Gå til innhold

Jeg er feit og damene på jobb er nedlatende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er feit og jobber innen skipsmegling. Damene på jobb er åpenbart nedvurderende og nedlatende. De anerkjenner aldri at jeg faktisk gjør en god til svært god jobb. Jeg oppnår imidlertid objektive kvalitetskriterier som tilsier det. De behandler meg som jeg er usynlig, lettere tilbakestående eller en ren plage. De mannlige kollegene driver ikke på sånn og er helt nøytralt positiv.  Er det noen som har blitt slank og fått bedre behandling?

Anonymkode: 1f591...5c9

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskning viser at slanke og pene mennesker blir behandlet bedre av både menn og kvinner. Så ja, de fleste (les: ikke alle) blir behandlet bedre når man er slank og gjerne har et pent / tiltalende ytre 

Anonymkode: 8cacc...d24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke gå ned i vekt?

Anonymkode: 28845...a1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er feit og jobber innen skipsmegling. Damene på jobb er åpenbart nedvurderende og nedlatende. De anerkjenner aldri at jeg faktisk gjør en god til svært god jobb. Jeg oppnår imidlertid objektive kvalitetskriterier som tilsier det. De behandler meg som jeg er usynlig, lettere tilbakestående eller en ren plage. De mannlige kollegene driver ikke på sånn og er helt nøytralt positiv.  Er det noen som har blitt slank og fått bedre behandling?

Anonymkode: 1f591...5c9

vet faktisk ikke. Den type folk er jo så lite interessante. Hvorfor vil du bli likt av dem. 

Anonymkode: 7da46...534

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt og merker stor forskjell på hvordan jeg blir behandlet. Dessverre. 

Anonymkode: 8ef77...b26

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det har ingenting med at de tviler på din kompetanse og dyktighet, kanskje tvert i mot. 
De undres kanskje over hvordan en så dyktig mann som har lykkes så bra i karrieren ikke har satt fokus på kropp og helse ?? 

Anonymkode: 05ba5...6e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor kan du ikke gå ned i vekt?

Anonymkode: 28845...a1e

Dagens mest hjelpsomme kommentar. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler faktisk jeg blir behandlet bedre som overvektig..

Anonymkode: 1e399...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Damene på jobb er åpenbart nedvurderende og nedlatende.

Hvordan responderer du på åpenbart nedvurderende og nedlatende atferd av dine kvinnelige kolleger? 

Jatter du med, blir du flau, tyr du til humor, overser du, blir du åpenbart provosert, er du krass tilbake? 

Og hvilken holdning og atferd har du ellers? 

Og er du mann eller kvinne selv forresten?

Høres ut som det er et problem rundt respekt. Og det kan du bygge deg opp på tross for at du er overvektig. Og det er jo slettes ikke sikkert at de er nedvurderende og nedlatende pga vekten din, men atferden din ellers.

Synes du burde ta noen runder med deg selv hva du kan gjøre for å bedre deg selv ovenfor andre, og så komme på noen gode måter å svare nedvurderinger og nedlating, som har som mål å sette deg i respekt. Hva dette er er situasjonsbetinget og individuelt alt etter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Stor pike said:

Dagens mest hjelpsomme kommentar. 

Hilsen Dagens brukernavn…

Anonymkode: 28845...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er pga vekten? Kan det være personlighet, utstråling, oppførsel, væremåte, kroppslukt? Har du prøvd deg på noen av dem? 

Anonymkode: 11fc2...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 12.35):

Jeg tipper at det har ingenting med at de tviler på din kompetanse og dyktighet, kanskje tvert i mot. 
De undres kanskje over hvordan en så dyktig mann som har lykkes så bra i karrieren ikke har satt fokus på kropp og helse ?? 

Anonymkode: 05ba5...6e0

For det er bare en eneste grunn til at folk er overvektige mener du?

Anonymkode: d5f4b...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For det er bare en eneste grunn til at folk er overvektige mener du?

Anonymkode: d5f4b...c05

Nå er jeg litt usikker på hvor du vil hen, men det korrekte et at en blir overvektig om en spiser alt for mye i forhold til aktivitet og hvor mye næring et menneske trenger. 
Men hvorfor en ender opp i den livsstilen kan være ulike grunner, ja.  
Det jeg mente er at noen mennesker , ikke alle,  som har en normal vekt og har kontroll på det , ser på de overvektige og lurer på hvorfor de ikke tar grep om helsen sin .  
De tenker kanskje ikke på at der er mange grunner og forklaringer som unnskylder hvorfor en person er veldig overvektig .  
Har du i tillegg en god utdannelse og er dyktig i jobben din så forventer de kanskje mere av deg og at du burde være oppegående nok til å ta grep .  
Jeg har vært både overvektig og tynn om en annen , og det har vært graviditeter og stoffskiftet som har spilt en rolle der. 
Det jeg opplevde var at når jeg var veldig tynn  så fikk jeg mye mere negative tilbakemeldinger enn når jeg var overvektig.  
Men jeg var hele tiden bevisst på hva som foregikk i kroppen min. 
Jeg hverken trøstespiste eller belønnet meg selv med mengder av mat , men jeg var ikke så obs på hva slags mat jeg burde spise og ikke.  
Aktivtetsnivået var heller ikke det store den gang da, bortsett fra jeg hadde små barn og en hektisk hverdag.    
Men da er spørsmålet , er overvekt uunngåelig hos enkelte ? 

Anonymkode: 05ba5...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...