Gå til innhold

Hengepupper og ikke bruk av bh

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Surpomp skrev (På 6.7.2024 den 8.48):

Jovisst er det vakkert, men mest for menn. Dessuten er det førsteklasses markedsføring av egen fertilitet.

Den interne konkurransen i attraktivitet mellom kvinner gjelder tydeligvis fortsatt…..

Hengepeupper uten bh er markedsføring av fertilitet ? 
Er vel heller omvendt. 

Anonymkode: 51da5...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 8.36):

Altså helt oppriktig, hva er det som er ubehagelig med å gå uten bh? Jeg har gått uten mesteparten av tida jeg har hatt pupper, altså rundt 40 år, og de har aldri vært så tunge at de trenger ekstra støtte? En middels tjukk mann (eller dame) har en valk med mer vekt enn mine pupper, de trenger sjelden valkestøtte?

Jeg er tilbøyelig til å tro behovet for bh er et  behov skapt av moralister og markedskreftene.

Anonymkode: 5bc29...d1b

At de dingler, at det faller forover når jeg lenger meg forover, at man svetter under puppene spesielt om sommeren, ar de disser, at jeg får vondt i ryggen og nakken uten . Jeg har ikke på bh hjemme når jeg feks sitter og ser på tv, men om jeg begynner og støvsuge eller noe uten kommer jeg fort på hva som mangler. Puppene blir hengene og dingle og det gjør vondt. Hvis du aldri har hatt store pupper / behov for støtte er det jo forståelig at du ikke skjønner hva som er ubhegalig, men tenk at du har 4 kg hengende ut fra overkroppen. Det finnes seler med pupper, laget av markedskreftene , rettet mot menn , som skal gå med det en dag for og skjønne hva vi kvinner sliter med. Kanskje damer med små pupper skulle være med på prosjektet? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 16.42):

Er det bare jeg som reagerer på slikt? (Isåfall så skal jeg trekke det tilbake😅)

På snapchat blant annet så ser jeg færre og færre bruker bh. I alle aldre. Har du silikon eller faste bryst så ok, da er de ihvertfall der de skal være. Men småbarns mødre med hengepupper etter amming (ikke noe galt i å ha det, for jeg har det selv), men bruk nå i allfall bh så de holder seg på plass. Trange topper brukes og puppene disser i alle kanter. 

Det er jo veldig lite pent?

Anonymkode: 5336b...db8

De holder seg vel stengt talt på plass når de IKKE er i en bh? 

Da blir de jo dyttet i en unaturlig positur..?

Er så inderlig glad for at jeg har en partner som ikke mener at silikon er veien å gå, og som tar imot de forandringene min kropp bringer med samme voksne entusiasme jeg tar imot endringene i hans kropp.

Stakkars folk som deg ts. Og stakkars de som måtte komme din vei.

Forskning viser at fokuset på andres utseende, vitner om egne problemer. Kanskje du burde ta tak i dem?

Anonymkode: bc628...eb8

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At de dingler, at det faller forover når jeg lenger meg forover, at man svetter under puppene spesielt om sommeren, ar de disser, at jeg får vondt i ryggen og nakken uten . Jeg har ikke på bh hjemme når jeg feks sitter og ser på tv, men om jeg begynner og støvsuge eller noe uten kommer jeg fort på hva som mangler. Puppene blir hengene og dingle og det gjør vondt. Hvis du aldri har hatt store pupper / behov for støtte er det jo forståelig at du ikke skjønner hva som er ubhegalig, men tenk at du har 4 kg hengende ut fra overkroppen. Det finnes seler med pupper, laget av markedskreftene , rettet mot menn , som skal gå med det en dag for og skjønne hva vi kvinner sliter med. Kanskje damer med små pupper skulle være med på prosjektet? 

Jeg har større enn 4kg, og skuldre/nakke har det definitivt best uten bh.

Det blir nok hva man gjør det til, da mine har det ukomfortabelt, trangt og vondt i en bh.. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun bh under inntilsittende topper og kjoler. Ellers går jeg aldri med BH. Har ammet ett barn. Gir 100% faen i hva andre tenker om utseende på puppene mine under genseren 😂 dra til deg blikket og finn noe som faktisk er viktig å bry deg om. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De holder seg vel stengt talt på plass når de IKKE er i en bh? 

Da blir de jo dyttet i en unaturlig positur..?

