Gå til innhold

Baby på 8 uker gråter i bilstol - bare en fase?


Christin91

Anbefalte innlegg

Vår lille gutt på 8 uker hater bilstolen! Hver gang jeg legger han i bilstolen blir det høylytt gråting! Har prøvd det meste. Bysse han i søvn før jeg legger han i bilstolen, men det tar maks to min før han våkner og skriker. Vi sitter ved siden av han i bilstolen, men han gråter allikevel. I starten kunne han sove i timesvis i bilstolen og det å ta han inn og ut av bilen var ikke noe problem. Derfor syns jeg det er merkelig om det skulle være det at han er kvalm eller har smerter. 
 

Han er generelt mye mer avhengig av nærhet for tiden og rundt 8 uker har de jo også et utviklingssprang. Er det flere som har opplevd at baby i perioder har hata bilstolen? Har det i så fall gått over? 
 

Det er et mareritt å kjøre bil og ferien ryker i år hvis dette ikke blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken bilstol har dere?

Anonymkode: cb719...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christin91 skrev (7 minutter siden):

Vår lille gutt på 8 uker hater bilstolen! Hver gang jeg legger han i bilstolen blir det høylytt gråting! Har prøvd det meste. Bysse han i søvn før jeg legger han i bilstolen, men det tar maks to min før han våkner og skriker. Vi sitter ved siden av han i bilstolen, men han gråter allikevel. I starten kunne han sove i timesvis i bilstolen og det å ta han inn og ut av bilen var ikke noe problem. Derfor syns jeg det er merkelig om det skulle være det at han er kvalm eller har smerter. 
 

Han er generelt mye mer avhengig av nærhet for tiden og rundt 8 uker har de jo også et utviklingssprang. Er det flere som har opplevd at baby i perioder har hata bilstolen? Har det i så fall gått over? 
 

Det er et mareritt å kjøre bil og ferien ryker i år hvis dette ikke blir bedre. 

Da tar du barnet med deg i en fysisk bilstolbutikk og prøver å sette barnet i andre stoler. 
Alle barn passer ikke i en type bilstol, på samme måte som en type sko er god å gå i for alle. 

Anonymkode: 2772e...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken helling har dere på stolen?

Anonymkode: a1449...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken helling har dere på stolen?

Anonymkode: a1449...5b2

Dette og hvem stol har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde og faser der hun gråt mer i bil.

Anonymkode: d9aca...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hatet babystolen sin når hun ble litt tyngre, men elsket å sitte i større stol, som ikke kan kneppes av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da tar du barnet med deg i en fysisk bilstolbutikk og prøver å sette barnet i andre stoler. 
Alle barn passer ikke i en type bilstol, på samme måte som en type sko er god å gå i for alle. 

Anonymkode: 2772e...be7

Problemet er ikke bilstolen for han sover og sitter fint i den så lenge den ikke er montert i bilen….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken bilstol har dere?

Anonymkode: cb719...a9c

CYBEX Platinum Cloud t-size
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hatet bilstolen til vi byttet til småbarnsstol. 

Anonymkode: 239f3...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er lik (og det samme gjelder eldste). Det gikk over når vi byttet bilstol. Jeg tror problemet, i alle fall for vår del, er at baby ikke liker å sitte fastspent / kjeder seg. Når man bytter stol ved seks mnd så tror jeg det gjelder for flere babyer at de har blitt mer interessert i å følge med rundt seg + de får bedre anledning til dette i stolen som benyttes fra seks mnd. 
 

Vi kjører ingen steder med vår nå som det er slik, maks 10 minutter (både for vår del, storesøsken sin del og også for babyen sin del som skriker voldsomt)

Anonymkode: 8f40e...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...