Gå til innhold

Intens kvalme og svir i halsen etter tablett inntak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Ofte føler jeg meg kvalm på kveldene, men idag var det ganske ille. Jeg la sønnen min og duppet av, og våknet med både smerter og kvalme i magen. Har også hatt snikende hodepine idag og tok en paracet til. Jeg blir så utrolig kvalm av tabletter, føler de setter seg fast i halsen og gjør meg enda mer kvalm. Ikke funker det spesielt godt heller for jeg har fortsatt vondt i hodet. 

Mulig det er fordi jeg ikke har drukket 15 enheter med koffein idag. 

Men denne kvalmen og brennende følelsen i halsen er verst. 

Veit noen hvorfor det kommer ? Hva kan jeg gjøre for å slippe ? 

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke hvilken tablett det er, men høres ut som du får sure oppstøt av den. Jeg bruker selv gaviscon etter jeg har tatt omega3 for å forebygge at jeg får en slik kvalme og sure oppstøt.

Anonymkode: 5656d...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skriver ikke hvilken tablett det er, men høres ut som du får sure oppstøt av den. Jeg bruker selv gaviscon etter jeg har tatt omega3 for å forebygge at jeg får en slik kvalme og sure oppstøt.

Anonymkode: 5656d...e08

Paracet, naproxen og Stardust craving killer.. 

Men tenkte ja kanskje det er sure oppstøt, jeg hadde ikke en ideell dag i går mtp kosthold 

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Paracet, naproxen og Stardust craving killer.. 

Men tenkte ja kanskje det er sure oppstøt, jeg hadde ikke en ideell dag i går mtp kosthold 

Anonymkode: 55276...9a1

Naproxen har gjerne den effekten på mage og spiserør…. Ta en banan eller noe sammen med den. Og drikk mye. 

 

Anonymkode: dfad0...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du like kvalm uansett tabletter? 
Naproxen har kvalme, fordøyelseproblemer (deriblant refluks) og brekninger som svært vanlig bivirkning. 

Drikker du nok vann sammen med cravings killeren? 
 

Anonymkode: 7a74e...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir du like kvalm uansett tabletter? 
Naproxen har kvalme, fordøyelseproblemer (deriblant refluks) og brekninger som svært vanlig bivirkning. 

Drikker du nok vann sammen med cravings killeren? 
 

Anonymkode: 7a74e...2f0

Åå deg visste jeg ikke, men ja. Har en del tabletter jeg egentlig må ta, men tar bare viktigste på morgenen. Smertestillende tar jeg ikke veldig ofte, bare når jeg får vondt i hodet (som i går). Har egentlig en haug av vitaminer jeg må ta, men har ikke orket pga kvalmen og følelsen av at det sitter fast i halsen. Så kjøper flytende av det kan jeg kan. Tror jeg drikker nok sammen med det, vann eller saft 😊

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Naproxen har gjerne den effekten på mage og spiserør…. Ta en banan eller noe sammen med den. Og drikk mye. 

 

Anonymkode: dfad0...eff

Lurt 😀 druer kanskje. Jeg liker ikke banan.

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åå deg visste jeg ikke, men ja. Har en del tabletter jeg egentlig må ta, men tar bare viktigste på morgenen. Smertestillende tar jeg ikke veldig ofte, bare når jeg får vondt i hodet (som i går). Har egentlig en haug av vitaminer jeg må ta, men har ikke orket pga kvalmen og følelsen av at det sitter fast i halsen. Så kjøper flytende av det kan jeg kan. Tror jeg drikker nok sammen med det, vann eller saft 😊

Anonymkode: 55276...9a1

Ser ikke at det står på stardust, men om man ser på andre kosttilskudd med glucomannan så er det anbefalt med mellom 2,5 dl vann og 2-3 glass vann når man tar det. 

En annen ting er jo hvordan dette virker. Glucomannan danner gele i magesekken.
Vet du hvordan det påvirker de andre medisinene du tar? 

Anonymkode: 7a74e...2f0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ser ikke at det står på stardust, men om man ser på andre kosttilskudd med glucomannan så er det anbefalt med mellom 2,5 dl vann og 2-3 glass vann når man tar det. 

En annen ting er jo hvordan dette virker. Glucomannan danner gele i magesekken.
Vet du hvordan det påvirker de andre medisinene du tar? 

Anonymkode: 7a74e...2f0

Jeg har ikke lest på det, jeg går på cipralex. Tror ikke det skal være noe problem, men kan sjekke det ut. Har ikke tenkt at det skal være noe problem.

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ser ikke at det står på stardust, men om man ser på andre kosttilskudd med glucomannan så er det anbefalt med mellom 2,5 dl vann og 2-3 glass vann når man tar det. 

En annen ting er jo hvordan dette virker. Glucomannan danner gele i magesekken.
Vet du hvordan det påvirker de andre medisinene du tar? 

Anonymkode: 7a74e...2f0

Men kjenner ihvertfall at de virker veldig. Har ikke lyst på mat fordi jeg er kvalm 😂

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mulig det er fordi jeg ikke har drukket 15 enheter med koffein idag. 

Men denne kvalmen og brennende følelsen i halsen er verst. 

Veit noen hvorfor det kommer ? Hva kan jeg gjøre for å slippe ? 

Du burde seriøst vurdere å trappe ned på koffein...

Anonymkode: ab42c...e2d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde seriøst vurdere å trappe ned på koffein...

Anonymkode: ab42c...e2d

Ja, det var litt overdrevet, men sarkasmen kom ikke godt nok frem. Jeg drikker ikke 15 kopper, men fem glass cola, to kopper kaffe minst, og redbull.

Anonymkode: 55276...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville byttet ut cola, kaffe og redbull med vann. Da tipper jeg du blir mindre sur i magen.

Anonymkode: fa65c...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...