cha Skrevet 7. juli 2024 #1 Del Skrevet 7. juli 2024 Hva har dere gjort? Kjøper dere gifteringer i tillegg når det er bryllup, bruker forlovelsesringer opp igjen? Ser enten for meg at vi begge har forlovelsesringer, og bruker de som gifteringer til bryllup om 3 år, eller at kun jeg har ring nå også kjøpe like ringer til bryllupet. Hva et vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Del Skrevet 7. juli 2024 Begge deler er vanlig. Forlovelsesringer (til begge) som blir brukt som gifteringer er tradisjonelt norsk. Forlovelsesring med diamant bare til henne er importert amerikansk, men ganske vanlig det også - og spør du en gullsmed vil de vel helst selge dere forlovelsesringer til begge, gifteringer til begge og morgengave til begge også. Anonymkode: fdc52...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Del Skrevet 7. juli 2024 Vi har forlovelseringer begge to som skal gjenbrukes som giftering. Hadde jeg valgt selv ville jeg hatt en forlovelsesring med diamanter og en separat klassisk giftering pluss at han hadde forlovelsesring som han enten brukte som giftering også eller kjøpte en egen giftering også. Synes det er utrolig koselig at han går med forlovelsesring også, men synes det er kjipt at ingen ser at jeg er forlovet/ folk antar jeg er allerede er gift fordi "ingen" forbinder enkel giftering med forlovelsesring lengre. Jeg har mange venninner som er forlovet/gift. Alle de har diamantring som forlovelsesring og mannen har ingenting, så jeg opplever derfor at det er det vanligste. Anonymkode: 78380...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Del Skrevet 7. juli 2024 Vi likte begge tradisjonen med forlovelsesringer til begge og symbolikken i at ringene er et par som hører sammen. Vi var også godt voksne da vi giftet/forlovet oss, og det var noe vi snakket om og ble enige om sammen. Så et såkalt amerikansk frieri med diamantring hadde virkelig vært helt malplassert for oss personlig. Jeg (hun) hadde i tillegg ikke lyst til å gå med en ring med en "høy" sten (upraktisk, sitter fast i ting), eller en ring man skal rette på/sentrere hele tiden. (Erfaring fra andre fingersmykker) Anonymkode: 688a3...c12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Del Skrevet 7. juli 2024 Han fridde med diamantring også kjøpte jeg senere enn forlovelsesring til han. Vi skal begge ha nye gifteringer. Anonymkode: f03ec...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. juli 2024 #6 Del Skrevet 7. juli 2024 Vi har begge forlovelsesringer, og nå også gifteringer. Begge bruker begge ringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9. juli 2024 #7 Del Skrevet 9. juli 2024 Vi har begge forlovelsesringer og skal også bruke dem som gifteringer (med bryllupsdatoen i tillegg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9. juli 2024 #8 Del Skrevet 9. juli 2024 Jeg skjønner ikke helt greia med å være forlovet, og forlovelsesringer jeg. Er jo bare å sette en dato, gifte seg så er det avklart liksom. Enkelt og greit 😂👏. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #9 Del Skrevet 12. juli 2024 Dere som har både forlovelsesring og giftering, bruker dere begge eller kun gifteringen? Tenker det vil være synd å legge bort en dyr og fin forlovelsesring, men jeg aner ikke hva normalen er 🤔 Anonymkode: a923d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #10 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dere som har både forlovelsesring og giftering, bruker dere begge eller kun gifteringen? Tenker det vil være synd å legge bort en dyr og fin forlovelsesring, men jeg aner ikke hva normalen er 🤔 Anonymkode: a923d...013 Kommer til å bruke gifteringen på samme finger som forlovelsesring, eller på ringfinger på motsatt hånd. Anonymkode: 61f86...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Del Skrevet 13. juli 2024 Virker som mange glemmer at ringer skal du bære hver dag...en stor forlovelsesring kan være en ulempe i hverdagen. Se bare på Prinsessen. Kunne aldri gått med noe sånt på jobb. Leste om Tone Damli... var livredd for den dyre ringen. Mulig jeg har misforstått, men herregud.. Anonymkode: efef6...