AnonymBruker Skrevet 6. juli #21 Del Skrevet 6. juli Tusen takk for alle svar 🙂 Men kan man ikke bare svare med: okay, eller smile fjes. Hvorfor hjerte? Eks: kan du skrive ut dette arke og levere til Anna. Reaksjon ❤ Ikke mer normalt å svare: klart 👍🙂 Anonymkode: 7e2c9...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 6. juli #22 Del Skrevet 6. juli Jeg reagerer som regel alltid med hjerte. Tommel opp blir så.. kjipt😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. juli #23 Del Skrevet 6. juli 👍 er noe jeg forventer av kollegaer eller mennesker jeg ikke kjenner så godt...Føler det blir litt overfladisk på en måte. ❤️ Sender jeg eller setter bak ting jeg feks elsker å gjøre. Elsker å synge ❤️. ❤️ Sender som bare et hjerte i seg selv betyr for meg når jeg sender det 'Jeg elsker deg'. Tenker ikke det om jeg mottar det selv, men det er det jeg tenker når jeg bare sender ❤️ og ingenting annet. Kan sette hjerte som reaksjon på noe jeg liker veldig godt, men gjør det ikke på mennesker jeg ikke kjenner veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #24 Del Skrevet 7. juli Fordi jeg trenger kun å dobbelklikke for å gi hjerte. Det er det enkleste. Skal jeg gi en annen reaksjon må jeg holde inne et par sekunder og så velge hvilken emoji jeg skal svare med. Jeg er lat og velger enkleste svar. Anonymkode: 078a2...76a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 7. juli #25 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva betyr det egentlig? Jeg sender en helt vanlig melding på messenger til en kollega. ❤ Helt vanlige beskjed... og ofte reagerer han med å sette hjerte på min melding... hvorfor? Jeg reagerer med hjerte dersom det er noe som gir inntrykk. Ellers så setter jeg en tommel 👍 Er det en slags "inn" ting å reagerer med hjerte? Anonymkode: 7e2c9...18c Jeg personlig syns tommel opp kan virke litt upersonlig når det er noen jeg kjenner, i tillegg går det fortere å trykke hjerte. Folk legger altfor mye vekt på emojis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #26 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): nei, en tommel opp er passiv aggresiv og stopper enhver samtale. Anonymkode: bc81d...246 👍 Anonymkode: e8031...b50 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #27 Del Skrevet 7. juli Jeg synes det går inflasjon i hjerter når folk bruker det så mye. Etter hvert blir det jo så vanlig at det ikke er noe spesielt. Hjerte skal uttrykke varm følelse, mener jeg, og være litt personlig. Vil ikke sende hjerte til hvem som helst eller til hva som helst. Anonymkode: 64bfd...45c 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #28 Del Skrevet 7. juli Jeg er millenial. Tommel opp på Teams betyr typisk: Ok, mottatt, eller forstått. Hjerte betyr typisk: Takk, eller flott/supert. Anonymkode: 97174...806 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #29 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tusen takk for alle svar 🙂 Men kan man ikke bare svare med: okay, eller smile fjes. Hvorfor hjerte? Eks: kan du skrive ut dette arke og levere til Anna. Reaksjon ❤ Ikke mer normalt å svare: klart 👍🙂 Anonymkode: 7e2c9...18c Du vet at den emojien: 🙂 for mange gir seriemorder-viben/oppleves som skummel eller passiv aggressiv? Anonymkode: 97174...806 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #30 Del Skrevet 7. juli 15 hours ago, AnonymBruker said: Fordi de er så opptatt av å bli likt og ikke støte noen.. I tillegg uttrykkes det unormal "empati og sympati" - påtatt og falskt alt sammen. Patetisk. Ser det her på Kvinneguiden i hver eneste tråd. Kvinner som går helt bananas med emojier ❤️❤️❤️❤️ 🤗🤗🤗🤗 🌹🌹🌹🌹🌹. Jeg tror ikke de har noe spesielt liv utenom internett, og at de samtidig ofte er i konflikter i det virkelige liv. Anonymkode: 5bd97...e7d Høres ut som du har det vondt og er veldig bitter. Anonymkode: aba43...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #31 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet at den emojien: 🙂 for mange gir seriemorder-viben/oppleves som skummel eller passiv aggressiv? Anonymkode: 97174...806 Det blir for dumt. Selv om det kanskje er slik for den unge generasjonen, så burde det ikke det. Syk utvikling. Anonymkode: 64bfd...