot annerledesheten, kvinner og innvandrere. Alt henger sammen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/9/2024 at 12:37 PM, PeeWee said:

Hva er galt med å støtte Palestina da?

Vet du hva de står for? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (2 minutter siden):

Vet du hva de står for? 

Det er mer snakk om å støtte dem fremfor Israel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, bysummerfall said:

Fy faen hvor horribelt 😬 

Har stemt Rødt før, men det er jo er jo blitt, eller det er kommet frem at det er er ordentlig skrulleparti. Fullt av sosiale avvikere. 
Jeg likte deres funksjon som vaktbikkje, at det er noen som taler makta i mot. Strømpris saken er deres store suksess. Det var de som fikk fokus, og de holdt trykket oppe.

Måtte nok blitt Norges demokratene. At de vil ha fokus på familie er bra. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Madame Butterfly said:

Fy faen hvor horribelt 😬 

Har stemt Rødt før, men det er jo er jo blitt, eller det er kommet frem at det er er ordentlig skrulleparti. Fullt av sosiale avvikere. 
Jeg likte deres funksjon som vaktbikkje, at det er noen som taler makta i mot. Strømpris saken er deres store suksess. Det var de som fikk fokus, og de holdt trykket oppe.

Måtte nok blitt Norges demokratene. At de vil ha fokus på familie er bra. 

Jeg er ikke i mot familien, men jeg er i mot at det er kvinner og menn som anses som familien. Det de skriver er i realiteten at de ønsker patriarkatet. Det er jeg i mot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du skytes eller henges?

Da må det dessverre bli Norgesdemokratene siden jeg er allergisk mot kommunister.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (På 9.7.2024 den 6.21):

Rødt selvsagt!

Norgesdemokratene er høyreekstreme, jeg vil ikke ha tyske tilstander anno 1939.

Nå er det vel ikke slik at NG driver folkemord akkurat - men de verdiene som en del konservative muslimer står for (kvinneundertrykkelse, homofobi, æreskultur, ekstremisme, islamisme, jihad, drap i allahs navn) - de har ingenting i vårt demokratiske velferdssamfunn å gjøre. Jeg tenker at å lukke grensene i større grad enn i dag etterhvert vil bli en nødvendighet. Vi kan ikke hjelpe hele verden, vi klarer så vidt å hjelpe de som er her og vi klarer ikke å integrere dem. Vi klarer ikke å ta vare på de eldre, og samfunnet vårt er allerede langt utfor stupet med 20 % av statsbudsjettet som tas fra Oljefondet. Det går ikke rundt slik som det er allerede nå. Legg til en eldrebølge og familiesammenføring av analfabeter herfra til evigheten - det henger ikke sammen.

Og så har du kommunismen i Rødt som bobler under overflaten. Ingen skal eie noe, ingen kan drive med overskudd, alt skal være eid og styrt av staten. Det er oppskriften på økonomisk ruin, der alle ideskapere flykter til USA og Norge ikke tjener noe som helst. Dessuten heier Rødt på Hamas og mener vi skal importere mer ekstremister og innvandrere hit som aldri kommer i jobb og som bor i parallellsamfunn og utnytter godtroende naive Norge.

Jeg har ikke lyst til å velge side her, for jeg mener NG er en trussel mot velferdsstaten ved at alt skal privatiseres og liker ikke at noen få vil bli veldig rike mens andre må bo på gata, men dette er langt mindre ille enn Rødt. Med Rødt må vi alle bo på gata siden velferdsstaten går konk før vi får sagt pølse i brød. Kommunisme virker ikke - det har vært prøvd i blant annet Sovjet, Kina og Russland. Folk bidrar ikke fordi de har lyst, men fordi de får noe ut av det - så hvorfor bidra om man får nøyaktig det samme som naboen som koser seg på terrassen dagen lang? Rendyrket kapitalisme virker bedre selv om det ikke er perfekt, det dreper iaf ikke skaperlysten og forretningsideene våre. Noe må vi faktisk leve av, og utsikten til pengepressen som Rødt vil måtte bruke er en katastrofe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var vanskelig.

Rødt ville aldri fått makten på grunn av min stemme, og jeg synes de har noen oppegående enkeltmennesker.

Derfor Rødt.

Hvis jeg skulle valgt ett av dem til å ha all makt og få gjennom hele programmet sitt tror jeg nesten det måtte blitt Norgesdemokratene. De har ikke programfestet å blir nazi-Tyskland, men Rødt har programfestet kommunisme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, bysummerfall said:

Jeg er ikke i mot familien, men jeg er i mot at det er kvinner og menn som anses som familien. Det de skriver er i realiteten at de ønsker patriarkatet. Det er jeg i mot.

Patriark? Virkelig? 

Tror ungene mine er svært fornøyd med å bo sammen med meg og faren. Tror egentlig de fleste unger i kjernefamilien er happy med det. 
Tror videre at mange skilsmissebarn helst skulle vært den påkjenningen foruten. 

De fleste går det bra med, samme hvilken familiekonstellasjon de har vokst opp i. De som har vokst opp i kjernefamilien, er allikevel underrepresentert på de statistikker man helst ikke vil at barna våre skal ende opp på. 

Slår et slag for kjernefamilien, tror det storsett er bra for unger. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, PeeWee said:

Det er mer snakk om å støtte dem fremfor Israel. 

Fordi? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Madame Butterfly said:

Patriark? Virkelig? 

Tror ungene mine er svært fornøyd med å bo sammen med meg og faren. Tror egentlig de fleste unger i kjernefamilien er happy med det. 
Tror videre at mange skilsmissebarn helst skulle vært den påkjenningen foruten. 

De fleste går det bra med, samme hvilken familiekonstellasjon de har vokst opp i. De som har vokst opp i kjernefamilien, er allikevel underrepresentert på de statistikker man helst ikke vil at barna våre skal ende opp på. 

Slår et slag for kjernefamilien, tror det storsett er bra for unger. 

Mener du at barn som ikke er vokst opp med mor og far i større grad er negative statistikker enn de som er vokst opp med to mødre?

Mitt poeng er at to kvinner eller to menn er like gode familier.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (4 minutter siden):

Fordi? 

Fordi jeg er uenig med måten landet ble overtatt av Jøder fra og med 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (44 minutter siden):

Rødt

Hadde en gang en arbeidskollega som stemte Rødt.
Sier litt om liv og lære når samme person var ivrig på aksjemarkedet…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (15 minutter siden):

Mener du at barn som ikke er vokst opp med mor og far i større grad er negative statistikker enn de som er vokst opp med to mødre?

Mitt poeng er at to kvinner eller to menn er like gode familier.

Jeg tror det ble siktet til skilsmissebarn, de aller fleste i Norge mener at en kjernefamilie også kan være to mammaer eller to pappaer. Eller en mor som har valgt å få barn selv. 

De som ikke aksepterer to mødre/fedre er de konservative religiøse folkene, og det er en mye større andel blant muslimer (som mener dødsstraff er det eneste riktige) enn blant kristne. Og ingen kristne mener vel at man kan drepe noen for «ugjerningen» som det er i deres øyne.

Religion og holdninger er problemet, ikke opprinnelsesland, hudfarge eller annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...