Gå til innhold

Stein Erik Hagen slår til igjen når det kommer til nøkternhet

Gjest SVK

Anbefalte innlegg

Stein Erik Hagen sier i et intervju:

– Huskjøpet til Katharina Andresen var kanskje litt voldsomt. Men det er jo fritt hva man vil bruke pengene sine på. I min familie er vi opptatt av å være nøkterne. Slikt ville aldri skjedd i min familie. Jeg har heldigvis meget sparsommelige barn, sier Hagen til DN.

– Mine døtre ringte alltid fra kjolebutikken for å spørre om de kunne kjøpe ny kjole, og det var ikke Dior-kjoler for å si det sånn, det var billige kjoler. Og kjøper de seg hus, spør de selvfølgelig. Det ville være fortsatt helt utenkelig å gjøre store kjøp uten å spørre pappa om lov, legger han til.

https://www.dn.no/marked/katharina-andresen/katharina-gamlemshaug-andresen/johan-h-andresen/stein-erik-hagen-ut-mot-katharina-andresens-huskjop-slikt-ville-aldri-skjedd-i-min-familie/2-1-1673396?abtest=b

Greit at Katharina Andresens hus var stort. Men merkelig at Stein Erik Hagen av alle skal snakke om hvor nøkternt de lever i hans familie.  Han og familien eier gigantiske boliger de også. Huset hans på Vettakollen er på 1500 kvadratmeter. Faktisk  2,5 ganger større enn Katharina Andresens bolig å 620 kvadratmeter. I tillegg eide  Stein Erik Hagen inntil nylig "byhytte" på Aker Brygge på 119 kvadratmeter så han hadde flere boliger i Oslo. Leiligheten på Aker Brygge ble solgt nylig solgt, men da kjøpte han seg et jaktslott til 250 millioner kroner i Skottland. 

I tillegg eieren han drøssevis av fritidseiendommer. 

Han var også lenge gift med Mille-Marie Treschow som eide Norges største privateide bolig. 

Datteren Nina Camilla Hagen Sørli  som flyttet til London solgte sin bolig til 150 millioner kroner på Vettakollen. Det er ikke akkurat nøkternt det heller. 

Ser også Stein Erik Hagen sier at han må godkjenne barnas boligkjøp. Han har gitt formuen sin til datteren som bor i Sveits slik de slipper å betale formuesskatt.   Om Stein Erik er den som bestemmer hvordan pengene skal brukes så er det jo han som er den reelle eieren av formuen og overføringen er kun proforma for å slippe å betale formuesskatt. Er selvsagt mulig at Stein Erik ikke har noe kontroll over formuen. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemmer aldri sparetipset hans om å sende skjortene sine til England for å bytte snipper 🤣🤣 Det er sikkert noe Ola fra indre Hedmark satte stor pris på. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ane Rikke said:

Glemmer aldri sparetipset hans om å sende skjortene sine til England for å bytte snipper 🤣🤣 Det er sikkert noe Ola fra indre Hedmark satte stor pris på. 

Jeg også husker det sparetipset. Hagen virker å leve i sin egen boble. 

Nå venter jeg bare på at han skal kritisere Petter Stordalen for å ha en yngre kjæreste og si at at han aldri ville funnet på noe lignende. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo skada i hodet, med mindre han er ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, refill said:

Vi har alle våre definisjoner på nøkternt 😅 🙈

Ja.  Han har også tidligere sagt at han har minst 4 fulltidsansatte til å drifte primærboligen sin.  

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣

Endret av Freyja Valkyrie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, SVK said:

Han og familien eier gigantiske boliger de også. Huset hans på Vettakollen er på 1500 kvadratmeter.

I tillegg bygget han blant annet en portnerbolig på på 374 kvadratmeter til butleren. Det var svært sjenerøst overfor butleren. så synes egentlig det bare er flott.   Man spesielt å snakke om at man lever nøkternt når man både har butler og portnerbolig som er langt større enn gjennomsnittsboligen.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Blåttvann said:

Han er jo skada i hodet, med mindre han er ironisk.

Er selvsagt mulig han er ironisk, men han har historie med å komme med slike kommentarer og han har aldri sagt at kommentarene er sagt på spøk. Katharine Andresen som han snakker om virker ikke å ha tolket Hagens kommentar som spøk og svarte tilbake:

– Hva herr Hagen pusler med av meninger alene oppi åsen sin, får stå for hans regning. Jeg lever fint med hans, for meg, uviktige budskap om andres barn.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever jo i helt ulike verdener, og det er mulig at i hans verden, altså blant milliardærer, så er han og familien nøkterne. Men for oss vanlige, høres jo dette fjernt ut! 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...