Gå til innhold

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?


AnonymBruker

Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?  

260 stemmer

  1. 1. Er man en dårligere forelder hvis man har vært utro?

    • Ja
      167
    • Nei
      93


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man sørger for å gjøre whatever man gjør så det ikke når ungene. Det går fint. Jeg var ikke utro da ungene var små men drev med mye som de aldri fikk vite. Og jeg gjorde det på en måte så det var garantert at det aldri nådde dem. 

Som sagt ; man gjør ting på en trygg måte. Da vil man alltid være en god forelder. 

Anonymkode: 8658d...cdc

Hva er en garantert trygg måte? 

Min far var utro på en tur han var bortreist på. Jeg fikk likevel altså kjennskap om det. Det er en annen person deltagende i utroskap også, og hvordan er garantien for at vedkommende er absolutt inneforstått med at dette ikke skal opp og frem i lyset? Hvordan sørger man for absolutt ingen spor eller at noe dukker opp i etterkant? Dreper sine elskerinner? 

Anonymkode: 14aa0...440

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Når msn et utro mor kona si, er han også utro mot barna. 

Anonymkode: 4d720...8bb

Dette!
Du er ikke BARE utro mot partneren, du er utro mot FAMILIEN. I dette menes at du øddelegger familien din ved å være utro, dermed øddelegger du for alle.

Anonymkode: 783a9...ee2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, utroskap fører jo til samlivsbrudd, så sånn sett skader det barn. Tenker mer på folk som er utro som dårlige mennesker som ikke er til å stole på med noe.

Anonymkode: b77db...bc3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, utroskap fører jo til samlivsbrudd, så sånn sett skader det barn. Tenker mer på folk som er utro som dårlige mennesker som ikke er til å stole på med noe.

Anonymkode: b77db...bc3

Det trenger ikke føre til det nei. Og i såfall tenker du på følgene av utroskapen og ikke selve utroskapen. Jeg garanterer at folk gjør mye som de ikke forteller barna. 

Anonymkode: 8658d...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunnleggende ting som foreldre mange ganger glemmer er at de faktisk skal være (eller bør) rollemodeller for sine barn. Hvis du synes du er en god rollemodell å samtidig er utro så har ikke dine barn gode rollemodeller. Da kan du si at dette vet ikke barna.....men synes du det er en god forelder uten å være ærlig mot barna dine? Da er du fortsatt en ræva dårlig forelder!

Anonymkode: 473c5...89b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja! Om det blir oppdaget så går det jo stort sett utover barna ! Brudd og skilsmisse er jo svært ofte et resultat av utroskap, flytting frem og tilbake samt intodusering av nye bonusforeldre, bonussøsken, nye søsken om de får barn sammen. Kanskje må de flytte til et nytt sted, salg av bolig... den som er blitt bedratt er jo ofte lei seg og kanskje ikke helt"med" , dårlig stemning og høylytt krangling er vel ofte et resultat samt rykter om du bor på et lite sted der "alle kjenner alle". Den som er utro er nødvendigvis ikke dårlig som forelder i utgangspunktet,  men resultatet av utroskap gjørdeg til en dårlig forelder pga at det går så hardt utover barna, som gjør at barna må takle mye unødvendig dritt pga far eller mor bare ikke greide å holde glidelåsen lukket..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er den man er. Et så godt eller så dårlig menneske som de handlinger man velger å gjøre. En person som lyver og bedrar er en løgner og bedrager, og å ikke bli oppdaget medfører ikke at man er en bedre person enn man faktisk er i tanker, valg og handlinger. 

Over tid er det lite sannsynlig at man ikke blir avslørt som den man faktisk er, og er man en utro løgner og bedrager vil det selvfølgelig påvirke dine barn. 

Anonymkode: 14aa0...440

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i Bibelen at man ikke skal være utro, så man er et ræva menneske om man er det likevel. Husk at Gud ser ALT! 

Min far har vært utro hele livet og er et shitty menneske. Min mor fikk alvorlige psykiske problemer pga oppførselen hans. Og jeg er ganske sikker på at jeg har søsken i Sør-Amerika (har ikke turt å ta en DNA-test men er ganske sikker på dette). Så foreldres utroskap går i aller største grad utover familien og resten av barna. Jeg stoler heller ikke på menn for alle menn er jo utro, bare se på faren min som er et ræva menneske md dårlige kristne verdier (katolikk meg i ræva!)

Anonymkode: ba881...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på hvorfor en av tre svarer nei. Det beste hadde vært å spurt barna, ikke de som potensielt selv har vært utro.

Anonymkode: 90e14...6d7

Jeg er barn av en mamma som fant en annen mann og var utro med ham før hun brøt ut. Jeg kan med hånden på hjertet si at hun har vært og er en fantastisk forelder. Det er pappa også, han holdt bruddet fredelig og de to er til dags dato venner som snakkes flere ganger i uken. Han ville ikke ut av forholdet selv, men aksepterte ringene som de var. 20 år senere er mamma fremdeles samboer med den mannen hun var utro med. Min far har sitt eget liv og koser seg med det. 

Min mor har hatt dårlig samvittighet, ja, men hun har også sagt at hun ikke kunne se for seg å bruke de "siste" (man vet jo ikke hvor gammel man blir) 20-30 årene av sitt liv i et forhold som var blitt til et vennskap, kun for oss barna sin skyld. Og jeg forstår henne 100 prosent. Jeg kunne heller ALDRI ha ønsket at hun skulle ofre sin egen lykke for min del. Brødrene mine er helt enige. 

Anonymkode: 967e4...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er barn av en mamma som fant en annen mann og var utro med ham før hun brøt ut. Jeg kan med hånden på hjertet si at hun har vært og er en fantastisk forelder. Det er pappa også, han holdt bruddet fredelig og de to er til dags dato venner som snakkes flere ganger i uken. Han ville ikke ut av forholdet selv, men aksepterte ringene som de var. 20 år senere er mamma fremdeles samboer med den mannen hun var utro med. Min far har sitt eget liv og koser seg med det. 

Min mor har hatt dårlig samvittighet, ja, men hun har også sagt at hun ikke kunne se for seg å bruke de "siste" (man vet jo ikke hvor gammel man blir) 20-30 årene av sitt liv i et forhold som var blitt til et vennskap, kun for oss barna sin skyld. Og jeg forstår henne 100 prosent. Jeg kunne heller ALDRI ha ønsket at hun skulle ofre sin egen lykke for min del. Brødrene mine er helt enige. 

Anonymkode: 967e4...b47

Og du da? Hvordan har dine forhold vært? 

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du da? Hvordan har dine forhold vært? 

Anonymkode: 90e14...6d7

Jeg er i et fint forhold og har ikke hatt noe ønske om å være utro. Håper jo at hvis det skjer at forholdet mitt ikke gir meg noe lenger, at jeg skal klare å bryte ut før det går så langt som med mamma. Det jeg iallfall har bestemt meg for hvis jeg blir utsatt for utroskap er at jeg skal klare å holde bruddet fredelig. Jeg kommer aldri til å føle meg SÅ avhengig av en mann at jeg ikke skal takle det hvis han bryter ut eller finner en ny. Så joda, kanskje jeg har litt mindre tro på at ting skal vare for evig. Men det er ingen krise for meg. 

Anonymkode: 967e4...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er i et fint forhold og har ikke hatt noe ønske om å være utro. Håper jo at hvis det skjer at forholdet mitt ikke gir meg noe lenger, at jeg skal klare å bryte ut før det går så langt som med mamma. Det jeg iallfall har bestemt meg for hvis jeg blir utsatt for utroskap er at jeg skal klare å holde bruddet fredelig. Jeg kommer aldri til å føle meg SÅ avhengig av en mann at jeg ikke skal takle det hvis han bryter ut eller finner en ny. Så joda, kanskje jeg har litt mindre tro på at ting skal vare for evig. Men det er ingen krise for meg. 

Anonymkode: 967e4...b47

Virker som dere barna har arvet personlighets trekkene til faren deres. Slik en tålmodig mann som aldri blir sint, selv når det verste skjer.

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke nødvendigvis en dårlig forelder om man er utro, men en dårligere forelder enn om man ikke er det. Ingen foreldre er perfekte, alle gjør feil. I ulike grad.

Å være utro vil kunne gå utover barna, som så mye annet folk gjør og ikke gjør.

