Janina1 Skrevet 9. juli #21 Del Skrevet 9. juli TomSawyer skrev (6 minutter siden): 😂..Nei dieselsuven til mannen din. Hehe, han kjører Tesla 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #22 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg tror klimaet forandrer seg, men også at det brukes politisk og er en slags skremselspropaganda. Ja takk begge deler. Jeg tror ingen skjønner klimasystemet på jorden fullt ut, det er et ekstremt komplekst system, og det har klart å lage varme og kalde perioder og områder lenge før vi industrialiserte. Jeg tror vi har en rekke effekter som også bidrar til klimaendringer. Eksempler kan være solen, stråling fra andre stjerner (kosmiske stråler), endring av magnetfeltet vårt, magnetiske poler flytter seg etc. Jeg tror summen av dette + vår påvirkning utløser en rekke nye "feedback loops" som f.eks. endring av viktige havstrømmer og vinder, som igjen kan føre til at noen steder blir ørken mens andre smelter og frigjør Co2. Ekstremt mye karbon bindes opp i naturen (planter og trær). Siden co2 er plantemat er dette også til en viss grad selvregulerende. Jeg tror ikke det er all verden vi kan gjøre og bør heller fokusere på å tilpasse oss klimaendringene. Det er mer bekymringsfullt at havet er fullt av plast og at fertiliteten hos menn synker som en stein i den utviklede verden. Jorden vil overleve. Klimaflyktninger kan få bo på Svalbard eller Sibir eller noe. Det er jammen nok kalde steder på jorden. Anonymkode: 0177f...781 Her var det mye tro. Hva med å høre på vitenskap? Dette er ikke religion. Anonymkode: 1ccee...aab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #23 Del Skrevet 9. juli Jeg er ingen fornekter men realist. Jeg er også meget tilpasnings dyktig. Vi lever i en verden hvor det meste politikere gjør er å sette avgifter fremfor å jobbe for gode alternativer. EU er en vits og land i Asia har null regulering av utslipp. Jeg er mer opptatt av miljø en klima politikk og miljø politikken er dessverre en enda større vits enn klima politikken. Klima har forandret seg på jorden før. Det har vært varmere klima i Norge før og det har vært mulig for mennesker å leve da også. Men ja i det klima forandres har det alltid hatt negative konsekvenser. Dette blir nok ikke smerte fritt men mange vil sannsynligvis klare seg allikevel. Det beste tiltaket for klima er utdanning av kvinner. Kvinner med utdannelse og jobb føder færre barn en kvinner som har sin eneste oppgave å stelle hjemme og være fødemaskiner. Verden er overbefolket. Å tro at klima utfordringer forsvinner uten at noen finner opp noen bane brytende teknologi samtidig som befolknings veksten på verdensbasis går ned er utopi. Klima er verdens politikk og verdens politikere klarer ikke å samarbeide. Se på alle konfliktene som fører til enorme utslipp. Sjekk hvor store utslipp dagens kriger står for. Bunad er merket som en klima versting i kles produksjon av EU mens billig polyester i fast fasion har blitt merket som klima vennlig. Masse av miljø og klima politikken som føres er mer symbol politikk enn politikk som vil ha effekt. Anonymkode: a0b10...76b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 9. juli #24 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å tro at klima utfordringer forsvinner uten at noen finner opp noen bane brytende teknologi samtidig som befolknings veksten på verdensbasis går ned er utopi. Vi trenger ikke finne opp en tøddel siden vi allerede har alt som vil gjøre verden helt grønn og bærekraftig... Det vi trenger er en slutt på folk og næringer som bruker store ressurser på å motarbeide det uunngåelige skiftet fra skitten fossilindustri til ren vind/ solkraft med batterilagring og elbiler, elbåter og elfly. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #25 Del Skrevet 9. juli Jeg er ikke klimafornekter, men vet heller ikke helt hva jeg skal tro. Jeg orker ihvertfall ikke å leve som om det er dommedag rundt hjørnet, det orker jeg ikke. Så jeg holder det hele på avstand. Ikke noe jeg gjør fra eller til spiller en rolle. Jeg sørger for det beste livet vi kan ha så lenge det går, så barna ihvertfall har gode minner å se tilbake på. Anonymkode: 63bb2...