Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre, så jeg prøver meg her for å høre hva dere tenker. Dette blir et langt innlegg, så ta frem godteposen.  Jeg lurer på om jeg kan ha en graviditet utenfor livmoren, og hvorfor tror jeg det? Jo, la mer forklare. 

Jeg byttet til en ny pstav i februar, denne var irritabel, klødde og gjorde vondt. Tok kontakt med legen, og vi ble enige om å ta den ut, og sette en ny en i den andre armen i stedenfor. Dette skjedde i mai. Omtrent to dager etter inngrepet, hadde jeg ubeskyttet sex med samboeren min. Jeg vet at pstav fungerer som den skal med en gang man har byttet, men leser ingen andre steder om det samme gjelder når man bytter over til en den andre armen. Vet dere noe om dette?

Så, to uker etter innsetning av ny pstav, begynte den brune, slimete utfloden (som er helt naturlig). Men, noen dager ble utfloden mer lyserosa, noen dager hadde jeg kraftige blødninger. Litt forskjellig fra dag til dag. Dette varte i 3-4 uker. Da blødningene endelig sluttet å stoppe, kjenner jeg smerter ved høyre side av magen. Gjør vondt når jeg presser på det ømme punktet. Det er ikke alltid jeg kjenner smerter, det kommer og går. Nå er ikke smertene veldige vonde, med ubehagelig.  Aldri opplevd slike smerter tidligere. Dette er no den andre uken med plager på høyresiden. I tillegg opplever jeg at jeg fort blir svimmel, og øynene blir mer tåkete av å se for mye på skjermen. Samtidig opplever jeg at både hender, armer og bein, til og med fingre sovner fortere enn før. Jeg har tatt tre graviditetstester på forskjellige tidspunkter, alle er negative. Hva tenker dere?

jeg vet at jeg burde ringe legen, en sjekk for mye skader ikke. Men, problemet er at jeg bor på et lite sted der alle kjenner alle, ca 2,5 time unna en by. Jeg har nylig vært i en langvarig åresvis kamp med legene angående galleblæretrøbbel. Heldigvis tok fastlegen meg på alvor når steinene dukket opp på ultralyd på legevakten, så det får jeg behandling for nå. Jeg kjenner det er direkte ubehagelig å ta kontakt med legesentret om et nytt problem med magen min, da alle som jobber der vet hvem jeg er og kjenner til alle disse telefonsamtalene jeg har hatt når det kommer til magen. Føler at visst jeg ringer nå, når jeg er usikker, så mener de helt sikkert at jeg er helt forstyrret og tenker på at det er noe med helsen min hele tiden.
 

Derfor lurer jeg på hva deres erfaringer er, om dette er noe jeg faktisk må ta tak på grunn av «symptomene» jeg opplever. Setter pris på tilbakemeldinger, og Merk at jeg er bevist på at jeg burde ringe legen. Må nok bare ha et lite dytt til å faktisk ta den telefonen. 

Anonymkode: a5d10...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen til mandag...ingen her kan si om du er gravid utenfor livmoren...om du er..må du jo til legen...

Pluss de "symptomer" du har bør jo sjekkes ut uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved graviditet utenfor livmor får man positiv graviditetstest

Anonymkode: 38279...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over sa, du hadde fått positiv test. Du har nok «bare» symptomer på staven, men dette er ikke symptomer man burde leve med, så kanskje finne ny prevansjon? Uansett bør du kontakte lege

Anonymkode: 75da1...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ved alle andre typer graviditeter vil svangerskap utenfor livmor gi positiv test - så jeg tviler veldig sterkt på at du er gravid eller gravid utenfor livmor. 

Smertene man får ved svangerskap utenfor livmor er ikke ubehagelig - det er stor smerte som vedvarer - ikke kommer og går. 

 

Symptomene og plagene dine bør du absolutt ta opp med lege, men noe svangerskap utenfor livmor har du nok neppe. Og det er absolutt ikke det første jeg ville mistenkt om jeg var deg. Svangerskap utenfor livmor er ikke noe som er vanlig å oppleve i den forstand - ja det skjer - men det er ikke vanlig - og ja jeg har opplevd det selv. 

Kontakt lege du. 

Anonymkode: 31a58...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...