Gå til innhold

Du som er født mellom 1977 og 1983,hvor gammel var du da du begynte i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre år. Før det hadde jeg dagmamma (helt fantastisk dagmamma som jeg fremdeles sender julekort til). Jeg vet ikke hvor lenge min mor var hjemme med meg før jeg begynte hos dagmammaen. Ikke noen tilknytningsvansker. 

Anonymkode: c601e...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Født 78. Jeg gikk aldri i bhg. Har psykiske lidelser. 

Anonymkode: 04c59...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1978. Gikk ikke i barnehage, men begynte på forskole da jeg var 6 år. Er ikke god på nærhet eller relasjoner…. 

Anonymkode: f3178...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født 77. Dagmamma sammen med 2 andre barn fra to år grunnet mangel på bhg plasser. Barnehagestart ved 5 år. Skolestart 7 år som alle andre den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83 og gikk aldri i barnehage. Mamma var hjemmeværende. Det var flere barn i nærområdet som også var hjemme, så alltid noen å være med om jeg ville leke. Bodde på landet, så var mye i skogen eller på sjøen (dro fiskegarn på morgenen f.eks). Hadde en veldig fin og trygg barndom. Ingen problemer i det voksne liv. 

Anonymkode: 8ea35...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1979. Mamma måtte tilbake i jobb når jeg var 6 uker, så da passet bestemor meg og dro på jobben til mamma så hun fikk ammet. Begynte i barnehage når jeg var 3 mnd…

Anonymkode: 93df8...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 1977, gikk aldri i barnehage. Mamma var hjemme med oss. Var dagmamma også til en som var like gammel som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født 1974, gikk i barnehage de to siste årene før skolestart, men kun to korte dager i uka.  Mamma var hjemmearbeidende (i likhet med stort sett alle andre mødre i grenda, i hovedsak bønder) og barnehagen var mest for å gi mødrene litt avlastning.  Det var ingen andre barn i gangavstand og vi hadde ikke bil, så for meg var barnehagen verdifull.

Svigermor var yrkesaktiv og hadde 6 ukers permisjon da min jevnaldrende mann ble født.  Han gikk aldri i barnehage, ble passet av bestemoren og uten søsken på samme alder hadde han lite kontakt med andre barn fram til skolestart. Det var ikke udelt positivt, tenker jeg. (Moren tok flere års ulønnet permisjon da datteren ble født sju år seinere).

Anonymkode: 2ab33...7d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

81-modell. Gikk i barnehage fra jeg var rundt ett år og kan ikkehuske noe annet enn at det var en veldig fin tid.

Mulig dumt spørsmål, men hva er egentlig førskole? Kan aldri huske å ha hørt om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i -77, med et søsken født i -79. Vi var begge hjemme til skolestart (-84/-86). Mor var hjemmeværende. Gikk helt fint å starte på skolen, men jeg hadde nok også trivdes i barnehage, om jeg ikke var så altfor ung når jeg startet.

Moren min slet med angst, noe jeg ikke en gang hadde et ord for, før jeg ble voksen. Trodde det var vanlig at mødre ikke jobbet, ikke turte å køre bil, handle på butikken, bli med på foreldremøter m.m.
Jeg har alltid hatt god psyke, og har et trygt og godt familie- og arbeidsliv i dag. Det yngre søskenet mitt har derimot arvet mors psykiske sårbarhet, og har slitt mye med angst, depresjon, rus og annet. Hen er ikke i arbeid og har ikke egen familie. 

Anonymkode: a5ad6...5a3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år, født i 1977.

Anonymkode: f5129...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1980, og gikk aldri i barnehage. Jeg hadde visst dagmamma en liten stund, må ha vært før jeg var 2 1/2 år. Fra jeg var 4-5 år var mamma dagmamma. 
Min bror født i 1983 gikk noen år i barnehage, han fikk plass pga. spesielle behov hos han. Men han var mye hjemme også, jeg vet ikke fra hvilken alder han hadde barnehage. 
Bror født i 1987 gikk litt i korttids-barnehage, tror det var siste to årene før skolestart eller noe. Mamma var fortsatt dagmamma på den tiden. 

