Gå til innhold

Hva er det med sånne folk som ikke svarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg blir spurt, på en lørdag, om jeg har planer, så tolker jeg det som at vedkommende vil finne på noe med meg, særlig når jeg vil mene at vi er hverandres nærmeste utenom familien.

Vært ute sammen veldig mange ganger. Er forresten en person som jeg har skrevet om før, som er veldig stille når vi er ute på byen, men jeg er likevel åpen for det. Bedre enn å dra ut alene. 

I meldingen som er kuttet midt i bare lanserer jeg en plan B for min egen del, om vi ikke drar ut. Det har vedkommende svart på i form av å stille et spørsmål om det, men mitt spørsmål er ubesvart. Da tenker jeg at dersom vedkommende plutselig får ut fingeren nå og sier ja, så blir det et nei herifra.

Screenshot_2024-07-06-17-49-45-52_0ce57feeccaa51fb7deed04b4dbda235-1.jpg

Anonymkode: e9615...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å finne på noe annet om vedkommende ikke har svart deg siden 14:30 i dag. Hvorfor personen ikke svarer, er ikke godt å si. Kan være så mange grunner til det.

Anonymkode: e17d7...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevner du i det hele tatt din plan B, dersom du lurte på om dere skulle dra ut sammen? Mulig at meldingen virket litt forvirrende. Du sier nei fordi man ikke for lov til å bruke tid på å finne ut om man kan/ønsker/orker ut? Sært og krevende av deg.

Anonymkode: 9f945...40c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor nevner du i det hele tatt din plan B, dersom du lurte på om dere skulle dra ut sammen? Mulig at meldingen virket litt forvirrende. Du sier nei fordi man ikke for lov til å bruke tid på å finne ut om man kan/ønsker/orker ut? Sært og krevende av deg.

Anonymkode: 9f945...40c

Gi deg du a.

Anonymkode: f61c0...ec9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å finne på noe annet om vedkommende ikke har svart deg siden 14:30 i dag. Hvorfor personen ikke svarer, er ikke godt å si. Kan være så mange grunner til det.

Anonymkode: e17d7...2a5

Jeg svarte før det hadde gått en time og fikk spørsmål om min plan B ikke lenge etterpå, så det har gått noen timer, ja. Om vedkommende må tenke litt på det, så er det bare å si det. Å ignorere spørsmålet bør egentlig ikke være noe alternativ.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor nevner du i det hele tatt din plan B, dersom du lurte på om dere skulle dra ut sammen? Mulig at meldingen virket litt forvirrende. Du sier nei fordi man ikke for lov til å bruke tid på å finne ut om man kan/ønsker/orker ut? Sært og krevende av deg.

Anonymkode: 9f945...40c

Ser ikke helt at det å nevne plan B er et problem. Jeg har også skrevet til vedkommende at plan B ikke er viktig.

Anonymkode: e9615...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde bare ringt. Lenge før jeg skrev et innlegg her, i alle fall. 

Anonymkode: a8377...99d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg hadde bare ringt. Lenge før jeg skrev et innlegg her, i alle fall. 

Anonymkode: a8377...99d

Å ringe er helt utelukket, det samme er å sende en ny mld.

Anonymkode: e9615...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ringe er helt utelukket, det samme er å sende en ny mld.

Anonymkode: e9615...9eb

Så hva i alle dager vil du da? 

Anonymkode: a8377...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende føler at når du svarer "i grunn ikke" og "plan B er ikke viktig", håper du at vedkommende foreslår at dere gjør noe sammen. Det virker litt desperat. 

Anonymkode: 4308a...c89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med den over her, virker ikke desperat i det hele tatt. 

Jeg får litt småangst av meldinger frem og tilbake, skjønner aldri hva den andre vil og glemmer å svare, også får jeg noia fordi jeg ikke svarte fort nok, og da klarer jeg ikke svare ++++ Så ja. Neste gang ville jeg bare ringt tilbake etter den første meldinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør "dra ut i dag?" og vedkommende svarer ikke, når det var h*n som først spurte om du har planer! Ja, det er bare utrolig irriterende. 

Jeg har en venn som er litt lik. Sist gang h*n skulle hit jeg bor skrev h*n:  "Er du hjemme fredag?" Jeg: "usikker, men gir beskjed så snart jeg vet!"

Fredag kommer, jeg har avklart at jeg er ledig, og skriver kl 8:30 "hei, jeg kan møte deg i dag!" Ser at meldingen leses ganske umiddelbart. Så jeg veeeeeenter på svar, holder dagen åpen.....

kl 15:30 får jeg et bilde: min venn har bestemt seg for å reise til en annen by, og istedet for å si fra litt tidligere, får jeg altså bare et bilde. Jeg er her, liksom. 

Denne vennen har vært dårlig på kommunikasjon siden vi var tenåringer. Altså vet jeg godt hvordan h*n er. Og det kommer aldri til å endre seg. 

Folk ass. 😫😫

 

Anonymkode: 63ea9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en venn som er litt lik. Sist gang h*n skulle hit jeg bor skrev h*n:  "Er du hjemme fredag?" Jeg: "usikker, men gir beskjed så snart jeg vet!"

Fredag kommer, jeg har avklart at jeg er ledig, og skriver kl 8:30 "hei, jeg kan møte deg i dag!" Ser at meldingen leses ganske umiddelbart. Så jeg veeeeeenter på svar, holder dagen åpen.....

kl 15:30 får jeg et bilde: min venn har bestemt seg for å reise til en annen by, og istedet for å si fra litt tidligere, får jeg altså bare et bilde. Jeg er her, liksom. 

Denne vennen har vært dårlig på kommunikasjon siden vi var tenåringer. Altså vet jeg godt hvordan h*n er. Og det kommer aldri til å endre seg. 

Folk ass. 😫😫

 

Anonymkode: 63ea9...30d

Ville følt meg veldig nedprioritert med slike svar. Ville i likhet din "venn" aldri falt så lavt at jeg satt og ventet på svar om at dere kunne møtes fordi det ikke hadde dukket opp noe bedre. Når den først kom ville jeg ignorert, og gjort noe annet. Det er også derfor du får bildet - de gnir inn at de har andre alternativer enn å være din backupplan en fredag. 

Du sitter snart uten venner om det er slik du holder på. 

Anonymkode: a8377...99d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du spør "dra ut i dag?" og vedkommende svarer ikke, når det var h*n som først spurte om du har planer! Ja, det er bare utrolig irriterende. 

Jeg har en venn som er litt lik. Sist gang h*n skulle hit jeg bor skrev h*n:  "Er du hjemme fredag?" Jeg: "usikker, men gir beskjed så snart jeg vet!"

Fredag kommer, jeg har avklart at jeg er ledig, og skriver kl 8:30 "hei, jeg kan møte deg i dag!" Ser at meldingen leses ganske umiddelbart. Så jeg veeeeeenter på svar, holder dagen åpen.....

kl 15:30 får jeg et bilde: min venn har bestemt seg for å reise til en annen by, og istedet for å si fra litt tidligere, får jeg altså bare et bilde. Jeg er her, liksom. 

Denne vennen har vært dårlig på kommunikasjon siden vi var tenåringer. Altså vet jeg godt hvordan h*n er. Og det kommer aldri til å endre seg. 

Folk ass. 😫😫

 

Anonymkode: 63ea9...30d

I dette tilfellet tenker jeg det er helt innafor at vennen din fant på noe annet siden du ga beskjed såpass sent som samme dag. Vennen din kunne ikke holde av fredagen i tilfelle du kunne møtes. Men h*n burde selvsagt ha svart deg så fort h*n så meldingen din. 

Anonymkode: a05c6...1af

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det 'høres' ut som den vennen til ts fant noe annet og dermed unlater å svare. Vedkommende kan ha sendt melding til flere og ts svarte ikke 'fort nok'...

Men ja, det er dårlig gjort å ikke svare, spesielt når det er den andre som starta samtalen. Når det har gått ett par timer uten svar, tar jeg det som at å finne på noe med meg ikke er planen.

Anonymkode: 23d6a...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes det 'høres' ut som den vennen til ts fant noe annet og dermed unlater å svare. Vedkommende kan ha sendt melding til flere og ts svarte ikke 'fort nok'...

Men ja, det er dårlig gjort å ikke svare, spesielt når det er den andre som starta samtalen. Når det har gått ett par timer uten svar, tar jeg det som at å finne på noe med meg ikke er planen.

Anonymkode: 23d6a...36c

Det er ikke tilfelle. Vedkommende ringte meg etter hvert da jeg var på vei til plan B. Da satt vedkommende hjemme alene, så på tv og puslet med noen kort. Var mulig at en annen ville komme innom, men det var usikkert. 

