Gå til innhold

Medlemmer på KG som ønsker å avspore/ punktere tråder ?


Gjest Acer

Anbefalte innlegg

Gjest Acer

 

God gammeldags folkeskikk ser uttil  å vera heilt  fraverende hos noen som poster kommentarer. Sjikane, og nedverdige / støtende  kommentarer  har økt i omfang.  

 

  

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende det er fordi du lager så rare tråder der det egentlig ikke er noe spørsmål i HI.

Når noen kommenterer virker det som du ikke har lest kommentaren fordi du svarer noe som ikke har sammenheng med kommentaren i det hele tatt.

Anonymkode: 86b7c...897

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trpder vil ha en dynamisk utvikling. Er ofte latterlig å se dem som klager på at tråden avspores når alle er intr i å diskutere det tråden er blitt til fremfor utgangspunktet.

Anonymkode: 5798f...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ned ab ovenfor. Du lager jo ganske gjenkjennende tråder selv som ab og det er mange tråder der du ikke har så mye spm men heller lange avhandlinger i HI og er en uenig i det du legger frem har du også vist at du selv kan ha ganske aggressiv fremtoning med de du diskuterer med. 

Anonymkode: 61fb7...aba

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva syns du egentlig om Havregurt med blåbærsmak?

Anonymkode: 64e93...eca

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (1 time siden):

Ingen tvil om det er en eller flere  medlemmer på KG  som "kun er ute etter å / punktere( avspore  tråder" . Dette er blir  avslørt under  kommentarfeltet, og  det handler om  regelbrudd, og heilt uakseptabelt   KG  redaksjonen har  nok ikkje kapasitet  å overvåke alle trådene på KG, og  de oppmoder om å gi tilbakemeldinger.

God gammeldags folkeskikk ser uttil  å vera fraverende hos noen som poster kommentarer  under kommentarfeltet. Sjikane, og nedverdige / støtende  kommentarer  har økt i omfang.  

 

  

Lurer på om det er samme person som slltid kommenterer "hvorfor lager du uttalige tråder om dette temaet" , det er fullstendig avsporing og irriterende. Kan ikke denne personen bare stoppe å skrive? 

Anonymkode: 57c94...74d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Acer
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lurer på om det er samme person som slltid kommenterer "hvorfor lager du uttalige tråder om dette temaet" , det er fullstendig avsporing og irriterende. Kan ikke denne personen bare stoppe å skrive? 

Anonymkode: 57c94...74d

Har ikkje laget uttallige tråder om dette temaet, men har registrert at en eller  er flere som  postet  tråder om dette  !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 12.29):

Det kan jo hende det er fordi du lager så rare tråder der det egentlig ikke er noe spørsmål i HI.

Når noen kommenterer virker det som du ikke har lest kommentaren fordi du svarer noe som ikke har sammenheng med kommentaren i det hele tatt.

Anonymkode: 86b7c...897

 Anser ikkje KG som noe rådgivende organ, men eit forum hvor ein kan dele ulike erfaringer / opplevelser. Kommentarer  under  "egen tråd" som ein finner støtende / upassende blir ignorert umiddelbart. 

  

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (6 minutter siden):

Betrakter  ikkje KG  som eit rådgivende forum der ein nøvendigvis må "reise eit spørsmål " for å få tildelt splateplass, men  eit forum hvor ein kan dele ulike  opplevelser / erfaringer. 

  Er kanskje det eldste medlemmet på KG og  det setter  truleg  sitt preg  "rare" tråder  men føler meg " da jaggu" i godt selskap med mange andre på KG   Kanskje  hadde det vert veldi nyttig  om  aldersamansettningen på KG var noe  annerledes  fordelt. 

 "Når eg selv kommenterer" ein tråd prøver ein å skille mellom sak og person, og  forsøker å  forholde meg til  utgangpunktet  i tittel /innlegget / overskriften til trådstarter"  Opplever at det ofte ikkje er samanheng mellom "tittel og innlegget"og må lese mellom linjene for å skjønne poenget i en tråd.  Det er ofte vel så viktig å skjønne samanhengen mellom teori og praksisen for å indntifisere seg. ?

"Når ein selv poster ein tråd"  så opplever ein ofte  mange intressante,  gode   seriøse tilbakemeldinger, men også kommentarer  som   " OK" .."  eller "hva er poenget".  Det nå engang slik at for å kunne identifisere seg med eit problem /innlegg så  handler det ofte om  selvopplevde  hendelser /ærfaringer. 