Hvor dårlig forelder utroskap gjør deg til kommer an på flere ting. Først og fremst hvorfor du er utro. Handler det kun om å tilfredstille eget begjær uten tanke om hvem det går utover? Eller var det at du fant en annen det som gjorde at du klarte å komme deg ut av et voldelig/destruktivt forhold? Var dette en "lykkelig familie" i utgangspunktet, eller var dette et samliv som ikke fungerte? Hva slags familie var det som ble brutt opp? I noen tilfeller er jo det å bryte opp familien det beste for alle parter.

Hvor gamle er barna? Hvor flink er du til å skjerme barna fra de voksnes problemer? Klarer du å svelge noen kameler for å få til et best mulig samarbeid etter et brudd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Thyra said:

Man er ikke nødvendigvis en dårlig forelder om man er utro, men en dårligere forelder enn om man ikke er det. Ingen foreldre er perfekte, alle gjør feil. I ulike grad.

Å være utro vil kunne gå utover barna, som så mye annet folk gjør og ikke gjør.

Hvor dårlig forelder utroskap gjør deg til kommer an på flere ting. Først og fremst hvorfor du er utro. Handler det kun om å tilfredstille eget begjær uten tanke om hvem det går utover? Eller var det at du fant en annen det som gjorde at du klarte å komme deg ut av et voldelig/destruktivt forhold? Var dette en "lykkelig familie" i utgangspunktet, eller var dette et samliv som ikke fungerte? Hva slags familie var det som ble brutt opp? I noen tilfeller er jo det å bryte opp familien det beste for alle parter.

Hvor gamle er barna? Hvor flink er du til å skjerme barna fra de voksnes problemer? Klarer du å svelge noen kameler for å få til et best mulig samarbeid etter et brudd?

Spørsmålet er dårligere, ikke dårlig, så i de fleste tilfeller blir svaret ja, man er en dårligere forelder.

Anonymkode: 90e14...6d7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er barn av en mamma som fant en annen mann og var utro med ham før hun brøt ut. Jeg kan med hånden på hjertet si at hun har vært og er en fantastisk forelder. Det er pappa også, han holdt bruddet fredelig og de to er til dags dato venner som snakkes flere ganger i uken. Han ville ikke ut av forholdet selv, men aksepterte ringene som de var. 20 år senere er mamma fremdeles samboer med den mannen hun var utro med. Min far har sitt eget liv og koser seg med det. 

Min mor har hatt dårlig samvittighet, ja, men hun har også sagt at hun ikke kunne se for seg å bruke de "siste" (man vet jo ikke hvor gammel man blir) 20-30 årene av sitt liv i et forhold som var blitt til et vennskap, kun for oss barna sin skyld. Og jeg forstår henne 100 prosent. Jeg kunne heller ALDRI ha ønsket at hun skulle ofre sin egen lykke for min del. Brødrene mine er helt enige. 

Anonymkode: 967e4...b47

Er det virkelig så fælt å leve i et forhold som har blitt til et vennskap? Skjønner jo at folk drømmer om mer, men for mange vil det å leve i et forhold som "kun" er vennskap være rene luksusen. Noen er ensomme, finner seg aldri noen. Andre lever i veldig destruktive forhold, kanskje preget av fysisk og/eller psykisk vold. Og så har vi dem som blir truet og trakassert av ekspartnere. 

Og om man gjør det slutt pga at det "bare" er vennskap, enten man drømmer om å finne seg en ny, eller allerede har gjort det; det er jo slett ikke sikkert at gresset er grønnere på den andre siden. Det er ikke sikkert at det nye forholdet vil vare, eller bli noe bedre, ihvertfall ikke på sikt. Man kan ikke forvente stormende forelskelse og dampende lidenskap hele livet.

Endret av Thyra
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mor var utro men jeg har elsket henne over alt hele livet mitt. Det fins ikke en bedre mor enn henne.

Faren min derimot, som var trofast men voldelig har jeg ingenting til overs for.

Nei, selvfølgelig er man ikke en dårligere forelder av å være utro. Mennesker er mennesker med sine feil og mangler. De virkelig dårlige foreldre i mine øyne er de som slår, neglisjerer og dømmer.

Anonymkode: 4e012...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...