Er så inderlig glad for at jeg har en partner som ikke mener at silikon er veien å gå, og som tar imot de forandringene min kropp bringer med samme voksne entusiasme jeg tar imot endringene i hans kropp.

Stakkars folk som deg ts. Og stakkars de som måtte komme din vei.

Forskning viser at fokuset på andres utseende, vitner om egne problemer. Kanskje du burde ta tak i dem?

Mine holder seg ihvertfall ikke på « plass» uten bh, de henger og slenger og disser. Veldig ubehagelig.  Silikon / operasjon er ikke veien og gå for meg heller, en god bh gjør jobben. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok hva man gjør det til, da mine har det ukomfortabelt, trangt og vondt i en bh.. 

Jeg har ikke veid mine altså, det var eksempel på hva de hang på menn gjennom en arbeidsdag for og at skulle skjønne / kjenne hva kvinner slet med. Jeg har str 65 g, og jeg har en muskel/ leddsykdom. Om ikke bh hadde eksistert tror jeg jeg hadde vært ufør. 
hvis dine har det trangt og vondt høres det ut som feil str uansett. En bh skal holdes opp av det stykket rundt ryggen, ikke av stroppene, så de som får vondt i skuldre / nakke kjøper ofte for store BH-er , så blir tyngden på stroppene og skuldrene istedenfor i omkretsen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hengepeupper uten bh er markedsføring av fertilitet ? 
Er vel heller omvendt. 

Ja, i mange kulturer er store hengepupper status.

Anonymkode: 5702b...c8a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid mine altså, det var eksempel på hva de hang på menn gjennom en arbeidsdag for og at skulle skjønne / kjenne hva kvinner slet med. Jeg har str 65 g, og jeg har en muskel/ leddsykdom. Om ikke bh hadde eksistert tror jeg jeg hadde vært ufør. 
hvis dine har det trangt og vondt høres det ut som feil str uansett. En bh skal holdes opp av det stykket rundt ryggen, ikke av stroppene, så de som får vondt i skuldre / nakke kjøper ofte for store BH-er , så blir tyngden på stroppene og skuldrene istedenfor i omkretsen. 

Ok. Jeg jobber forøvrig med undertøy, så tror jeg vet å tilpasse 😂

Vil likevel aldri ha på bh om det ikke er et must. Ville levd med kronisk migrene, og vært ufør om det var et krav.

Fint for deg om du har det bedre med en uten. Jeg trives best fritt og slik de var ment å være 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at man ønsker å få mer hengepupper enn nødvendig, så hvorfor gå uten BH og la tyngdekraften rive og slite i de stakkars jura?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt fint å gå uten bh, føler ikke noe sørlig ubehag. Eneste frykt/problemet jeg har er at av og til så kolliderer brystene med hverandre eller kroppen. Er redd for noen skal høre klappe lyden 🥵 Derfor kan jeg ikke bruke for romslige klær.

Anonymkode: 5702b...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 9.12):

aldri klart å gå uten bh. Ikke befriende for min del. Føler dem rører alt for mye på seg. Ubehagelig for min del. Men jeg beundrer de som klarer det. 

Anonymkode: 1465d...cc0

Om man synes BH er behagelig så bruker man det. 😊 Alle har egne preferanser. Min kommentar var rettet mot TS sitt utsagn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser også flere gå uten bh, men det er nesten alltid kvinner med små pupper. Tror jeg aldri har sett noen med store pupper gå uten bh. Ikke siden jeg hadde en lærer som alltid gikk uten bh og puppene holdt seg absolutt ikke på plass.

Mine er medium størrelse, men de holder seg absolutt ikke på plass uten bh. Det er mye bevegelse og så lenge bhen passer så synes jeg at det er behagelig å gå med bh. Jeg hadde ikke ønsket den oppmerksomheten man får ved å gå uten bh.

Når det gjelder andre kvinner så legger jeg merke til det, men jeg tenker ikke noe negativt om det.

Anonymkode: bc57d...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 18.50):

Pupper som beveger seg mye eller av andre årsaker er veldig synlige tiltrekker seg blikket mitt ganske naturlig, det er ikke noe jeg styrer. Den første impulsen min er ofte å tenke at «problemet» er puppene men jeg har heldigvis for lengst skjønt at problemet ligger i hvordan jeg har blitt oppdratt av både familie og samfunnet til å legge merke til kropper og da ofte med negativitet. Det å innse dette var enormt befriende for ikke bare greier jeg nå i større og større grad å knipe den negative impulsen med rota før jeg rekker å formulere en tanke, men jeg har også greid å snu om på tankemønsteret rundt egen kropp.