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #26 Del Skrevet 9. juli Det er liksom ikke noen mellomting mellom ikke å tro på menneskapte klimaendringer og det å tro at verden kommer til å gå under? Jeg tror på menneskapte klimaendringer, men jeg tror også det er lite å gjøre noe med og at vi kommer til å tilpasse oss helt fint. Anonymkode: 13e65...955 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #27 Del Skrevet 9. juli TomSawyer skrev (5 timer siden): Vi trenger ikke finne opp en tøddel siden vi allerede har alt som vil gjøre verden helt grønn og bærekraftig... Det vi trenger er en slutt på folk og næringer som bruker store ressurser på å motarbeide det uunngåelige skiftet fra skitten fossilindustri til ren vind/ solkraft med batterilagring og elbiler, elbåter og elfly. Vindkraft er dessverre ikke så grønt som mann skulle ønske. Det er heller ikke nok ressurser for at vi bytter ut verdens bilpark fra fossilt til el. Det er heller ikke fysisk mulig å dekke for verdens energi behov med kun fornybar energi av typen vindkraft og solenergi med dagens teknologi og ressurser. Vannkraft burde helt klart satses mer på og bygge ut de allerede etablerte vannkraftverkene. Dette er mulig men dagens regelverk gjør det lite lønnsomt. Så dessverre trenger vi ingeniører som kan finne nye og bedre løsninger for fremtiden. Anonymkode: a0b10...76b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 9. juli #28 Del Skrevet 9. juli TomSawyer skrev (6 timer siden): Det er ingen som helst tvil om at overgang til elbiler er helt uunngåelig skal vi overleve dette. I tillegg må strømproduksjonen over på 100% fornybart og all brenning av fossile brennstoff må opphøre asap. Og håpet er ikke ute fordi verden er på rask vei mot nettopp total utfasing av fossilt brennstoff. TomSawyer skrev (5 timer siden): Vi trenger ikke finne opp en tøddel siden vi allerede har alt som vil gjøre verden helt grønn og bærekraftig... Det vi trenger er en slutt på folk og næringer som bruker store ressurser på å motarbeide det uunngåelige skiftet fra skitten fossilindustri til ren vind/ solkraft med batterilagring og elbiler, elbåter og elfly. Du er en komplett idiot om du tror det du preker her. Den eneste grunnen til at vi kan leve i et moderne samfunn slik vi lever i idag, er nettopp pga oljen og fossilt brennstoff. Visste du at dersom din vilje blir innført og blir den nye standaren, vil du måtte gå flere mil til nærmeste posthus for å få gitt en beskjed til arbeidsgiver? Null internett. Null datamaskin. Null klær og sko. Ingen tog. Ingen bil, motorsykkel. Ingen oppvaskmaskin. Du må ned i bekken for å vaske klærne dine. Alt det du kjenner til idag vil forsvinne. Da må du stålsette deg for et liv lik før den industrielle revolusjonen! Og tro meg, har du satt deg inn i hvordan livet var FØR det, vil du definitivt IKKE gå tilbake til det! Sol og vindkraft er ikke i nærheten av å dekke energibehovet verden trenger. Det dekker bare noen skarve få prosent. Sol og vindkraft smører heller ikke maskinene som lager delene til alt du er avhengige av å bruke hver dag. I vinduene i huset ditt er det olje. I døren på huset ditt er det olje. I skoene du går med er det olje. I innpakningen som holder maten din frisk i mer enn 1 døgn, er det olje. I kjøleskapet du trenger, for å slippe å gå i skogen og jakte maten din, er det olje. Ta det helt med ro. Enten dør du av klimaendringer om 20-50 år, eller så dør du av alderdom eller kreft før det. Om det er noen trøst, har ikke de som jobber for et bedre klima den villeste peiling på hvor mye Co2 det er i atmosfæren engang. Det burde fortelle deg mye om tingenes tilstand! Det blir ikke klimaendringer som tar livet av oss. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #29 Del Skrevet 9. juli Har ikke inntrykk av at folk fornekter klimaforandringer, også at de til en viss grad menneskeskapte. Det folk reagerer på er symbolpolitikk, og at det er mannen i gata som forurenser mest og skal betale for alt, mens store firma får bygge ned naturen, forgifte og forsøple, mens kjendisene flyr i hver sitt privatfly til en konfernse for å bestemme at resten av oss ikke skal spise økologisk og gressfôret kjøtt, eller fyre i peisen når det er -10°C… Det blir for dumt, derfor virker sikkert mange som «klimafornektere», når det heller handler om fornuft og logikk. Anonymkode: 6db78...982 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #30 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ikke inntrykk av at folk fornekter klimaforandringer, også at de til en viss grad menneskeskapte. Det folk reagerer på er symbolpolitikk, og at det er mannen i gata som forurenser mest og skal betale for alt, mens store firma får bygge ned naturen, forgifte og forsøple, mens kjendisene flyr i hver sitt privatfly til en konfernse for å bestemme at resten av oss ikke skal spise økologisk og gressfôret kjøtt, eller fyre i peisen når det er -10°C… Det blir for dumt, derfor virker sikkert mange som «klimafornektere», når det heller handler om fornuft og logikk. Anonymkode: 6db78...982 Nettopp! Anonymkode: 11b50...