AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Del Skrevet 7. juli 2024 Hei. Jeg har nå etter to lengre forhold bak meg funnet ut at jeg kanskje ikke bør være i noe forhold. Av hovedsakelig to grunner: 1. Jeg er frivillig barnløs. Det å da treffe noen som ønsker dette og/eller har barn fra før er helt uaktuelt. Jeg ønsker ikke videreføre noe jeg ikke liker, samt at jeg ikke vil være noen bonusforelder. Av erfaring vet jeg hvor skadelig det kan være da det å "trenge" seg inn i barns liv på den måten. Ikke at jeg har gjort det selv, men faren min hadde en gang en kjæreste som kanskje er det verste mennesket jeg har møtt. Maktsyk og kontrollerende. 2. Mitt forrige seriøse forhold ble etter hvert så giftig at jeg bare måtte løpe uten å si så mye, samt blokkere vedkommende på alt av SoMe, telefon etc. Etter de to årene sitter jeg nå igjen som et vrak følelsesmessig og har mer eller mindre angst for å binde meg. Da i frykt for at dette skal skje igjen. Er det noen andre her som har vært gjennom noe lignende og da føler at det er bedre å være i eget selskap? Sidenotis: Jeg vet ikke hvor relevant det er, men jeg har funnet ut at så lenge jeg eier min egen leilighet og har en hund så holder det for meg. Anonymkode: 26f91...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Del Skrevet 7. juli 2024 Det høres ut som det er de vanskelige opplevelsene dine som kan for dette, ikke at dating i segselv eller steforeldre trenger å være en dommedag. Jeg har en fin steforelder. Men vil ikke ha barn selv, så ønsker ikke date menn med barn(Vet ikke om jeg endrer mening senere) Du kan trives godt som singel 😊 Og morsomt at du har hund 🐶 Men har du vurdert å prate med noen om de vonde opplevelsene? For ditt velvære sin del. Anonymkode: c86fa...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåtefull Skrevet 7. juli 2024 #3 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som det er de vanskelige opplevelsene dine som kan for dette, ikke at dating i segselv eller steforeldre trenger å være en dommedag. Jeg har en fin steforelder. Men vil ikke ha barn selv, så ønsker ikke date menn med barn(Vet ikke om jeg endrer mening senere) Du kan trives godt som singel 😊 Og morsomt at du har hund 🐶 Men har du vurdert å prate med noen om de vonde opplevelsene? For ditt velvære sin del. Anonymkode: c86fa...7ef Jeg har ikke hund enda, men jeg skal skaffe en. Å eie en leilighet og ha en hund er egentlig nok for meg. Når det kommer til steforeldre så er det en tittel en skal gjøre seg fortjent til. Hvertfall om du spør meg. Det gjorde hun aldri. Jeg prater med noen om det, men kanskje ikke så ofte som jeg burde ha gjort. Hvis jeg treffer noen så får jeg ofte helt fullstendig panikk etter noen få dates og trekker meg unna. Da for å skåne både meg selv og den andre parten. Men jeg er ikke typen til å ghoste. En ordentlig samtale over tlf eller på et nøytralt sted (typ kafé) er bedre. Å ghoste eller bare skrive en melding er i mine øyne et tegn på at en ikke har guts nok til å date i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Del Skrevet 7. juli 2024 Gåtefull skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke hund enda, men jeg skal skaffe en. Å eie en leilighet og ha en hund er egentlig nok for meg. Når det kommer til steforeldre så er det en tittel en skal gjøre seg fortjent til. Hvertfall om du spør meg. Det gjorde hun aldri. Jeg prater med noen om det, men kanskje ikke så ofte som jeg burde ha gjort. Hvis jeg treffer noen så får jeg ofte helt fullstendig panikk etter noen få dates og trekker meg unna. Da for å skåne både meg selv og den andre parten. Men jeg er ikke typen til å ghoste. En ordentlig samtale over tlf eller på et nøytralt sted (typ kafé) er bedre. Å ghoste eller bare skrive en melding er i mine øyne et tegn på at en ikke har guts nok til å date i utgangspunktet. Åja, beklager. Men håper du og din fremtidige hund får det fint sammen 😄 Det er ikke en jobb som skal taes forgjeves nei, å jeg er enig i at det er folk som ikke burde vært det. Sa jeg har en fin stefar, men han før det igjen var på den vanskelige siden og det har satt sine spor i personligheten min. Det er synd vi blir påvirket, men det er jo også forståelig. Godt at du snakker med noen, får håpe det løsner noe av det vonde med tiden, uavhengig om du øker møtene eller ikke. Det kan jo gå en stund, og noen ganger tror jeg også hjernen må lære seg gjennom positive opplevelser at dette går fint. Men det er jo ekstra vanskelig når du er veldig redd. Men så dater du jo litt og det er jo å møte det skumle, selv om du gir deg før det blir for nærme. Jeg vet jo ikke hvem du dater, kan jo hende du ikke har møtt den riktige heller? Eller er du trist over noen du har rømt fra? Eller er det godt? Ensomt og vondt? Ønsker du egentlig at noen skal strekke ut hånden å be deg om å ikke gå? Å at de ser deg og har tid til å ta dette sakte? Men uansett hva fremtiden din bringer så et det bra du prøver å finne en ro med de fine tingene du har kontroll over. Å være din egen havn og for din fremtidige loddne venn 🐶 Men håper du slipper å bære så mye frykt rundt relajsoner, selv om jeg er glad du har valget. Sannt det med ghosting. Du er tøff som tørr å date syns jeg da, det er jo bra det også. Å at du ikke ghoster når du vil løpe, da står du jo i det på det nivået du kan, før du ikke kan gå lengre. Anonymkode: c86fa...