Gå til innhold

Samboer vil vi skal ha fest hjemme til oss, gruer meg for at folk skal inn hos oss og se hvordan det ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Si noe om det når de kommer. Her holder vi på, men tar rom for rom f eks. 
Ellers tror jeg ikke folk bryr seg altså. 
Jeg har vært på fester der folk har helt annen stil enn meg, og i både gamle og nye hus. 
Jeg ser ikke andres rot eller gamle lister. Det jeg legger merke til er folka og stemningen og det gøye på festen 

Anonymkode: 69c0c...523

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er redd jeg virker urimelig hvis jeg sier nei.

Anonymkode: 18d21...3de

Vi kan ha fest når disse småtingene er ordnet:

Gi liste

Anonymkode: 3a0c1...15b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kan ha fest når disse småtingene er ordnet:

Gi liste

Helst sånne ting som dere har alt dere trenger til og ikke koster mer enn tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fest hos venner er for å hygge seg. Hallo tenker da ikke over at folk ikke har huset helt striglet og pusset opp. Vi har nå gjester selv om vi egentlig burde ja byttet kjøkken, eller mangler en list. Ei vennine driver nå å pusser opp og sist vi var der på middag og koste oss,  da var det ikke veg plater på veggen i gangen kun isolert og plastet. 

Eier en hus så har en egentlig et evighet prosjekt. Ender da heler med 0 sammenkomster og i værste tilfeller venner forsvinner fordi men ikke vil ha folk inn hvis en ikke klarer å se bort fra ting

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke folk bryr seg, helt ærlig. Det er hyggelig å bli invitert hjem til noen. Det er det jeg tenker, ikke hvordan det ser ut. Rydd og gjør rent, det holder. 

Anonymkode: 36bef...840

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg skjønner hva du mener. Å invitere folk hjem gir dem liksom et inntrykk av hvem dere er, og når huset ikke speiler smaken og stilen deres ennå så føles det som å gi et feil og dårligere inntrykk enn hva som er tilfellet. Som om dere velger å ha det slik og "ikke vet bedre" liksom. 

Vi har pusset opp i flere år, og det er mye som ikke er representativt for hvordan det skal bli. Men mye kan ordnes med personlig smak og innredning, jeg har vært hjemme hos folk som er midt i oppussing men har laget god mat, servert deilig drikke og pyntet litt ekstra rundt serveringen og slikt, med en sans for stil jeg ikke er i stand til å oppdrive. Det finnes mange ting man kan imponere folk med utenom et ferdig oppusset hus.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker du har valgt veldig feil venner ( eller har venner du fortjener) om dere oppfører dere slik mot hverandre. Og nei, du hadde ikke tenkt slik om ditt om det ikke var fordi du selv dømmer andre. 

Anonymkode: e8113...dbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De har vel egentlig aldri vært direkte ufine mot oss, men de kan "spøke" med ting på en måte som for meg føles ut som om de gjør narr av og prøver å poengtere at de er bedre enn oss / har mer penger uten å si det direkte. Har fått slike spøker rettet mot meg for blant annet bilen min, plassen vi bor på, størrelsen på terrassen vår, osv. 

De har aldri vært inne i huset enda, kun sett det fra utsiden så er derfor dette stresser meg.

Og du er sikker på at dette handler om at de indirekte er ufine mot deg? Det er ikke noe du overteagerer på? du overtenker ikke situasjonene? Er det andre som også reagerer på hvordan de indirekte er ufine mot deg? Hvis de slenger ut dårlige spøker mot deg/dere hele tiden, så må noen andre også ha oppfattet hvordan de er, er det ingen som tør si i fra?

Anonymkode: df619...5a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker du har valgt veldig feil venner ( eller har venner du fortjener) om dere oppfører dere slik mot hverandre. Og nei, du hadde ikke tenkt slik om ditt om det ikke var fordi du selv dømmer andre. 

Anonymkode: e8113...dbd

Har ikke valgt de egentlig dessverre. Mine venner bor veldig langt unna, det er snakk om samboer sine venner og partnerne til de vennene. Jeg kjenner de jo også, har gjort det i flere år. Men de er jo bedre venner av han enn av meg.

Jeg dømmer ikke andre. Syns faktisk det er trist at du tror det er derfor jeg tenker sånn. Jeg vokste opp i et hus med en mor som slet med "hoarding" og fikk ikke lov til å invitere folk på besøk fordi det fløt over av ting. Så nå som voksen tenker jeg alltid selv at jeg er redd det ser ille ut hjemme og at folk skal dømme meg for det. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og det er mer viktig enn at samboeren (ts) er ukomfortabel med det? 

Anonymkode: 72ad3...ff4

Altså ja, her er det jo ts som må jobbe med seg selv og sine egne tanker. Selvsagt skal samboeren få ha besøk av venner selv om hun er bekymret for hva de kommer til å tenke om huset (mest sannsynlig tenker ingen noe negativt).

Anonymkode: cd573...8b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Altså ja, her er det jo ts som må jobbe med seg selv og sine egne tanker. Selvsagt skal samboeren få ha besøk av venner selv om hun er bekymret for hva de kommer til å tenke om huset (mest sannsynlig tenker ingen noe negativt).

Anonymkode: cd573...8b3

Jeg er uenig 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg blir kvalm bare tanken på at de skal hjem til oss, spesielt med tanke på at jeg vet at hun ene ikke liker meg engang så da føler jeg at terskelen for at hun skal bli ufin er større også.

Hvorfor blir 'hun ene' invitert hvis hun ikke liker og er ufin mot deg?

Anonymkode: 29e8b...35d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor blir 'hun ene' invitert hvis hun ikke liker og er ufin mot deg?

Anonymkode: 29e8b...35d

Fordi hun er damen til en av vennene til min samboer. Hadde vært litt merkelig å ekskludere henne. Jeg likte henne i starten og var interessert i å bli kjent med henne, men har følt etterhvert som jeg har vært mer rundt henne at hun ikke liker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"Samboer vil" og da blir det sånn? Har din mening ingenting å si? 

I sitt eget hus velger man selvsagt om man vil ha en sammenkomst. Det gjelder alle som bor der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i ei rønne og har mye penger. Synes ikke en nyoppusset bolig der alt er strøkent, er noe spesielt koselig. Det er litt av sjarmen i et hjem at det mangler noe her, er litt skjevt der, og noen rifter og hull med en god historie.

Anonymkode: 7b3f8...0f1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kometen skrev (1 time siden):

I sitt eget hus velger man selvsagt om man vil ha en sammenkomst. Det gjelder alle som bor der.

Også ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi hun er damen til en av vennene til min samboer. Hadde vært litt merkelig å ekskludere henne. Jeg likte henne i starten og var interessert i å bli kjent med henne, men har følt etterhvert som jeg har vært mer rundt henne at hun ikke liker meg.

At du gidder dette! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De andre mrd nye og fancy hus er tjukke i gjeld. De eier ikke huset og betaler dyre dommer på lån og renter hver mnd. Ingen vits i å misunne dem. Ha huset rent og ryddig, hjemmekoselig så er det det som teller. Lag dere en kjekk aften og kos dere. 🥳

Anonymkode: 9d191...869

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker samboeren din å invitere folk som oppfører seg ubehagelig mot deg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (9 timer siden):

Hvorfor ønsker samboeren din å invitere folk som oppfører seg ubehagelig mot deg? 

Jeg tipper fordi ts holder det skjult. TS forteller ingenting til samboeren, verken at hun er ukomfortabel med besøk eller at den dama er ubehagelig mot ts. Det er selvfølgelig helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...