Anonymkode: e9615...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I dette tilfellet tenker jeg det er helt innafor at vennen din fant på noe annet siden du ga beskjed såpass sent som samme dag. Vennen din kunne ikke holde av fredagen i tilfelle du kunne møtes. Men h*n burde selvsagt ha svart deg så fort h*n så meldingen din. 

Anonymkode: a05c6...1af

H*n burde svart meg tidligere ja.... Jeg visste ikke før fredag morgen om jeg kunne, h*n skulle være i byen torsdag og fredag, men endret plutselig planer uten å si fra at "forresten, nå skal jeg dit istedet". 

Anonymkode: 63ea9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville følt meg veldig nedprioritert med slike svar. Ville i likhet din "venn" aldri falt så lavt at jeg satt og ventet på svar om at dere kunne møtes fordi det ikke hadde dukket opp noe bedre. Når den først kom ville jeg ignorert, og gjort noe annet. Det er også derfor du får bildet - de gnir inn at de har andre alternativer enn å være din backupplan en fredag. 

Du sitter snart uten venner om det er slik du holder på. 

Anonymkode: a8377...99d

"Sånn som jeg holder på..."

 H*n skulle være i byen torsdag og fredag, jeg visste ikke om jeg var ledig før fredag morgen. Jeg sa fra med én gang jeg visste, mens h*n endret planer og dro fra byen uten å si fra at "forresten, jeg blir ikke i byen i dag likevel". 

Ja, jeg er fæl sånn jeg holder på. Men så fikk du hvertfall kverulert litt på en lørdagskveld.

Anonymkode: 63ea9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg svarte før det hadde gått en time og fikk spørsmål om min plan B ikke lenge etterpå, så det har gått noen timer, ja. Om vedkommende må tenke litt på det, så er det bare å si det. Å ignorere spørsmålet bør egentlig ikke være noe alternativ.

Ser ikke helt at det å nevne plan B er et problem. Jeg har også skrevet til vedkommende at plan B ikke er viktig.

Anonymkode: e9615...9eb

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke tilfelle. Vedkommende ringte meg etter hvert da jeg var på vei til plan B. Da satt vedkommende hjemme alene, så på tv og puslet med noen kort. Var mulig at en annen ville komme innom, men det var usikkert. 

Anonymkode: e9615...9eb


 

Du burde ikke sagt noe om plan B.

For det første, så er det bare sånn mennesker fungerer. Helt vanlig at folk bare svarer på det siste en sier, om en legger fram flere ting i en melding/mail. 

Sier ikke at det er høflig eller bra, men er noe det er lurt å ha i bakhodet om en har flere spørsmål/ting å fortelle. Bedre å ta det over flere meldinger, eller ringe.

For det andre, så kan det fra hennes side ble oppfattet som om du egentlig har en plan - for det har du jo - og hun vil ikke forstyrre.

Du sier hun er en person som er litt stille og forsiktig av seg? Da tipper jeg hun kanskje er en som ikke ønsker å være til bry…? Og ikke ønsker at du skal endre planene dine for hennes del. Selv om du sier det ikke var viktig.

Jeg tipper du kunne fått positivt svar på spørsmålet ditt om å gå ut, om du kun hadde spurt om det i meldingen din.

 

Anonymkode: 819c9...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frekt å bare spørre har du planer, uten å følge opp. Det som er lurt å svare, er "Ikke foreløpig. Hva tenkte du?" Og ikke forbrenne en kalori mer på det så lenge du ikke hører noe mer.

Anonymkode: dc8ac...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

"Sånn som jeg holder på..."

 H*n skulle være i byen torsdag og fredag, jeg visste ikke om jeg var ledig før fredag morgen. Jeg sa fra med én gang jeg visste, mens h*n endret planer og dro fra byen uten å si fra at "forresten, jeg blir ikke i byen i dag likevel". 

Ja, jeg er fæl sånn jeg holder på. Men så fikk du hvertfall kverulert litt på en lørdagskveld.

Anonymkode: 63ea9...30d

Fordi barnet ditt var sykt og du ikke visste om du måtte være med det?

Eller fordi det kunne være at andre venner fant på noe som var mer interessant for deg? 

Uten forklaring ville jeg antatt det siste, og ignorert svaret ditt fredag. 

Anonymkode: a8377...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...