Hun var ikke i vanlig jobb før minstebror hadde startet på skolen.

Anonymkode: 7fa6b...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83. Begynte i bhg da jeg var 3 år (skal vi ta en runde på datidens pedagogikk, sånn apropos traumer?!), og før det var jeg hos dagmamma. Tror jeg begynte der da jeg var 2 år. Kanskje litt yngre?

Anonymkode: cb60e...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 83.

Gikk aldri i barnehage, men gikk i barnepark fra jeg var fire-år (fra kl 10-14), også var jeg hos bestefaren min frem til mamma eller pappa kom fra jobb.

Før det var jeg hos dagmamma. Hun hadde flere av oss nabobarna og det husker jeg utelukkende som positivt.

Husker alt som utelukkende positivt.

Anonymkode: 01378...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i barnehage da jeg var 4 år, mest for å få andre barn å leke med, da jeg vokste opp på et grisgrendt sted. Tror jeg hadde halv plass. Ingen historikk med psykisk uhelse. 

Anonymkode: b07f8...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1978, jeg gikk ikke i barnehage. Mamma var hjemmeværende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Født i 1978, fikk ikke barnehageplass før jeg var 4, så før det hadde jeg dagmammaer av diverse sort. Tror heldigvis de fleste var flinke. Jeg har i alle fall vokst opp til å bli et rimelig normalt fungerende menneske😄

Min mor har alltid jobbet fullt og fødselspermisjonen var kort den gangen, så jeg begynte hos dagmamma da jeg var 3 måneder. Det tror jeg var tøft. For å si det sånn, hun har ikke helt forståelse for de som mener at dagens permisjon er for kort. Det fantes heller ikke noe SFO da vi begynte på skolen, så i vårt nabolag ble de fleste "nøkkelunger" da de begynte i første klasse. Men det var jo det vanlige, og det var mange av oss (det var noen hjemmeværende mødre i gata, men de var i mindretall), så vi tenkte ikke så mye over det såvidt jeg husker.

Anonymkode: 3d962...00a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 82. Min hjemmeværende tante passet meg fra jeg var 4 mnd. Litt bhg to dager i uken siste året før skole. 

ingen tilknytningsproblemer i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1977. Begynte i barnehagen da jeg var tre år og gikk helt til jeg begynte å skolen (sju år på den tiden).

Litt usikker på om det var hele tiden eller bare noen av årene, men mener å huske at jeg bare hadde femti prosent plass. 

Foreldrene mine jobbet begge to, men pappa jobbet på dagtid og mamma jobbet på ettermiddag / kveld (så vidt jeg vet hundre prosent stilling begge).

Vi bodde relativt sentralt i Oslo på den tiden og pga det kunne begge foreldrene mine gå til jobb  og det var nok ikke så vanskelig å få hverdagen til å gå opp ift tid.

I tillegg var alle besteforeldre i live på den tiden og bodde like ved sånn at det var mulig å få hjelp om man trengte avlastning en gang.

Anonymkode: 9d8fd...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1976. Var hos dagmamma fra jeg var 4 mnd, og fikk plass i barnehage da jeg var 1 eller 2 år, gikk der fram til jeg begynte på skole. Min mor jobbet som lærer, og min far hadde en jobb med noe kveldsjobbing så var hjemme med ham de dagene han var hjemme på dagtid. De ble skilt da jeg var 3 og jeg bodde da hos min mor.

Har gode minner om barnehagen. Da jeg begynte på skolen var det ingen barn fra barnehagen i klassen min, men flere av barna i nabolaget som jeg kjente fra før. 

Anonymkode: 09d2f...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...