AnonymBruker Skrevet 8. juli #41 Del Skrevet 8. juli visp skrev (På 7.7.2024 den 11.18): Gjør folk så stor greie ut av bursdagene sine altså? Vi er nok veldig forskjellige. Gjør folk så stor greie ut av barnedåpene sine altså? Mine barn er verken døpt eller konfirmert, jeg ser ikke vitsen? Anonymkode: a613a...06c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #42 Del Skrevet 9. juli Når en er 40 år så tåler en å flytte feiringen til en annen dag. En er voksen da Anonymkode: f06f7...458 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #43 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 12.16): Vi ble invitert til dåp i nær familie på min 40-årsdag, vi takket nei til dåpen. De som inviterte visste/burde ha visst (pga nært slektsbånd) at det var min 40-årsdag, og de hadde flere datoer de kunne velge mellom. Et bryllup er jo "større", men jeg ser jo hvor kjipt det kan være å bruke bursdagen sin på å hylle to andre mennesket akkurat den dagen (to mennesker som sikkert allerede bor sammen, har barn osv). For noen er bursdagen den ene gangen i året/tiåret hvor det kan handle om dem, og ikke om alle andre. Da kan det være kjipt at den "ødelegges", om det gir mening. Anonymkode: a613a...06c Voksne mennesker trenger ikke feire bursdag på selve dagen. Til og med en 3 åring klarer å forstå det Anonymkode: 91488...09c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 9. juli #44 Del Skrevet 9. juli Bursdag har du hvert år, men du gifter deg en gang, er det noe som heter… men helt ærlig - man blir faktisk bare 40 en gang, mens de fleste gifter seg minst 1 gang. 😅 For lite info til å si om det er dårlig gjort eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #45 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): En venninne av meg har planlagt 50-års dag i utlandet, bestilt tur og flere nære venner og familie har også bestilt og betalt tur. Mener du at når alt dette er setlet, så er det greit at en av hennes nærmeste bare kjøre over med at "du må avlyse, for den datoen skal JEG gifte meg, og jeg skal ikke velge en annen dato, for bryllup trumfer fin bursdag!". Alle feirer ikke store dager med drikke-seg-full-fest en lørdag eller kakebesøk en søndag. Mange finner på noe spesielt for de nærmeste på jubileumsdager... En annen venninne var invitert i 70-års feiring, hvor jubilanten inviterte alle barn og barnebarn med til sydligere strøk. Dette ble bestilt i fjor. Da er det ikke bare "å droppe en bursdag, du er jo tross alt over 12 år...." En 70-års dag som var viktig i hennes familie pga sykdom. Det er mange ubetenksomme folk her inne, som bare slenger ut "bryllup er viktigere enn bursdag" osv. Men de glemmer at det kan ligge mye planlegging og tilrettelegging for en bursdagsfeiring også - spesielt hvis det handler om folk som kommer langveis fra, eller man ha bestilt en tur som er vanskelig å avbestille..... Anonymkode: a7a89...eb1 Helt åpenbart at bryllupet det var snakk om i denne tråden var viktigere enn bursdagen. Hvis ikke hadde jo ts langet ut om alle planene som var spikret. Anonymkode: 91488...09c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #46 Del Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 13.42): En venninne av meg har planlagt 50-års dag i utlandet, bestilt tur og flere nære venner og familie har også bestilt og betalt tur. Mener du at når alt dette er setlet, så er det greit at en av hennes nærmeste bare kjøre over med at "du må avlyse, for den datoen skal JEG gifte meg, og jeg skal ikke velge en annen dato, for bryllup trumfer fin bursdag!". Alle feirer ikke store dager med drikke-seg-full-fest en lørdag eller kakebesøk en søndag. Mange finner på noe spesielt for de nærmeste på jubileumsdager... En annen venninne var invitert i 70-års feiring, hvor jubilanten inviterte alle barn og barnebarn med til sydligere strøk. Dette ble bestilt i fjor. Da er det ikke bare "å droppe en bursdag, du er jo tross alt over 12 år...." En 70-års dag som var viktig i hennes familie pga sykdom. Det er mange ubetenksomme folk her inne, som bare slenger ut "bryllup er viktigere enn bursdag" osv. Men de glemmer at det kan ligge mye planlegging og tilrettelegging for en bursdagsfeiring også - spesielt hvis det handler om folk som kommer langveis fra, eller man ha bestilt en tur som er vanskelig å avbestille..... Anonymkode: a7a89...eb1 Dette er jo ikke sammenlignbart! Om man har bestilt en reise sammen, flere, så er det nesten likegyldig at det er grunnet en bursdag! Poenget er hva som krever mest logistikk og hva som er lettest å flytte. Det sier seg selv at en feiring som kun krever lokale (bursdag) - er mindre krevende enn brullyp (kirke/vigsel, selskap) - «runddag» har de fleste flere ganger i en levetid (20,30,40,50 ++) brullyp er som regel til de aller fleste en engangsgreie. Også kommer ditt eksempel: stort selskap skal sammen reise til utlandet. Det gjør folk flest også sjeldent og det krever mye koordinering. TS har overhodet ikke nevnt noe om et stort selskap som skal ut å reise, så hvorfor sammenligner du da dette overhodet med det som skjer her..???! Til de som mener at man «burde» huske en svigerbror/søster sin bursdag så lurer jeg på hva slags planet dere bor på?! Ikke alle er like bursdagsfikserte! Jeg har nok med å huske min, min ektefelle og våre barn! Og ja: jeg har GLEMT bursdager til mine nærmeste og har overhodet ikke oversikt over de lengre ut i familien! Min egen 20, 30 og 40 årsdag har jeg tilbragt PÅ JOBB og feiringer har blitt tatt etterpå! Herrefred. Anonymkode: a46d1...d18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli #47 Del Skrevet 10. juli Har dere god kontakt med søsteren din, så hun vet når svogeren har bursdag. Har dere snakket noe om at dere skal feire eller sendt ut noe invitasjon? Hvis din søster verken vet at din mann har bursdag den dagen eller fått noen invitasjon så blir det som en hvilken som helst dag for henne. Men har dere snakket om feiring, sendt ut invitasjoner, er det veldig dårlig av din søster. Anonymkode: 301c0...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #48 Del Skrevet 11. juli Visste hun at dere skulle ha feiring da? Isåfall er det idiotisk gjort av hun Anonymkode: abd54...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #49 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 13.08): Når en er 40 år så tåler en å flytte feiringen til en annen dag. En er voksen da Anonymkode: f06f7...458 De er vel voksne de som skal gifte seg også? De tåler å legge bryllupet til en annen dato. Anonymkode: c2c4d...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå