Gå til innhold

Leie vs eie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt pga flytting og har en grei EK, men får ikke lån i banken. Nå må jeg betale det samme(ser ut som om det kan bli litt mer) i leie. Kjenner det er en dårlig følelse😬I hvilke tilfeller kan banken»godkjenne» på tross av lav inntekt? Jeg har aldri hatt problemer å betjene det gamle boliglånet. Har sjekket ut div leie til eie(typ Obos), men det ser for shady OG dyrt ut🤨

Anonymkode: dcb10...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å øke inntekten din, enten bytte jobb eller få deg en bi-jobb siden kravene har blitt skjerpa di siste par åra  

Om du kan dokumentere med bankutskriftene dine at du er fornuftig med pengebruken din over flere år er det mulig det kan hjelpe.

Men jeg tenker leie er undervudert, da veit du hva bokostnadene er og du slipper kostnader til renovering, tak som lekker osv   

.

Anonymkode: 0f402...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det beste er å øke inntekten din, enten bytte jobb eller få deg en bi-jobb siden kravene har blitt skjerpa di siste par åra  

Om du kan dokumentere med bankutskriftene dine at du er fornuftig med pengebruken din over flere år er det mulig det kan hjelpe.

Men jeg tenker leie er undervudert, da veit du hva bokostnadene er og du slipper kostnader til renovering, tak som lekker osv   

.

Anonymkode: 0f402...680

En del av meg vil helst slippe for mye ansvar, og jeg vil også få noe avkastning på EK ved fastrenteinnskudd eller annet. Det kjennes bare så meningsløst ut å bruke nærmere 50% av inntekt på leie🫣Jeg er dessverre syk og vil neppe bedre inntekten med det første😬

Anonymkode: dcb10...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...