Gå til innhold

Bruker du litt av ferien på opprydding og kasting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver hvert år....og er nå i gang igjen. Har funnet ut at vi ikke trenger 11 stk sengetøy :) 

Anonymkode: 662bd...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det jevnlig, elsker å rydde.  Kanskje det blir litt rydding i ferien også, jeg har en loftsbod som jeg ikke har helt oversikt over.

Anonymkode: b225a...9f9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør det jevnlig, elsker å rydde.  Kanskje det blir litt rydding i ferien også, jeg har en loftsbod som jeg ikke har helt oversikt over.

Anonymkode: b225a...9f9

Jeg har også lyst å lære å elske å rydde...Jeg gir lett opp. Men når jeg først har ryddet en skuff eller et skap blir jeg veldig glad og må liksom kikke inn for å se flere ganger. Tips til hvordan jeg skal Elske å rydde? TS

Anonymkode: 662bd...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster lite, men tar en årlig ryddesjau. Sorterer, ser hva som må skiftes ut/suppleres. Vasker skap og hyller.

Anonymkode: da2ce...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste?! Kaster ingenting, her sorteres og gjenvinnes det . Men om jeg gidder bruker ferien til det, vet jeg ikke. 

Anonymkode: 71265...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg elsker å rydde. Det gir meg ro i sjelen.

Jeg er nyinnflyttet, så nok å ta tak i her, i tillegg til oppussing. 

Trikset mitt er å ta litt av gangen. Ikke tenk at du skal rydde i ALLE klærne dine samtidig. Ta for deg en skuff av gangen, en kommode av gangen, eller et type plagg av gangen - nå skal jeg rydde og kaste og sortere i sokkeskuffen, trusene eller BHene, neste gang er det treningstøyet, eller t-skjortene osv. Et og et kjøkkenskap og kjøkkenskuff av gangen.

Ha en god podcast på øret og bare begynn, så går det av seg selv når man først har lettet på ræva. Plutselig har man ryddet i alle kjøkkenskapene, selv om planen bare var å ta bestikk-skuffen.

Se Marie Kondo eller lignende for inspirasjon, man får både gode tips og blir inspirert av det, får lyst til å rydde.

Jeg elsker forsåvidt ikke ryddeprosessen, men som deg så elsker jeg å beundre resultatet etterpå. Og jeg føler meg lettere, når jeg blir kvitt mye ting. 

Et viktig tips er å tenke litt ut hvordan det skal organiseres - alt må ha sin plass. Da er det også lettere å holde det ryddig etterpå.

Og så må man rydde litt hele tiden. Bare den aller minste ting, teller. Bli kvitt en ting hver dag, for eksempel.

Anonymkode: 52c5b...c7b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er at det ikke kommer mer inn i huset enn ut.

Anonymkode: c8a65...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg elsker å rydde. Det gir meg ro i sjelen.

Jeg er nyinnflyttet, så nok å ta tak i her, i tillegg til oppussing. 

Trikset mitt er å ta litt av gangen. Ikke tenk at du skal rydde i ALLE klærne dine samtidig. Ta for deg en skuff av gangen, en kommode av gangen, eller et type plagg av gangen - nå skal jeg rydde og kaste og sortere i sokkeskuffen, trusene eller BHene, neste gang er det treningstøyet, eller t-skjortene osv. Et og et kjøkkenskap og kjøkkenskuff av gangen.

Ha en god podcast på øret og bare begynn, så går det av seg selv når man først har lettet på ræva. Plutselig har man ryddet i alle kjøkkenskapene, selv om planen bare var å ta bestikk-skuffen.

Se Marie Kondo eller lignende for inspirasjon, man får både gode tips og blir inspirert av det, får lyst til å rydde.

Jeg elsker forsåvidt ikke ryddeprosessen, men som deg så elsker jeg å beundre resultatet etterpå. Og jeg føler meg lettere, når jeg blir kvitt mye ting. 

Et viktig tips er å tenke litt ut hvordan det skal organiseres - alt må ha sin plass. Da er det også lettere å holde det ryddig etterpå.

Og så må man rydde litt hele tiden. Bare den aller minste ting, teller. Bli kvitt en ting hver dag, for eksempel.

Anonymkode: 52c5b...c7b

Tusen takk for inspirasjon :) Jeg har ryddet sokker, bh og truser nå...hadde altså 14 nylonstrømper. Jeg kaster ikke, men sender eller gir på gjenbruksbutikk.  Føles deilig. Hadde ei fin boks med blomstermønster som jeg puttet nylonstrømpene nedi, samt puttet en rosesåpe i kurven...deilig. Håper jeg fortsetter en annen dag, det gir en utrolig ro. Først tenkte jeg at jeg gidder ikke når mannen min ikke gidder....men nå har jeg først og fremst begynt å sortere og rydde i MINE ting, så kanskje han blir motivert en dag...Kanskje jeg skal sjekke ut Marie Kondo da. TS

Anonymkode: 662bd...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første vi gjorde her når vi fikk et ørlite pusterom fra tidsklemma var å rydde ut massevis av skrot fra hus, bod og garasje og kjøre på dynga. SÅ deilig å bli kvitt. Har også lagt ut en del ting til spottpris på finn, men ingen vil ha. Så vi må vel kaste det også.

Anonymkode: 4b533...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her rydder vi datter vårs rom skikkelig da hun skal få ny seng med pult.

Vi har gått igjennom 90 prosent av lekene hennes og skal selge masser på loppemarked. Sønnen vår driver også å rydder og finner tung til loppemarked. 

Så rydding kommer til å ta noen dager av ferien 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg elsker alle tingene mine og kjøper bare ting jeg liker eller trenger. Så det er svært lite å verken kaste eller gi vekk. Men har det ryddig selv om jeg har mye.

Anonymkode: 6f865...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg elsker alle tingene mine og kjøper bare ting jeg liker eller trenger. Så det er svært lite å verken kaste eller gi vekk. Men har det ryddig selv om jeg har mye.

Anonymkode: 6f865...c0c

SÅnn jeg vil ha det....ts :) 

Anonymkode: 662bd...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke ferien til kasting.
Men etter ferien når yngste arving har hentet sakene sine og flyttet for godt, skal rom og boder tømmes for gammelt skrot, leker,bøker, møbler og nips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Målet for sommeren er å gå gjennom babyutstyr, og selge, gi bort eller kaste. Så blir det kanskje plass i boden til å gå gjennom litt av resten 😅

Anonymkode: d3569...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte, så bruker ferien på å pakke ned, kaste, gi bort og selge. Sinnsykt stor jobb når man har 3 små unger som løper rundt i kaoset. Ser nå at vi burde kastet mer underveis så ikke mengden av ting samlet seg sånn opp..

Forstår ikke hvordan folk får til å flytte utenom ferietid når man er en familie. Tar mye tid!!

Anonymkode: 5a9d6...40d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, i år gjør jeg det. Planlegger flytting, når bare riktig hus dukker opp. Så det sorteres, ryddes og kastes. Samtidig som vi gjør ferdig småting på huset her som aldri har blitt gjort (listing, freshe opp maling, flislegge yttergang, feste ledninger m.m.). Føles utrolig deilig!

Og med kasting, mener jeg også donering, selge ting osv. Kaster selvfølgelig ikke brukbare ting rett på dynga. 

Anonymkode: e785d...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi skal flytte, så bruker ferien på å pakke ned, kaste, gi bort og selge. Sinnsykt stor jobb når man har 3 små unger som løper rundt i kaoset. Ser nå at vi burde kastet mer underveis så ikke mengden av ting samlet seg sånn opp..

Forstår ikke hvordan folk får til å flytte utenom ferietid når man er en familie. Tar mye tid!!

Anonymkode: 5a9d6...40d

Enig

Anonymkode: e785d...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har ikke jeg begynt på ferie ennå men vi har skikkelige ryddesjauer nå. Startet for noen måneder siden. kastet nylig 100 plagg for noen dager siden. Så mye en bare oppbevarer "i tilfelle". Så godt å bli kvitt.

Anonymkode: e94d6...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hel etasje med ting som jeg ikke skal ha. Har sagt til begge ungene at dem må hente tingene sine. Og kast det dem ikke vil ha med seg. Så dem må bruke ferien på det. Det skal bli tomt nede og på loftet. Jeg skal kvitte meg med mye. Jeg vet at vi skal ha mindre hus etter hvert. Så jeg begynner no med å kvitte meg med mye. 

Anonymkode: 88d96...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...