Gå til innhold

Samboer misliker min sønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære ts… 

Etter å ha vært sammen med en slik mann for 4 år siden kan jeg skrive under på at dette er skadelig og galt for ditt barn. 
Mitt barn har fortsatt traumer etter det ene året vi bodde sammen med denne mannen. 
Han snakket aldri stygt direkte til henne, men han var kald, ufin og sjalu på mitt barn. 
Til meg sa han slike ting som du beskriver i HI. 
Til stadighet tar mitt barn opp temaet nå (4 år siden brudd) og viser tristhet og sårhet over dette. 
Hvorfor likte han meg ikke? 
jeg gjorde jo aldri noe galt, osv spør barnet fortsatt… 
 

Dette setter dype og varige spor!!

Ja det er kjedelig å være singel, men det er verdt det! 
om få år er barnet flyttet hjemmefra og da kan du få en ny og BEDRE relasjon. 
lykke til ts ❤️

Anonymkode: 4924d...d52

  • Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen din har mest sannsynlig traumer og samboeren din har alt annet enn forståelse for det. Å kalle et barn (nå ungdom) som har vært utsatt for vold i nære relasjoner for drittsekk?? Det er bare helt uakseptabelt. Hadde droppet samboeren slik at sønnen din ikke utsettes for denne nye belastning med å kjenne seg mislikt i eget hjem ❤️

Anonymkode: 6e13d...0b2

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjære ts… 

Etter å ha vært sammen med en slik mann for 4 år siden kan jeg skrive under på at dette er skadelig og galt for ditt barn. 
Mitt barn har fortsatt traumer etter det ene året vi bodde sammen med denne mannen. 
Han snakket aldri stygt direkte til henne, men han var kald, ufin og sjalu på mitt barn. 
Til meg sa han slike ting som du beskriver i HI. 
Til stadighet tar mitt barn opp temaet nå (4 år siden brudd) og viser tristhet og sårhet over dette. 
Hvorfor likte han meg ikke? 
jeg gjorde jo aldri noe galt, osv spør barnet fortsatt… 
 

Dette setter dype og varige spor!!

Ja det er kjedelig å være singel, men det er verdt det! 
om få år er barnet flyttet hjemmefra og da kan du få en ny og BEDRE relasjon. 
lykke til ts ❤️

Anonymkode: 4924d...d52

Og enda viktigere… barnet klandrer fortsatt meg for å ha valgt en så slem mann… 😔 Det har dermed også skadet tilliten mellom oss… IKKE verdt det…

Anonymkode: 4924d...d52

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vet ikke nok om dette til å skrive slikt. 

Anonymkode: eda99...50b

Ikke meg du siterer, men vi tar utgangspunkt i det TS skriver. Og da vet vi at samboeren hennes ikke liker sønnen hennes. (Han har sagt at gutten er den største drittsekken han vet, og han har ikke i etterkant sagt at han ikke mente det.) Dette vet sønnen selv også, for han har fortalt sin mor at han oppfatter at stefaren ikke liker ham.

Og dette er egentlig nok. Ingen barn skulle være nødt til å bo sammen med en voksen som ikke liker ham / henne. 

I tillegg er dette et voldsutsatt barn, og han er dermed ekstra sårbar og har ekstra behov for omsorg, varme og trygge relasjoner. Det får han ikke fra folk som misliker ham. 

Anonymkode: 233a0...51c

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva begrunner han at sønnen er en drittsekk osv ( alt det stygge)? Ser han ikke hva sønnen din sliter med? Er sønnen din " frekk i kjeften" mot stefar osv? 

Jeg ville valgt å droppe det forholdet. Både du og din sønn trenger ro og stabilitet etter det dere har vært gjennom. Å "sloss" med samboer vil ikke bare skade din sønn, men også deg som står i midten. Du er hans mor, hans beskytter.

Har selv en sønn som var "vanskelig å hanskes med" av indre traumer, så vet det kan være vanskelig, men det du skisserer er å helle bensin på bålet.

