Gå til innhold

hvordan få seg jobb raskest mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i 30 årene og sliter veldig med å finne meg noe, har søkt i butikker og andre steder som det skulle være lett å få seg jobb hos,  men enda ikke fått noe napp. Har også utdanning men virker som det er vanskelig uansett. Jeg ønsker å komme i gang med livet mitt og føler jeg aldri kommer meg videre fordi jeg sliter med å finne meg nok inntekt og noe som gir mer stabil inntekt. Jeg har et stort ønske om å ta lappen, kjøpe hus og sånne ting men fortsatt veldig vanskelig å gjøre disse tingene uten jobb. Er det noen som har noen gode råd til hvordan man kan få seg jobb raskest mulig? 

Anonymkode: deffa...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken utdanning har du? Søker du jobber over hele landet?

Anonymkode: 143b6...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem. Selv om du ikke har utdanning kan du jobbe som pleiemedarbeider. Ekstra tillegg fra ettermiddag og natt (ikke alle som tillater assistenter natt da). 

BPA-assistent

Barnehage 

Anonymkode: dd059...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utdanning har du, og hvilken arbeidserfaring har du?

Mange butikker og andre steder som ikke krever utdanning er også tilbakeholdne på å ansette noen med irrelevant utdanning, da de ofte søker seg videre igjen kjapt.

Anonymkode: 5f82e...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk, om det er lov å si, men utdanning kan fort gjøre deg overkvalifisert til butikkjobber. Du blir antatt å være midlertidig og gjennomtrekk. Opplæring koster, og når opplæring gjøres så er ønsket at den ansatte skal bli værende en stund. 

Du må bare stå på og prøve videre. Har du nettverk du kan du benytte deg av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 6.7.2024 den 21.40):

Litt ironisk, om det er lov å si, men utdanning kan fort gjøre deg overkvalifisert til butikkjobber. Du blir antatt å være midlertidig og gjennomtrekk. Opplæring koster, og når opplæring gjøres så er ønsket at den ansatte skal bli værende en stund. 

Du må bare stå på og prøve videre. Har du nettverk du kan du benytte deg av?

Ja det forstår jeg, men jobb må man jo ha uansett. De fleste stede butikkjobber og mange andre steder tilbyr bare midlertidige stillinger og da skjønner de jo at man vil videre om man får seg en bedre jobb. Ingen som overlever på en 10% stilling akkurat. Nei har ingen nettverk her jeg bor som kan hjelpe meg. 

Anonymkode: deffa...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekke ledige stillinger på finn.no og nav eller kanskje sende en melding til de du kjenner på facebook at du er på utkikk etter en jobb. Ser du en arbeidsplass som søker folk, gjerne stikke hodet innom og snakk med de, ikke bare sende en CV og håpe på det beste. Er du flyttbar? Noen arbeidgivere kan vel også sjekke some for å se om det er noe ved deg som de liker/ikke liker. Spørre dine nærmeste som kjenner deg om de kan gi deg noen råd med tanke på bekledning/væremåte osv som det kanskje kan jobbes med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2024 at 7:02 PM, AnonymBruker said:

Hvilken utdanning har du? Søker du jobber over hele landet?

Anonymkode: 143b6...4ad

Hadde vært nyttig å få svar på dette, TS.

Anonymkode: 143b6...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem er som regel desperate etter folk. Som regel veldig dårlig arbeidsmiljø og tungt arbeid, men man er ihvertfall nesten helt sikker på å få jobb og å bli spurt mye om å jobbe ekstra.

Anonymkode: b27e5...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...