Gå til innhold

Hvor vanlig er kjønnshår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barberer litt i bikinilinja og friserer litt her og der. En sjelden gang hender det at jeg tar alt men siden jeg fort får nupper og blir sår så er det maks 1 gang i året, og tror det er et par år siden sist. Har gjort det klart til partnere de siste årene at jeg fjerner ikke alt. Foretrekker at han ikke barberer noe, til nød kan han frisere litt om det er mye. Synes det er penest. 

Anonymkode: 1c069...4e4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hår…. Jeg er en kvinne 🙏

Anonymkode: 459a6...f08

Jeg er også en kvinne😉 Som velger å fjerne hårene av fri vilje

Anonymkode: 47337...8be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann med kroppshår, så er det uaktuelt å fjerne kjønnshårene - har prøvd, og det så helt merkelig ut med en baldspot midt på kroppen 😅 Men jeg trimmer kjønnshårene og barberer ballene. 

Anonymkode: 6445d...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her misliker kjønnshår, men som vi vet så får vi i oss en del kjønnshår når vi spiser hamburgere og annen fast food, uten at jeg vil spekulere i hvordan det har kommet i maten. Men det er velkjent fenomen......tenk på det neste gang du bestiller deg burger.

Anonymkode: b307b...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hår…. Jeg er en kvinne 🙏

Anonymkode: 459a6...f08

Godt dere finnes! Selv om det er altfor få av dere desverre...🤔

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite vanlig, ihvertfall i sin naturlige og fritt utvokste form. Sikkert til manges glede, men desverre for oss som liker og tenner på hårete damer💩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt naturlig at det vokser kjønnshår. Men det er også en selvfølge fjerne håret så man er helt glatt.  Gjelder både mann og kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 time siden):

Det er vel helt naturlig at det vokser kjønnshår. Men det er også en selvfølge fjerne håret så man er helt glatt.  Gjelder både mann og kvinne.

Det er vel ingen selvfølge. Jeg gjør ikke det og foretrekker hårete menn

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (33 minutter siden):

Det er vel ingen selvfølge. Jeg gjør ikke det og foretrekker hårete menn

Det er en selvfølge for meg. Så folk er vel forskjellige da🤷‍♀️ Og er ikke det bra sånn egentlig 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt barbert begge to som regel, av og til trimmet. 

Anonymkode: 1c8ff...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (3 timer siden):

Det er vel ingen selvfølge. Jeg gjør ikke det og foretrekker hårete menn

En av få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (22 minutter siden):

En av få.

Nei. Er en del som beholder hår nedentil. Enten alt eller at de kun stusser det. Jeg stusser, men beholder det meste. Ingen av mine venninner fjerner alt. Ja, vi snakker om sånt. 

I en landsdekkende og representativ undersøkelse fra 2022, gjennomført av YouGov*, har Kondomeriet kartlagt nordmenns sexvaner  og blant annet avdekket hvordan norske menn og kvinner forholder seg til intimbarbering.

Der kommer det frem at 6 av 10 nordmenn pleier å barbere underlivet. Dette gjelder all form for hårfjerning, som blant annet trimming, frisering, stussing og voksing. Så ca 60% fjerner eller trimmer kjønnshår. Dvs at 40% ikke gjør noe med det. I 2008 var det 80% som fjernet hår. Så det har blitt mer vanlig å la hårene være. 

Endret av Pingvinen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2024 den 0.32):

Jeg har hår…. Jeg er en kvinne 🙏

Anonymkode: 459a6...f08

Vil det si fri vekst, eller litt og frisert da?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (16 timer siden):

Det er en selvfølge for meg. Så folk er vel forskjellige da🤷‍♀️ Og er ikke det bra sånn egentlig 😊

Jeg leste det som at den som sa det var en selvfølge mente at det var en selvfølge for alle. Og det har jeg vel lest at du heller ikke er enig i.

Anonymkode: b6027...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg leste det som at den som sa det var en selvfølge mente at det var en selvfølge for alle. Og det har jeg vel lest at du heller ikke er enig i.

Anonymkode: b6027...fff

Jeg leste det ikke slik. Og jeg kan jo ikke svare ut ifra hvordan andre oppfatter innlegg men hvordan jeg selv gjør. 