Jeg merker en betydelig forskjell på min mentale helse rundt kropp og kroppsskam etter å ha blitt bevisst, jeg vil anbefale alle som tenker at feks pupper burde eller ikke burde dekkes til med BH går mer inn i seg selv og finner ut av hvorfor en tenker slik, hvorfor en legger merke til slikt og om synet på kropp kanskje ikke er det sunneste når man går i dybden. 
Det verste som kan skje er at du lærer mer om deg selv.

Anonymkode: 797bb...442

Apropos kroppsskam og kanskje litt off topic, men ei jeg kjenner som jobbet med en lett psykisk utviklingshemmet hadde litt problemer med en 17 års gammel gutt. Han tok ofte et solid tak i brystene hennes, når slike situasjoner oppstår er instruksen å forsiktig snakke med vedkommende og avlede (for ikke å skape traumer) men dette hjalp ikke. Rett etter en episode kom moren hans for å hente ham og hun prøvde å ha en samtale med mora. I stedet fikk hun kjeft av henne fordi hun ikke brukte BH og at dette var årsaken til det som skjedde. Jeg tror vi har en lang vei å gå.

Anonymkode: 54305...3f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.7.2024 den 16.42):

Er det bare jeg som reagerer på slikt? (Isåfall så skal jeg trekke det tilbake😅)

På snapchat blant annet så ser jeg færre og færre bruker bh. I alle aldre. Har du silikon eller faste bryst så ok, da er de ihvertfall der de skal være. Men småbarns mødre med hengepupper etter amming (ikke noe galt i å ha det, for jeg har det selv), men bruk nå i allfall bh så de holder seg på plass. Trange topper brukes og puppene disser i alle kanter. 

Det er jo veldig lite pent?

Anonymkode: 5336b...db8

Har en sykdom som gjør alt av bh, tette klær gjør vondt å ha på.

Da får pupp være pupp og oppføre seg som pUpP 🫨🙂↔️

Hva andre måtte tenke, gir jeg f i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 12.08):

Samme her, også over 4kg.

Jeg vil også nevne da jeg begynte å gå mer uten bh, var det litt vondt i førsten, men etter en stund føltes det ganske normalt. Ubehaget kommer av ligamenter som blir strekt, disse kan bli sterkere over tid. Har i alle fall lest dette.

Anonymkode: 54305...3f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 14.02):

Hvorfor i all verden må det være et troll? :klo: Jeg er på samme alder som den du siterer (50), og er vokst opp i et langt fra kristent miljø, og kan ikke for mitt bare liv huske at det var vanlig å gå uten BH blant kvinnene i min familie eller omgangskrets da jeg vokste opp - det har jeg faktisk knapt sett før de siste 5-6 årene eller så. 

Anonymkode: 1176d...288

Jeg er 50 og når jeg var tenåring på slutten av 80 og først på 90- tallet brukte ingen av mine venninner BH. Kun en topp for de som hadde aller størst pupper, men det var nok mest for av det var mest behagelig.  Mange solte seg også toppløs, men der var jeg for beskjeden/ sjenert. 

Min mor har alltid brukt BH, og da helst noe som henger minst like mye som hennes pupper.  

Jeg begynte med BH når jeg var gravid først i 20 -årene og da kom "Moten" med BH for fullt.  Jeg gikk raskt over til pushup med bøyler som er desidert de beste BH-ene for min del, og det bruker jeg fortsatt når jeg er ute sammen med andre folk, men jeg har ikke så store pupper. 

Første gang  i senere tid at jeg så noen uten BH, var min da 22 år gamle datter. Og det var skikkelig rart å se, for det var så lenge siden sist. Jeg  kan ikke huske at brystvortene syntes så god i min ungdom,  som jeg føler at det gjør nå. Men dette skyldes selvfølgelig kun at min hjerne også er indoktrinert med at dette er kropp man ikke skal vise frem.  At menn går rundt,  med større pupper enn jeg har, i baris, er liksom  "helt greit"   Noe som også skyldes "moten" 

Jeg mener at alle skal kunne ta et valg for sin kropp, uten at andre blander seg i dette. 

Anonymkode: 49d05...899

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...