Gå til innhold

Du som er født mellom 1977 og 1983,hvor gammel var du da du begynte i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Født i 83, begynte rundt 3 års alderen. Hadde dagmamma før det.

Anonymkode: dc26e...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3-4 år tror jeg. Født i 82. Gikk bare 1,5 år i bhg. Resten dagmamma og besteforeldre

Anonymkode: 82dcb...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått i barnehage.

Det morsomme svaret er at jeg begynte i barnehage da jeg var over 22 år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 81 og det var tider! På tross av at pappa "bare" var snekker så hadde vi splitter ny enebolig på landet og mamma, som var hjelpepleier, hadde råd til å jobbe halv stilling helt til min storesøster og jeg var 8 og 10 år gamle. Skikkelig nostalgisk drømmetid, når unge par hadde råd til både ny enebolig og at den ene jobbet deltid. Min storesøster og jeg startet i barnepark når vi var 3 år gamle. Jeg stortrivdes i barnehagen og syntes at det var kjedelig hjemme med mamma.

Anonymkode: 81434...f7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 79 og verken meg eller søsken gikk i barnehage.. Mor var hjemmeværende mine første to år på skolen ( og før) og så klarte vi oss selv med å komme på skolen og hjem igjen ( buss). 

Anonymkode: e027f...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83. Pappa var hjemme med meg på dagen og mamma var hjemme fra ettermiddagen av. Begynte hos dagmamma da jeg var rundt 1 år. Gikk i familiebarnehage til jeg var rundt 4 år. Gikk i offentlig barnehage/førskolen fra 4 til 7 år.

Anonymkode: 8f318...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født i 78, og startet i barnehage da jeg var 1 år. Min mor ikke bare hjemme, men jeg var så krevende at hun måtte ha meg i barnehage. Og jeg elsket barnehagen.

Anonymkode: 86434...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1983. Mamma var dagmamma men begynte i bhg når jeg var 5 som forberedelse til skolen. 

Anonymkode: 91768...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 83, gikk hos dagmamma fra jeg var to-tre måneder gammel. Etter det har jeg gått i to forskjellige barnehager og så flyttet vi til et helt annet sted i byen sommeren før jeg begynte på skolen slik at jeg ikke kjente noen på skolen jeg begynte på.

Er redd for avvisning/separasjonsangst og uselvstendig og usikker som barn. Det skal sies at jeg er enebarn, det kan ha noe med saken å gjøre, jeg vet ikke.

Jobber i barnehage selv og synes trenden med at vi ansatte ser barna mye mer enn foreldrene er skremmende. De fleste barna har det trygt og godt i barnehagen, men det blir veldig lange dager for de når de har lengre dag enn de ansatte. Vi merker veldig godt at barna er slitne og trenger fred og ro sammen med foreldrene sine på slutten av dagen, det kan vi ikke gi de i barnehagen med mange andre barn rundt oss.

Anonymkode: 50561...a14

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 82. Ble sendt til dagmamma da jeg var 3 mnd, da måtte også mamma slutte å amme meg fordi ho måtte jobbe. Har slitt mye psykisk men aldri tenkt på at det har noe med det å gjøre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg begynte i barnehagen da jeg var 3 mnd gammel. Det var så lenge de fikk betalt fødselspermisjon den gangen. Foreldrene mine hadde kjøpt hus og trengte to inntekter. De sier at de ikke hadde noe valg. Jeg sliter mye i dag med nære relasjoner på den måten at jeg forventer avvisning, sånn at jeg derfor ikke klarer å gå "all in" i et forhold. Da blir det på en måte en selvoppfyllende profeti. For ingen vil ha en partner som bare gir halvhjertet av seg selv. Har tenkt veldig mye på dette den senere tid. Tenker det må være mange andre som er født ca på samme tid som ble sendt tidlig i barnehage. Ønsker å høre fra folk som ble født på den tiden, rundt 1980. Når måtte du i barnehagen? Og har du noen problemer psykisk i dag? Eller problemer i nære relasjoner?

Anonymkode: 2ba3e...82f

Gikk 3 dager i uken når jeg var 6 år, året før skole. Moren min jobbet natt turnus 

Anonymkode: efdcd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

1983. Mamma var dagmamma men begynte i bhg når jeg var 5 som forberedelse til skolen. 

Oj jeg har slitt mye psykisk. Har kronisk depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor jobbet i barnehage. Var med henne på jobb når hun begynte å jobbe igjen.

Ellers husker jeg virkelig ingen verdens ting fra jeg var så liten.

Anonymkode: 981af...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født i 76 og er eldst. Ingen av oss søsken gikk i barnehage. Mor var hjemmeværende.

Det var helt vanlig der jeg vokste opp at mødrene var hjemmeværende, så vi omgikkes naboer i stor grad. Etterhvert dannet mødrene ett samarbeid hvor de rulerte på hvem som passet alle barna noen timer en gang i uken, slik at de andre fikk noen timer for seg selv til å enten slappe av eller få unna noen gjøremål. Veldig fin måte å vokse opp på, og naboforholdene ble sterke.

Mike foreldre ble etterhvert fosterforeldre. Var nok mest av godhet, men de fikk jo da litt ekstra penger. Av alt i oppveksten min var det kanskje det jeg sitter igjen med mest dårlige minner fra. Å få nye søsken inn i huset som var traumatisert av diverse, knytte bånd til dem, for at de så ble revet vekk igjen (sendt hjem) satte sine spor.

Anonymkode: 22c1f...61e

Det husker jeg også, fosterbarn. Mine foreldre fikk inn ungdom, ofte innbrakt på kveld/natt/helg/røde dager og da av politiet.

Mange var så ruset at det ikke kunne gjøre rede for seg, andre igjen kom rett fra dysfunksjonelle familier og var utsatt både for vold og overgrep. Men det verste var når de dro vidre, spesielt de som ble noen dager eller uker. Påvirket meg slik at jeg i dag jobber i helse.

Anonymkode: 82b73...60f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nærmere 2. Ble passet av mormor en god stund. 

Anonymkode: 454b6...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født høsten 1976, Jeg begynte i bhg da jeg var omtrent 1 år, men min fars tante var dagmamma for meg fra jeg var 6 mnd. Moren min var sykepleier på sykehuset, men tror ikke hun jobbet 100% stilling. Min far var sjømann og mye bortreist. Hadde farmor og farfar like ved der vi bodde, men farmor var også yrkesaktiv. Mormor var hjemmeværende, men bodde for langt unna til å være barnepasser.

Flere av vennene min gjennom oppveksten gikk i samme barnehagen og begynte som små/under 1 år, alle hadde foreldre som jobbet på sykehuset, Men var også mange mine venner som ikke gikk i bhg fordi de hadde hjemmeværende mødre eller hadde dagmamma.

Anonymkode: 76953...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynte i barnehagen da jeg var 18 år og frem til jeg var 23 år. 

Anonymkode: 042ea...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1982. Gikk aldri i barnehage. Ble passet av mormor frem til skolestart. Var utrolig vanskelig å begynne på skolen når jeg ikke hadde blitt sosialisert tidligere. Har preget hele livet mitt negativt.  

Anonymkode: 6ace0...170

Dette, bortsett fra at jeg fikk barnehageplass en kort periode da jeg var 5-6, trivdes ikke og dro tilbake til mormor etter ca 6 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1978. Gikk ikke i barnehage, men barnepark. Dette var noen timer per dag. Det samme gjorde mitt eldre søsken født i 1970. Vår mor jobbet deltid. 

Anonymkode: 81205...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81 modell her. Aldri gått i barnehage. Min mor var hjemmeværende, men vi var stort sett ute dagen lang og hadde ikke mye tilsyn. Var mange i min gate og leke med. Vi fant på så mye, rart vi overlevde 😅 

Hadde ikke en nær og tilstedeværende mor eller far, så noe har nok det preget meg. Men, er gift og har to barn som er veldig nær meg. Har lært av feilene hun gjorde. 

Man kan jobbe med barndommens sår, ikke la dette få bestemme hvordan livet ditt skal bli. Når du nå er så reflektert at du forstår grunnen til at du ikke klarer å gi alt i et forhold, har du noe å jobbe mot. 

Anonymkode: ced4f...5be

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...