Du gjør rett i å tenke på ditt barn og heller gå fra samboer. Lykke til ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf???? Selvfølgelig avslutter du forholdet!!! 🙄🙄

Anonymkode: 78154...a9b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er så dumpegrunn som mulig.

Anonymkode: 76c87...d6b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det som er gjengitt er en samtale, og i dagligtale er ikke ordene ukjent blant det norske folk. Vi snakker ikke slik vi skriver, og ordene faller ofte mer direkte. Det er ingen som sier; " Martha, sønn er en person med svært problematisk atferd, og en vanskelig mennesketype med lite moden oppførsel." 

Din samboer har snakket med deg i en privat samtale, og er dette språket dere bruker til vanlig så er det ikke så ille. 

Anonymkode: eda99...50b

Det du skriver der hadde også vist et helt uakseptabelt menneskesyn for min del, og hvertfall mot min egen sønn. Ideelt sett hadde jeg forventet at en god og kjærlig stefar tok det opp ved å si "jeg skjønner at Lukas har vært gjennom mye, men er du sikker på at du håndterer det riktig ved å aldri sette ned foten når han utagerer, og ved å kjøre han overalt"?". Jeg ville aldri vært sammen med noen som bruker ord som drittsekk og idiot til vanlig sånn generelt. Selv når man er rasende, og bruker ord man ellers ville brukt, så er holdningene bak det som ble sagt helt idiotisk - å klikke på en voldsutsatt 15 åring og slenge dritt er helt på trynet selv når ikke gutten er der.

Anonymkode: fdf07...504

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen din er jo helt utpå viddene. Snakk om adferdsproblemer! 

Det er ikke lett, men du kan ikke bo sammen med en som ikke liker barnet ditt. Det forstår du også. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og; IKKE flytt sammen med noen mann før gutten din har flyttet ut. Da får du heller finne deg en mann du kan være kjæreste med, men med hvert deres bosted. 

La sønnen din få lov til å ha hjemmet sitt som sitt fristed. 

Jeg fatter ikke mødre som flytter sammen med en mann så fort de får muligheten. 

 

Anonymkode: 78154...a9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skal jeg prøve å være så ærlig som jeg bare kan. 
Jeg har en 15 år gammel sønn som har opplevd psykisk og fysisk vold av sin far. Vi er nå inn i en runde med anmeldelse og mye stress, min sønn har utviklet adferdsforstyrrelse som går på at han kan til tider være krevende. 
Altså min sønn er ikke alltid enkel, men han er mitt alt uansett og han er min sønn, og jeg ville gjort alt for han.

Så til saken, jeg og min samboer kranglet i går, en dum krangel som handlet om at min samboer ikke vil at jeg skal kjøre og hente han så mye som jeg gjør, jeg bor langt unna vennene til min sønn og langt unna skolen. Sønnen har nå fått seg en kjæreste som han ønsker å tilbringe så mye tid med som mulig, min samboer klikket i går pga at jeg sa jeg kunne hente sønnen min til kjæresten kl 2230, da ødela jeg vist hele fredagskvelden og at jeg setter sønnen foran alt. 
Han mener min sønn får styre alt og han sa at min sønn er den største dritsekken han hadde møtt, min sønn er en stor idiot og at han er en jævla stor dritunge. 
Min sønn har gikk uttrykk for at han føler min samboer ikke liker han, jeg har gitt det samme uttrykket til min samboer, jeg føler ikke min samboer godtar min sønn og det har vært roten til mye krangler det siste året. 
I dag klikket jeg å ropte at han snakker om min sønn( ikke foran sønnen) å at han må forstå at jeg ikke takler det. 
Hva skal jeg gjøre? Har han rett til å kalle sønnen min slik siden min samboer mener han er det, det er argumentet til samboer for å kalle han slike ting. 
Eller gjør jeg det riktige å avslutte forholdet? 

Anonymkode: 23f7d...9d7

Gå! Jeg kunne aldri være sammen med en som snakker slik om min sønn. Denne mannen er en bortskjemt drittunge som blir snurt fordi fredagen hans blir "ødelagt". Kan du virkelig elske en mann som snakker slik om sønnen din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid lett å være steforelder og skal få et familiært forhold til andres barn.