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Del Skrevet 13. juli 2024 Ingen av oss hadde forlovelsesring, men begge har giftering. Anonymkode: 743c3...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #13 Del Skrevet 13. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Ingen av oss hadde forlovelsesring, men begge har giftering. Anonymkode: 743c3...672 Beklager, så nå at jeg ikke er relevant for spørsmålet. Bare se vekk fra meg😅 Lykke til med giftemål! Anonymkode: 743c3...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #14 Del Skrevet 19. juli 2024 Irak skrev (På 9.7.2024 den 13.02): Jeg skjønner ikke helt greia med å være forlovet, og forlovelsesringer jeg. Er jo bare å sette en dato, gifte seg så er det avklart liksom. Enkelt og greit 😂👏. Det er mye man ikke skal skjønne .... etter dine tidligere poster om romantisk kjærlighet andre steder burde du ha forståelse for forlovelse. Det er ikke bare å bestemme en dato og så er alt klart. La meg gi deg litt historie: En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid (gammel skikk) . Et forlovelsesløfte var tidligere ansett for bindende nok til at det ved brudd i enkelte tilfeller kunne utløse erstatningsplikt. Anonymkode: cd79c...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19. juli 2024 #15 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mye man ikke skal skjønne .... etter dine tidligere poster om romantisk kjærlighet andre steder burde du ha forståelse for forlovelse. Det er ikke bare å bestemme en dato og så er alt klart. La meg gi deg litt historie: En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid (gammel skikk) . Et forlovelsesløfte var tidligere ansett for bindende nok til at det ved brudd i enkelte tilfeller kunne utløse erstatningsplikt. Anonymkode: cd79c...f48 Jeg skjønner det jeg skjønner, og det jeg ikke skjønner er det ikke så farlig med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 19. juli 2024 #16 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 21.24): Dere som har både forlovelsesring og giftering, bruker dere begge eller kun gifteringen? Tenker det vil være synd å legge bort en dyr og fin forlovelsesring, men jeg aner ikke hva normalen er 🤔 Anonymkode: a923d...013 Begge bruker begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #17 Del Skrevet 26. juli 2024 Ring til begge. Ekstra feit ring til han så alle kjerringer der ute ser han er opptatt. (Flere der ute ser ut til å være blinde, hehe) Anonymkode: 22291...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #18 Del Skrevet 26. juli 2024 Vi hadde ringer som vi kjøpte til forlovelsen og brukte til bryllupet også, var jo ringer vi likte og ville ha i utgangspunktet. Anonymkode: 043fa...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 26. juli 2024 #19 Del Skrevet 26. juli 2024 On 7/9/2024 at 1:02 PM, Irak said: Jeg skjønner ikke helt greia med å være forlovet, og forlovelsesringer jeg. Er jo bare å sette en dato, gifte seg så er det avklart liksom. Enkelt og greit 😂👏. Tenkte slik før.. Men nå når jeg har funnet (jadda veldig klisjé) den store kjærligheten, så ønsker jeg meg ett skikkelig frieri og gleder meg til å bli forlovet. Å bli forlovet bli en privat setting der det er bare meg og han, og vi skal nyte den stunden alene. Giftemål er en feiring med venner og familie, fint og kjekt og flott, men alikevell så er forlovelsen noe for bare meg og han 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #20 Del Skrevet 26. juli 2024 cha skrev (På 7.7.2024 den 18.40): Hva har dere gjort? Kjøper dere gifteringer i tillegg når det er bryllup, bruker forlovelsesringer opp igjen? Ser enten for meg at vi begge har forlovelsesringer, og bruker de som gifteringer til bryllup om 3 år, eller at kun jeg har ring nå også kjøpe like ringer til bryllupet. Hva et vanlig? Da jeg ble forlovet med min eks sa han at forlovelsesring gjaldt kun meg fordi jeg var dame. Og han kunne vistnok ikke bruke ringer pga jobb. Det ble ikke varig hos oss pga andre ting, men nå 10 år senere så er han forlovet og bruker ring hver dag. Selv om han er i samme yrket ennå. Så mulig det er opp til enhver hva de ønsker? Anonymkode: 44eac...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå