Gå til innhold

Hjelp til bruktbilkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har budsjett på 160.000kr, og skal kjøpe ny bruktbil. Ønsker helst bensinbil med automatgir, men bensin + el kan også være en mulighet. Her er tankene jeg har gjort meg: Ønsker helst ikke Toyota yaris, syns de er litt for små, er de ikke? Golf hybrid har jeg skjønt er veldig dyrt å bytte batteri på (som man kanskje må regne med hvis man kjøper en bil til 160.000kr som sikkert begynner å dra på årene). Bmw’er er svært dyre å holde, har jeg blitt fortalt? Dyre deler og dyre verkstedutgifter? Golf ren bensinbil hadde vært supert, men det finnes få av disse i fylket her som er nyere enn 2015. 
 

Har dere noen gode råd?

Anonymkode: cc614...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 14.51):

Ts sier at Toyota Yaris er for små og du linker b.l.a til en Toyota Aygo, som er enda mindre enn Yaris? Hvor er logikken i det? 

Octavia'n kan jeg være enig i at er et bra kjøp 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris er for liten for hva - hva er behovet ditt? Det fins rikelig med gode biler i din prisklasse. Men si gjerne noe om hva du trenger bilen din, kjøremønster mm., for å kunne få skikkelige råd.

Anonymkode: 790c6...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (8 timer siden):

Ts sier at Toyota Yaris er for små og du linker b.l.a til en Toyota Aygo, som er enda mindre enn Yaris? Hvor er logikken i det? 

Octavia'n kan jeg være enig i at er et bra kjøp 😊 

Linken er til biler under en viss pris og viss km, bare bla seg gjennom. 

Anonymkode: 68949...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Optima. God plass, ladbar hybrid og du finner biler i den prisklasse. God kvalitet på bilene også. 

Anonymkode: 93b17...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kia Optima. God plass, ladbar hybrid og du finner biler i den prisklasse. God kvalitet på bilene også. 

Anonymkode: 93b17...208

Veldig god bil, men:

- motorhavari er et spørsmål om når, ikke om

- varmeapparatet fungerer bare på bensindrift og motoren tar veldig lang tid å bli varm 

- Bertel O Steen er ikke verdens beste forhandlerkjede for garantisaker og slikt, men, for all del, bedre enn Møller eller mobile

Anonymkode: 790c6...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig god bil, men:

- motorhavari er et spørsmål om når, ikke om

- varmeapparatet fungerer bare på bensindrift og motoren tar veldig lang tid å bli varm 

- Bertel O Steen er ikke verdens beste forhandlerkjede for garantisaker og slikt, men, for all del, bedre enn Møller eller mobile

Anonymkode: 790c6...20a

Er vel strengt tatt noe som gjelder alle biler før eller senere, men selfølgelig ikke bra hvis det skjer tidligere med Kia enn andre. Men har ikke hørt om dette. Hvor har du dette fra? Vurderer Kia selv, så interessant å vite. 

Anonymkode: 93b17...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10208232-0001.pdf

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10203664-0001.pdf

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er vel strengt tatt noe som gjelder alle biler før eller senere, men selfølgelig ikke bra hvis det skjer tidligere med Kia enn andre. Men har ikke hørt om dette. Hvor har du dette fra? Vurderer Kia selv, så interessant å vite. 

Anonymkode: 93b17...208

Dette er NHTSA dokumentene på det, gjelder Nu-motoren du får i Optima i Norge, og en 2.4 liters motor du knapt finner her på berget. På fabrikken fjernet de ikke støvet fra boring av sylindre godt nok, dette tetter etter hvert oljekanaler og fører til havari. Kia skifter og fikser motorer uten å nøle, men det er et pes. 

Du kan også lese mer her:

https://www.kiaengineclasssettlement.com/

Du har rett i at alle fabrikker har noen modeller med til dels graverende mangler. Jeg stoler på Kia og mener de lager klasseledende produkt nesten overalt de konkurrerer nå; masse respekt for det. Men man må likevel gå med åpne øyne inn i eventuelle kjøp som kan noen abere. :)

Anonymkode: 790c6...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...