Men det er INGEN unnskyldning for å oppføre seg på denne måten!! Det er så langt over grensen at jeg har ikke ord! Ikke en gang om sønnen min hadde nasket i butikk hadde jeg godtatt dette.

Det hadde vært slutt på dagen hadde jeg oppdaget at samboeren min hadde vært et slikt menneske.

Og jeg også henter min 15-åring i stedet for at han skal gå igjennom sentrum alene. Det er sånn det er å være forelder. Om det kommer i veien for fredagskosen til samboer så får han ta seg en bolle (min kunne smilt og sagt han kan plukke han opp)

Anonymkode: c37c7...f04

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutt forholdet. Din sønn er den viktigste her og måten din samboer uttalte seg om din sønn sier alt. Lan gutten slipper mer psykisk vold, verbalt/fysisk. 

Anonymkode: a5f16...526

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har adfersfordtyrrelser og kommer seg ikke rundt på egen hånd, men han har kjæreste?

Anonymkode: b398a...39a

Jeg har hatt helt velfungerende ungdommer, men har alltid vært villig til å hente om kvelden ved behov. 
 

Nå var jeg sammen med barnas far, men om en voksen mann skulle klikket over at det ødela fredagskvelden, ville jeg vurdert at vedkommende var mye mer umoden enn tenåringen og at vedkommende hadde store problemer med følelsesregulering selv.

Anonymkode: 35e88...30a

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter selv med traumer etter faren, så jeg var veldig klar fra dag en på at banning og slikt vil jeg ikke takle. Jeg har gjentatte ganger bønnfalt han om å ikke bruke slike ord mot meg. Ts

Anonymkode: 23f7d...9d7

Du har gjentatte ganger bønnfalt han om dette, og enda funker det ikke. 

En gang hadde holdt for meg. Nytter ikke å komme med tomme trusler, du velger selv hvordan du vil leve livet ditt. 

Sett deg selv (og sønnen din) foran en samboer som ikke respekterer noen av dere!

Anonymkode: a8216...df3

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutt forholdet! Denne mannen er overhodet ikke god for sønnen din, og han har allerede opplevd nok traumer og smerte fra menn som liksom skal være en farsfigur. 
 

Jeg hadde aldri funnet meg i at min samboer hadde snakket slik om min datter. Hennes far misbrukte henne seksuelt da hun var liten, og hun har fremdeles vanskelige perioder pga PTSD. Om min samboer hadde sagt så mye dritt om henne, fordi hun har det vanskelig, hadde det blitt slitt tvert! 
 

Og fortsett å kjør og hent han. Er det noe din sønn trenger, er det voksne som viser sånn type kjærlighet for han. Dessuten er det jo gjerne på bilturer man får ungdommen i prat😊

Anonymkode: 86c30...332

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han viser jo her at han faktisk ikke liker sønnen din tenker jeg.

Man har mye mindre tålmodighet med folk man ikke liker..

Det er vel en grunn til at sønnen din føler det slik tenker jeg. 

Hadde avsluttet forholdet.

Barna først, uansett.

Anonymkode: ff305...846

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i realiteten byttet ut én voldelig mann med en ny, Ts!

Den nye er kanskje ikke fysisk voldelig (enda?), men psykisk vold er minst like skadelig som fysisk vold.

Hvordan hadde du selv følt det om du som barn/ungdom hadde opplevd fysisk og psykisk vold fra din far, og etter at din mor gikk fra ham, så skaffet hun seg en ny samboer som mislikte deg så mye at du fikk det med deg?

Det er dette du har gjort. Og nå er det du som må rydde opp, og du må gjøre det raskt, du har ingen tid å miste! Din samboer må ut av din leilighet så fort som mulig!

