Gå til innhold

Jeg forstår ikke... hvorfor reagerer noen med hjerte på vanlige meldinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjerte er effektivt, tommel opp krever mer jobb.

Tommel opp avslutter en meldingsutveksling, mens hjerte er åpen for videre dialog.

Jeg bruker ensten utelukkende hjerte, men nå kommuniserer jeg ensten utelukkende med kjæresten og venninnene mine.

Anonymkode: 8e83e...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

NEI DET ER DET IKKE.

Anonymkode: db574...8f2

Man kan være uenig i følelsen en tommel opp gir, for det er individuelt, men det er helt riktig at en tommel opp stopper enhver samtale.

Anonymkode: 22e0f...421

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel så reagerer jeg med hjerte om en kollega skriver "God helg" for det er hyggelig at vedkommende gjør. Tommel opp er mer sånn: OK, beskjed mottatt. Det er jo ikke noe hyggelig svar på "god helg". 

Anonymkode: 55ac6...b44

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.41):

Det er bullshit 

Anonymkode: 88623...17e

Og det har du fasit på? For meg er det ikke bullshit. Det er slik den virker på meg. Når man prøver å kommunisere og møtes med en tommel opp så er ikke det en invitt til å fortsette samtalen. 

Anonymkode: bc81d...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjerte er effektivt, tommel opp krever mer jobb.

Tommel opp avslutter en meldingsutveksling, mens hjerte er åpen for videre dialog.

Jeg bruker ensten utelukkende hjerte, men nå kommuniserer jeg ensten utelukkende med kjæresten og venninnene mine.

Anonymkode: 8e83e...1bb

Jeg har ei venninne som utelukkende svarer med hjerte. Altså ingen ord eller setninger, bare hjerte. Hun stopper alle samtaler med de hjertene også. Skulle ofte ønske hun kunne kommunisere litt i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For eksempel så reagerer jeg med hjerte om en kollega skriver "God helg" for det er hyggelig at vedkommende gjør. Tommel opp er mer sånn: OK, beskjed mottatt. Det er jo ikke noe hyggelig svar på "god helg". 

Anonymkode: 55ac6...b44

Enig. Enda bedre er om du hadde skrevet «god helg» tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.22):

Hva betyr det egentlig? Jeg sender en helt vanlig melding på messenger til en kollega. ❤ Helt vanlige beskjed... og ofte reagerer han med å sette hjerte på min melding... hvorfor?

Jeg reagerer med hjerte dersom det er noe som gir inntrykk. Ellers så setter jeg en tommel 👍

Er det en slags "inn" ting å reagerer med hjerte?

Anonymkode: 7e2c9...18c

Jeg og alle jeg kjenner under 30 blir sur av tommel opp. Det er den frekkeste emojien du kan bruke. 

Anonymkode: 4922d...ede

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg, i generasjon X, vil 👍bety  et kort "mottatt". Tenker de da ikke har anledning til å utdype noe mer. 

Hjerter er forbeholdt mine aller nærmeste, eventuelt som svar på ei melding om dødsfall. Hadde jeg fått det av sjefen så hadde jeg blitt kvalm. Hvis min mann hadde fått det av ei venninne så hadde jeg blitt krenket og lurt på hva det er hun prøver seg på.

Sjefen (mann) bruker heldigvis få emojier, og da som oftest 😊

Anonymkode: a8cb3...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (På 6.7.2024 den 18.37):

Og jeg som alltid har trodd at tommel opp betyr enig eller beskjed mottatt :klo:

jeg og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.41):

Det er bullshit 

Anonymkode: 88623...17e

Det som er bullshit er at mange mennesker ikke vil ta innover seg at tidene endrer seg.

Hva som var kutyme for 20 år siden, er ikke nødvendigvis det nå lengre 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (8 minutter siden):

Det som er bullshit er at mange mennesker ikke vil ta innover seg at tidene endrer seg.

Hva som var kutyme for 20 år siden, er ikke nødvendigvis det nå lengre 😊❤️

Nei, for 20 år siden var det fint lite emojis mellom kolleger såvidt jeg husker. 

Hvis man ikke klarer å klemme ut av for eksempel seg en "God helg til deg og!" når noen ønsker en god helg, men bare trykker inn et hjerte vil jeg si at det også er smått passivt aggressivt det og ("det var det jeg gadd å svare til deg").

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.32):

Fordi de er så opptatt av å bli likt og ikke støte noen.. I tillegg uttrykkes det unormal "empati og sympati" - påtatt og falskt alt sammen. 

Patetisk.

Ser det her på Kvinneguiden i hver eneste tråd. Kvinner som går helt bananas med emojier ❤️❤️❤️❤️ 🤗🤗🤗🤗 🌹🌹🌹🌹🌹. Jeg tror ikke de har noe spesielt liv utenom internett, og at de samtidig ofte er i konflikter i det virkelige liv. 

Anonymkode: 5bd97...e7d

Eller fordi man sender ut det det er overskudd av i livet. 🥰💖

Hvis ikke du klarer å ta imot kjærlighet er det kanskje ikke hos avsenderen problemet ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.35):

nei, en tommel opp er passiv aggresiv og stopper enhver samtale. 

Anonymkode: bc81d...246

Jeg tør nesten ikke tenke på hva 2 og 3 tomler opp skal føre med seg av drama.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.29):

Altså det samme gjør mine kvinnelige kolleger til meg, altså en helt platonisk greie her ihvertfall. Det er bare en hyggelig greie liksom. Tommel opp virker så... Kaldt. 

Anonymkode: c6965...f5a

Samme jeg tenker. Ser det litt an, men jeg setter stort sett hjerte. 

Anonymkode: 94ec5...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på kulturen på arbeidsplassen. Hos oss har det blitt en vane at "tommel opp" betyr at beskjeden er mottatt/lest. Hjerte betyr at vi liker eller er enige i innholdet. 

Anonymkode: 63cd8...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...