NatNat Skrevet 9. juli 2024 #21 Del Skrevet 9. juli 2024 jeg liker enkelte sider av Demokratene, jeg liker også en god del av det Rødt sier, men så lenge de støtter Palestina, det er dessverre nei, nei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. juli 2024 #22 Del Skrevet 9. juli 2024 NatNat skrev (15 minutter siden): så lenge de støtter Palestina, det er dessverre nei, nei. Hva er galt med å støtte Palestina da? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 9. juli 2024 #23 Del Skrevet 9. juli 2024 (endret) 1 hour ago, PeeWee said: Hva er galt med å støtte Palestina da? for meg, alt. Spesielt fra Rødt som skulle ikke være religiøs og som støtter islamister indirekte. Endret 9. juli 2024 av NatNat 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 9. juli 2024 #24 Del Skrevet 9. juli 2024 Illuminatum skrev (1 time siden): Les prinsipprogrammet til Rødt "Bare ved at arbeiderklassen overtar styringa, avskaffer kapitalismen og demokratiserer økonomien, vil det kunne skapes en verden med likeverd og frihet innenfor naturens tålegrenser og et verdenssamfunn som ikke preges av krig og konflikt" "For at vi skal komme dit, må de store linjene i produksjonen styres av planer som har et langsiktig perspektiv. I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa" Du tenker de viktigste produksjonsmiddlene som feks olje og elektrisitet bør være på private hender? Der er vi to uenige. Jeg tenker befolkningen bør ha styring på fellesskapets ressurser. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 9. juli 2024 #25 Del Skrevet 9. juli 2024 5 minutter siden, Apis said: Du tenker de viktigste produksjonsmiddlene som feks olje og elektrisitet bør være på private hender? Der er vi to uenige. Jeg tenker befolkningen bør ha styring på fellesskapets ressurser. her.er jeg helt enig med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 9. juli 2024 #26 Del Skrevet 9. juli 2024 Apis skrev (1 minutt siden): Du tenker de viktigste produksjonsmiddlene som feks olje og elektrisitet bør være på private hender? Der er vi to uenige. Jeg tenker befolkningen bør ha styring på fellesskapets ressurser. Ikke legg ord i munnen min. Det Rødt snakker om er at store almennaksjeselskaper skal drives av de ansatte og ikke eierne. Det er ikke snakk om at kun #felleseiet" vårt skal være på det offentliges hender. Vi snakker om bedrifter som DNB, Aker, Komplett, Elopak, Zaptec etc. Tenker du at det blir et bedre samfunn om alle disse bedriftene kastes ut av Norge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 9. juli 2024 #27 Del Skrevet 9. juli 2024 Illuminatum skrev (18 minutter siden): Ikke legg ord i munnen min. Det Rødt snakker om er at store almennaksjeselskaper skal drives av de ansatte og ikke eierne. Det er ikke snakk om at kun #felleseiet" vårt skal være på det offentliges hender. Vi snakker om bedrifter som DNB, Aker, Komplett, Elopak, Zaptec etc. Tenker du at det blir et bedre samfunn om alle disse bedriftene kastes ut av Norge? Tenker det er bra at staten har god eierandel i DNB. Så er jeg glad for de rettigheter sosialismen har ført til for de ansatte eller arbeiderne i dette landet, fra arbeidsmiljølov til deltakelse i bedriftsstyrer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 9. juli 2024 #28 Del Skrevet 9. juli 2024 Blir norgesrdemokratene i så fall. Vil ikke ha sosialisme og kommunisme. At de i tillegg støtter islamistiske terrorister er spikeren i kista for Rødt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 9. juli 2024 #29 Del Skrevet 9. juli 2024 (endret) Helt klart Rødt! Norgesdemokratene ser jeg på som høyreekstreme rasister. Endret 9. juli 2024 av tirben 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 9. juli 2024 #30 Del Skrevet 9. juli 2024 4 hours ago, Illuminatum said: Les prinsipprogrammet til Rødt "Bare ved at arbeiderklassen overtar styringa, avskaffer kapitalismen og demokratiserer økonomien, vil det kunne skapes en verden med likeverd og frihet innenfor naturens tålegrenser og et verdenssamfunn som ikke preges av krig og konflikt" "For at vi skal komme dit, må de store linjene i produksjonen styres av planer som har et langsiktig perspektiv. I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa" Tviler på at Norgesdemokratene har noe som er mer forskrudd enn dette i programmet sitt, så da blir valget lett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 9. juli 2024 #31 Del Skrevet 9. juli 2024 Rødt er langt mer spiselig en demokratene. Begge deler ville vært en dårlig idè som styrende parti i Norge. Rødt primært pga at de faaktisk ER et komunistisk parti. Demokratene på sin side er blåere en blåest,som ville Amerikanisert landet med en gang,på de værste måtene tenkelig,og totalt ødelagt velferdssamfunnet og sikkerhetsnettet vi har i Norge. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. juli 2024 #32 Del Skrevet 9. juli 2024 Rødt, uten tvil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 9. juli 2024 #33 Del Skrevet 9. juli 2024 Rødt, så klart. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 9. juli 2024 #34 Del Skrevet 9. juli 2024 Helst ingen, men av de to er det Rlft som står lengst unna det jeg står for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGEROST Skrevet 9. juli 2024 #35 Del Skrevet 9. juli 2024 (endret) Fant80 skrev (33 minutter siden): Rødt er langt mer spiselig en demokratene. Begge deler ville vært en dårlig idè som styrende parti i Norge. Rødt primært pga at de faaktisk ER et komunistisk parti. Demokratene på sin side er blåere en blåest,som ville Amerikanisert landet med en gang,på de værste måtene tenkelig,og totalt ødelagt velferdssamfunnet og sikkerhetsnettet vi har i Norge. Men rødt ville ikke rasert velferds og sikkerhetsnettet i Norge? De vil ta Norge ut av NATO Øke offentlig forbruk i ett land der syv av ti kroner allerede brukes av det offentlige Skattelegge det lille private markedet Norge har igjen enda hardere som vil føre til enda mer utflytting, færre investeringer og mindre skatteinntekter Fjerne oljeinntektene våre Importere enda flere uproduktive innvandrere til Norge Omfavne islamistisk terrorisme Generelt "knuse kapitalismen" som har gitt oss pc/mobil/nettbrett alle her bruker å skrive på, dette forumet, tv, internett, mat, toaletter, dopapir, klær og mer eller mindre alt vi bruker i det daglige. Osv... Ett bedre spørsmål ville vært: Ville du stemt Rødt eller Vigrid? Altså kommunisme vs nazisme Ville du bodd i Venezuela eller USA? Kommunisme/sosialisme vs kapitalisme. Uansett er det skremmende å se at folk velger kommunisme som vil føre til lidelse og død for hundretusenvis av nordmenn og ødeleggelsen av vår nasjon fremfor ett parti som er en smule nasjonalkonservative. Endret 9. juli 2024 av MAGEROST 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 9. juli 2024 #36 Del Skrevet 9. juli 2024 2 minutter siden, MAGEROST said: Men rødt ville ikke rasert velferds og sikkerhetsnettet i Norge? De vil ta Norge ut av NATO Øke offentlig forbruk i ett land der syv av ti kroner allerede brukes av det offentlige Skattelegge det lille private markedet Norge har igjen enda hardere som vil føre til enda mer utflytting, færre investeringer og mindre skatteinntekter Fjerne oljeinntektene våre Importere enda flere uproduktive innvandrere til Norge Omfavne islamistisk terrorisme Generelt "knuse kapitalismen" som har gitt oss pc/mobil/nettbrett alle her bruker å skrive på, dette forumet, tv, internett, mat, toaletter, dopapir, klær og mer eller mindre alt vi bruker i det daglige. Osv... Ett bedre spørsmål ville vært: Ville du stemt Rødt eller Vigrid? Altså kommunisme vs nazisme Ville du bodd i Venezuela eller USA? Kommunisme vs kapitalisme. Uansett er det skremmende å se at folk velger kommunisme som vil føre til lidelse og død for hundretusenvis av nordmenn og ødeleggelsen av vår nasjon fremfor ett parti som er en smule nasjonalkonservative. Er ikke fan av komunismen jeg heller. Men er heller ikke fan av partier som går til valg på "alle mann for seg selv" Med de konsekvensene dette har. Spesielt for de ressurssvake,syke og eldre. Det høres flott ut med så mye frihet som mulig,noe som selvsagt er det største pisspreiket. Norge vil bli gjort til en politistat over natten,med ekstreme reguleringer og overvåkninger. Man skal også huske på at veldig mange land ser opp til Norges velferdsgoder og den sikkerheten Norges befolkning fakisk har. Ytterkantene blir fort for ekstreme for et samfunn vi har her i landet,med alle goder og friheter vi allerede nyter godt av. Men jeg ser jo frustrasjonen som brer seg. Lite skjer uansett hvem man stemmer på. Derfor velger man de mer radikale. Nå har ikke de fleste som klager i kommentarfeltene rundt om,eller sier "stem FRP" på alle kommentarfelt på TikTok det så utrolig fælt heller. Det våger jeg å påstå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 9. juli 2024 #37 Del Skrevet 9. juli 2024 MAGEROST skrev (55 minutter siden): Generelt "knuse kapitalismen" som har gitt oss pc/mobil/nettbrett alle her bruker å skrive på, dette forumet, tv, internett, mat, toaletter, dopapir, klær og mer eller mindre alt vi bruker i det daglige. Osv... Nå utviklet jo den Franske staten Minitel, som hadde noe av funksjonaliteten internett senere fikk allerede i 1980. Smart telefoner og nettbrett vil noen si har ganske omfattende negative bivirkninger. Mat og klær fantes faktisk ganske lenge før kapitalismen. Man fikk også mot slutten hjemmedatamaskiner i østblokken, selv om de stort sett var kopier av engelske maskiner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9. juli 2024 #38 Del Skrevet 9. juli 2024 Apis skrev (5 timer siden): Du tenker de viktigste produksjonsmiddlene som feks olje og elektrisitet bør være på private hender? Der er vi to uenige. Jeg tenker befolkningen bør ha styring på fellesskapets ressurser. Det er ikke produksjonsmidler, det er ressurser. Vi hadde hatt lite vannkraft og ingen olje, hvis produksjonsmidlene hadde vært offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 9. juli 2024 #39 Del Skrevet 9. juli 2024 Apis skrev (4 timer siden): Tenker det er bra at staten har god eierandel i DNB. Så er jeg glad for de rettigheter sosialismen har ført til for de ansatte eller arbeiderne i dette landet, fra arbeidsmiljølov til deltakelse i bedriftsstyrer. Ehhh, gitt hvordan de fikk den eierandelen, så er det vanskelig å se til det offentlige som ansvarlige regulatorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 9. juli 2024 #40 Del Skrevet 9. juli 2024 Rødt, som mange andre venstreorienterte har noen gode verdier og sikkert hjertet på rett plass, men er dessverre for naive og ideologisk blinde ovenfor visse saker. NorgesDemokratene er vel noe 'fringe' og uerfarne men hadde nok valgt dem fremfor Rødt, blir litt som den vonde medisinen en må ta. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå