Gå til innhold

Samlivsbrudd etter ferien?? Begynner bli kraftig lei nå


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Passivt-aggressive begge to. Jeg hadde ikke orket.

Enten får man snakke ordentlig om det, eller bare gi opp.

Anonymkode: c2cb6...8e1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel helt normalt å ha muligheten til å endre mening om noe? Det kan virke som ts har et stort behov for å dokumentere ferien på SoMe, så på ett eller annet tidspunkt kan det bli nok for andre.

Anonymkode: fc035...f98

Hvis han plutselig har endret mening om eksponering i SoMe, kan han vel forklare det til TS på en lugn og voksen måte? Altså i motsetning til å plutselig begynne å kjefte på henne uten forklaring i det hele tatt. 

Anonymkode: 2443a...a0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer nå mann truet ofte med dette i begynnelsen av forholdet vårt, hadde vi en konflikt så sa han "dette gidder jeg ikke mer" "jeg orker ikke mer" "jeg stikker". Hver gang noe ble vanskelig. Det ER skikkelig psykisk terror... og ikke noe særlig snilt.

Etter X antall ganger merket jeg at jeg ikke brydde meg noe særlig mer av utsagnet for han kom jo krypende tilbake hver gang allikevel. Og tok opp temaet når ting var bra og forklarte hva det fikk meg til å føle og sa at hvis du truer meg på den måten igjen så skal jeg ta ordet ditt og da trenger du ikke komme tilbake. For sånn "tuller" man ikke med. 

Han har aldri mer sagt det og jeg vet ikke hvorfor han tenkte det var enkleste løsning når ting var vanskelig.  Men helt ærlig tror jeg det har med umodent å gjøre. (Han er 9 år eldre enn meg men mange menn er skikkelig mannebabyer!). 

Nå hsr vi det veldig fint så før du tar det store steget... hva med å snakke ut og forklare hva det gjør med deg og føles, spørr hvorfor han tuller med det? Kanskje det ligger en annen årsak bak.. kanskje han er som min man som ikke liker krangel og ikke vet helt hvordan man løser en konflikt? 

Anonymkode: 2b168...7c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med han om dette «tullet» hans. Sa jeg ikke syntes det var morsomt og at hans tidligere utspill hadde påvirket meg og min trygghet i forholdet. 
Han ble lei seg og sa han aldri ville gå ifra meg osv osv.. 

Dette var for 2 dager siden. 

Idag var han surken igjen. Pga han ikke hadde fått sex i gårkveld. (Men han fikk i dag morgest..) 

Uansett stater han å tulle igjen Ila dagen. Om hvor ubrukelig jeg er, og at det er derfor vi ikke er gift osv.. Han blir mer og mer vulgær, og jeg ber han roe seg litt ned.. (barna var heldigvis ikke tilstede da). 
Og da blir han skikkelig sur/sint. Sier han var sur i hele natt pga han ikke fikk sex i går. Og spør om jeg virkelig vet hvordan en mannehjerne fungerer!!!!??? 
Han hadde nok drukket en del Ila dagen pga denne utviklingen, mens jeg igjen var/er helt edru. 
Han prøvde å undskylde seg med at han er sliten. 
Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 
Fy flate! 
igjen- bare måtte få ut tankene mine. Selv om noen av dere sikkert mener også jeg er problemet.. 

 

ts

 

Anonymkode: dd154...2fd

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 20.50):

Hvis han plutselig har endret mening om eksponering i SoMe, kan han vel forklare det til TS på en lugn og voksen måte? Altså i motsetning til å plutselig begynne å kjefte på henne uten forklaring i det hele tatt. 

Anonymkode: 2443a...a0a

Ts skriver: 

Sitat

Og når vi var ute å spiste nå ukevis, så sier han plutselig: ikke film meg så mye..

Er dette «kjefting», altså? Du har en ytterst merkelig personlig definisjon av ordet.

Anonymkode: fc035...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 

Anonymkode: dd154...2fd

Du burde bruke 100% av din energi på å finne et annet sted å bo. Å få leilighet til å brøle til idioten at han er en idiot er virkelig en rar ting å prioritere. 

Anonymkode: 2443a...a0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde bruke 100% av din energi på å finne et annet sted å bo. Å få leilighet til å brøle til idioten at han er en idiot er virkelig en rar ting å prioritere. 

Anonymkode: 2443a...a0a

Enig. 

Anonymkode: f212d...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg snakket med han om dette «tullet» hans. Sa jeg ikke syntes det var morsomt og at hans tidligere utspill hadde påvirket meg og min trygghet i forholdet. 
Han ble lei seg og sa han aldri ville gå ifra meg osv osv.. 

Dette var for 2 dager siden. 

Idag var han surken igjen. Pga han ikke hadde fått sex i gårkveld. (Men han fikk i dag morgest..) 

Uansett stater han å tulle igjen Ila dagen. Om hvor ubrukelig jeg er, og at det er derfor vi ikke er gift osv.. Han blir mer og mer vulgær, og jeg ber han roe seg litt ned.. (barna var heldigvis ikke tilstede da). 
Og da blir han skikkelig sur/sint. Sier han var sur i hele natt pga han ikke fikk sex i går. Og spør om jeg virkelig vet hvordan en mannehjerne fungerer!!!!??? 
Han hadde nok drukket en del Ila dagen pga denne utviklingen, mens jeg igjen var/er helt edru. 
Han prøvde å undskylde seg med at han er sliten. 
Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 
Fy flate! 
igjen- bare måtte få ut tankene mine. Selv om noen av dere sikkert mener også jeg er problemet.. 

 

ts

 

Anonymkode: dd154...2fd

Så ingen av dere mente det dere sa. Han mente ikke at han ikke skulle snakke sånn, og du mente ikke at du ikke aksepterer det. OK. For et latterlig samliv.

Anonymkode: fe32d...bf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så løsningen din er å brøle til han? Min løsning hadde vært å leid en leilighet til meg og ungene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg snakket med han om dette «tullet» hans. Sa jeg ikke syntes det var morsomt og at hans tidligere utspill hadde påvirket meg og min trygghet i forholdet. 
Han ble lei seg og sa han aldri ville gå ifra meg osv osv.. 

Dette var for 2 dager siden. 

Idag var han surken igjen. Pga han ikke hadde fått sex i gårkveld. (Men han fikk i dag morgest..) 

Uansett stater han å tulle igjen Ila dagen. Om hvor ubrukelig jeg er, og at det er derfor vi ikke er gift osv.. Han blir mer og mer vulgær, og jeg ber han roe seg litt ned.. (barna var heldigvis ikke tilstede da). 
Og da blir han skikkelig sur/sint. Sier han var sur i hele natt pga han ikke fikk sex i går. Og spør om jeg virkelig vet hvordan en mannehjerne fungerer!!!!??? 
Han hadde nok drukket en del Ila dagen pga denne utviklingen, mens jeg igjen var/er helt edru. 
Han prøvde å undskylde seg med at han er sliten. 
Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 
Fy flate! 
igjen- bare måtte få ut tankene mine. Selv om noen av dere sikkert mener også jeg er problemet.. 

 

ts

 

Anonymkode: dd154...2fd

Jeg skjønner trangen til å "eksplodere". Men dette hadde vært spikeren i kista for meg. Han kan umulig være verdt det. Finn deg ett annet sted å bo, flytt ut og gjør det slutt. Jeg tviler på at jeg i det heletatt ville gitt min mann en ekstra sjanse hvis han hadde oppført seg sånn etter 1-2 advarsler. Og det enda vi har over 10 år og to barn sammen.

Alternativt ville jeg lurt på om han hadde fått en hjerneskade/sykdom for jeg tror vel egentlig aldri han ville snakket sånn til meg. Og han vet han ikke ville sluppet unna med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 0.17):

Tjoho.. ja ferien er godt i gang! Familieidyll m stefar/ny samboer.. Har kun bodd sammen siden i høst, men vet ikke lenger hva som venter etter ferien.

Jeg trodde vi hadde det bra. At vi var stabile. Trygge. At jeg endelig hadde funnet han jeg skulle bli gammel med, og leve lykkelig i alle mine dager. Kanskje fordi det er nettopp det han gjentatte ganger har sagt til meg at også han føler.

Men nå er jeg virkelig i tvil!!! 
 

I starten av ferien- for ca 3 uker siden- hadde vi en skikkelig konflikt! Han ble irritert og oppgitt, drakk en del, og sa i sinne og frustrasjon (trodde jeg!) at han ble å gå i fra meg, at det ikke var noen fremtid for oss, at han var ferdig, osv osv..

Jeg var ædru og fikk totalt panikk! Ble kjempelei meg, gråt, og tryglet om han måtte gi oss en sjanse, og ikke gjøre noe impulsivt osv.. 

Dagen etter var han fortsatt litt kald, og ville verken si a eller b om forholdet videre, og unnskyldte utsagnet med at han var virkelig frustrert da han sa dette.

Dagene og ukene gikk, og nå er vi på ferie i utlandet med barna mine. Vi storkoser oss, han tar masse ansvar, involverer seg, leker med barna, osv osv. Og jeg begynte å roe meg ned med at utsagnet hans for noen uker siden var i impulsivitet..

Men i dag begynte han å tulle med samme tema. At han skille avslutte, at han slo opp nå, og så lo han og syntes han var skikkelig morsom. 
Jeg svarte bare kort: «ja det er jo ikke første gang du gjør det slutt med meg..»

