AnonymBruker Skrevet 10. juli #61 Del Skrevet 10. juli 4 hours ago, AnonymBruker said: Klimaendringer er jo bare tull. Bare lureri. Håper du får opp øya etterhvert. Anonymkode: 15ba6...2f8 Få opp øya er en god ide ja, alt for mange som lar seg lure. men virker som mange ikke vil / er i stand til å ta til seg kunnskap, vitenskapen er så krystallklar på at klimaendringer er reelle at det å tro noe annet virkelig er å ha lukkede øyne Anonymkode: 20bc8...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #62 Del Skrevet 10. juli Klimakrisen er en av de mest presserende utfordringene vi står overfor i dag. Eller sannsynligvis den aller største trusselen for mennesker og dyreliv, slik vi kjenner det idag. For å bekjempe global oppvarming og begrense klimaforandringene, er det nødvendig med ekstremt drastiske tiltak på globalt nivå. Dette krever en kollektiv innsats fra hele verdensbefolkningen, inkludert regjeringer, bedrifter og individer. Slike tiltak kan omfatte en radikal omlegging av energiforbruket, en massiv reduksjon i utslipp av klimagasser, og omfattende investeringer i fornybare energikilder. Utfordringen ligger i at dette krever en disiplinert og samordnet innsats, noe som i praksis er svært vanskelig å oppnå på global skala. Politiske, økonomiske og sosiale barrierer gjør det utfordrende å implementere de nødvendige endringene i tide. De drastiske tiltakene som er helt nødvendige, gjennomføres ikke av politikere, fordi det vil gjøre de upopulære. Økonomien vil bli hardt rammet. Verst vil det selvsagt bli for landene med dårligst økonomi. Valget er å sende deler av verden inn i en tilstand i før-industriell skala. Økonomien på verdensbasis vil også svekkes dramatisk. Det er ekstremt mye som må forbys NÅ. Men dette er neppe verdensbefolkningen klar for. Vi står overfor de katastrofale konsekvensene av manglende handling. Hvis vi ikke tar de nødvendige skritt for å begrense global oppvarming nå, risikerer vi å drive oss selv og store deler av verdens befolkning ut i en situasjon med irreversible skader på planeten. Økt havnivå, hyppigere og mer intense naturkatastrofer, tap av biodiversitet og økologiske sammenbrudd er bare noen av de alvorlige konsekvensene som kan oppstå. Dette vil ikke bare påvirke miljøet, men også menneskers helse, sikkerhet og levebrød, og kan føre til omfattende sosiale og økonomiske problemer. Det er internasjonale maktmennesker som må stå i spissen for endringene, men ingen våger å være radikale nok, siden det går på egen-interessen. Enten knuser man karrieren sin ved å gjøre seg upopulær (politikere) eller så kjører man businessen sin og økonomien i grøfta (rike bedriftseiere). Anonymkode: 98407...1b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #63 Del Skrevet 11. juli On 7/8/2024 at 10:20 AM, butterfly28 said: Jeg har alltid trodd på vitenskapen. Og når verdens klimaforskere sier vi er i krise, så er vi i krise. Så jeg lurer veldig på hvor mange her inne som ikke tror på menneskeskapte klimaendringer? Jeg har rett og slett mistet troen på menneskeheten og tenker at løpet er kjørt. sist jeg så en oversikt så var det relativt mange i Norge som ikke "tror på" klimaendringene, mener det var rund 25% - lavere ellers i verden. På andre "lignende saker" - eks vaksineskepsis - så er vi langt bedre stilt. et par gjetninger: - Norge ligger pga klima og økonomi relativt godt an på kort sikt, vi har eks ikke disse store hetebølgene som knekker avlinger i andre land. (men følgene kommer til oss fortere enn vi liker å tro) - div trollfabrikker har som mål å spre misnøye og myndighetesforakt i vesten, eks vedr klima - på KG og andre fora så er det noen få, men svært aktive klimafornektere. høyrøstede, som du skriver ikke særlig dialogvennlige eller faktaorienterte. noen tålmodige sjeler svarer sakelig og veldokumentert på påstandene deres, uten at det biter på overhode. Så de samme "poengene" gjentas til det kjedsommelige "det har alltid vært variasjon", "har ikke noe å si hva norge gjør", "temeraturen