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #32 Del Skrevet 7. juli Jeg bare dobbeltklikker for å vise enighet/ takk og da er det automatisk hjerte. Bruker ikke tid på å endre til tommel opp. Anonymkode: e2ae6...dbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #33 Del Skrevet 7. juli Anim92 skrev (22 timer siden): Jeg reagerer som regel alltid med hjerte. Tommel opp blir så.. kjipt😅 Men reagerer du med hjerte til alle? Kolleger som du ikke kjenner så godt, av motsatt kjønn og en annen aldersgruppe? Jeg synes det av og til kan virke påtrengende å få hjerter fra folk man ikke kjenner så godt. Minner om en gang vi på jobben så en lapp med en praktisk beskjed en kvinnelig kollega hadde lagt til en mannlig kollega som hun nesten ikke kjente (de jobbet ulike skift). Hun hadde undertegnet med "Klem fra". Han så virkelig helt rystet ut da han leste den😂 Anonymkode: 70b8b...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 7. juli #34 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men reagerer du med hjerte til alle? Kolleger som du ikke kjenner så godt, av motsatt kjønn og en annen aldersgruppe? Jeg synes det av og til kan virke påtrengende å få hjerter fra folk man ikke kjenner så godt. Minner om en gang vi på jobben så en lapp med en praktisk beskjed en kvinnelig kollega hadde lagt til en mannlig kollega som hun nesten ikke kjente (de jobbet ulike skift). Hun hadde undertegnet med "Klem fra". Han så virkelig helt rystet ut da han leste den😂 Anonymkode: 70b8b...aa5 Hehe, gøy historie! Det kommer veldig an på kulturen der jeg har jobbet. Noen ganger har jeg jobbet med en gjeng hvor det er helt uaktuelt å skulle sende et hjerte eller trykke «hjerte-like». Der jeg jobber nå derimot, er det en ung gjeng og mye skriftlig, oppmuntrende kommunikasjon. Hjerter er dagligdags, og her ville jeg reagert med hjerte om en mann på teamet mitt på 50 hadde skrevet til meg at han kom sent inn til jobb i dag fordi han hadde et ærend først. Men vi jobber med kunder som gir så mye hat på telefon, at her trengs alle hjerter man kan få🤣 Så vil si kulturen på arbeidsplassen har mye å si. Og at for en nyansatt på et slik sted, kan sikkert hjertene føles litt voldsomt i starten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 7. juli #35 Del Skrevet 7. juli Får slike mld fra sjefen min. Synes bare det er kleint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7. juli #36 Del Skrevet 7. juli Jg sender aldri hjerte til en mannlig person utenom kjæresten. Til mine venninner reagerer eg ofte med hjerte, fordi jeg blir glad for deres svar. Tommel opp sender jeg aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #37 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.42): Kun folk født etter år 2000 som mener dette,. Det er ikke sant, skjerping. Anonymkode: 88623...17e Er født lenge før 2000-tallet gitt... en tommel opp betyr i en samtale: yeah yeah whatever AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.47): Jeg synes tommelen er veldig praktisk hvis man ønsker å avslutte en sms-utveksling som har pågått lenge nok. Anonymkode: eccae...98c Anonymkode: b2f90...fd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 7. juli #38 Del Skrevet 7. juli Det er noe fjase greier, slike som vil se "passiv aggresjon" alle veier. Men i noen sammenhenger er det naturlig å begrense 👍, for i en del kulturer betyr det omtrent det samme som "en langfinger" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 7. juli #39 Del Skrevet 7. juli Jeg blir også helt forvirret av de hjertene jeg får fra venninner. Jeg skriver en helt vanlig melding og får et ❤️ til svar. «Hva i alle dager, skrev jeg noe som vekket medynk»? -tenker jeg da, og finleser min egen melding. Som består av faktaopplysninger, hva vi skal i ferien og lignende. Var ikke ferien bra nok? Ser livet mitt stusselig ut? Og enda verre - blir HUN fornærmet fordi det ikke kunne falt meg inn å besvare en tekst med et ❤️? Herregud, det kommer til å bli en inflasjon med hjerter… Syns jeg ser jeg får en melding av en kompis som spør om vi skal på fotballkamp, og jeg umiddelbart svarer ❤️. Betyr det ja? Nei? Hyggelig at du spør, men jeg skal noe annet? Jeg er forelsket i deg, men har ikke turt å si det? Aldri i verden! Jeg svarer bare på en pen (og totalt uforståelig) måte? Nei, jeg går for tommel opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli #40 Del Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 18.35): nei, en tommel opp er passiv aggresiv og stopper enhver samtale. Anonymkode: bc81d...246 NEI DET ER DET IKKE. Anonymkode: db574...8f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå