Gå til innhold

Gave fra samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, jeg spør dere nettopp for å roe meg ned i de tankene jeg fikk etter dette. Mange vil se på dette som en filleting, og jeg håper på én måte at deres kommentarer får meg til å innse at jeg er urimelig. 
 

Jeg og samboeren min var å tittet på ett smykke jeg har ønsket meg lenge. Hver gang vi er på dette senteret så stopper jeg innom og vurderer om jeg skal kjøpe det. Så kom dagen idag hvor jeg bestemte meg for å kjøpe det. Ikke at det er så utrolig dyrt, men jeg bruker sjeldent smykker så for ett kjede er det litt stivt. Jeg pleier å handle smykkene mine på hm til vanlig.
Dette smykket kostet 1299, og han så denne gangen også at jeg vurderte å ikke kjøpe det. Men så sa han at han kan være med på å kjøpe det, og da var jeg solgt. Det som skjer da, som får meg til å bli litt sjokkert er at han da betaler 200,- av dette smykket i etterkant, altså overfører til meg. Han nevnte ikke sum før det var på kontoen min, så jeg fikk litt sjokk. Han har ikke dårlig råd, og vi deler på utgifter. Ikke samme økonomi. Han kjøper sjeldent noe større til meg enn en brus, godteri osv på butikken. Noe jeg synes er helt fint. 
 

MEN. Hva tenker dere? Jeg fikk litt avsmak, og sjokk rett sagt. Selvom jeg prøver å tenke at det var en hyggelig gest uansett. Og til info: jeg er veldig gavmild og ordner stadig ting for han. 

Anonymkode: ab31d...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann hadde kjøpt det til meg for lenge siden. Han er fortvilt over at jeg ønsker meg alt for lite av smykker og gaver til meg selv. Så hadde han funnet ut at jeg virkelig ønsket meg ett smykke så hadde han kjøpt det til meg for lenge siden. 
overføre 200,- er bare tull. Kunne spandert hele smykket. 

Anonymkode: 9ebd3...f42

  • Liker 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Okei, jeg spør dere nettopp for å roe meg ned i de tankene jeg fikk etter dette. Mange vil se på dette som en filleting, og jeg håper på én måte at deres kommentarer får meg til å innse at jeg er urimelig. 
 

Jeg og samboeren min var å tittet på ett smykke jeg har ønsket meg lenge. Hver gang vi er på dette senteret så stopper jeg innom og vurderer om jeg skal kjøpe det. Så kom dagen idag hvor jeg bestemte meg for å kjøpe det. Ikke at det er så utrolig dyrt, men jeg bruker sjeldent smykker så for ett kjede er det litt stivt. Jeg pleier å handle smykkene mine på hm til vanlig.
Dette smykket kostet 1299, og han så denne gangen også at jeg vurderte å ikke kjøpe det. Men så sa han at han kan være med på å kjøpe det, og da var jeg solgt. Det som skjer da, som får meg til å bli litt sjokkert er at han da betaler 200,- av dette smykket i etterkant, altså overfører til meg. Han nevnte ikke sum før det var på kontoen min, så jeg fikk litt sjokk. Han har ikke dårlig råd, og vi deler på utgifter. Ikke samme økonomi. Han kjøper sjeldent noe større til meg enn en brus, godteri osv på butikken. Noe jeg synes er helt fint. 
 

MEN. Hva tenker dere? Jeg fikk litt avsmak, og sjokk rett sagt. Selvom jeg prøver å tenke at det var en hyggelig gest uansett. Og til info: jeg er veldig gavmild og ordner stadig ting for han. 

Anonymkode: ab31d...5a0

Virker rart å vippse 200 kr. 

Anonymkode: 7686d...e08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var kjipt av han, men ville ikke nødvendigvis lagt noe mer i det enn at han er gnien. 

Anonymkode: adbac...ddf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være enig i at 200,- var litt kjipt.

Anonymkode: 008d1...c45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enten vippset 1000 eller ingenting. Han virker smålig dersom han sa han skulle være med på å betale smykket.

Anonymkode: 4a636...4ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han misforstod prisen? Kanskje han skreiv feil når han vippsa? Kanskje han har dårlige råd enn du tror? Det kan være mange grunner, mange mer sannsynlig enn at han er kjip, om han ellers ikke er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. så da er jeg ikke helt urimelig likevel. Burde jeg ta det opp med han eller ikke? Er fryktelig usikker siden jeg ikke vil virke utakknemlig men samtidig så synes jeg det bare var unødvendig. 

Anonymkode: ab31d...5a0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei.. så da er jeg ikke helt urimelig likevel. Burde jeg ta det opp med han eller ikke? Er fryktelig usikker siden jeg ikke vil virke utakknemlig men samtidig så synes jeg det bare var unødvendig. 

Anonymkode: ab31d...5a0

Ikke. 

Anonymkode: 034d0...43d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke. 

Anonymkode: 034d0...43d

Du har nok rett. Mitt kjærlighetsspråk er gaver og komplimenter, og jeg selv er veldig flink med å gi det selv. Så hvis det skal være sånn her fremover så vet jeg ikke om jeg klarer det😛 Jeg liker å bli litt skjemt bort, noe han er klar over men ikke gjør så mye med. Vi har nok bare forskjellig kjærlighetsspråk, men likevel 

Anonymkode: ab31d...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å ta opp i etterkant, det blir bare kleint? Han er gnien og skjønner ikke helt det at handlinger kan vise at han er glad i deg. 
 

Anonymkode: 3d744...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke noe å ta opp i etterkant, det blir bare kleint? Han er gnien og skjønner ikke helt det at handlinger kan vise at han er glad i deg. 
 

Anonymkode: 3d744...e8chs

Jeg hadde nok heller tilpasset meg etter hans gavmildhet.

13 minutter siden, Kinksten said:

Kanskje han misforstod prisen? Kanskje han skreiv feil når han vippsa? Kanskje han har dårlige råd enn du tror? Det kan være mange grunner, mange mer sannsynlig enn at han er kjip, om han ellers ikke er det. 

Dette tenker jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Okei.. så da er jeg ikke helt urimelig likevel. Burde jeg ta det opp med han eller ikke? Er fryktelig usikker siden jeg ikke vil virke utakknemlig men samtidig så synes jeg det bare var unødvendig. 

Anonymkode: ab31d...5a0

Om noe kan du kanskje bare vippse han tilbake de 200kr, og sagt at de 200kr klarer du helt fint å betale selv, når du likevel har betalt så mye for smykket. Ja, det er kanskje litt frekt, men det var han også. Jeg hadde nok blitt litt såret. 
 

Det er iallfall bedre å ta det opp nå, enn at du tar det opp neste gang dere krangler (om du er en sånn som kan finne på å ta opp gamle ting når det først er en krangel😅). 

Anonymkode: 21980...7ba

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istede for hevne som noen skriver (ikke kjøpe noe tilbake eller vippse pengene) eller være barnslig på den måten ville jeg heller tatt opp på en ordentlig måte at du ble super glad når han sa han skulle bidra, men at du da kanskje hadde forventet et litt større bidrag, i og med at det minst da er vanlig med 50% når man tenker dele kostnader. Ville itilegg påpekt at det hadde vært enda hyggeligere å få en sånn overraskelse ut av det blå, siden det er noe du hadde satt veldig pris på. Så kan du samtidig spørre om det er noe han ønsker seg av deg/ hva hans kjærlighetsspråk er. Slik kan man få til god kommunikasjon, hvis ikke blir det bare en konkurranse om hvem som er best eller verst. Havner av og til i fellen selv, beste er å utrykke ønskene sine direkte, ikke alle er like gode på lese situasjonen. 

Anonymkode: 9fd8f...76d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har nok rett. Mitt kjærlighetsspråk er gaver og komplimenter, og jeg selv er veldig flink med å gi det selv. Så hvis det skal være sånn her fremover så vet jeg ikke om jeg klarer det😛 Jeg liker å bli litt skjemt bort, noe han er klar over men ikke gjør så mye med. Vi har nok bare forskjellig kjærlighetsspråk, men likevel 

Anonymkode: ab31d...5a0

Men det er langt fra alle som har gaver som kjærlighetsspråk, heldigvis, så du kan ikke forvente at  han er like ivrig som deg på å gi gaver.

Hvis dette er så viktig at det er en showstopper bør du avklare sånt før du går inn i et forhold.

Ikke alle er like materialistiske, og da er det vanskelig å sette seg inn i hvordan du føler hvis du ikke kommuniserer det tydelig.

Anonymkode: 32ad2...cf0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 200 var litt lite med tanke på at du ikke tok deg råd til smykket. 1299,- er dyrt, men det er også 1099,-.

Men så er det sånn at 200 er bedre enn ingenting. Og han gjorde det nok i beste mening. Så jeg ville ikke laget noe stor baluba av det. Heller bare lære av det.

Anonymkode: fd3bf...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig flaut og smålig med mindre dere er under 25, eller lever på uføretrygd eller er arbeidsledige. 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Okei, jeg spør dere nettopp for å roe meg ned i de tankene jeg fikk etter dette. Mange vil se på dette som en filleting, og jeg håper på én måte at deres kommentarer får meg til å innse at jeg er urimelig. 
 

Jeg og samboeren min var å tittet på ett smykke jeg har ønsket meg lenge. Hver gang vi er på dette senteret så stopper jeg innom og vurderer om jeg skal kjøpe det. Så kom dagen idag hvor jeg bestemte meg for å kjøpe det. Ikke at det er så utrolig dyrt, men jeg bruker sjeldent smykker så for ett kjede er det litt stivt. Jeg pleier å handle smykkene mine på hm til vanlig.
Dette smykket kostet 1299, og han så denne gangen også at jeg vurderte å ikke kjøpe det. Men så sa han at han kan være med på å kjøpe det, og da var jeg solgt. Det som skjer da, som får meg til å bli litt sjokkert er at han da betaler 200,- av dette smykket i etterkant, altså overfører til meg. Han nevnte ikke sum før det var på kontoen min, så jeg fikk litt sjokk. Han har ikke dårlig råd, og vi deler på utgifter. Ikke samme økonomi. Han kjøper sjeldent noe større til meg enn en brus, godteri osv på butikken. Noe jeg synes er helt fint. 
 

MEN. Hva tenker dere? Jeg fikk litt avsmak, og sjokk rett sagt. Selvom jeg prøver å tenke at det var en hyggelig gest uansett. Og til info: jeg er veldig gavmild og ordner stadig ting for han. 

Anonymkode: ab31d...5a0

Jeg tenker det er særdeles spesielt. et smykke til 1300 kr er Veldig billig på gullsmeden. Det burde han ha betalt i sin helhet for lenge siden for å glede deg!

Untak om mannen er lutfattig og knapt har et øre.

 

Anonymkode: 3618d...240

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i hvertfall veldig ulik min mann gjennom 25 år. Kan knapt nevne i en bisetning om noe jeg ønsker meg uten at han kjøper det til meg 🙃. Eller så husker han faktisk på det til neste bursdag eller jul, når jeg har glemt det selv.

Han er rågod på å finne parfymer jeg liker, bøker, turklær og utstyr, øredobber/smykker osv. Får alltid gaver om han har vært på reise, jobb eller privat. Men blomster får jeg nesten aldri, så det kjøper jeg selv uten problem 😃

Anonymkode: aa27e...3e1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vurdert et smykke til 1299,- over lengre tid, hadde jeg bare kjøpt det selv. Noen ganger kan man unne seg noe fint man virkelig har lyst på uten at det skal være en gave fra mannen eller andre. 

 

Anonymkode: df323...e6c

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...