har ikke steget" osv. " var varmt før også", "jeg er i spania og der er det ikke unormalt varmt= det er ikke unormalt varmt i spania". og alltid uten snev av troverdig dokumentasjon i møte med fakta og kilder så enten 1) personangrep 2) bytt argument" eller 3) konspirasjonsteori. Som deg er det nok mange som ikke gidder denne "samtalen" Anonymkode: 20bc8...904 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #64 Del Skrevet 18. juli De fleste intelligente har vel for lengst gjennomskuet "klimakrisen". Hadde krisen vært så presserende hadde land som Kina og India aldri fått lov til å tvert i mot øke sine utslipp i en såkalt "overgangsfase", men vært invadert og lagt ned for lenge siden. Når løsningen er å rasere norsk natur med industrianlegg med fugledrepere som deretter må grave ned slitte rotorblader i deponier i den samme naturen, for å gjøre symbolsk tull som å elektrifisere gassanlegg kun for å brenne gassen i et annet land, og man presenterer løgnaktige CO2-tall som ikke tar med skogens CO2-opptak, og det enkle faktum at klimamøter ikke med største selvfølge går over Teams fremfor å ta fly, så kollapser hele skitet som en latterlig vits som vi tidsnok skal le av som nok en mørketid i menneskets historie. Alle vet at klima finnes, så "klimafornekter" er like meningsløst som "vannfornekter". Dette tullet bryr jeg meg ingenting om ☺️ Anonymkode: 51781...ba2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #65 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 15.27): De fleste intelligente har vel for lengst gjennomskuet "klimakrisen". Hadde krisen vært så presserende hadde land som Kina og India aldri fått lov til å tvert i mot øke sine utslipp i en såkalt "overgangsfase", men vært invadert og lagt ned for lenge siden. Når løsningen er å rasere norsk natur med industrianlegg med fugledrepere som deretter må grave ned slitte rotorblader i deponier i den samme naturen, for å gjøre symbolsk tull som å elektrifisere gassanlegg kun for å brenne gassen i et annet land, og man presenterer løgnaktige CO2-tall som ikke tar med skogens CO2-opptak, og det enkle faktum at klimamøter ikke med største selvfølge går over Teams fremfor å ta fly, så kollapser hele skitet som en latterlig vits som vi tidsnok skal le av som nok en mørketid i menneskets historie. Alle vet at klima finnes, så "klimafornekter" er like meningsløst som "vannfornekter". Dette tullet bryr jeg meg ingenting om ☺️ Anonymkode: 51781...ba2 Klimaendringen er et faktum og har vært det i milliarder av år. Hvordan vi nå har funnet på at vi skal møte dette, er så hodeløs galskap at det er umulig å ta seriøst. Anonymkode: 4037e...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne guiden Skrevet 20. juli #66 Del Skrevet 20. juli Det hele er overdrevet, noen tjener penger på klimahysteriet, og det brukes også for å kontrollere mennesker, litt på samme måte som religion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #67 Del Skrevet 22. juli On 7/20/2024 at 12:01 PM, AnonymBruker said: Klimaendringen er et faktum og har vært det i milliarder av år. Hvordan vi nå har funnet på at vi skal møte dette, er så hodeløs galskap at det er umulig å ta seriøst. Anonymkode: 4037e...24d eh ... nei. klimaet har alltid endret seg selvsagt, men det som skjer nå er menneskapt primært, raskere - og mer dramatisk. hodeløs galskap å ikke lytte til vitenskap, forskning og fakta er det ja Anonymkode: 20bc8...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #68 Del Skrevet 22. juli On 7/20/2024 at 7:29 PM, kvinne guiden said: Det hele er overdrevet, noen tjener penger på klimahysteriet, og det brukes også for å kontrollere mennesker, litt på samme måte som religion har du noen vitenskapelige kilder på at "det hele er overdrevet"? Anonymkode: 20bc8...