Og jeg er for valgfrihet. Men det betyr også at jeg har valgfrihet. Og at det er selvsagt. Men enda så mye jeg skriver det til de som ikke fjerner hårene er det svært få som ikke fjerner hår som skriver noe som indikerer på ar de selv er for genuin valgfrihet for andre eller at de selv respekterer at andre kvinner tar et annet valg. Eller at de selv ikke bryr seg om hva andre gjør. Og av en eller annen grunn når dette skjer i tråd etter tråder om temaet så minker jo også min egen respekt for andre som tar et annet valg enn meg. Snodig nok 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Jeg leste det ikke slik. Og jeg kan jo ikke svare ut ifra hvordan andre oppfatter innlegg men hvordan jeg selv gjør. 

Og jeg er for valgfrihet. Men det betyr også at jeg har valgfrihet. Og at det er selvsagt. Men enda så mye jeg skriver det til de som ikke fjerner hårene er det svært få som ikke fjerner hår som skriver noe som indikerer på ar de selv er for genuin valgfrihet for andre eller at de selv respekterer at andre kvinner tar et annet valg. Eller at de selv ikke bryr seg om hva andre gjør. Og av en eller annen grunn når dette skjer i tråd etter tråder om temaet så minker jo også min egen respekt for andre som tar et annet valg enn meg. Snodig nok 

Nyere undersøkelser viser at ca 40% lar kjønnshår være. At de ikke fjerner. Det er vel ikke svært få? 

Anonymkode: c2400...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nyere undersøkelser viser at ca 40% lar kjønnshår være. At de ikke fjerner. Det er vel ikke svært få? 

Anonymkode: c2400...26c

Og det vil si at 60% altså flertallet gjør noe med kjønnshåret sitt på en eller annen måte😊

"Her svarer 67 % kvinner at de jevnlig eller av og til barberer seg, mot 59 % menn." Ifra linken tidligere i tråden.

så 67% faktisk. Det vil si at det bare er 33% av kvinner som lar håret være naturlig😉

sånn sett vil det vel kanskje si at det er selvsagt for flesteparten å ikke ha naturlig behåring! 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (8 minutter siden):

Og det vil si at 60% altså flertallet gjør noe med kjønnshåret sitt på en eller annen måte😊 sånn sett vil det vel kanskje si at det er selvsagt for flesteparten å ikke ha naturlig behåring! 

Men en del av dem som gjør noe, lar da også noe hår være igjen.  Så det er mange varianter. All respekt fra  min side .

Anonymkode: 0413c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men en del av dem som gjør noe, lar da også noe hår være igjen.  Så det er mange varianter. All respekt fra  min side .

Anonymkode: 0413c...ba4

Ja alle varianter innenfor barbering, eller fjerning av håret. Men det er altså bare 33% som lar det være helt naturlig. Så det er altså ikke så mange. Det i seg selv burde jo ikke spille så stor rolle. Jeg ser på det som grunnleggende at en har respekt for hva andre gjør enten det er 1% som har naturlig eller 1% som fjerner. Men for flesteparten av befolkningen i følge denne undersøkelsen er det altså helt selvsagt å fjerne hår I en eller annen form det er også selvsagt (som i at det er større sjanse for å møte noen som ikke har naturlig behåring). 

Og bare for å presisere hva jeg mener med grunnleggende respekt: det vil si å ikke kalle voksne kvinner for Barbie, å ikke kalle voksne kvinner for prepubertale barn, å ikke kalle voksne kvinnet for ekkel, å ikke kalle voksne kvinner for apekatter, etc. 

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (39 minutter siden):

Ja alle varianter innenfor barbering, eller fjerning av håret. Men det er altså bare 33% som lar det være helt naturlig. Så det er altså ikke så mange. Det i seg selv burde jo ikke spille så stor rolle. Jeg ser på det som grunnleggende at en har respekt for hva andre gjør enten det er 1% som har naturlig eller 1% som fjerner. Men for flesteparten av befolkningen i følge denne undersøkelsen er det altså helt selvsagt å fjerne hår I en eller annen form det er også selvsagt (som i at det er større sjanse for å møte noen som ikke har naturlig behåring). 

Og bare for å presisere hva jeg mener med grunnleggende respekt: det vil si å ikke kalle voksne kvinner for Barbie, å ikke kalle voksne kvinner for prepubertale barn, å ikke kalle voksne kvinnet for ekkel, å ikke kalle voksne kvinner for apekatter, etc. 

Ja til det siste avsnittet- helt enig med deg.  

Anonymkode: 0413c...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...