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åja, beklager. Men håper du og din fremtidige hund får det fint sammen 😄 Det er ikke en jobb som skal taes forgjeves nei, å jeg er enig i at det er folk som ikke burde vært det. Sa jeg har en fin stefar, men han før det igjen var på den vanskelige siden og det har satt sine spor i personligheten min. Det er synd vi blir påvirket, men det er jo også forståelig. Godt at du snakker med noen, får håpe det løsner noe av det vonde med tiden, uavhengig om du øker møtene eller ikke. Det kan jo gå en stund, og noen ganger tror jeg også hjernen må lære seg gjennom positive opplevelser at dette går fint. Men det er jo ekstra vanskelig når du er veldig redd. Men så dater du jo litt og det er jo å møte det skumle, selv om du gir deg før det blir for nærme. Jeg vet jo ikke hvem du dater, kan jo hende du ikke har møtt den riktige heller? Eller er du trist over noen du har rømt fra? Eller er det godt? Ensomt og vondt? Ønsker du egentlig at noen skal strekke ut hånden å be deg om å ikke gå? Å at de ser deg og har tid til å ta dette sakte? Men uansett hva fremtiden din bringer så et det bra du prøver å finne en ro med de fine tingene du har kontroll over. Å være din egen havn og for din fremtidige loddne venn 🐶 Men håper du slipper å bære så mye frykt rundt relajsoner, selv om jeg er glad du har valget. Sannt det med ghosting. Du er tøff som tørr å date syns jeg da, det er jo bra det også. Å at du ikke ghoster når du vil løpe, da står du jo i det på det nivået du kan, før du ikke kan gå lengre. Anonymkode: c86fa...7ef Jeg er ikke trist over noe jeg har rømt fra. Hvertfall ikke med tanke på det giftige forholdet. Det var en enorm lettelse å slippe kommentarer på de minste ting. F.eks. å hakke løk feil, å bruke lang tid på å montere møbler, og til og med få kommentarer på ting jeg ikke kan noe for (forbigående tics, noe jeg omtrent ikke har lenger.). Jeg vet ikke om jeg vil at noen skal strekke ut hånden. Kanskje heller faktisk å være fornøyd med meg og si at jeg er god nok. I det forrige forholdet var jeg nesten aldri det. Det eneste jeg følte at jeg var god nok til på slutten var å ta meg av hunden hennes fra tid til annen. Hvis jeg skulle tørre å møte noen kommer jeg til å legge mye fram tidlig (uten å gi et inntrykk av damaged goods. Hvertfall så langt det er mulig). Sånn at den andre parten vet litt om hvorfor jeg ikke kan rushe noe. Anonymkode: 26f91...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Del Skrevet 7. juli 2024 Ok? Så vær singel? Anonymkode: e66ce...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok? Så vær singel? Anonymkode: e66ce...c27 Det er kanskje det beste ja. Hvertfall enn så lenge. Anonymkode: 26f91...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke trist over noe jeg har rømt fra. Hvertfall ikke med tanke på det giftige forholdet. Det var en enorm lettelse å slippe kommentarer på de minste ting. F.eks. å hakke løk feil, å bruke lang tid på å montere møbler, og til og med få kommentarer på ting jeg ikke kan noe for (forbigående tics, noe jeg omtrent ikke har lenger.). Jeg vet ikke om jeg vil at noen skal strekke ut hånden. Kanskje heller faktisk å være fornøyd med meg og si at jeg er god nok. I det forrige forholdet var jeg nesten aldri det. Det eneste jeg følte at jeg var god nok til på slutten var å ta meg av hunden hennes fra tid til annen. Hvis jeg skulle tørre å møte noen kommer jeg til å legge mye fram tidlig (uten å gi et inntrykk av damaged goods. Hvertfall så langt det er mulig). Sånn at den andre parten vet litt om hvorfor jeg ikke kan rushe noe. Anonymkode: 26f91...419 Når noen sier du hakker løk feil. Har du prøvd å bare si, jeg hakker løk på min måte. Eller spørre hvordan den personen gjør det, å se om det er en bedre måte og ta det fra der? For jeg forstår du er redd, men for å være ærlig med deg her. Å ikke hakke løk riktig er en filleting i universet og det går helt fint å hakke den på ulike måter så fremt du ikke skader deg. Jeg hakker løk både tregt og stygt. Hakker litt store biter fordi jeg er redd for kniv og ikke vil skjære meg. Å jeg er komfortabel med at exn min sa jeg var dårlig til å lage mat, jeg overstekte noen ganger fordi jeg vismser, så guilty as charged. Sier det for å vise deg at det går fint. Nå vet jeg ikke om du har bodd med noe alvorlig som narsisisme. Sånn hvilken grad av kritikk det gjelder, for litt kritikk er vanskelig å komme foruten. Anonymkode: c86fa...