Og når vi var ute å spiste nå ukevis, så sier han plutselig: ikke film meg så mye..

Jeg føler det da er nok! Går litt i meg selv, og tar på en maske for å Skåne barna. Men inni meg skriker jeg! 
Jeg sletter noen få snapper av han han som jeg har lagt på storyen sammen av han og barna. Lar alt annet med meg og barna være. Gidder ikke si til han hva som plager meg, eller hva som sårer meg. 

Lager sikkert storm i vannglass, men de siste ukene har vært tøffe for meg, og at han nå tuller med å slå opp, og i tillegg ikke vil være synlig på mine some- ja da vet jeg ikke lenger hva som er tull eller alvor. 
 

Føler alt vi hadde av trygghet og tillit er borte. Føler alt står og faller på han, og vet ikke leger hva fremtiden vår bringer! Men føler jeg dønn sliten, og bare måtte lufte hodet nå og få ut alle tankene mine.. 

Vi er voksne og vært sammen i vel 5 år.. så føler virkelig dette er helt nytt unødvendig drama-tanker..

hjelp! Overanalysere jeg? Overdramatiserer jeg? Lager jeg Stine i vannglass? 
Mens vi ennå er på ferie m barna blir jeg å beholde masken, men etter ferien skal jeg fortelle han hvor usikker og vanskelig han har gjort denne ferien for meg ette sine impulsive og «morsomme» utsagn.. :( 

Anonymkode: dd154...2fd

Du burde så klart avklart med han på forhånd om du får lov å filme han og så klart ALLTID spørre om tillatelse før du legger ut bilder eller videoer av han. Med mindre han har sakt du kan legge ut hva som helst av han hvor som helst/når som helst etc. 

du burde så klart få vite hvorfor han vurderer brudd, men for meg virker du ikke helt som personen som ville tatt det innover seg å brydd seg om hvordan han følte det. Så tenker det kan være grunnen til at han ikke vil prate med deg om det.

 

Anonymkode: eae78...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

 

Endret av katarina87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg snakket med han om dette «tullet» hans. Sa jeg ikke syntes det var morsomt og at hans tidligere utspill hadde påvirket meg og min trygghet i forholdet. 
Han ble lei seg og sa han aldri ville gå ifra meg osv osv.. 

Dette var for 2 dager siden. 

Idag var han surken igjen. Pga han ikke hadde fått sex i gårkveld. (Men han fikk i dag morgest..) 

Uansett stater han å tulle igjen Ila dagen. Om hvor ubrukelig jeg er, og at det er derfor vi ikke er gift osv.. Han blir mer og mer vulgær, og jeg ber han roe seg litt ned.. (barna var heldigvis ikke tilstede da). 
Og da blir han skikkelig sur/sint. Sier han var sur i hele natt pga han ikke fikk sex i går. Og spør om jeg virkelig vet hvordan en mannehjerne fungerer!!!!??? 
Han hadde nok drukket en del Ila dagen pga denne utviklingen, mens jeg igjen var/er helt edru. 
Han prøvde å undskylde seg med at han er sliten. 
Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 
Fy flate! 
igjen- bare måtte få ut tankene mine. Selv om noen av dere sikkert mener også jeg er problemet.. 

 

ts

 

Anonymkode: dd154...2fd

 

FYFAEN for en ekkel idiot!! Kom deg unna fort som fy!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg snakket med han om dette «tullet» hans. Sa jeg ikke syntes det var morsomt og at hans tidligere utspill hadde påvirket meg og min trygghet i forholdet. 
Han ble lei seg og sa han aldri ville gå ifra meg osv osv.. 

Dette var for 2 dager siden. 

Idag var han surken igjen. Pga han ikke hadde fått sex i gårkveld. (Men han fikk i dag morgest..) 

Uansett stater han å tulle igjen Ila dagen. Om hvor ubrukelig jeg er, og at det er derfor vi ikke er gift osv.. Han blir mer og mer vulgær, og jeg ber han roe seg litt ned.. (barna var heldigvis ikke tilstede da). 
Og da blir han skikkelig sur/sint. Sier han var sur i hele natt pga han ikke fikk sex i går. Og spør om jeg virkelig vet hvordan en mannehjerne fungerer!!!!??? 
Han hadde nok drukket en del Ila dagen pga denne utviklingen, mens jeg igjen var/er helt edru. 
Han prøvde å undskylde seg med at han er sliten. 
Men nå kjenner jeg at jeg blir å eksplodere på han når vi kommer hjem og er alene!! 
Fy flate! 
igjen- bare måtte få ut tankene mine. Selv om noen av dere sikkert mener også jeg er problemet.. 

 

ts

 

Anonymkode: dd154...2fd

Det er jo ikke noe tvil om at han burde bli en ex nå. 

Anonymkode: fc035...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...