Gå til innhold

Varm og kald i forhold. Bør jeg gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne og jeg ønsker null drama. Jeg hadde gått da et slikt forhold ikke hadde fungert for meg.

Viss du ønsker å fortsette forholdet må du kommunisere med henne for slik det er nå fungerer det jo ikke for deg. Viss det ikke hjelper så trenger dere profesjonell parterapi.

Anonymkode: e0ef4...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts; snakk åpent med henne om dette. Si det samme du sier her. At du kjenner det sliter på deg når hun stadig veksler mellom varm/kald og er så ustabil i humøret. Si det oppleves som psykisk vold og at du ikke vet om du orker å ha det sånn lengre.

Jeg var nok litt sånn som dama di for mange år siden. Det endte med brått brudd. Hvor eksen fortalte i bruddet hvorfor han stakk. Da uten å gi meg noen forvarsler. Det var tøft, men jeg lærte av det. Nå 15 år senere godt gift og barn tror jeg ikke jeg har vært på samme måte igjen. Kanskje var eksen bare ikke den rette mannen, men ingen fortjener å bli behandlet slik, så jeg skjønner godt eksen stakk. 

Gi henne en sjanse til å forbedre seg. Tar hun ikke budskapet ditt, så kan du ihvertfall vite at du prøvde før du går videre uten henne i livet ditt.

Anonymkode: 1017a...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men kan kjenne meg litt igjen i din kjæreste. Skal ikke si at det er slik eller slik, men du nevner selv at hun er veldig stresset og har mye å foreta seg? Kanskje hun er skikkelig overveldet av press og føler at tiden ikke strekker til. Mens når hun faktisk er med deg klarer hun å slappe av og glemme det som stresser henne ellers. Ikke greit å la det gå utover kjæresten sin, men du kan også reflektere om hun får nok tid til seg selv også? Kanskje hun bare trenger et par dager for seg selv til å få litt oversikt og gjort litt ting for seg selv, da mener jeg virkelig tid også. At dere er hver for dere, og at det holde å ringes kort/sende melding morgen og kveld. 

Dersom hun ikke er veldig direkte så kan hun gi deg tegn og hint om at hun trenger å få gjort unna plikter hun henger etter med, og samtidig få egentid. Uten at det i det hele tatt har noe med hennes følelser for deg å gjøre. Dersom du presser på med tid og ringer ofte, slik at hun blir opptatt med det, så kan det jo komme ut i ren frustrasjon over at du ikke har plukket opp på at hun har mye å gjøre? Bare en tanke. 
 

Du kan jo gi henne et par dager med ro, og deretter snakke med henne om hvordan du opplever situasjonen. 

Anonymkode: 0d4f2...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ropes høyt om borderline, bipolar og psykisk vold. Synes det er vel drøyt. Her må ts også gå i seg selv, kan være mange grunner til slik oppførsel og det er ikke nødvendigvis psykisk vold eller psykisk lidelse hos noen av partene. 

Det ligger nok noe til grunn, som kan være hva som helst. Man er to i et forhold, og begge må justere seg i forholdet. 

Anonymkode: 0d4f2...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jobbet mer med kommunikasjonen imellom dere

Anonymkode: dde52...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...