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #69 Del Skrevet 22. juli On 7/18/2024 at 3:27 PM, AnonymBruker said: De fleste intelligente har vel for lengst gjennomskuet "klimakrisen". Hadde krisen vært så presserende hadde land som Kina og India aldri fått lov til å tvert i mot øke sine utslipp i en såkalt "overgangsfase", men vært invadert og lagt ned for lenge siden. Når løsningen er å rasere norsk natur med industrianlegg med fugledrepere som deretter må grave ned slitte rotorblader i deponier i den samme naturen, for å gjøre symbolsk tull som å elektrifisere gassanlegg kun for å brenne gassen i et annet land, og man presenterer løgnaktige CO2-tall som ikke tar med skogens CO2-opptak, og det enkle faktum at klimamøter ikke med største selvfølge går over Teams fremfor å ta fly, så kollapser hele skitet som en latterlig vits som vi tidsnok skal le av som nok en mørketid i menneskets historie. Alle vet at klima finnes, så "klimafornekter" er like meningsløst som "vannfornekter". Dette tullet bryr jeg meg ingenting om ☺️ Anonymkode: 51781...ba2 ikke lett å følge opp denne gitt. men et par enkle: "klimafornekter" er en ganske vanlig forkortelse for "dem som fornekter at klimaendringene er mennekeskapte og alvorlige". Det tror jeg du visste godt. "alle intelligente mennesker"? ok - vis meg ett universitet som forsker på klima som støtter ditt synspunkt. "invadere kina og India" låter som en god ide. Anonymkode: 20bc8...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli #70 Del Skrevet 23. juli 16 hours ago, AnonymBruker said: ikke lett å følge opp denne gitt. men et par enkle: Nei, om du ikke er i stand til å argumentere mot det jeg skriver så er jo det ditt problem. Hvis du forsøker å dra en "om du ikke skjønner dette så kan jeg ikke hjelpe deg" så bør du analysere den setningen og innse at den faktisk kun sier noe om din evne til å argumentere. 16 hours ago, AnonymBruker said: "klimafornekter" er en ganske vanlig forkortelse for "dem som fornekter at klimaendringene er mennekeskapte og alvorlige". Det tror jeg du visste godt. Nei, dette er et upresist begrep som brukes som hersketeknikk og skjellsord. Da får du heller skrive full definisjon på hva du mener. Avvises. Klimaet har alltid endret seg, og menneskets rolle er omdiskutert, samme hva du måtte mene. Selv NRK hadde nylig en artikkel om hvordan klimaendringer kunne være positivt for f.eks. landbruk i Norge, så "alvorlig" er en subjektiv definisjon. 16 hours ago, AnonymBruker said: "alle intelligente mennesker"? ok - vis meg ett universitet som forsker på klima som støtter ditt synspunkt. Det som sto var intelligente, ikke universitetsansatte. Avvises. 16 hours ago, AnonymBruker said: "invadere kina og India" låter som en god ide. Anonymkode: 20bc8...904 Hvis dette angivelig er en så eksistensiell trussel mot menneskeheten stopper man selvsagt de som både har størst utslipp, og fortsetter å øke de den dag i dag, med alle midler. Hallo?! Jorden KOKER JO! Vi brenner opp! Ellers var kanskje ikke "klimakrisen" så farlig likevel? Dett var dett, da ble 5 minutter kastet bort i dag også. Det eneste du tar tak i i motsvaret ditt er uvesentligheter, så for å oppsummere det faktiske poenget en gang til: Dersom løsningen på "klimakrisen" er rasering av natur, bruk av løgnaktige CO2-tall, symbolpolitikk uten reell effekt, å dra på flyreiser til felles klimakonferanse som heller ikke oppnår noen verdens ting, samtidig som man til tross for å hevde eksistensiell trussel lar de største utslipperne av CO2 både fortsette med og øke utslippene sine, så kollapser hele "krisen" som løgn og bedrag. Ingen oppfører seg sånn i møte med noe som liksom truer hele menneskehetens eksistens. Dessverre for deg så tenker flere og flere slik som dette uansett hvilket papegøye-svar du nå har tenkt å komme med. 🙂 Anonymkode: 51781...ba2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli #71 Del Skrevet 23. juli De aller fleste klimafornektere trur jeg ikke på. De bare sier det for å enten være politisk kontrære, eller de bare bruker det som en unnskyldning for å ikke endre seg. 99,99% vet forskerne har rett, de bare nekter. Anonymkode: 80145...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå