Gå til innhold

Dere med samboer som er fra annen kant av landet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte er dere der samboeren deres er fra? Evt der dere er fra selv? 

Anonymkode: 3ee5f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er bosatt i min hjemby, svigers bor 60 mil unna. Er der en uke hver sommer og det er mer enn nok. De besøker oss særdeles skjelden, rundt 5 ganger i løpet av de 20 årene mannen min og jeg har vært sammen. 

Anonymkode: 04961...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omvendt. Jeg er fra en annen kant enn han. Hvor ofte vi er "hjemme" avhenger av 1. Hvor ofte de kommer hit, 2. Hvor god råd vi har og 3. Hvor lyst vi har. Blir som regel ca 2 ganger i året at vi reiser alle sammen og kanskje en gang eller to at jeg reiser alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i mitt hjemsted. Fem timer til hans hjemsted. Drar dit 1.5 uke om sommeren, til jul/romjul og påske. Så kommer foreldrene hans til oss ca en langhelg annenhver mnd. Vi har to barn, derfor høyt prioritert å møtes jevnlig. 

Anonymkode: 3ceba...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i byen hun er fra, bodde der lenge før vi møttes.

Jeg og mine barn er på mitt hjemsted 4-5 ganger i året, samboer og hennes barn er med et par ganger. 

Anonymkode: 84d00...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Anonymkode: 3ee5f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er bosatt i min hjemby, svigers bor 60 mil unna. Er der en uke hver sommer og det er mer enn nok. De besøker oss særdeles skjelden, rundt 5 ganger i løpet av de 20 årene mannen min og jeg har vært sammen. 

Anonymkode: 04961...231

Vi har det også sånn. En uke holder. 

Anonymkode: 16cbb...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor 65 mil fra hans familie. Vi er der to-tre ganger i året, han reiser av og til aleine noen dager da han jobber offshore og har mer fri enn oss andre. 
 

Svigers synes det er for langt hit og at det er skummelt å kjøre over fjellovergangene så de har vært her fire ganger på snart 18 år. Dvs ved en fødsel, en dåp, et bryllup og en konfirmasjon. 

Anonymkode: 7738d...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på mitt hjemsted 4 til 6 ganger i året. Som oftest lang helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på mitt hjemsted. Jeg er på hans hjemsted 1 gang i året, en uke i sommerferien. Han er vel der alt fra 2 til 4 ganger i året. Korte turer. Det er flytur, eller 15 timer å kjøre.

Han kan selvfølgelig dra dit så ofte han føler for. Blir gjerne en helg/langhelg når jeg ikke er med. Og vi får masse besøk av hans store familie (foreldre, mange søsken). Sier aldri nei når de spør om å få komme hit.

Anonymkode: a84cc...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen kant av landet, er vel strengt talt ikke 60 mil? 

En kjøretur på 4-8 timer er ikke så langt, da kan man treffe familie på helg og langhelg. 

Jeg bor 180 mil fra familien, jeg reiser hjem 1-2 ganger i året. Enten alene eller med samboer. Min familie besøker meg 1-2 ganger i året alt etter som. Så vi sees 2-4 ganger per år. 

Anonymkode: 36d3e...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i min hjemby kanskje en gang i mnd ca. 

Anonymkode: 70d54...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor 50 mil fra min familie. Besøker dem en uke hver sommer.

Anonymkode: 71092...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bor i en annen by, opplever dere at familien ymter frampå med at dere kanskje skal flytte hjem igjen? Mine gjør det, men vi er jo godt etablert og barna har venner og går på skole. Bare lurer.

Anonymkode: 52e29...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme ca 3-4 ganger i året. Min familie her 1-2 ganger i året. Prioriteter å være der lenger enn bare en helg når jeg er der, gjerne en uke hvis jeg får til. Samboer med kanskje bare en gang i året. Viktigste er at jeg og min tenåring får dratt dit og holde kontakten. (Samboer ikke far til mitt barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 12.44):

En annen kant av landet, er vel strengt talt ikke 60 mil? 

En kjøretur på 4-8 timer er ikke så langt, da kan man treffe familie på helg og langhelg. 

Jeg bor 180 mil fra familien, jeg reiser hjem 1-2 ganger i året. Enten alene eller med samboer. Min familie besøker meg 1-2 ganger i året alt etter som. Så vi sees 2-4 ganger per år. 

Anonymkode: 36d3e...2e0

Fra øst til vest i Norge blir jo på en annen kant av landet selv om det «bare» er rundt 50 mil

Anonymkode: 7738d...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som bor i en annen by, opplever dere at familien ymter frampå med at dere kanskje skal flytte hjem igjen? Mine gjør det, men vi er jo godt etablert og barna har venner og går på skole. Bare lurer.

Anonymkode: 52e29...012

Nei. De har alltid støttet mine valg, og ser jeg har det bra. Selv om jeg vet at det er sårt. De vet de er velkomne til å flytte nærmere slik at vi kan hjelpe mer, men ønsker ikke det. 

Anonymkode: ebc00...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 12.44):

En annen kant av landet, er vel strengt talt ikke 60 mil? 

En kjøretur på 4-8 timer er ikke så langt, da kan man treffe familie på helg og langhelg. 

Jeg bor 180 mil fra familien, jeg reiser hjem 1-2 ganger i året. Enten alene eller med samboer. Min familie besøker meg 1-2 ganger i året alt etter som. Så vi sees 2-4 ganger per år. 

Anonymkode: 36d3e...2e0

4,5t kjøring på en godværsdag, men veldig ofte med kolonnekjøring og uvær vinterhalvåret(har kjørt kolonne på vei fra påskeferie) blir for langt for helgetur for mine barn.  Da er vi framme tidligst kl 20 med pause og skal klare å finne roen på et nytt sted med besteforeldre de ikke ser hver dag. Og eldste våkner 5.30 uansett når han legger seg så da er lørdagen ødelagt av trøtte barn. 
 

til ts: før barn tok vi oftere og kortere turer til min familie, ei helg eller to i året, feira jul der, var der i påsken og en litt lengre tur om sommeren.  Etter at begge barna kom har mannen reist litt og ofte hatt en lengre tur tidlig på sommeren så da tar jeg alene med barna til mine foreldre i ei drøy uke. 
Så er mannen med en tur til påske. Vinterhalvåret kommer de til oss. 
 

svigers bor nærmere, men 2,5 t unna. Drar dit ca ei helg i mnd. 

Anonymkode: 164b1...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 23.55):

Hvor ofte er dere der samboeren deres er fra? Evt der dere er fra selv? 

Anonymkode: 3ee5f...611

En gang i året. To uker hver sommer. 

Anonymkode: 40cab...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...