Når ein  fra nordvestlandet som opplevde  nyttårsorkanen /  dagmarorkanen, ein fra østlandet snakker om ver så snakker de ofte om 2 forskjellige ting.  

Det er som er rart med trådene dine (i motsetning til andre rare tråder) er at det virker som du overhodet ikke leser kommentarene når du siterer dem. Ofte er det en lang avhandling som ikke er svar til kommentaren eller har noen som helst relevans til kommentaren.

Da er det ikke merkelig at du får mange "ok" eller "hva er poenget".

Anonymkode: 86b7c...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 12.35):

Enig ned ab ovenfor. Du lager jo ganske gjenkjennende tråder selv som ab og det er mange tråder der du ikke har så mye spm men heller lange avhandlinger i HI og er en uenig i det du legger frem har du også vist at du selv kan ha ganske aggressiv fremtoning med de du diskuterer med. 

Anonymkode: 61fb7...aba

Det er tilsynelande mange på KG som lager igjennkjennende tråder utan at de fanger min interesse, og det er heller ikkje noe som ein  irriterer meg over. Upassende kommentarer under "mine tråder" blir heretter  umiddelbart  ignorert. 

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min strategi er å gi null oppmerksomhet til de som avsporer tråden. Ingen irettesettelse, ingen oppklaring (med mindre det er en oppriktig misforståelse). Har fungert veldig godt egentlig. Når en skriver svar til de som faktisk svarer på det tråden handler om faller de andre fra fort. 

Av nysgjerrighet, hvor gammel er du da siden du tror du er det eldste medlemmet. Jeg vet det er en del i 70-åra her. 

Anonymkode: 99826...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 14.53):

Det er som er rart med trådene dine (i motsetning til andre rare tråder) er at det virker som du overhodet ikke leser kommentarene når du siterer dem. Ofte er det en lang avhandling som ikke er svar til kommentaren eller har noen som helst relevans til kommentaren.

Da er det ikke merkelig at du får mange "ok" eller "hva er poenget".

Anonymkode: 86b7c...897

Mitt inntrykk er at  mange poster   kommenterer  under ein tråd  akkurat det som passer dem. 

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (3 minutter siden):

Mitt inntrykk er at   mange  kommenterer  akkurat det som passer dem uten å  ha lest hva "var det egentlig trådstarter skrev"

Kanskje har du  eit  godt svar på hvorfor noen gir fylidge gode seriøse kommentarer med andre andre skriver "OK ".

Går du opptil  teoretisk førerprøve og ikkje har skjønt spørsmålet er vel utfallet gitt på forhånd ? 

Jeg er ikke den du spør. 

Jeg tror det er fordi vi er forskjellige mennesker, forskjellige personligheter og forskjellige holdninger til andre mennesker. Jeg f.eks har respekt som en av mine grunnleggende verdier. Når noen har tatt seg tid til å skrive et innlegg fordi de ønsker å diskutere eller få råd vil jeg respektere dem og gir derfor et svar som handler om tema. Andre er ikke så opptatt av dette, kanskje de til og med ser ned på folk som bruker forum for å diskutere og få råd, og ofte har de ikke det så greit med seg selv, da kommer de med sleivete kommentarer o.l. 

Anonymkode: 99826...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Acer skrev (5 minutter siden):

Mitt inntrykk er at   mange  kommenterer  akkurat det som passer dem uten å  ha lest hva "var det egentlig trådstarter skrev"

Kanskje har du  eit  godt svar på hvorfor noen gir fylidge gode seriøse kommentarer med andre andre skriver "OK ".

Går du opptil  teoretisk førerprøve og ikkje har skjønt spørsmålet er vel utfallet gitt på forhånd ? 

Dette er et godt eksempel på at det virker som du ikke har lest det du siterer.

Jeg aner ikke hvorfor folk svarer det de svarer på KG.

Mange ganger svarer folk på overskriften uten å lese hi så nøye, og så viser det seg at det ikke er sammenheng mellom overskriften og hi.

Hvis noen skriver at de ikke skjønner spørsmålet burde du kanskje prøve å forklare bedre istedet for å komme med ufine svar.

Anonymkode: 86b7c...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (4 timer siden):

Ingen tvil om det er en eller flere  medlemmer på KG  som "kun er ute etter å / punktere( avspore  tråder" . Dette er blir  avslørt under  kommentarfeltet, og  det handler om  regelbrudd, og heilt uakseptabelt   KG  redaksjonen har  nok ikkje kapasitet  å overvåke alle trådene på KG, og  de oppmoder om å gi tilbakemeldinger.

God gammeldags folkeskikk ser uttil  å vera fraverende hos noen som poster kommentarer  under kommentarfeltet. Sjikane, og nedverdige / støtende  kommentarer  har økt i omfang.  

 

  

Det er mye rart her inne, men jeg er likevel litt usikker på akkurat hva du sikter til, har du et konkret eksempel?

 

Acer skrev (10 minutter siden):

Mitt inntrykk er at   mange  kommenterer  akkurat det som passer dem uten å  ha lest hva "var det egentlig trådstarter skrev"

 

Ja, det har du iallfall helt rett i....

Acer skrev (11 minutter siden):

Kanskje har du  eit  godt svar på hvorfor noen gir fylidge gode seriøse kommentarer med andre andre skriver "OK ".

 

Det varierer vel hvor mye tid den enkelte har som man kan og/eller vil bruke på KG.
Selv har jeg begrenset med tid og det blir for det meste svar til temaer som kan besvares med korte kommentarer. 
Mye jeg kunne tenkt meg å gå mer i dybden på, men finner som regel aldri tid til å skrive den avhandlingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette emnet er det laget uttalige tråder på før, anbefaler å bruke søkefunksjonen 

Anonymkode: 76df0...33a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Acer skrev (21 minutter siden):

Mitt inntrykk er at   mange  kommenterer  akkurat det som passer dem uten å  ha lest hva "var det egentlig trådstarter skrev"

Kanskje har du  eit  godt svar på hvorfor noen gir fylidge gode seriøse kommentarer med andre andre skriver "OK ".

Går du opptil  teoretisk førerprøve og ikkje har skjønt spørsmålet er vel utfallet gitt på forhånd ? 

Kan du gi eksempler på noen tråder? Jeg har aldri sett dette skjer 

Anonymkode: 76df0...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Acer
AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 14.58):

Min strategi er å gi null oppmerksomhet til de som avsporer tråden. Ingen irettesettelse, ingen oppklaring (med mindre det er en oppriktig misforståelse). Har fungert veldig godt egentlig. Når en skriver svar til de som faktisk svarer på det tråden handler om faller de andre fra fort. 

Av nysgjerrighet, hvor gammel er du da siden du tror du er det eldste medlemmet. Jeg vet det er en del i 70-åra her. 

Anonymkode: 99826...59a

:hallo:

 

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (2 timer siden):

Har ikkje laget uttallige tråder om dette temaet, men har registrert at en eller  er flere som  postet  tråder om dette  !

Nei jeg mente ikke deg 😊 

Er ei annen ei her på KG som alltid kommenterer det. Hun fanger opp antall tråder og tror samme person står bark alle. 

Anonymkode: 57c94...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer skrev (6 minutter siden):

Mitt inntrykk er kommentarfeltet ofte ber preg av en omdreinig  bort fra spørsmålet / tittel/ innlegg til trådstarter,og  de kommentrer det som ofte  passer den enklte  og da er en  tråd umiddelbart på "villspor / punktert".

Eg ønsker ikkje å dele formye av personlige opplysninger ,men har vert gift i 50 år,  yrkesaktiv omlag like lenge, og  misstenker at igjennomsnittsalderen på KG  20-50   Det er nok noen flere på min alder men truleg ikkje så aktive på KG .

 

Jeg er ikke enig i at en tråd blir umiddelbart punktert av det. Om en selv holder seg til saken, og diskuterer med dem som er interessert i det samme så kan en holde ved like hovedtematikken i tråden selv om andre fjaser. Utfordringen blir når TS selv engasjerer seg i krangling om hva temaet er med de som fjaser, da punkterer det temaet. 

Selv har jeg gått inn i en tråd, klar for å diskutere hovudtemaet, og når jeg da ser at ikke bare andre fjaser, men TS også har blitt trukket inn i avsporingen, da innser jeg at her ønsker jeg ikke delta likevel. Så det er mitt gode tips til deg. 

Anonymkode: 99826...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...