Men siden din samboer har så stort temperament, og allerede viser en psykisk voldelig side, så har han minst et par tegn som viser at han er blant de som kan  bli alvorlig voldelig ved et brudd. En annen har allerede advart om dette, og du bør virkelig følge det rådet om å snakke med noen du stoler på og som kan støtte deg og følge opp både deg og gutten i perioden rundt og etter bruddet med samboer!

Om han ikke vil flytte ut raskt, kontakt politiet. Selv om din samboer ev. har noen rettigheter i utgangspunktet om han betaler leie hos deg, så kan politiet hjelpe deg med å få ham raskere ut pga. hans voldelige tendenser og deres forhistorie.

Og når du får landet litt etterpå, da må du søke hjelp for din egen del, Ts. For du må både finne ut hvorfor du fremdeles tillater slike menn å behandle både deg og gutten din dårlig, du må bearbeide gamle traumer og du må bygge opp igjen deg selv og lære deg normal grensesetting (det har du ikke i dag, når du har gitt samboer mange sjanser i form av å ha snakket med ham mange ganger om dette, og han fortsetter på samme måte uten at du har satt en stopp for forholdet). Dette er ikke ment som kritikk av deg, bare en påminnelse om at du må ta ansvar for din egen helse også!

Du gjør ellers en god jobb med gutten din, og det må du gjøre fullt ut nå med å kvitte deg med samboeren. Jeg tror det er viktig at du og gutten din snakker om dette etter at samboer har flyttet ut, hvor du anerkjenner guttens følelser rundt dette, og viser til at du ikke aksepterer samboers oppførsel, og at det er du selv som har besluttet at det skulle ta slutt fordi du ikke aksepterer at du eller sønnen blir behandlet dårlig mer av noen menn! Viktig at han forstår at det ikke er hans skyld at forholdet tar slutt, men at det er samboer som er årsaken selv.

Lykke til videre ❤️ 

Anonymkode: 296df...60c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg gått på dagen. Bor dere i hans hus, så flytt til venner eller familie til du får et sted å bo. Bor dere i ditt hus, kast samboer ut! Har dere felles bolig, så flytt til venner eller familie, til boligen er solgt og du har funnet et nytt sted. At han sa disse tingene og føler slikt om din sønn er utilgivelig. Du kan ikke leve videre med en mann som du vet missliker sønnen din! 

Anonymkode: e61b5...f3b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da skal jeg prøve å være så ærlig som jeg bare kan. 
Jeg har en 15 år gammel sønn som har opplevd psykisk og fysisk vold av sin far. Vi er nå inn i en runde med anmeldelse og mye stress, min sønn har utviklet adferdsforstyrrelse som går på at han kan til tider være krevende. 
Altså min sønn er ikke alltid enkel, men han er mitt alt uansett og han er min sønn, og jeg ville gjort alt for han.

Så til saken, jeg og min samboer kranglet i går, en dum krangel som handlet om at min samboer ikke vil at jeg skal kjøre og hente han så mye som jeg gjør, jeg bor langt unna vennene til min sønn og langt unna skolen. Sønnen har nå fått seg en kjæreste som han ønsker å tilbringe så mye tid med som mulig, min samboer klikket i går pga at jeg sa jeg kunne hente sønnen min til kjæresten kl 2230, da ødela jeg vist hele fredagskvelden og at jeg setter sønnen foran alt. 
Han mener min sønn får styre alt og han sa at min sønn er den største dritsekken han hadde møtt, min sønn er en stor idiot og at han er en jævla stor dritunge. 
Min sønn har gikk uttrykk for at han føler min samboer ikke liker han, jeg har gitt det samme uttrykket til min samboer, jeg føler ikke min samboer godtar min sønn og det har vært roten til mye krangler det siste året. 
I dag klikket jeg å ropte at han snakker om min sønn( ikke foran sønnen) å at han må forstå at jeg ikke takler det. 
Hva skal jeg gjøre? Har han rett til å kalle sønnen min slik siden min samboer mener han er det, det er argumentet til samboer for å kalle han slike ting. 
Eller gjør jeg det riktige å avslutte forholdet? 

Anonymkode: 23f7d...9d7

Du gjorde helt rett, ens barn går foran ens partner

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...