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #31 Del Skrevet 9. juli Jeg verken fornekter det eller ikke. Jeg gir bare faen. Det er altfor stort og komplekst til at jeg gidder å sette meg inn i det. Selv om jeg hadde gjort det, er det mindre en 0 jeg kan gjøre med det. Uansett lever jeg mer klimavennlig enn de aller fleste, men det er ikke noe jeg går inn for. Jeg gjør det bare. Anonymkode: 4037e...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #32 Del Skrevet 9. juli De har varslet byer under vann og klimaflyktninger i hundrevis av år, og den eneste løsningen de byr på er å fortsette med sine privatfly og villaer langs stranda mens de øker avgifter og begrenser livene til vanlige folk. Også har man jo det at alle modellene deres er feil. "97% konsensus" f.eks. var fullstendig løgn. Biler skal liksom være problemet, men hvor mange biler hadde man de gangene Europa var enda varmere enn nå? De samme ekspertene har forøvrig tatt så mye feil de siste årene at jeg fatter ikke hvordan noen kan ha tillit til dem. Anonymkode: 5d52f...cd9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #33 Del Skrevet 9. juli Det er ingenting som er mer underholdning enn å lese synspunkter og diskusjoner fra klimahysterikere, veganere og abortmotstandere 🤣🤣 Anonymkode: f13d0...46e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #34 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingenting som er mer underholdning enn å lese synspunkter og diskusjoner fra klimahysterikere, veganere og abortmotstandere 🤣🤣 Anonymkode: f13d0...46e At de gidder. De oppnår 0 uansett. Anonymkode: 4037e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 9. juli #35 Del Skrevet 9. juli (endret) butterfly28 skrev (På 8.7.2024 den 10.20): Folk får barn som aldri før, de blir født inn i en verden som kommer til å gå under. Nei, det gjør de ikke. Spesielt i vesten får folk knapt barn. Leser du ikke statistikk, du som er så opptatt av vitenskap? Er du selv statistikkfornekter? Endret 9. juli av Traktor 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #36 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Verden koker!Varmerekorder overalt bortsett fra norden da.Vi er ikke en del av verden her i norge. Anonymkode: 84b3f...316 Du skal se at i september, når alt er "glemt", at vi hadde rekordvarme i Norge nå i juli. Lest det så mange ganger, og klimahjernevaskede angriper alle i kommentarfeltene når de andre påstår at de måtte fyre og ha på varmen nå i juli. Norge har kokt om en mnd. Synd vi sitter her og fryser. Anonymkode: cb510...4da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #37 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ingenting som er mer underholdning enn å lese synspunkter og diskusjoner fra klimahysterikere, veganere og abortmotstandere 🤣🤣 Anonymkode: f13d0...46e Bor som regel i Oslo og ikke klarer å forstå at folk må ha bil. Vel det går ikke tbane og buss hvert 7 minutt her. I helgene går ikke bussene i det hele tatt. Og bussholdeplassene er 25 min hvis ikke mer og gå til, uten fortau, så lastebilene suser forbi deg og nesten blåser deg i grøfta. Anonymkode: cb510...4da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #38 Del Skrevet 9. juli Svaret er vel atomkraftverk? Anonymkode: 63bb2...b59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #39 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bor som regel i Oslo og ikke klarer å forstå at folk må ha bil. Vel det går ikke tbane og buss hvert 7 minutt her. I helgene går ikke bussene i det hele tatt. Og bussholdeplassene er 25 min hvis ikke mer og gå til, uten fortau, så lastebilene suser forbi deg og nesten blåser deg i grøfta. Anonymkode: cb510...4da Bor også i Oslo og det er mange som trenger bil grunnet jobb. I tillegg bruker folk som har hytte bil for å kunne dra til hytta. Jeg bruker aldri bilen skal jeg en tur ned til sentrum men må ofte bruke den for å frakte masse utstyr som ikke tåler kulde og for jobb. Mange trenger også bilen for å få hverdagen til å gå opp. De færreste bruker bil der det er kjapt å greit med kollektivt når mann bor i Oslo. Anonymkode: a0b10...76b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #40 Del Skrevet 9. juli Jeg tenker at jeg ikke er i en posisjon til å tvile på det tusenvis av forskere formidler. Jeg tenker også at en hver som faktisk benekter menneskeskapte klimaforandringer ikke kan tas seriøst. De diskvalifiserer seg selv fra å i det hele tatt lyttes til. Anonymkode: 6a01d...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå