Gå til innhold

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?


AnonymBruker

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?  

260 stemmer

  1. 1. Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?

    • Ja
      167
    • Nei
      93


Anbefalte innlegg

Hvis alt annet var likt, så kunne jeg gått med på at en var en dårligere forelder som utro. Fordi en øker risiko for samlivsbrudd og skader på forholdet, som er barnets trygge base. 

Virkeligheten er jo ikke slik. De som ikke er utro kan ha (og har) andre svin på skogen, og en sammenligning blir tullete. Mange er ikke utro, de kontrollerer eller kritiserer heller, de melder seg ut av sexlivet, de gambler med felles penger, de har en spiseforstyrrelse eller en angstlidelse de ikke får hjelp med. Så uendelig mange ting påvirker en i rollen som forelder, og partner, og å oppkonstruere en påstand der utroskap liksom skal være det verste av alt går jeg ikke med på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Rainstorm2.0 said:

Hvis alt annet var likt, så kunne jeg gått med på at en var en dårligere forelder som utro. Fordi en øker risiko for samlivsbrudd og skader på forholdet, som er barnets trygge base. 

Virkeligheten er jo ikke slik. De som ikke er utro kan ha (og har) andre svin på skogen, og en sammenligning blir tullete. Mange er ikke utro, de kontrollerer eller kritiserer heller, de melder seg ut av sexlivet, de gambler med felles penger, de har en spiseforstyrrelse eller en angstlidelse de ikke får hjelp med. Så uendelig mange ting påvirker en i rollen som forelder, og partner, og å oppkonstruere en påstand der utroskap liksom skal være det verste av alt går jeg ikke med på. 

Dårlig(ere) og selv det benekter en tredje del av kg brukere. Skammelig

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du svikter familien din også. 

Anonymkode: 90e14...6d7

Nei. Og du må lære å respektere andres meninger. Du angriper jo alle som er uenige med deg. 

Anonymkode: 3af00...7d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei. Og du må lære å respektere andres meninger. Du angriper jo alle som er uenige med deg. 

Anonymkode: 3af00...7d0

Det er du som må akseptere andres meninger. Flertallet har talt.

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som lager et poeng ut av at barna ikke vil få vite om utroskapen, og det kan jo hende.

Men uansett om de ikke får vite hvorfor vil de påvirkes av skilsmisser og brudd, såre følelser som vanskeliggjør samarbeid, en forelder som er mer eller mindre knust, og alle andre ringvirkninger. 

Selvfølgelig, noen mennesker vil være istand til å håndtere sviket uten at barna merker det. Men det er de færreste, og det utro søppelmennesket vil uansett ikke kunne regne med at deres partner er et slikt supermenneske. 

Med andre ord, det utro søppelmennesket tar sitt valg vitende om at handlingen vil skape ringvirkninger som skader sine egne barn.

Søppel. Ikke en god forelder.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er du som må akseptere andres meninger. Flertallet har talt.

Anonymkode: 90e14...6d7

Vis meg til "flertallet". Det er kun du som kommenterer hvert jævla innlegg og angriper folk. 

Anonymkode: 3af00...7d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Vis meg til "flertallet". Det er kun du som kommenterer hvert jævla innlegg og angriper folk. 

Anonymkode: 3af00...7d0

 

Screenshot_20240706_161729_Chrome.jpg

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er man en dårligere forelder.

Man har bevist manglende dømmekraft og en iboende evne til å såre de man har nærmest. Dette er ikke kompatibelt med å være den beste forelderen man kan være.

Å hevde at å være utro ikke har noe med ens evne som forelder å gjøre er svada og tåkelegging. Dette er kun noe personer som har vært utro kan si.

Og selvfølgelig forteller man barna hvorfor mamma og pappa går i fra hverandre. 

Anonymkode: f3e4c...9c6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er man en dårligere forelder.

Man har bevist manglende dømmekraft og en iboende evne til å såre de man har nærmest. Dette er ikke kompatibelt med å være den beste forelderen man kan være.

Å hevde at å være utro ikke har noe med ens evne som forelder å gjøre er svada og tåkelegging. Dette er kun noe personer som har vært utro kan si.

Og selvfølgelig forteller man barna hvorfor mamma og pappa går i fra hverandre. 

Anonymkode: f3e4c...9c6

Enig, overraskende hvor mange som svare nei. Mange brukere her som er i en moralsk gråsone 🤷‍♂️

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ektefeller som er utro er dårligere foreldre er nok for sammensatt til at jeg kan gi noe fasit svar på det. Men de dårligste foreldrene er de som bruker barna sine som brikker i maktspill mot den andre forelderen i et brudd. Dette være utroskap eller ei. Man blander ikke inn i barn i voksnes affærer. Dette være seg om man er den som bedrar eller den som er bedratt. 

Anonymkode: 61f19...67c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Om ektefeller som er utro er dårligere foreldre er nok for sammensatt til at jeg kan gi noe fasit svar på det. Men de dårligste foreldrene er de som bruker barna sine som brikker i maktspill mot den andre forelderen i et brudd. Dette være utroskap eller ei. Man blander ikke inn i barn i voksnes affærer. Dette være seg om man er den som bedrar eller den som er bedratt. 

Anonymkode: 61f19...67c

Det er ikke alltid mulig å skjule utroskapet.

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor var hun kronisk utro? 

Anonymkode: 90e14...6d7

"Du er alt for snill og intelligent" var vel det hun kom på som hovedforklaring. Hun trengte mer "drama" enn hva som jeg er laget til å bidra til. Vi mennesker er spennende vesen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese hele tråden men selvsagt er man ikke automatisk dårlig foreldre om man er utro. Hvis ting ikke går utover ungene så påvirker det ikke foreldrerollen. Man har mange roller i livet og man trenger ikke blande dem. 

Anonymkode: 8658d...cdc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Fremmed fugl said:

"Du er alt for snill og intelligent" var vel det hun kom på som hovedforklaring. Hun trengte mer "drama" enn hva som jeg er laget til å bidra til. Vi mennesker er spennende vesen. 

Høres ut som en veldig umoden person

Anonymkode: 90e14...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Gadd ikke lese hele tråden men selvsagt er man ikke automatisk dårlig foreldre om man er utro. Hvis ting ikke går utover ungene så påvirker det ikke foreldrerollen. Man har mange roller i livet og man trenger ikke blande dem. 

Anonymkode: 8658d...cdc

Dårlig(ere) 

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fremmed fugl said:

"Du er alt for snill og intelligent" var vel det hun kom på som hovedforklaring. Hun trengte mer "drama" enn hva som jeg er laget til å bidra til. Vi mennesker er spennende vesen. 

Tipper på at hun har vært utro I de andre forholdene hennes også , hun virker som typen for det. 

Anonymkode: 90e14...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, på en måte er man det. For så lenge man behandler den andre forelderen som dritt, og påfører vedkommende mye sorg, smerte og sinne, er man en dårlig forelder. 

Anonymkode: cfd32...680

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv aldri vært utro, og heller ikke opplevd at partner har vært det. Så vidt jeg vet har heller ikke foreldrene mine vært utro mot hverandre. Så mulig jeg ikke er den rette til å svare her, siden jeg aldri har vært borti det selv, men jeg tenker vel umiddelbart at man er en dårlig partner, men ikke nødvendigvis en dårlig forelder. Det kommer i så fall an på måten det blir taklet på.

Anonymkode: 2d2ce...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har i alle fall vist at familien ikke er viktigere enn et ligg🤷🏻‍♀️ 

Det er noe annet å skille seg og finne en ny senere.

Anonymkode: 5629a...190

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en dårlig forelder hvis man utøver vold mot sin ektefelle i en slik utstrekning at vedkommende endrer seg som person? (Selv om barna aldri ser det).

Altså, man påvirker en av barnas primære omsorgspersoner negativt gjennom et aktivt valg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...