Gå til innhold

SELFIES PÅ TELEFONEN MIN SOM BEVEGER SEG? SER JEG SYNER? SKJØNNER IKKE STORT…


Banankaka04

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann, venner (en fremmed er jo en venn som du ikke kjenner😎)!

Innledningsvis vil jeg meddele at det var en viss uvisshet knyttet til hvor det egner seg å legge ut mitt litt vel usedvanlige innlegg. Var innom tanken om at det er forgjeves å ty til KG for innspill da det sikkert ikke gjør meg stort klokere uansett😅 Derfor stod jeg litt i valgets kval om hvorvidt dette babbelet skulle legges ut eller ei.

Skummet gjennom kategoriene, og intuisjonen sa meg at et slikt spørsmål ikke kom til å passe inn noe sted. Holder likevel en knapp på denne kategorien, har forstått at her er det rom for lufting av «alle slags» rare spørsmål, og skader antakelig ikke å gi det et forsøk☺️ Forventer ikke nødvendigvis noen ordentlige svar (med mindre innlegget når helt hjem til Lilli Bendriss🤪), men hvem vet om det utrolig nok finnes glupinger i KG’s rike med skarpe og vise refleksjoner. Si ifra om du mener spørsmålet ikke hører hjemme her, og anbefal meg i så fall gjerne andre steder å prøve seg!😉

Først litt kontekst/bakgrunnsinfo for en eventuell økt sjanse for et godt svar:

Hendelsen inntraff noen kvelder tilbake, etter å ha kommet til sengs. Som folk flest ligger jo jeg også med mobil i handa og fikler med den mens kroppen får tid til å bli klar for søvn. Denne kvelden får jeg rutinemessig lyst til å åpne kamerarullen for å «oppmerksomt betrakte» bilder av eksen (vil beskrive nåværende relasjon til eks som «den klassiske venner med fordeler», for de som måtte undre seg over hvorfor jeg beholder bilder fra en eks☺️). Å se tryggheten i hans ansikt etter en anstrengende dag kan føles trøstende, særlig når det er lenge siden vårt siste møte og lengselen når litt større høyder🤭 Et glimt av ham kan overskygge en liten del av min mentale smerte, hjelpe meg med å falle til ro, og gi meg en smakebit av fred så innsovning kan gå litt lettere. Gjerne døm meg for forsvarsmekanismen min, altså🙈

Uansett, bildet det er snakk om viser eksen/bestevennen med lukkede øyne. Der poserer han som om han sover i et forsøk om å hjelpe meg med å bli søvnig. Ordene som nå skal lirkes av meg fremstår nok som latterlige og lite troverdige. Det er forståelig, for har selv litt vanskelig for å tro at dette faktisk hendte meg, og at det ikke bare er meg som er blitt gammel og skrukkete, nei, surrete🤪 Men med delvis klare minner fra episoden er det ikke bare enkelt å avfeie dette som et falskt minne…

Slik jeg husker det flyttet jeg blikket raskt vekk fra skjermen, og idet øynene ser tilbake mot den er det til min store overraskelse som om bildet, komisk nok, blir «levende» ved at hans «sovende» øyne, tro det eller ei, åpner seg (må le så smått av meg selv her nå, men så er nå dette helt sant også, da…) Har også et vagt minne av at enda en del av hodet beveget seg litt. Men disse herlige øynene, altså, som i strid med det mulige(🤪), brått blotter seg, glemmes ikke, da dette naturlig nok skremte meg litt også. Litt kjipt at det ikke lenger er like fristende å ha bildet foran seg - en aktivitet, om det kan kalles det, som før har fått meg til å roe ned, ble nå brått litt… ekkel? Får nesten litt frysninger😆 Dette skal ikke kunne skje et vanlig bilde? Forresten er ikke bildet tatt med funksjonen «Live Photos», noe som i så fall ville ha blitt avslørt i skjermens hjørne. Sjekket bildet igjen for å se om det mystiske ville gjenta seg, men ingenting mer skjedde denne kvelden🤷‍♀️

Noe som òg er litt merkelig er at jeg har noen minner fra noe liknende neste kveld. Fra denne andre kvelden memoreres det vagt at hode/overkropp bevegde seg en anelse. Det er kanskje ei smule vrient å huske et detaljert bilde av dette da det skjedde så lynraskt, vi snakker vel maks millisekunder🤷‍♀️ Oppfølger av første «glitch» var ikke like ekkel da den muuuligens kunne forklares med «en god, gammaldags» synsforstyrrelse (øyne som åpnes kan nok ikke bortforklares som noe sånt😅), som kan bunne i at jeg var så trøtt at mine egne øyne også spilte meg et lite puss😅🤔 Må understreke at dette IKKE var en drøm, er nok fint istand til å skille drøm fra virkelighet. Om det så hadde vært drømt måtte det ha vært en svært, svært kortvarig en, noe som også motsier dette.

Min eneste andre teori er hallusinasjon, men hvorfor skulle jeg hallusinere helt uten videre? Har ikke tidligere erfaringer med hallusinasjoner, og kan ikke identifisere noen utløsende årsak (hadde sovet de siste nettene😅)… Nå som bildet har fått meg til å bli litt skeptisk til egen forstand et par-tre ganger, lønner det seg kanskje ikke med mer kvalitetstid med bildet om nattestid bare for sikkerhetsskyld, hehe…🫣 Har det først oppført seg rart én gang, kan det vel skje igjen. Mon tro hva det neste blir, at fyren tar sats og hopper ut av skjermen og inn i armene mine?🙈

Dette høres jo helt blåst ut, og kjenner jeg kvier meg litt for å skulle dele dette med verden, liksom🙈 Dere tenker sikkert at dette er tatt rett ut fra en eventyrbok😅 Nesten så det er litt flaut å fortelle og snakke om det som om det er et spøkelse som er observert i hjemmet mitt. Men hva skal man gjøre a’, når man ikke greier å legge fra seg tankene… Vet dette er en filleting å henge seg opp i mtp. at det er et teit bilde av alle ting, men syns at det er så fascinerende med slike underlige hendelser utenfor forståelsens grenser at det ikke er bare-bare å la vær!🤭 Har andre bilder av fyren som kan brukes som «sovemedisin», men tenk om de også kan bli tullete (i går så syntes jeg jaggu meg at et annet bilde begynte å tulle litt også😬) Og dette gitte bildet var nå den store favoritten, hihihiii…😉 Har ikke nevnt dette for fyren i frykt for hva han vil tenke. Han må vel tro at jeg har mistet fatningen, og klarer sikkert ikke å ta historien så seriøst.

Men håper at dere kan stole på at dette ikke er en tåpelig bløff og ren trolling fra en som kjeder seg og ikke har et liv, og vær nå snill og ikke få meg til å føle meg mer latterlig enn jeg alt gjør a’😅 Har full forståelse for at ingen sitter med fasitsvar og at dette kun blir spekulasjon, men ønsker gjerne innblikk i deres tanker. Tenker du dette har en logisk årsak, eller mistenkes det at det kan være noe overnaturlig inne i bildet? Hva tror DERE? Støtter dere de få nevnte teoriene, eller har dere andre mulige forklaringer? Hvilke?☺️ Fortell, da, vil vite hva dere utenforstående fine folk mener! Kanskje har noen lekt litt med en tanke som ikke har krysset mitt sinn - flere hoder tenker bedre enn ett😉 Og er da litt ekstra nysgjerrig på hvor mange som heller mot at bildet er hjemsøkt/spøker, eller at jeg kan ha vært vitne til en såkalt «glitch in the matrix»?🤔 På forhånd takk for evt. respons!☺️

Endret av Banankaka04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som gadd å lese hele greia? 

Anonymkode: 03250...c94

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som gadd å lese hele greia? 

Anonymkode: 03250...c94

Jepp!

Anonymkode: 58ddc...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bildet tatt i "live modus"?

Anonymkode: eb17b...17c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen som gadd å lese hele greia? 

Anonymkode: 03250...c94

Ble for mye om ingenting.

Anonymkode: 26509...efd

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble bildet tatt i "live modus"?

Anonymkode: eb17b...17c

Hm, ikke som jeg veit om, nei… Men kan kanskje dette sjekkes på noen måte?😅

Endret av Banankaka04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble for mye om ingenting.

Anonymkode: 26509...efd

Bare fjas, altså?😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde dra på Eplehuset og høre med ekspertene, der har en egen ekspert på bilder av ex'er.

Anonymkode: 15dcb...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er live photo.

Banankaka04 skrev (3 minutter siden):

Bare fjas, altså?😬

ja mesteparten

Anonymkode: cceaf...8dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tlf er også sånn, litt kult og litt creepy .

Anonymkode: 1d50b...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er live photo.

ja mesteparten

Anonymkode: cceaf...8dd

Hva er live photo? Bare på iPhone?

Anonymkode: cd8d0...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (20 minutter siden):

Tenker du dette har en logisk årsak, eller mistenkes det at det kan være noe overnaturlig inne i bildet? Hva tror dere?

Psykiatri?

Anonymkode: c425b...942

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er live photo? Bare på iPhone?

Anonymkode: cd8d0...198

Google er din venn :)

Anonymkode: eb17b...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Psykiatri?

Anonymkode: c425b...942

Det kan du vel ikke mene vel?😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (33 minutter siden):

Min eneste andre teori er hallusinasjon, men hvorfor skulle jeg hallusinere helt uten videre? Har ikke tidligere erfaringer med hallusinasjoner, og kan ikke identifisere noen utløsende årsak (hadde sovet de siste nettene😅)… Nå som bildet har fått meg til å bli litt skeptisk til egen forstand et par-tre ganger, lønner det seg kanskje ikke med mer kvalitetstid med bildet om nattestid bare for sikkerhetsskyld, hehe…🫣 Har det først oppført seg rart én gang, kan det vel skje igjen. Mon tro hva det neste blir, at fyren tar sats og hopper ut av skjermen og inn i armene mine?🙈

Men ellers så har du det bra?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrevet (endret)
Kassettspiller skrev (12 minutter siden):

Men ellers så har du det bra?

Nei, kan nok ikke skryte så fælt av hvordan dagene går sånn ellers heller. Så innerst inni meg skjuler det seg nok et ønske om at en gigantisk trompet kommer og sluker hele meg levende i natt så all denne smerten, lidelsen, og misnøyen med livet endelig kan få sin etterlengtede slutt😌

Endret av Banankaka04
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Noen som gadd å lese hele greia? 

Anonymkode: 03250...c94

Nei

Anonymkode: 58344...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (2 minutter siden):

Nei, kan nok ikke skryte så fælt av hvordan dagene går sånn ellers heller. Så innerst inni meg skjuler det seg nok et ønske om at en gigantisk trompet kommer og sluker hele meg levende i natt så all denne smerten, lidelsen, og misnøyen med livet endelig kan ta slutt😌

Uffda, håper du har noe å snakke med?

Vet ikke om det er ment som tull eller alvor med humor, men velger å ta dette seriøst.

Mistenker at du er ganske ung og skjønner at det kan være tøft til tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele og er litt usikker på om du er helt sikker på at det ikke er et live bilde? 

Hvis du går inn på bildet og trykker «rediger» øverst til høyre, får du da alternativet «live» nederst til venstre? Hvis du får det, trykk der så kan du bla igjennom noen sekunder før og etter bildet ble tatt, hvor han sannsynligvis har øynene åpne :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...