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når noen sier du hakker løk feil. Har du prøvd å bare si, jeg hakker løk på min måte. Eller spørre hvordan den personen gjør det, å se om det er en bedre måte og ta det fra der? For jeg forstår du er redd, men for å være ærlig med deg her. Å ikke hakke løk riktig er en filleting i universet og det går helt fint å hakke den på ulike måter så fremt du ikke skader deg. Jeg hakker løk både tregt og stygt. Hakker litt store biter fordi jeg er redd for kniv og ikke vil skjære meg. Å jeg er komfortabel med at exn min sa jeg var dårlig til å lage mat, jeg overstekte noen ganger fordi jeg vismser, så guilty as charged. Sier det for å vise deg at det går fint. Nå vet jeg ikke om du har bodd med noe alvorlig som narsisisme. Sånn hvilken grad av kritikk det gjelder, for litt kritikk er vanskelig å komme foruten. Anonymkode: c86fa...7ef Da jeg sa at jeg gjør ting på min måte fikk jeg en heftig tirade typ 9 av 10 ganger. Slike tirader skjedde OFTE, og da også pga helt andre filleting. Konstruktiv kritikk er én ting, men tirader er en annen. Vi bodde aldri sammen, og det var i grunn like greit når jeg tenker meg om. Anonymkode: 26f91...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er kanskje det beste ja. Hvertfall enn så lenge. Anonymkode: 26f91...419 Det er så mye mer til livet enn dating 🤔🙂 tror det skal gå bra med deg Anonymkode: e66ce...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da jeg sa at jeg gjør ting på min måte fikk jeg en heftig tirade typ 9 av 10 ganger. Slike tirader skjedde OFTE, og da også pga helt andre filleting. Konstruktiv kritikk er én ting, men tirader er en annen. Vi bodde aldri sammen, og det var i grunn like greit når jeg tenker meg om. Anonymkode: 26f91...419 Kjempe dumt at du har blitt utsatt for det 😔 Anonymkode: c86fa...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det høres ut som det er de vanskelige opplevelsene dine som kan for dette, ikke at dating i segselv eller steforeldre trenger å være en dommedag. Jeg har en fin steforelder. Men vil ikke ha barn selv, så ønsker ikke date menn med barn(Vet ikke om jeg endrer mening senere) Du kan trives godt som singel 😊 Og morsomt at du har hund 🐶 Men har du vurdert å prate med noen om de vonde opplevelsene? For ditt velvære sin del. Anonymkode: c86fa...7ef hvor skal en få pratet om sånt? privat psykolog? det har i hvertfall ikke jeg råd til. Så da får man ikke snakket med noen om alt man har opplevd og går og gnager på tingene selv. For i det offentlige får en jo ikke med mindre man er på selvmordets rand. kvinne Anonymkode: 1a332...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #13 Del Skrevet 8. juli 2024 Vær singel og nyt det ❤️ Bearbeid det som har skjedd, og når du eventuelt er klar for å date igjen så gjør du det. Ikke vits i å overtenke det så mye, når du uansett ikke ønsker barn. Ingen biologisk klokke å ta hensyn til. Du vet allerede at du ikke ønsker å være stemor, eller en kjæreste som ønsker seg barn. Da er du langt på vei til å finne ut hva du virkelig ønsker. Du kan godt tenke igjennom kvaliteter du ønsker/ikke ønsker, så du vet dette til du møter noen. Anonymkode: f6bcb...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): hvor skal en få pratet om sånt? privat psykolog? det har i hvertfall ikke jeg råd til. Så da får man ikke snakket med noen om alt man har opplevd og går og gnager på tingene selv. For i det offentlige får en jo ikke med mindre man er på selvmordets rand. kvinne Anonymkode: 1a332...35c Det er ikke helt sant. Snakk med fastlegen, fastlege kan ta deg inn på støttesamtaler. Og vurdere derifra om du har behov for samtaler med noen som har mer kompetanse. Ikke alle trenger en psykolog for å bearbeide hendelser, man trenger noen å snakke med det om. Du kan også kontakte psykisk helseteam i kommunen, det er gratis og lavterskel tilbud. Anonymkode: f6bcb...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 8. juli 2024 #15 Del Skrevet 8. juli 2024 Det med barn tror jeg ikke er noe problem.. ihvertfall trenger det ikke være det. Er da endel av oss som ikke har eller ikke vil ha. Sier ikke det er lett eller noe, men ikke ka dårlige erfaringer hindre deg. Hvis du er fornøyd med egen leilighet og en hund er det kjempeflott. Skjønner ikke poenget med tråden. Hvorfor skulle du være den eneste som har disse tankene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå